Films & TV

Ik merk sowieso dat ik dit soort films steeds slechter trek, die met vrijwel non-stop schiet- en steekpartijen, waarbij de zogenaamde good guy, of in dit geval girl, de 'baddies' helemaal lek prikt, kelen doorsnijdt and what have you, net als in de nieuwe serie Reacher, of in bullet ballet filmserie John Wick. Ik vind het heel moeilijk om bij dat soort sadisme op de hoofdrolspeler een good guy label te plakken of mee te gaan in het idee dat zij de good guys zijn wat die films op de kijker willen overbrengen; vaak gaan ze namelijk de extra mile om eens wat gruwelijke verwondingen toe te brengen, en wat verwachten ze dan? Dat dit de kijker een soort van plaatsvervangende genoegdoening schenkt? En als het dat doet, is dat niet een beetje zorgelijk?
Als ik dit lees is Mr inbetween misschien wel wat voor jou? De hoofdpersoon is een crimineel, maar je ziet hem niet telkens heel wreed iemand vermoorden ofzo. Wel een korte serie en Australisch wat voor mij wat moeilijk verstaanbaar was soms.

Babylon ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ1/2: te leeg van inhoud om het een meesterwerk te noemen, wat het wel tracht te zijn. Wel zeer vermakelijk. Margot Robbie is erfgoed.
Crazy Heart ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ1/2: Jeff Bridges. Thatโ€™s it.
Anatomy of a Fall ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ: interessant inkijkje in het Franse rechtssysteem. Sandra Hรผller steelt de show, evenals Snoop de hond.
Rebel Ridge ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ1/2: gister uitgekomen op Netflix, zeer vermakelijk. Een actiefilm met weinig actie, en toch constant op het puntje van je stoel zitten.

Babylon ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ1/2: te leeg van inhoud om het een meesterwerk te noemen, wat het wel tracht te zijn. Wel zeer vermakelijk. Margot Robbie is erfgoed.
Anatomy of a Fall ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ: interessant inkijkje in het Franse rechtssysteem. Sandra Hรผller steelt de show, evenals Snoop de hond.
Rebel Ridge ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ1/2: gister uitgekomen op Netflix, zeer vermakelijk. Een actiefilm met weinig actie, en toch constant op het puntje van je stoel zitten.
Anatomy of a fall heb ik nog wel op de kijklijst staan. Ben Benieuwd. Rebel ridge zegt me niks, maar hou soms wel een beetje van actie op z'n tijd.

Wat bedoel je met 1/2?

James Earl Jones overleden. 93 jaar, respectabele leeftijd!
Legendarisch als stemacteur, vooral als Darth Vader.
"Luke, I'm your father"

Met hem is Star Wars weer een beetje meer overleden na de overname van Disney (ze hebben een paar leuke en goede series, ook animated, geproduceerd. Maar met de films zaten ze er behoorlijk naast. Net als bij een paar andere series (The Acolyte, brrrrrrr :fear:)

Dan wat anders, een dikke aanrader op Disney+:

Shลgun

Heerlijke historical epic, wat ergens wat doet denken aan GoT, maar dan zonder de fantasie.
Geeft een geweldig mooi beeld van het Japan van de 16e eeuw, voor zo ver het historisch allemaal correct is.
Opvallend hoe men tegen trouw en dood aankeek.

Prachtige beelden, spannend verhaal, geweldige acteerprestaties en een bloedmooie dame in รฉรฉn vd hoofdrollen.

Enige gekke is dat wanneer er Portugees wordt gesproken, dan in t Engels werd gedaan. Maar acteurs met Japans uiterlijk die zowel Portugees als Japans spreken zijn dunbezaaid, vermoed ik.

Seizoen 1 is te zien. Maar er is besloten dat er nog 2 seizoenen volgen. Duurt helaas nog wel een tijdje (filmen van seizoen 2 begint ergens in 2025)

Dan wat anders, een dikke aanrader op Disney+:

Shลgun

Heerlijke historical epic, wat ergens wat doet denken aan GoT, maar dan zonder de fantasie.
Geeft een geweldig mooi beeld van het Japan van de 16e eeuw, voor zo ver het historisch allemaal correct is.
Opvallend hoe men tegen trouw en dood aankeek.

Prachtige beelden, spannend verhaal, geweldige acteerprestaties en een bloedmooie dame in รฉรฉn vd hoofdrollen.

Enige gekke is dat wanneer er Portugees wordt gesproken, dan in t Engels werd gedaan. Maar acteurs met Japans uiterlijk die zowel Portugees als Japans spreken zijn dunbezaaid, vermoed ik.

Seizoen 1 is te zien. Maar er is besloten dat er nog 2 seizoenen volgen. Duurt helaas nog wel een tijdje (filmen van seizoen 2 begint ergens in 2025)

Ik heb helaas geen Disney+. Vroeger wel de Shogun serie gezien. Ben benieuwd naar de remake. Ik begrepe dat deze nieuwe serie vanuit het perspectief van de Japanners wordt weergegeven, waar de oude serie het deed vanuit de Europeanen.

James Earl Jones overleden. 93 jaar, respectabele leeftijd!
Legendarisch als stemacteur, vooral als Darth Vader.
"Luke, I'm your father"

Met hem is Star Wars weer een beetje meer overleden na de overname van Disney (ze hebben een paar leuke en goede series, ook animated, geproduceerd. Maar met de films zaten ze er behoorlijk naast. Net als bij een paar andere series (The Acolyte, brrrrrrr :fear:)
Coach in Best of the Best. Leuke film om te kijken.

Mooiste scene.

Laatst bewerkt:
Rebel Ridge gekeken. Zeer vermakelijke film! Ik dwaalde nooit af. Dat is al erg positief.

Terug
Bovenaan Onderaan