Films & TV

Ritchie is m.i. na Snatch zijn mojo volledig kwijtgeraakt. Niks daarna komt ook maar in de buurt van de kwaliteit van Lock, Stock & Two Smoking Barrels en Snatch. Misschien heeft heks Madonna alle creativiteit uit die man gezogen :maniac:
Ik heb eigenlijk niet eens op het netvlies welke films er nog tussen zitten.

Paar weken geleden begonnen aan seizoen 5 van Fargo. Spijt van dat ik er aan begonnen ben. Een week moeten wachten voor een nieuwe aflevering werpt mij terug in de tijd. Wil gewoon lekker kunnen bingen. Aan de andere kant is het misschien niet verkeerd om terug te worden geworpen in de tijd. We leven in de dark ages voor wat betreft films en series. Vroeger bracht een film je op een nieuwe plek in je fantasie waar je nooit eerder geweest bent. Back to the future is daar een uitstekend voorbeeld van. Tegenwoordig kijk je naar acteurs en zie ik denkbeeldig de studioset en de regisseurscrew achter de camera staan aanwijzingen geven. Het is allemaal letterlijk en figuurlijk zo geacteerd. Het best voorbeeld hiervan is La Casa De Papel. Alle dialogen zijn zo overdreven en onnatuurlijk. Kan er niet naar kijken. Ik denk dat ik maar hbo ga aanschaffen om sopranos voor de tiende keer te kijken

Ben er mee bezig, maar vind het een erg hoog Home Alone gehalte hebben, dit seizoen. Het eerste seizoen vond ik nog de beste.
De film is het beste maar die is dan ook geschreven door de gebroeders Coen. Van de serie vind ik het eerste seizoen ook het beste en daarna wordt ie elk seizoen wat minder, al zijn de eerste drie seizoenen steengoed. Het huidige seizoen breekt wel een beetje met de claim 'waargebeurd verhaal' door die rare middeleeuwse personage.

Het wordt hoog tijd voor een nieuwe klassieker a la Sopranos, Breaking Bad, Dexter, GoT, Gomorra etc

Is dat nieuw? Ik heb de serie ook bekeken.

Overigens Retro , ik vond Casa de Papel wel erg leuk.
Seizoen 5 is nieuw ja. Het eerste seizoen vond ik wel vermakelijk maar hetzelfde kunstje wordt te vaak herhaald waardoor het ongeloofwaardig wordt. En ik stoor mij aan de bombastische manier van praten.

Voor de duidelijkheid: heb eerste seizoen gekeken en de eerste twee afleveringen van het tweede seizoen. Daarna haakte ik af

Laatst bewerkt:
De film is het beste maar die is dan ook geschreven door de gebroeders Coen. Van de serie vind ik het eerste seizoen ook het beste en daarna wordt ie elk seizoen wat minder, al zijn de eerste drie seizoenen steengoed. Het huidige seizoen breekt wel een beetje met de claim 'waargebeurd verhaal' door die rare middeleeuwse personage.

Het wordt hoog tijd voor een nieuwe klassieker a la Sopranos, Breaking Bad, Dexter, GoT, Gomorra etc
Bosch al gezien? Steengoeie detective serie.

Nog wat tips:

-Godfather of Harlem, goeie mafia serie met Forrest Whittaker in de hoofdrol.
-The Knick. Ziekenhuisserie die zich afspeelt in het New York van 1900. 2 seizoenen, Geregiseerd door Steven Soderbergh met Clive Owen (van Children of Men) in de hoofdrol
-The Expanse, uitmuntend goeie Sci-fi serie. 5 seizoenen
Wat ouder:
-Southland, zeer sterke politieserie die zich afspeelt in L.A. Echte gang-members zijn gebruikt in die serie. 5 seizoenen
Oud maar goud:
Carnivale (HBO), 2 seizoenen. Epische strijd tussen goed en kwaad die zich afspeelt in de periode van de Amerikaanse depressie rondom een groep reizende circusartiesten. Beetje mystiek a la David Lynch's Twin Peaks, inclusief een rol voor de dwerg Michael J. Anderson die in Twin Peaks meespeelt. Hoofdrollen voor Nick Stahl en Clancy Brown, omringd door een ijzersterke cast.

Laatst bewerkt:
Bosch al gezien? Steengoeie detective serie.

Nog wat tips:

-Godfather of Harlem, goeie mafia serie met Forrest Whittaker in de hoofdrol.
-The Knick. Ziekenhuisserie die zich afspeelt in het New York van 1900. 2 seizoenen, Geregiseerd door Steven Soderbergh met Clive Owen (van Children of Men) in de hoofdrol
-The Expanse, uitmuntend goeie Sci-fi serie. 5 seizoenen
Wat ouder:
-Southland, zeer sterke politieserie die zich afspeelt in L.A. Echte gang-members zijn gebruikt in die serie. 5 seizoenen
Oud maar goud:
Carnivale (HBO), 2 seizoenen. Epische strijd tussen goed en kwaad die zich afspeelt in de periode van de Amerikaanse depressie rondom een groep reizende circusartiesten. Beetje mystiek a la David Lynch's Twin Peaks, inclusief een rol voor de dwerg Michael J. Anderson die in Twin Peaks meespeelt. Hoofdrollen voor Nick Stahl en Clancy Brown, omringd door een ijzersterke cast.
Thanks voor de tips! Even in gaan duiken. Het is wel zo dat ik tegenwoordig mezelf te weinig tijd gun om in een serie te komen. Zelfs bij Breaking Bad haakte ik tijdelijk af halverwege het eerste seizoen. True detective werd mij aangeraden door mijn broer maar kan mij ook niet bekoren. Was ook hype rond Lupin, maar voor mij ook teveel gemaakt. Top boy werd ook aangeraden maar kon er ook niet in komen. Deze series vond ik wel heel goed:
- Breaking Bad / Better Call Saul
- Dexter
- Lost (al raakte ik zelf op een gegeven moment lost)
- GoT (heeft iemand trouwens de prequel al gezien, is het wat?)
- The Queen's Gambit
- Peaky Blinders
- Ozark
- Escobar Patron del Mal
- The Sinner (twijfelde of deze serie thuis hoorde in dit rijtje)

Graag nog zo'n serie Netflix/Prime/HBO/whomever

-

Thanks voor de tips! Even in gaan duiken. Het is wel zo dat ik tegenwoordig mezelf te weinig tijd gun om in een serie te komen. Zelfs bij Breaking Bad haakte ik tijdelijk af halverwege het eerste seizoen. True detective werd mij aangeraden door mijn broer maar kan mij ook niet bekoren. Was ook hype rond Lupin, maar voor mij ook teveel gemaakt. Top boy werd ook aangeraden maar kon er ook niet in komen. Deze series vond ik wel heel goed:
- Dexter
- The Queen's Gambit
- Peaky Blinders
- Ozark
- Escobar Patron del Mal

Geef ze een kans. Wmb was ik vanaf de eerste episode gelijk hooked bij de series die ik noemde. The Expanse doet zijn naam ook eer aan qua verhaal. Net als je denkt dat het niet grootser kan, komt de volgende, nog grotere reveal. The Knick en Carnivale zijn maar 2 seizoenen, dus geen long term commitment. Ook wel prettig. Quarry is ook een interessante 1 seizoen durende serie.
True Detective vond ik alleen het eerste seizoen goed, maar achteraf, wetende dat er geen vervolgseizoen op kwam, geen voldoening schenkend einde. Peaky Blinders was wel leuk, maar was me iets teveel style over substance. Ze vonden zichzelf wel allemaal heel erg cool.

- Dexter
- The Queen's Gambit
- Peaky Blinders
- Ozark
- Escobar Patron del Mal

-
Banshee (crimineel doet zich voor als sheriff)
Kin (criminele familie)
Snowfall (start van de crack verslaving)
Altered Carbon (science fiction detective)
Tulsa King (mafia/ eigenlijk geen goede serie maar kijkt lekker weg)

- Dexter
- The Queen's Gambit
- Peaky Blinders
- Ozark
- Escobar Patron del Mal

-

Een puik lijstje!

