Eerste Divisie Algemeen

Het is toch volstrekte willekeur om pakweg nummer 5 en 8, NA het seizoen ineens promotie aan te bieden en tegen nummer 9 te zeggen sorry, maar jij bent niet goed genoeg.
Als er twee plaatsen zijn, dan dient er op fatsoenlijke criteria geoordeeld te worden.
Dat kan b.v. zijn; de top twee van Nederland van de laatste 30 jaar.
Of je negeert alle standen van eerste teams en beloftenteams en laat de aangemelde kandidaten in onderlinge play offs zich kwalificeren.
Of weet ik veel wat, als het maar weer niet zo'n ad-hoc achterkamertjes gesjoemel besluit is zoals nu. Omdat dat al jaren de cultuur is in Zeist.:(


Nee hoor. Normaal promoveren toch ook de nr's 1 (en soms ook nr's 2)?
 
Je moet een ranglijst nemen, het klopt inderdaad dat PSV in 2010 en 2011 kampioen is geworden van de beloftencompetitie. Dat waren overigens ook de enige 2 jaren dat PSV boven Ajax en Twente eindigde. Dus ja, als je alle ranglijsten bij elkaar optelt van de laatste 6 jaar heb je 4 kampioenen: Heerenveen, Ajax met 1 titel en PSV en Twente met 2 titels. In alle jaren is PSV lager geëindigd dan zowel Ajax als Twente, op de keren dat PSV de titel pakte na dan. Goed, de KNVB slaat dus flater door te zeggen, dat ze kijken naar het afgelopen seizoen, maar feitelijk hebben ze met Ajax en Twente een goede keus gemaakt. Twee ploegen die vaak bovenin draaien.

Tja, ik vind het voornamelijk vreemd dat dit na het seizoen bekend wordt gemaakt. Geen teken van beleid.
 
Tja, ik vind het voornamelijk vreemd dat dit na het seizoen bekend wordt gemaakt. Geen teken van beleid.

Daar hebben we het eerder over gehad, maar dat komt door de sponsoring. Fox wilde de beloftenteams hebben. Dat zou er vroeg of laat toch van gekomen zijn, met de herinvoering van de Tweede Divisie, die in onderzoek is/was. Zoals het is gegaan, het is niet handig geweest van de KNVB, helemaal fout ook niet. Hopelijk leren ze er wel van.
 
Voor PSV zou dit natuurlijk geweldig zijn om talenten binnen de eigen club in de Jupiler League te laten spelen.
 
Ja ik hoop er op dat ze alsnog mee mogen doen. Anders krijgen Twente en Ajax toch wel een redelijke voorsprong vrees ik.
 
Weet iemand hoe het nu staat met Jong PSV en de jupiler league? Heb het niet zo nauw gevolgd de laatste tijd (Eindscriptie verpest mijn hele leven op dit moment :rf:)
 
De KNVB heeft meer tijd nodig met het maken van de definitieve competitieschema voor de JL.

De voetbalbond KNVB heeft voor de vaststelling van het definitieve competitieprogramma in de Jupiler League meer tijd nodig. Door de toetreding van drie beloftenteams (PSV, Ajax en FC Twente) en de promotie van Topklasser Achilles '29 vergt het speelschema deze zomer wat meer aandacht.
AD
 
Ik las ergens, dat morgen het programma definitief wordt. Maar PSV heeft naar mijn weten nog steeds geen groen licht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan