Europees Kampioenschap 2020

Tja, die statistieken van Memphis - feit blijft ook dat hij op nog geen enkel eindtoernooi een rol van betekenis heeft gespeeld. Hoeveel van die goals waren tijdens nietszeggende potjes en welke waren echt belangrijk? Nogal een nuance. Hij is vast en zeker belangrijk voor dit Oranje, maar dat zegt mij meer over dit Oranje dan over Memphis.

De dominantie van Memphis is voor mij namelijk niets meer dan een symptoom/reflectie van de huidige armoede binnen deze Oranje-selectie - correctie: de manier waarop wordt geselecteerd en de manier waarop basisopstellingen worden bepaald (de potentie is er zeker). De aanval is blijkbaar volledig afhankelijk van een subtopper. Een subtopper die zich wel lijkt te gedragen als een topspeler. Die diva-trekjes zijn wmb nogal misplaatst. Hij is te belangrijk gemaakt, haalt ballen soms op het middenveld. Gaat nergens over.

Ik denk dat Malen met de juiste carrièrekeuzes een veel betere spits kan worden dan Memphis nu is. Ik zie ook meer pure klasse bij een speler zoals Gakpo, waarvan ik ook denk dat hij meer uit zijn carrière kan halen dan een Lyon. Het is dus niet alsof we het talent niet rond hebben lopen in de aanval. Het is gewoon even wachten totdat deze misplaatste Memphis-wave voorbij is en we met de prachtige talenten die nog net wat lager in de pikorde staan kunnen gaan vlammen op het volgende WK en EK.
Hoewel je een leuke like sticker verdient voor je lof over Gakpo en Malen, doe je Memphis toch tekort vindt ik. Zowieso heeft ie ook tegen grotere teams (nations league) gewoon belangrijke goals gemaakt. Ik vind m n completere spits in Oranje dan Huntelaar, Van Persie, Luuk, Janssen, Wout en weet ik wie er de afgelopen 10jaar nog meer stonden. Maar dat is waarschijnlijk ook n smaak-kwestie.
 
Hoewel je een leuke like sticker verdient voor je lof over Gakpo en Malen, doe je Memphis toch tekort vindt ik. Zowieso heeft ie ook tegen grotere teams (nations league) gewoon belangrijke goals gemaakt. Ik vind m n completere spits in Oranje dan Huntelaar, Van Persie, Luuk, Janssen, Wout en weet ik wie er de afgelopen 10jaar nog meer stonden. Maar dat is waarschijnlijk ook n smaak-kwestie.
Van Persie weglaten, maar dan ben ik het helemaal eens. Dat is voorlopig nog andere klasse.
 
Memphis heeft zijn goals en assists mee. Maar ik vind dat zijn impact op het spel en het elftal nog niet in de buurt komt van Robben die op heel wat toernooien goed is geweest. Depay wil zich soms te graag laten gelden. Ik heb het idee dat Robben deze eigenschap bij zichzelf iets meer had omgezet naar leiderschap. Dat hij bijvoorbeeld de meer nuchtere of verstandige optie in het veld koos als hij moest handelen.

Maar ik ben blij dat we Memphis nog hebben en er is een kans dat hij dit toernooi wel eens de topscoorder van het EK zou kunnen worden. Op het vorige EK waren er maar drie doelpunten voor nodig en als Memphis het op zijn heupen krijgt tegen onze zwakke tegenstanders in de poule, dan heeft hij dit aantal of misschien wel meer al bij elkaar, nog voordat de achtste finale van Max Verstand nog moet beginnen. Maar je bent wel afhankelijk van medespelers en van concurrenten als Kane en Mbappe en uiteindelijk denk ik dat je daarna ook nog extra moet scoren om de gouden schoen op te eisen.
 
Hij heeft inderdaad zijn clubniveau niet altijd kunnen laten zien in Oranje. Maar om hem in 1 adem te noemen met Janssen, Luuk, Weghorst en Huntelaar ...
Zeker waar, al was Huntelaar in zijn toptijd echt een van de beste spitsen ter wereld. Ik ben ervan overtuigd dat als hij altijd in de basis had gestaan bij Oranje, hij 60-70 goals zou hebben gemaakt.
 