Ik voeg toe:
- Slow Horses (Apple TV+)
- The bridge (ou maat goud, wel de Deense versie bekijken).

Dat doen ze toch meerdere keren en is een soort van gebbetje, iedere eerste aflevering van het seizoen iets merkwaardigs zoals de storm van rondvliegende vissen of zit ik er naast?

Ik vind Fargo een interessante serie, maar ben gestopt na seizoen 3 omdat ik hoorde dat het minder werd. Misschien ga ik het toch een keer oppakken.
Breaking bad en GoT zijn legendarisch maar vind ze tegen het einde tegenvallen, Sopranos vind ik nog beter.

Misschien zit hier iets tussen:
Of het seizoen overzicht van Ajax 22/23 (als die bestaat)?

Ik ben zelf bijna klaar met het allereerste seizoen van Star Trek. Legendarisch, maar de serie is erg oud dus schrik niet van de beelden.

Rebel Moon (Netflix). Bespaar je de moeite. Wat een enorme B-film. Het leek zo veelbelovend, maar het bijzonder matige acteerwerk en het vage verhaal slaan de deuren wel dicht. Zonde van m'n tijd geweest.
Haha precies wat ik dacht toen ik mijn tijd hieraan verspeeld had. Maar wacht... er komt meer. Er komt een heuse Snyder cut. Een uur langer en R- Rated. Een uur langer en volgens Snyder zelf ook heel anders. Ik vraag me dan af waarom ze eerst dit slap aftreksel uitbrengen om daarna een geheel andere langere en bloederige versie uit te brengen. Wat een onzin.

Haha precies wat ik dacht toen ik mijn tijd hieraan verspeeld had. Maar wacht... er komt meer. Er komt een heuse Snyder cut. Een uur langer en R- Rated. Een uur langer en volgens Snyder zelf ook heel anders. Ik vraag me dan af waarom ze eerst dit slap aftreksel uitbrengen om daarna een geheel andere langere en bloederige versie uit te brengen. Wat een onzin.
Heel bijzonder inderdaad.

- Dexter
- The Queen's Gambit
- Peaky Blinders
- Ozark
- Escobar Patron del Mal

-
Bedoel je van GoT (prequel): The House of the Dragon?

Rebel Moon (Netflix). Bespaar je de moeite. Wat een enorme B-film. Het leek zo veelbelovend, maar het bijzonder matige acteerwerk en het vage verhaal slaan de deuren wel dicht. Zonde van m'n tijd geweest.
Bijna alle films van vandaag de dag zijn dat; zeker de zogenaamde blockbusters. Enige die wmb de belofte vooralsnog wel waarmaakte was de laatste interpretatie van Dune, qua blockbusters (Ik ben een van de weinigen die David Lynch's Dune wel goed vond); ik kijk dan ook uit naar het tweede deel. Er is nog wel kwaliteit in de meer artistieke films, indiefilms.

Enige die wmb de belofte vooralsnog wel waarmaakte was de laatste interpretatie van Dune, qua blockbusters (Ik ben een van de weinigen die David Lynch's Dune wel goed vond); ik kijk dan ook uit naar het tweede deel. Er is nog wel kwaliteit in de meer artistieke films, indiefilms.

Eens. Mooie film.

Ja, gezien, het is te doen, maar het laat me vrij koud, vooral ook omdat je voor geen een van de karakters kunt rooten; het zijn stuk voor stuk vervelende personages en het is eigenlijk een herhaling van zetten, typische dingen uit de GoT wereld die je al een keer gezien hebt. Incest, familiemoord/verraad etc. De nieuwigheid is daar wel van af. Als je echt niks anders te doen hebt of alles al gezien hebt zou je er een keer aan kunnen beginnen, zo niet, je mist niks.

Ben ik de enige die geen serie kan beginnen als er maar 1 of 2 seizoenen zijn? Ik haat het dat als ik er net lekker in zit het al klaar is, geeef mij maar 4 seizoenen minimaal en dat kijkt heerlijk weg in een x :cool:

Terug
Bovenaan Onderaan