Films & TV

James Earl Jones overleden. 93 jaar, respectabele leeftijd!
Legendarisch als stemacteur, vooral als Darth Vader.
"Luke, I'm your father"

Met hem is Star Wars weer een beetje meer overleden na de overname van Disney (ze hebben een paar leuke en goede series, ook animated, geproduceerd. Maar met de films zaten ze er behoorlijk naast. Net als bij een paar andere series (The Acolyte, brrrrrrr :fear:)
Eeeuuuhhm, de zin "Luke, I'm your father" heeft hij nooit gezegd, niet precies. Noem me een nerd (valt niet te ontkennen ook), maar ik dacht: ik wijs je er toch nog even op. Een van de collectief verkeerd herinnerde en gequote zinnen, net als: "We're gonna need a bigger boat."

Overigens vond ik de Acolyte niet het slechtste. Boba Fett, Kenobi en bijv. The Resistance zijn een stuk slechter. Andor daarentegen is knijtertje goed.

Eeeuuuhhm, de zin "Luke, I'm your father" heeft hij nooit gezegd, niet precies. Noem me een nerd (valt niet te ontkennen ook), maar ik dacht: ik wijs je er toch nog even op. Een van de collectief verkeerd herinnerde en gequote zinnen, net als: "We're gonna need a bigger boat."

Overigens vond ik de Acolyte niet het slechtste. Boba Fett, Kenobi en bijv. The Resistance zijn een stuk slechter. Andor daarentegen is knijtertje goed.

Haha ja, maar toch legendarisch geworden, heerlijk toch.
"Luke" werd er aan toegevoegd, zodat iedereen gelijk weet waar je t over hebt :grin:

Bigger boat moest ik ff opzoeken. Maar die scheelt toch niet veel! You're, ipv we're :geek::S:

Ik vond Boba Fett en in mindere mate Kenobi best te pruimen eigenlijk. (De scene met Vader en Kenobi in laatstgenoemde is wel 1 vd slechtste star wars scenes ooit)
The resistance idem dito, als je je door de eerste 5 a 10 afleveringen weet te worstelen. 2e seizoen durf ik zelfs goed te noemen :oops:

Maar overall is het wat teleurstellend wat Disney tot nu toe ervan heeft gemaakt. Zeker de filmsequels die met elke film steeds slechter werd. Helaas.

Haha ja, maar toch legendarisch geworden, heerlijk toch.
"Luke" werd er aan toegevoegd, zodat iedereen gelijk weet waar je t over hebt :grin:

Bigger boat moest ik ff opzoeken. Maar die scheelt toch niet veel! You're, ipv we're :geek::S:

Ik vond Boba Fett en in mindere mate Kenobi best te pruimen eigenlijk. (De scene met Vader en Kenobi in laatstgenoemde is wel 1 vd slechtste star wars scenes ooit)
The resistance idem dito, als je je door de eerste 5 a 10 afleveringen weet te worstelen. 2e seizoen durf ik zelfs goed te noemen :oops:

Maar overall is het wat teleurstellend wat Disney tot nu toe ervan heeft gemaakt. Zeker de filmsequels die met elke film steeds slechter werd. Helaas.
Ja film sequels is niet boffen. Resistance nooit echt doorheen gekomen frankly, waar ik bij Rebels en met name Clone Wars echt er heelijk in zat. Laatste 2 seizoenen Clone Wars is gewoon pieken. Mooi hoe die een 'coming of age' verhaal zijn, waarin het als kinderserie begint, maar niet per se zo eindigt.

Die losse films kunnen wel prima zijn, zo vind ik Rogue One heel goed. Solo alweer een stuk minder. Het is gewoon schieten met kruid: ze maken alles wat je kan verzinnen, en sommigen zijn dan redelijk, een enkeling echt goed, en een zooitje is zwaar matig. Helaasch.

Dan wat anders, een dikke aanrader op Disney+:

Shōgun

Heerlijke historical epic, wat ergens wat doet denken aan GoT, maar dan zonder de fantasie.
Geeft een geweldig mooi beeld van het Japan van de 16e eeuw, voor zo ver het historisch allemaal correct is.
Opvallend hoe men tegen trouw en dood aankeek.

Prachtige beelden, spannend verhaal, geweldige acteerprestaties en een bloedmooie dame in één vd hoofdrollen.

Enige gekke is dat wanneer er Portugees wordt gesproken, dan in t Engels werd gedaan. Maar acteurs met Japans uiterlijk die zowel Portugees als Japans spreken zijn dunbezaaid, vermoed ik.

Seizoen 1 is te zien. Maar er is besloten dat er nog 2 seizoenen volgen. Duurt helaas nog wel een tijdje (filmen van seizoen 2 begint ergens in 2025)

Ik vind hem inderdaad ook erg goed, kanttekening wel dat het wat onvolledig voelde toen ik hem S1 af had dus ik ben benieuwd naar de volgende seizoenen

Ja film sequels is niet boffen. Resistance nooit echt doorheen gekomen frankly, waar ik bij Rebels en met name Clone Wars echt er heelijk in zat. Laatste 2 seizoenen Clone Wars is gewoon pieken. Mooi hoe die een 'coming of age' verhaal zijn, waarin het als kinderserie begint, maar niet per se zo eindigt.

Die losse films kunnen wel prima zijn, zo vind ik Rogue One heel goed. Solo alweer een stuk minder. Het is gewoon schieten met kruid: ze maken alles wat je kan verzinnen, en sommigen zijn dan redelijk, een enkeling echt goed, en een zooitje is zwaar matig. Helaasch.

Rebels en Clone wars waren smullen idd!
Dat t balen is dat je toch echt net de allerlaatste aflevering hebt gezien.

Eens met de losse films.

Van t weekend the Rise of skywalker nog eens gezien ( voor t eerst sinds bios), en nu de hele timeline in chronological volgorde gezien.

Acolyte dan ergens tussendoor wel, de rest op volgorde.
Het blijft hoe dan ook een fascinerend, mooi en spannend universum.

Maggie Smith, bekend als Pr. McGonagall uit Harry Potter is overleden. Exact een jaar na Michael Gambon, Dumbledore.

Voel me echt oud als je ziet hoeveel acteurs uit die serie inmiddels zijn overleden.
Je bent pas echt oud als die hele Harry Prutser een beetje aan je voorbij is gegaan. :grin:

Ik heb hetzelfde gehoord en zou binnenkort nog eens met vrienden er naartoe gaan maar het is er nog niet van gekomen

De eerste film was nochtans van het beste wat ik de afgelopen jaren heb gezien. Dus hopelijk zijn die recensies bullshit. Recensenten hebben een handje weg van koste wat het kost tegen de mening in te gaan van de publieke opinie. Wij het domme klootjesvolk kennen er niks van volgens hun.

De eerste film was nochtans van het beste wat ik de afgelopen jaren heb gezien. Dus hopelijk zijn die recensies bullshit. Recensenten hebben een handje weg van koste wat het kost tegen de mening in te gaan van de publieke opinie. Wij het domme klootjesvolk kennen er niks van volgens hun.

Een cijfer van 5,3 op IMDB doet vrezen dat de recensies in dit geval terecht waren... Helaas.

De eerste krijgt daar een 8,4.

Terug
Bovenaan Onderaan