Groot Brittanië / Brexit

"Maar het had zo kunnen zijn" zou zomaar een quote van hem kunnen zijn maar het is een quote van een van onze.

Daar zouden ze best wel wat wetgeving voor mogen verzinnen... leugens en onwaarheden gebruiken. Maar daar zie ik eigenlijk geen mogelijkheden toe.

Ik denk dat die wetgeving er al is en we niet ver verwijderd zijn voor we echt arrestaties en veroordelingen gaan zien voor het verspreiden van desinformatie met het doel om groepen tegen elkaar op te zetten. En terecht ook

Maar de man die dit voor een groot deel heeft gefaciliteerd, Elon Musk, mogen ze wat mij betreft nog veel harder aanpakken.
 

Ik denk dat die wetgeving er al is en we niet ver verwijderd zijn voor we echt arrestaties en veroordelingen gaan zien voor het verspreiden van desinformatie met het doel om groepen tegen elkaar op te zetten. En terecht ook

Maar de man die dit voor een groot deel heeft gefaciliteerd, Elon Musk, mogen ze wat mij betreft nog veel harder aanpakken.
Ik koop al geen Tesla, en jij? ;)
 
Als je zeker binnen mag komen en zeker dezelfde rechten krijgt moet ok het nog zien. En al zou het maar 10% zijn, dan heb je het al over 2,5 miljoen mensen.
En komt er maar 1% van alle Afrikanen, dan heb je het al over 12,5 miljoen mensen.
Ik denk dat er niet opeens meer mensen gaan vluchten omdat ze in Nederland een uitkering kunnen krijgen om daarna weer terug te moeten. De reden dat mensen vluchten is dat ze denken dat hun leven uitzichtloos is en graag naar plek willen waar ze wel toekomst zien.

Dus je kan dat alleen voorkomen als het leven daar niet meer uitzichtsloos is.
 
Ik denk dat er niet opeens meer mensen gaan vluchten omdat ze in Nederland een uitkering kunnen krijgen om daarna weer terug te moeten. De reden dat mensen vluchten is dat ze denken dat hun leven uitzichtloos is en graag naar plek willen waar ze wel toekomst zien.

Dus je kan dat alleen voorkomen als het leven daar niet meer uitzichtsloos is.
Bij de bron aanpakken. Dat heeft het kabinet ook door gezien de plannen voor ontwikkelingssamenwerking...
 
Qua binding opbouwen, met Tsjechië er n Zwitserland heb ik een band opgebouwd na mijn 30e, die leeftijd is dus geen essentieel probleem.

En jouw voorstel: hoe voorkom je dat half Somalië en Eritrea hier bijstand gaat zitten trekken totdat die voorlopige verblijfsvergunning afloopt?
Het binding opbouwen was meer om aan te geven dat het huidige systeem niet werkzaam is. Het scheelt natuurlijk ook wel dat je vermoedelijk een zelfstandige vrijwillige stap hebt gezet. Wellicht met al werk en een plek om te blijven. Met mogelijkheden om vaker terug te gaan naar vrienden en/ of vrienden naar jou. Dat is nogal wat anders dan naar een land gestuurd worden waar je de taal niet spreekt, werk zoeken moeilijk wordt en waar je verder niks hebt.

De stroom van mensen die hier komen om misbruik te maken is een angstbeeld die niet ergens op gebaseerd is denk ik. Maar stel ze komen wel dan hebben ze buiten het recht op een uitkering ook plichten. Ze komen waarschijnlijk in de bijstand. Geen vetpot en daarvoor mag je niks hebben. Belangrijker nog dat ze gewoon moeten solliciteren en werk niet mogen weigeren. Dus we kunnen voor de gemeente veel werk verzinnen waardoor mijn leefbaarheid omhoog gaat.
 
Het probleem zit hem vooral in het feit dat er teveel druk komt te liggen op de baan en daardoor de machtsverhoudingen heel scheef kunnen lopen. Daar kan je regels voor opstellen maar het probleem is altijd de handhaving; daar hebben we niet genoeg mankracht voor. Door die machtsverhoudingen wordt het leven niet eerlijker. Denk er ook aan dat dit financieel economisch een enorm goed concept is; Neem wanhopige mensen en buit die uit totdat ze geen nut meer hebben en gooi ze dan het land weer uit. Even voor jouw beeldvorming; De enige reden waarom de slavernij in Amerika zoveel groter was dan in Europa was omdat de slaven al Malaria hadden overleeft en daarom daartegen beter bestand waren. Europa had niet het probleem van Malaria en kon daarom het concept van uitbuiting van wanhopige mensen gebruiken. Iets dat vele malen winstgevender is dan slavernij.

Nee, dat is niet wat ik hiermee betoogd heb en ook niet hoe ik het nu zie. Ik zie nu al een enorme uitbuiting van allerlei zwakke groepen Oost Europeanen. Daar doet mijn voorstel helemaal niets aan af.
Mijn voorstel zou zijn om na een zeer snelle screening iedereen een voorlopige verblijfsvergunning te geven. Dan heeft iedereen dezelfde rechten als de bevolking waarin ze terecht komen en kunnen ze vanaf daar verder werken. Ze hebben dezelfde rechten maar ook plichten als de Europeanen. Als de voorlopige verblijfsvergunning afloopt kunnen we een beslissing nemen of ze mogen blijven. Na een x-aantal voorlopige vergunningen en/of een x aantal jaar moet er een beslissing worden genomen over een permanente oplossing.

Ik heb ook in een van mijn posts betoogd dat het systeem van na 5 jaar ingeburgerd te moeten zijn ook nog steeds stand houd. Ik pleit alleen voor een totale onthouding van screening van asielzoekers en mensen die zich hier willen vestigen voor wat voor reden dan ook. Het laten zien dat je je netjes kan gedragen en dat je bijdraagt aan de samenleving is juist de manier om in te burgeren. Dus geen COA meer die allerlei mensen binnen moet houden, maar een COA wat zich volledig kan inzetten om deze mensen aan het werk te krijgen. Geen IND meer met honderden zielige dossiers, maar hele simpele dossiers, je kan je niet normaal gedragen dan is er hier geen plek voor jouw. Je kan je normaal gedragen, bent ingeburgerd dan ben je na 5 jaar net als jij en ik een Nederlander.

Veel van de huidige problemen zit hem (wat mij betreft) in de opvang bij het begin (zie vorig alinea) en bij het feit dat mensen te lang hier zijn als er uiteindelijk blijkt dat ze hier niet gewenst zijn. Dat laatste mag wat mij betreft harder. Geen ellenlange discussie maar ja of nee + 1 beroepsmogelijkheid als er een goede onderbouwing is. Dan voorkom je situaties dat kinderen die hier al een leven hebben terug moeten naar een land waar ze geen binding mee hebben en ook te oud zijn om in het land van 'herkomst' een binding mee op te bouwen.

Dat voorkom je volledig met mijn voorgestelde beleid. zie ook deze post .


Ik heb geen goed beeld van het MO maar als ik kijk naar het laatste wk waar er arbeidsmigranten gestorven zijn lijkt er wel wat in te zitten dat mensen niet durven te klagen? Dat er hier ook grote problemen zijn klopt wel. De uitbuiting van deze groep mensen moet wat mij betreft zeer hard op persoonlijke titel aangepakt worden.

Daar heb ik intertijd meerdere posts aan gewijd en het aantal overleden mensen per jaar komt aardig overeen met het aantal mensen wat in Nederland dood gaat van dezelfde leeftijdsgroepen, maar de journalisten vonden het leuk om alle dode mensen direct op te schrijven en te linken aan de stadions, waardoor je dus ineens geen overleden mensen meer had buiten de stadions om.
 
En al zou het maar 10% zijn, dan heb je het al over 2,5 miljoen mensen.
En komt er maar 1% van alle Afrikanen, dan heb je het al over 12,5 miljoen mensen.

dus 1 procent is meer mensen dan 10 procent? :eek:.Nu snap ik ineens die rare driehoeksconstructies in je huis... :maniac:
 
Omdat ze de taaltoets gehaald moeten hebben om recht te hebben op de bijstand. Zonder die taaltoets te halen krijg je geen bijstand. https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/werkloosheid-en-bijstand/regels-bijstand/
U moet de Nederlandse taal voldoende kunnen lezen en spreken om een bijstandsuitkering te krijgen.

Als u geen diploma heeft om te laten zien dat uw Nederlands voldoende is, moet u een test doen: de taaltoets. Uw bijstandsuitkering kan lager worden als u niet genoeg doet om de Nederlandse taal te leren.

Dus je uitkering, die je pas krijgt als je voldoende Nederlands kunt lezen en spreken, wordt lager als je niet genoeg doet om de taal te leren. :eek: :unsure:
Ikkie nie snappie.
 
Nee, dat is niet wat ik hiermee betoogd heb en ook niet hoe ik het nu zie. Ik zie nu al een enorme uitbuiting van allerlei zwakke groepen Oost Europeanen. Daar doet mijn voorstel helemaal niets aan af.
Ik bedoelde met het slavernij stuk niet dat jij dat voor ogen hebt. Mijn punt is dat een te grote machtspositie voor een werkgever in mijn ogen geen goed idee is. Er is nu ook uitbuiting maar dat is (zover ik het begrijp) meer op het punt van werkgevers die ook die rest van het leven van de werknemer onder controle heeft. Ook slecht, maar vooral mogelijk omdat de handhaving achter blijft en het, zoals je zelf aangeeft, een zwakke groep betreft. Ik denk dat als je aan de huidige situatie ook nog de werkgevers een grotere macht geeft (of eigenlijk de arbeidsimmigrant een stuk zwakker maakt) de uitbuiting alleen maar groter wordt.
Ik heb ook in een van mijn posts betoogd dat het systeem van na 5 jaar ingeburgerd te moeten zijn ook nog steeds stand houd. Ik pleit alleen voor een totale onthouding van screening van asielzoekers en mensen die zich hier willen vestigen voor wat voor reden dan ook. Het laten zien dat je je netjes kan gedragen en dat je bijdraagt aan de samenleving is juist de manier om in te burgeren. Dus geen COA meer die allerlei mensen binnen moet houden, maar een COA wat zich volledig kan inzetten om deze mensen aan het werk te krijgen. Geen IND meer met honderden zielige dossiers, maar hele simpele dossiers, je kan je niet normaal gedragen dan is er hier geen plek voor jouw. Je kan je normaal gedragen, bent ingeburgerd dan ben je na 5 jaar net als jij en ik een Nederlander.
Ik denk dat we redelijk hetzelfde voor ogen hebben. Geen asielzoekers centra meer maar mensen meteen aan het werk krijgen. Ik leg wat meer nadruk op de rechten en plichten die ongeveer hetzelfde moet zijn als voor mensen die hier geboren hebben en jij meer aan dat ze zich moeten gedragen en nuttig maken. Met alletwee een eindperiode waarin beoordeeld moet worden of ze permanent mogen blijven.
 
Voor een 'Engeland dat het zat is' zie ik toch vrij forse tegenbewegingen de laatste dagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan