Films & TV

Geef ze een kans. Wmb was ik vanaf de eerste episode gelijk hooked bij de series die ik noemde. The Expanse doet zijn naam ook eer aan qua verhaal. Net als je denkt dat het niet grootser kan, komt de volgende, nog grotere reveal. The Knick en Carnivale zijn maar 2 seizoenen, dus geen long term commitment. Ook wel prettig. Quarry is ook een interessante 1 seizoen durende serie.
True Detective vond ik alleen het eerste seizoen goed, maar achteraf, wetende dat er geen vervolgseizoen op kwam, geen voldoening schenkend einde. Peaky Blinders was wel leuk, maar was me iets teveel style over substance. Ze vonden zichzelf wel allemaal heel erg cool.
Heb de series in mijn notities staan. Laat tzt wel weten wat ik ervan vond.

Je hebt gelijk wat Peaky Blinders betreft. Om die reden een paar keer bijna afgehaakt maar blij dat ik telkens had doorgezet. Ondanks teveel showmanship toch gewoon een hele goede serie met mooie verhaallijnen.

Banshee (crimineel doet zich voor als sheriff)
Kin (criminele familie)
Snowfall (start van de crack verslaving)
Altered Carbon (science fiction detective)
Tulsa King (mafia/ eigenlijk geen goede serie maar kijkt lekker weg)
Banshee ook al lang op mijn lijst staan op aanraden van broer. Maar dan moet ik HBO afsluiten. Misschien toch maar een keer doen. Binnenkort komt laatste seizoen Curb your enthusiasm uit, mooie timing om dan hbo af te sluiten.
Dat doen ze toch meerdere keren en is een soort van gebbetje, iedere eerste aflevering van het seizoen iets merkwaardigs zoals de storm van rondvliegende vissen of zit ik er naast?

Ik vind Fargo een interessante serie, maar ben gestopt na seizoen 3 omdat ik hoorde dat het minder werd. Misschien ga ik het toch een keer oppakken.

Breaking bad en GoT zijn legendarisch maar vind ze tegen het einde tegenvallen, Sopranos vind ik nog beter.

Misschien zit hier iets tussen:
Of het seizoen overzicht van Ajax 22/23 (als die bestaat)?

Ik ben zelf bijna klaar met het allereerste seizoen van Star Trek. Legendarisch, maar de serie is erg oud dus schrik niet van de beelden.
In dit geval is het niet de eerste aflevering. Er is een personage die zogenaamd al honderden jaren leeft. Ik zou Fargo wel weer oppakken. Een van de betere series.

Einde Sopranos vind ik zelf ook een beetje tegenvallen/onbevredigend. Blijkbaar eigen aan goede series.

Star Trek het grootste gedrocht wat de filmwereld ooit heeft voortgebracht 😜

Probleem van imbd en rotten tomatoes lijstjes is dat filmvoorkeuren voor de massa niet altijd overeenkomen met de mijne. Vooral al die marvel films en series vind ik verschrikkelijk.

Bedoel je van GoT (prequel): The House of the Dragon?
Jep
Ja, gezien, het is te doen, maar het laat me vrij koud, vooral ook omdat je voor geen een van de karakters kunt rooten; het zijn stuk voor stuk vervelende personages en het is eigenlijk een herhaling van zetten, typische dingen uit de GoT wereld die je al een keer gezien hebt. Incest, familiemoord/verraad etc. De nieuwigheid is daar wel van af. Als je echt niks anders te doen hebt of alles al gezien hebt zou je er een keer aan kunnen beginnen, zo niet, je mist niks.
Dat is vaak het probleem met die spin-offs, vaak veel van hetzelfde. Better call de Saul vond ik wel echt goed gemaakt waarbij je in de loop van de serie personages van Breaking Bad geïntroduceerd ziet worden

Banshee ook al lang op mijn lijst staan op aanraden van broer. Maar dan moet ik HBO afsluiten. Misschien toch maar een keer doen. Binnenkort komt laatste seizoen Curb your enthusiasm uit, mooie timing om dan hbo af te sluiten.

In dit geval is het niet de eerste aflevering. Er is een personage die zogenaamd al honderden jaren leeft. Ik zou Fargo wel weer oppakken. Een van de betere series.

Einde Sopranos vind ik zelf ook een beetje tegenvallen/onbevredigend. Blijkbaar eigen aan goede series.

Probleem van imbd en rotten tomatoes lijstjes is dat filmvoorkeuren voor de massa niet altijd overeenkomen met de mijne. Vooral al die marvel films en series vind ik verschrikkelijk.
Misschien vind je Mad Men iets. De creator heeft ook veel afleveringen van Sopranos gemaakt.

The wire ooit gezien dan? Ook super maar oud. Samen met OZ en Sopranos een van mijn favo series ooit

Bashee is iets wat ik Bacchus al langer aanraad. Ik vond dat echt een lekkere serie om weg te kijken

Bedoel je het poppetje met "i can help!" Dat verhaal is geniaal en een beetje ontroerend, maar je moet even door het begin heen.
Ik kan niet te veel verklappen voor andere forummers dus laat ik het einde maar houden op emotioneel en heel interessant, althans mijn mening.
Ik ken meerdere mensen die het ook niks vinden waar ik van had verwacht dat ze het wel cool zouden vinden. Ik vind het in ieder geval super.
Komt gedeeltelijk overeen met wat ik denk alhoewel ik toch veel goede series er tussen zie, maar soms lager dan ik had gedacht.

Marvel, zitten absoluut goede films tussen (Iron Man bijvoorbeeld) maar ze maken gewoon veel te veel en veel te snel dingen. 20 versies van Spiderman, Thor dit, Thor dat, Thor in the dark world (wat een gedrocht van een film net als die CA First Avenger.) Ik heb lang niet al die films en series bekeken maar ik vond de helden voor dat er een aantal films uitkwamen vaak beter.
Bij Multiverse of Madness viel ik zelfs in slaap en terwijl ik dit typ zal er vast weer al een andere film bedacht zijn :p

En dat was het ook. Mila heeft wat traantje weggepinkt …

Dan zie je iemand zulke mooie daden verrichten en dan zitten wij in een land, wat ongeveer een kwart van de stemmers op een racist stemt :zien:

Ah gaaf dan ga ik hem zeker nog eens bekijken

Oooh heeeerlijk, lekker racisme en sexisme kijken, daar gaan we eens goed voor zitten ja :love::love:
Een serie is pas goed als dat er in zit! Heerlijk. Kan er geen genoeg van krijgen!

Oooh heeeerlijk, lekker racisme en sexisme kijken, daar gaan we eens goed voor zitten ja :love::love:
Een serie is pas goed als dat er in zit! Heerlijk. Kan er geen genoeg van krijgen!

Ja grappig, ik zou zeggen kijk het maar 1 seizoen en dan oordelen, en ja niggas, ho's, whiteass'es e. Alles en iedereen komt aan de beurt qua taalgebruik, wat het zo leuk maakt al zullen mensen weer huilen en kaartjes trekken..

Ballers 5? Sexisme. Racisme. Werd er een donkere mevrouw bewerkt door 10 blanke bodybuilders?

Genoeg b00bs en orgies, zwart, wit en gemixt, dus dat zit ook goed 😂

Ja grappig, ik zou zeggen kijk het maar 1 seizoen en dan oordelen, en ja niggas, ho's, whiteass'es e. Alles en iedereen komt aan de beurt qua taalgebruik, wat het zo leuk maakt al zullen mensen weer huilen en kaartjes trekken..

Genoeg b00bs en orgies, zwart, wit en gemixt, dus dat zit ook goed 😂

Joh, je had me al overtuigd bij sexisme en racisme, ik heb niet meer aansporing nodig :love: :love:

Terug
Bovenaan Onderaan