rico
Assistent Bondscoach
Ik ga en voorspelling doen over de stoere taal van Starmer: de meeste raddraaiers krijgen over een jaar of 2 een brief dat hun zaak geseponeerd is. Enkelen komen voor de rechter over een jaar en worden wegens gebrek aan bewijs (niet zeker dat zij nu net die steen gooiden, dat was echt iemand anders etc). Er zullen er vast wel een paar veroordeeld worden, maar de gevangenissen zijn nu al zo overvol, dat ook van hen nog een paar de dans zullen ontspringen..
Niemand verwijst iets naar de achterbank. We zien overal het racisme probleem toenemen, dus ik snap je opmerking dus ook niet. Het probleem wordt van links tot rechts wel erkend. En racisme ga je ook niet zomaar oplossen. Gewoon de raddraaiers aanpakken en dat is nu ook gebeurd door arrestaties. Voor de rest kun je er niet veel aan doen.
Meteen opsluiten en de aanstokers aanpakken, met name Tony Robertson, dat zou helpen. maar ja, dat kan nu eenmaal niet in onze rechsstaat. Dat bedoel ik overigens niet cynisch, ik ben blij dat die rechtstaat er is, maar het maakt het wel heel moeilijk om dit soort geweld effectief aan te pakken.