Films & TV

Ik vind het laatste seizoen van Squid Game niet slecht. Er zit wel iets in wat iets te toevallig is maar ik ga het niet spoilen.

Soms vinden mensen dat iets niet gezegd kan worden op tv en anderen vinden dat je een dikke huid moet laten groeien. Nou als je in logt en Squid game gaat kijken dan maak je ook wat mee. Bijna op de grens van: wil ik het eigenlijk nog zien? Een ander mag het zelf weten overigens, voor mij begint hij pittig te worden. Ik zag een tijdje terug El Hocho of hoe deze film heet, ook zo.
Ik vond GoT het laatste seizoen wel echt een stuk minder en een raar eind, maar nog steeds niet slecht.
De eerste seizoenen briljant en toen minder. Het einde misschien zelfs slecht maar persoonlijk rank ik hem als 1 van de beste series ooit.

Laatst bewerkt:
Dank! Eerste seizoen gezien en het is idd een aanrader.
Die Ben Mendelsohn speelt hier zo ijzersterk he

En iedereen is de hele tijd een soort van bezweet door het warme vochtige weer en dat ervaar je dus als kijker vanaf de bank ook. Die warmte komt echt door het beeldscherm heen. Althans, zo heb ik dat ervaren.

Die Ben Mendelsohn speelt hier zo ijzersterk he

En iedereen is de hele tijd een soort van bezweet door het warme vochtige weer en dat ervaar je dus als kijker vanaf de bank ook. Die warmte komt echt door het beeldscherm heen. Althans, zo heb ik dat ervaren.
Klopt. De hele stijl is goed. Soms de camera beetje shaky vanaf een verborgen punt (struiken etc) voegt ook echt iets toe aan de sfeer. Vaak zijn dat soort trucjes meer een afleiding maar in dit geval (ook omdat het niet te veel wordt gebruikt) is het top.

Gister episode 2 van seizoen 3 gezien. Die vond ik toch behoorlijk sterk.
Ff op IMDB gekeken, en zie dat die episode zelfs de op 1 na best beoordeelde is van alle episodes in alle seizoenen.

Zie wel dat de laatste 'slechts' een 6,7 heeft.
Valt nog mee vergeleken met de laatste GoT afleveringen.

Net de laatste episode van squid game gezien...
Pfoe... Ik vond t wel meer waard dan een 6,7. Zit wmb goed on elkaar en hakt er ook wel in, zoals meerdere episodes :grin:

Denk dat ik wel begrijp waarom ie lager scoort dan de andere episodes, maar zou teveel spoiler zijn om daar meer over te zeggen (a)

Vond t zeker niet matig!

Ik vind het laatste seizoen van Squid Game niet slecht. Er zit wel iets in wat iets te toevallig is maar ik ga het niet spoilen.

Nou ben ik nieuwsgierig wat je bedoelt.
PM-etje?

Lawrence of arabia is een klassieker, moeite waard om te bekijken?
Ik zag dat niemand op je vraag gereageerd had. Lawrence of Arabia is een mooie film en zeker de moeite waard om te kijken. Toevallig heb ik hem een tijd geleden weer eens gekeken.

De afgelopen maanden heb ik ook nog andere pareltjes gezien:
Ace in the Hole (1951)
Le Trou (1960)
The Apartment (1960)
Cinema Paradiso (1988)
M - Eine Stadt sucht einen Mörder (1931)
The Shop on Main Street (1965)
The Hidden Fortress (1958)
12 Angry Men (1957)
Harakiri (1962)

Sommigen had ik al eens eerder gezien, maar stuk voor stuk meesterlijke films en echte aanraders.

Gaslight (1944), The Grapes of Wrath (1940) en The Wages of Fear (1953) waren ook goed, maar net iets minder dan bovenstaande rijtje.

The Phantom Carriage (1921) en Die Blechtrommel (1979) vielen wat tegen, maar zijn memorabele films die je als echte liefhebber een keer gezien moet hebben.

Ik zag dat niemand op je vraag gereageerd had. Lawrence of Arabia is een mooie film en zeker de moeite waard om te kijken. Toevallig heb ik hem een tijd geleden weer eens gekeken.

De afgelopen maanden heb ik ook nog andere pareltjes gezien:
Ace in the Hole (1951)
Le Trou (1960)
The Apartment (1960)
Cinema Paradiso (1988)
M - Eine Stadt sucht einen Mörder (1931)
The Shop on Main Street (1965)
The Hidden Fortress (1958)
12 Angry Men (1957)
Harakiri (1962)

Sommigen had ik al eens eerder gezien, maar stuk voor stuk meesterlijke films en echte aanraders.

Gaslight (1944), The Grapes of Wrath (1940) en The Wages of Fear (1953) waren ook goed, maar net iets minder dan bovenstaande rijtje.

The Phantom Carriage (1921) en Die Blechtrommel (1979) vielen wat tegen, maar zijn memorabele films die je als echte liefhebber een keer gezien moet hebben.
Lawrence of Arabia net gekeken, was echt een hele goede film inderdaad.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan