Films & TV

Cobra Kai moet nu het laatste seizoen nog kijken. Goede serie

Hoe kan het dat Creese de bak in gaat, het slachtoffer kan liegen en de andere sensei ook? Dat gebeurde gewoon.
En hoe kan het dat kinderen na een paar weken training plotseling super goed kunnen vechten en heel lenig zijn

Cobra Kai moet nu het laatste seizoen nog kijken. Goede serie

Hoe kan het dat Creese de bak in gaat, het slachtoffer kan liegen en de andere sensei ook? Dat gebeurde gewoon.
En hoe kan het dat kinderen na een paar weken training plotseling super goed kunnen vechten en heel lenig zijn
Hoe kan het dat Daniel san in Karate kid 2 Chozen aan yoghurt schopt en i Karate kid 3 er weer helemaal niks van kan?

Overigens vanavond met het gezin naar Deadpool en Wolverine... Ben benieuwd.
vond hem tegenvallen. Sloot niet aan bij de vorige films, leek wel alsof ze ziek waren.

De kids mochten niet naar Wolverine & Deadpool dus zijn we naar Despicable me4 gegaan.

Ook geen aanrader

Hoe kan het dat Daniel san in Karate kid 2 Chozen aan yoghurt schopt en i Karate kid 3 er weer helemaal niks van kan?
Sorry Karate kind 3 is te lang geleden, ik weet het niet meer.

Chozen en Daniel San komen terug in de serie net als vele anderen uit de oude films

Gisteren Shadow in the Cloud gekeken. Nu speelde dit af ten tijde van de Tweede Wereldoorlog en zoals jullie wellicht al door hebben is dat mijn grote interesse.
Rare film met een nog vreemder verhaal, inclusief een soort van monster wat voor mij gelijk een no-go is in een film. Maar op de een of andere manier boeide het me wel ondanks dat het op momenten nergens op sloeg en de meest riducule dingen gebeurde.
Ik zou hem niet snel nog een keer kijken maar heb me toch vermaakt.

Gisteren Shadow in the Cloud gekeken. Nu speelde dit af ten tijde van de Tweede Wereldoorlog en zoals jullie wellicht al door hebben is dat mijn grote interesse.
Rare film met een nog vreemder verhaal, inclusief een soort van monster wat voor mij gelijk een no-go is in een film. Maar op de een of andere manier boeide het me wel ondanks dat het op momenten nergens op sloeg en de meest riducule dingen gebeurde.
Ik zou hem niet snel nog een keer kijken maar heb me toch vermaakt.

Ben ik toch even de trailer van bekijken maar met zo'n monster skip ik inderdaad.

Overigens, mocht je die nog niet gezien hebben en ook geïnteresseerd zijn in WO2 in Azië The eight hundred. Chinese film maar ik vind hem top.

Ben ik toch even de trailer van bekijken maar met zo'n monster skip ik inderdaad.

Overigens, mocht je die nog niet gezien hebben en ook geïnteresseerd zijn in WO2 in Azië The eight hundred. Chinese film maar ik vind hem top.
De Pacific is nu niet direct mijn grootste interesse. Hoewel ik nu ook een boek over Nederlandse Catalina's in dat gebied in bestelling heb staan. Dank voor de tip die ga ik zeker eens opzoeken.

Aanvulling: trailer gelijk even bekeken. Ziet er interessant uit.

Voordat het ongehoord nieuws wordt, ON zet Karskens op non-actief.

Karskens is al vol in de tegenaanval gegaan en hij spreekt van een coup.

Wel mooi hoe ie een verweer schrijft, daarin opneemt 'graag met de grootst mogelijke vertrouwelijkheid behandelen' (maar dan in hoofdletters) en dan zelf dat verweer op Xwitter flikkeren.

Laatst bewerkt:
Voordat het ongehoord nieuws wordt, ON zet Karskens op non-actief.

Karskens is al vol in de tegenaanval gegaan en hij spreekt van een coup.

Wel mooi hoe ie een verweer schrijft, daarin opneemt 'graag met de grootst mogelijke vertrouwelijkheid behandelen' (maar dan in hoofdletters) en dan zelf dat verweer op Xwitter flikkeren.

Het is wel zorgwekkend als het klopt dat degenen die t nu voor t zeggen hebben, nog extremer zijn dan Karskens.

Het zegt ook wel iets dat die Blommestijn gelijk terugkeert bij ON.
Eng, naar, dieprascistisch mens brrrrrrrr

Hopelijk levert het een ongekende chaos op, zodat ON met een ongehoorde snelheid uit het bestel flikkert.

Love Lies Bleeding 🃏🃏🃏1/2: geweldige Kirsten Stewart.
Living 🃏🃏🃏1/2: mooie remake, af en toe te sentimenteel naar m’n smaak.
The Iron Claw 🃏🃏🃏🃏: fantastisch familiedrama, erg indrukwekkend. Aanrader voor vechtsportliefhebbers, maar ook als je daar niet van bent is ‘t smullen. Deprimerend, wel.
Bodies Bodies Bodies 🃏🃏🃏: geinige Gen-Z satire van Halina Reijn. Rachel Sennott gaat een groot actrice worden, was ook al leuk in het onderschatte Bottoms.
Pokémon: Detective Pikachu 🃏🃏: dwaze onzin, toch best vermaakt met die dwaze onzin.

The Killer, van John Woo. Als dit bekend klinkt heb je gelijk, het was een Hong Kong actiefilm uit de jaren '90. Blijkbaar vond John Woo (of wellicht zijn vrouw die ook gecrediteerd wordt in de film), het noodzakelijk om er een remake van te maken, ditmaal met uiteraard een vrouwelijke hoofdrolspeler (en ze heeft nog een kleurtje ook en er is een subtiele hint van lesbische aantrekking dus alle woke boxes zij weer afgetikt), ditmaal speelt het zich niet af in Hong Kong, maar in Parijs. Maar oef, zeer, zeer matige film. Doet alles slechter dan het origineel; de vraag is dan ook, waarom deze remake?

Ik merk sowieso dat ik dit soort films steeds slechter trek, die met vrijwel non-stop schiet- en steekpartijen, waarbij de zogenaamde good guy, of in dit geval girl, de 'baddies' helemaal lek prikt, kelen doorsnijdt and what have you, net als in de nieuwe serie Reacher, of in bullet ballet filmserie John Wick. Ik vind het heel moeilijk om bij dat soort sadisme op de hoofdrolspeler een good guy label te plakken of mee te gaan in het idee dat zij de good guys zijn wat die films op de kijker willen overbrengen; vaak gaan ze namelijk de extra mile om eens wat gruwelijke verwondingen toe te brengen, en wat verwachten ze dan? Dat dit de kijker een soort van plaatsvervangende genoegdoening schenkt? En als het dat doet, is dat niet een beetje zorgelijk?

Terug
Bovenaan Onderaan