Groot Brittanië / Brexit

Was niet nodig om deze post weg te halen wmb. Er is hier m.i. wel een 'vaste kern' die ten onrechte meent de neutraliteit en moraliteit in pacht te hebben en degenen die niet in hun mening meegaan graag met een belerend vingertje de les leest en ze weg zet als een stel mafkezen of slechterikken. Wat daar in Engeland nu gebeurt is simpelweg het gevolg van jarenlang wegkijken van bepaalde problemen die waargenomen worden, de zachte heelmeesters van de wet, en tandeloze onbewapende politie zonder ook maar een greintje gezag die ook nog eens overspoeld zijn met allerlei criminele zaken die ze niet kunnen verwerken.

Was niet nodig om deze post weg te halen wmb. Er is hier m.i. wel een 'vaste kern' die ten onrechte meent de neutraliteit en moraliteit in pacht te hebben en degenen die niet in hun mening meegaan graag met een belerend vingertje de les leest en ze weg zet als een stel mafkezen of slechterikken. Wat daar in Engeland nu gebeurt is simpelweg het gevolg van jarenlang wegkijken van bepaalde problemen die waargenomen worden, de zachte heelmeesters van de wet, en tandeloze onbewapende politie zonder ook maar een greintje gezag die ook nog eens overspoeld zijn met allerlei criminele zaken die ze niet kunnen verwerken.
Ah, dus dan mag je plunderen, en brandstichten en als je dat raar vind heb je een belerend vingertje. Dat vind ik dan juist raar.

Verder raad ik je dit artikel aan over de toenemende criminaliteit

Mits je feiten tot je wil nemen ipv stemmingmakende koppen van tabloids.

Laatst bewerkt:
De Brexit zou toch juist die problemen oplossen? Geen immigratie meer toch? Nou, dat is dan helemaal gelukt..

Sorry?

Met teksten als "Maar wellicht waren er hier een aantal te druk" en het geheel wegzetten als een "extreemlinks wegkijkforum" is het geen belerend vingertje te noemen?

De arrogantie en heilige geloof in het eigen gelijk ligt er zo dik bovenop.
Dan de slachtofferrol aanmeten vind ik dan weer enorm hautain.

De onrust begon nadat een 17-jarige jongen vorige week kinderen had doodgestoken in Southport. Op sociale media verschenen berichten dat de dader een islamitische asielzoeker is. Dat klopt overigens niet: de dader is geboren in Cardiff en is voor zover bekend geen moslim.

Inderdaad ja. Het grote probleem dat een heel groot aantal mensen niet voorbij huidskleur kan kijken en de kans nu met beide armen aangrijpen om dat diepgeworteld racisme eens flink tot uiting te laten komen

Het is vooral het gevolg van jarenlang ophitsen, zondebokpolitiek en haatzaaien door rechtspopulisten die er baat bij hebben dat die problemen helemaal niet worden opgelost.

F_nSlgHWwAAWCus.jpg

Het is vooral het gevolg van jarenlang ophitsen, zondebokpolitiek en haatzaaien door rechtspopulisten die er baat bij hebben dat die problemen helemaal niet worden opgelost.

Bekijk bijlage 6899
Nee natuurlijk niet. De mensen die dit geweld gebruiken zijn gewoon makkelijk beïnvloedbaar en daar mikt de extreem rechtse politiek juist op. Die weten dat

Ja maar ze krijgen geen werk door de buitenlanders, je weet wel, die buitenlanders die alleen maar van uitkeringen leven, dus zijn ze boos.

Ondertussen de cijfers aangaande werkeloosheid

Maar dat zullen wel linkse cijfers zijn ofzo :shrug:

.
Ja maar ze krijgen geen werk door de buitenlanders, je weet wel, die buitenlanders die alleen maar van uitkeringen leven, dus zijn ze boos.

Ik was opzoek naar het Brexit effect in de grafiek, maar helaas staan er geen jaartallen bij. Volgens mij moet het personeelstekort mbt minder buitenlanderse arbeidskrachten daar ook in zichtbaar zijn.

De Brexit zou toch juist die problemen oplossen? Geen immigratie meer toch? Nou, dat is dan helemaal gelukt..
Ja, en dus?
Ah, dus dan mag je plunderen, en brandstichten en als je dat raar vind heb je een belerend vingertje. Dat vind ik dan juist raar.
Ik ook, vooral dat je die conclusie trekt.
Verder raad ik je dit artikel aan over de toenemende criminaliteit

Het artikel toont vooral aan dat het verdomd lastig is om betrouwbare statistieken mbt crimilateit op te stellen, maar ik had het er over dat de politie daar overrompeld is, wat ook gewoon erkend wordt.

Het incapabele beleid in Engeland, waar ik het over had, komt dus nog eens bovenop het feit dat de Britse politie daar uberhaupt al in zijn hemd staat.
Mits je feiten tot je wil nemen ipv stemmingmakende koppen van tabloids.
Ervanuitgaan dat ik tabloids zou lezen, en dan ook nog eens Engelse (Y):lmao:
Sorry?

Met teksten als "Maar wellicht waren er hier een aantal te druk" en het geheel wegzetten als een "extreemlinks wegkijkforum" is het geen belerend vingertje te noemen?
Zal best, maar dat haalt het punt niet onderuit.
De arrogantie en heilige geloof in het eigen gelijk ligt er zo dik bovenop.
Dan de slachtofferrol aanmeten vind ik dan weer enorm hautain.
Van de andere kant is het niet anders, alleen dan met meer handen op één buik; lekker met z'n allen. Ik las er geen slachtofferrol in, maar gewoon een feit benoemen. Dat gebeurt dan op de manier die de vaste kern zelf vaak hanteert en die wordt dan als niet prettig en belerends ervaren :unsure:

Bekijk bijlage 6899
Ik denk niet in links of rechts zoals hier wel heel sterk gebeurt, en zal dus ook niet zeggen dat er 1 kant is die schuldig is, maar inderdaad ophitsen en polariseren is wat gaande is, maar dat wil tegelijkertijd niet zeggen dat bepaalde oncomfortabele zaken niet waar zijn en maar naar de achterbank moeten worden verwezen.

Van de andere kant is het niet anders, alleen dan met meer handen op één buik; lekker met z'n allen. Ik las er geen slachtofferrol in, maar gewoon een feit benoemen. Dat gebeurt dan op de manier die de vaste kern zelf vaak hanteert en die wordt dan als niet prettig en belerends ervaren :unsure:

Het gaat niet om de inhoud die hij zegt, maar de manier waarop.

Verder ga je hier in zijn hunnie vs de enkeling frame mee, kan ik helemaal niks mee.
Ik zie dat anders.
Je bereikt er sowieso niks mee, vlgs mij.

• Leuk
Reactions: Bas
Het gaat niet om de inhoud die hij zegt, maar de manier waarop.

Zolang het zuigen van bepaalde linkse personen eeuwig door mag gaan is zijn post te plaatsen in precies hetzelfde straatje. Ik lees vooral een aanklacht tegen de selectieve verontwaardiging. De manier waarop hij het post is niet de mooiste, maar niet minder vervelend dan vele andere posts van extreem links hier op het forum.

.
Ik denk niet in links of rechts zoals hier wel heel sterk gebeurt, en zal dus ook niet zeggen dat er 1 kant is die schuldig is, maar inderdaad ophitsen en polariseren is wat gaande is, maar dat wil tegelijkertijd niet zeggen dat bepaalde oncomfortabele zaken niet waar zijn en maar naar de achterbank moeten worden verwezen.
Niemand verwijst iets naar de achterbank. We zien overal het racisme probleem toenemen, dus ik snap je opmerking dus ook niet. Het probleem wordt van links tot rechts wel erkend. En racisme ga je ook niet zomaar oplossen. Gewoon de raddraaiers aanpakken en dat is nu ook gebeurd door arrestaties. Voor de rest kun je er niet veel aan doen.

Ja, en dus?

Ik ook, vooral dat je die conclusie trekt.

Het artikel toont vooral aan dat het verdomd lastig is om betrouwbare statistieken mbt crimilateit op te stellen, maar ik had het er over dat de politie daar overrompeld is, wat ook gewoon erkend wordt.

Het incapabele beleid in Engeland, waar ik het over had, komt dus nog eens bovenop het feit dat de Britse politie daar uberhaupt al in zijn hemd staat.

Ervanuitgaan dat ik tabloids zou lezen, en dan ook nog eens Engelse (Y):lmao:

Zal best, maar dat haalt het punt niet onderuit.

Goed ik reageerde op het gegeven dat jij sprak over het wegkijken van problemen. Aangezien de gegevens die ik aanlever aangeven dat veel zaken lastig te duiden zijn kan jij vast onderbouwd aangeven op welke problemen jij dan doelde in jouw post. En waarom deze problemen, die dus iig niet in criminaliteit en werkeloosheid gezocht kunnen worden, reden genoeg zijn om een aanslag van een in de UK geboren persoon te gebruiken om asielzoekers aan te vallen, politie aan te vallen en de middenstand kapot te maken met plunderen.

En het lijkt mij dat het afkeuren van dergelijk gedeag 0.0 met links of rechts heeft te maken maar met gewone omgangsnormen.

• Leuk
Reactions: Bas
Niemand ontkent die problemen, ook linkse partijen niet. Maar in tegenstelling tot extreemrechts zoeken die naar andere, meer structurele oplossingen dan 'grenzen dicht', 'islam verbieden' en 'alle buitenlanders eruit'. Want dat soort schijnoplossingen is het echte wegkijken.

Terug
Bovenaan Onderaan