Hij heeft inderdaad zijn clubniveau niet altijd kunnen laten zien in Oranje. Maar om hem in 1 adem te noemen met Janssen, Luuk, Weghorst en Huntelaar ...
Hangt van de zin af toch? Ik beweer enkel dat ik Memphis completere spits vind in Oranje dan dat lijstje spelers. Van persie had briliant balgevoel, een sluwe linker en n neusje voor tussen verdedigers ruimte vinden. Maar ik vind dat Memphis meer brengt, meerdere posities, tweebenig, veel meer beweging, middenveld ondersteunend, duelkracht en ook n zeer behoorlijke snelheid, techniek en goede afronding. Zonder op indivuele aspecten daarvan de beste te zijn uit die lijst. Ik vind m t meest compleet overall. Mag je t best mee oneens zijn overigens.
 
Van Persie liet toch ook minder zien in Oranje dan op club niveau? Ik herinner me dat er altijd discussies waren over de keuze tussen Huntelaar en van Persie. Dat van Persie bijvoorbeeld alleen tegen de kleine voetbal landen wist te scoren.
 
Van Persie liet toch ook minder zien in Oranje dan op club niveau? Ik herinner me dat er altijd discussies waren over de keuze tussen Huntelaar en van Persie. Dat van Persie bijvoorbeeld alleen tegen de kleine voetbal landen wist te scoren.
Ik meen ook te herinneren dat RvP altijd verkeerd werd gebruikt. Stond altijd alleen op een eiland terwijl hij bij zijn clubs veel meer bij het spel werd betrokken.
 
Dit soort spastische reacties van je altijd zodra ik niet de anus van een PSV'er lik, zucht...

Memphis is een topper. Eeuwig onderschat. Goed dat we het team om hem heen bouwen.
Als je alleen maar met hyperbolen kan reageren weet ik genoeg.
 
Als die Engelsen denken dat ze met knielen racisme de wereld uit helpen moeten ze dat doen. Als Kroatië daar geen zin in heeft moeten ze dat ook doen. Al is dat laatste natuurlijk not done in onze slappe maatschappij, als je niet knielt ben je racist.

Zo is het, en we spelen nog in Engeland ook dus dan ben je helemaal de gebeten racistische hond natuurlijk. Ik mag toch echt hopen dat andere landen het ook niet gaan doen, heb echt geen zin in die poppenkast vooraf elk x :sick:
 
Zo is het, en we spelen nog in Engeland ook dus dan ben je helemaal de gebeten racistische hond natuurlijk. Ik mag toch echt hopen dat andere landen het ook niet gaan doen, heb echt geen zin in die poppenkast vooraf elk x :sick:

Scheelt dat je in een stadion speelt met straalbezopen Engelsen. Ik denk dat die eerder het knielen afkeuren dan Kroatië dat niets doet.
 
Hoe is het met de Corona besmettingen in de selecties? Spanje al een nieuwe ploegopgave?
 
Zeker waar, al was Huntelaar in zijn toptijd echt een van de beste spitsen ter wereld. Ik ben ervan overtuigd dat als hij altijd in de basis had gestaan bij Oranje, hij 60-70 goals zou hebben gemaakt.
Hij stond niet altijd in de basis omdat er een betere spits was bij Nederland.
 
Zeker waar, al was Huntelaar in zijn toptijd echt een van de beste spitsen ter wereld van Nederland. Ik ben ervan overtuigd dat als hij altijd in de basis had gestaan bij Oranje, hij 60-70 goals zou hebben gemaakt.
Ik vond Huntelaar wel waarde hebben als spits/pinchhitter. Maar beste spits ter wereld heb ik verre van nooit gedacht. Zowel bij Real Madrid als AC Milaan heeft hij het gewoon niet gered. Dus ik vind hem persoonlijk nooit hebben behoort tot één van de beste spitsen ter wereld. Ook Nederlands elftal heeft eigenlijk altijd een betere optie gehad. Of tenminste iemand die bij grotere/gelijkwaardige clubs nog beter presteerde dacht ik.
 
Ik vond Huntelaar wel waarde hebben als spits/pinchhitter. Maar beste spits ter wereld heb ik verre van nooit gedacht. Zowel bij Real Madrid als AC Milaan heeft hij het gewoon niet gered. Dus ik vind hem persoonlijk nooit hebben behoort tot één van de beste spitsen ter wereld. Ook Nederlands elftal heeft eigenlijk altijd een betere optie gehad. Of tenminste iemand die bij grotere/gelijkwaardige clubs nog beter presteerde dacht ik.
Maar toen hij bij AJAX speelde natuurlijk wel!!!!1!
 
Terug
Bovenaan Onderaan