Eerste Divisie Algemeen

@ Martin;
Prima verhaal.
Maar de eerste nieuwe blunder is al weer gemaakt dor de KNVB.
Ik lees dat er na volgend seizoen alvast twee jaar lang GEEN degradatie mogelijk is uit de nieuwe Jupiler League van 20 clubs.
Je gelooft je ogen niet bij zoveel bestuurlijke stupiditeit.:(
 
@ Martin;
Prima verhaal.
Maar de eerste nieuwe blunder is al weer gemaakt dor de KNVB.
Ik lees dat er na volgend seizoen alvast twee jaar lang GEEN degradatie mogelijk is uit de nieuwe Jupiler League van 20 clubs.
Je gelooft je ogen niet bij zoveel bestuurlijke stupiditeit.:(

Als dat zo is, dan zijn ze bij de KNVB echt van de pot gerukt. Dat is oneerlijk tegenover elke Topklasser met ambitie. Ook is het oneerlijk ten opzichte van overige beloften teams met interesse. Het niveau in de JL schat ik namer hoger in, dan het niveau van de beloftencompetitie. Talenten in de JL kunnen zich dus beter ontwikkelen. Dit zorgt voor oneerlijke concurrentie mbt de Eredivisie
 
@ Martin;
Prima verhaal.
Maar de eerste nieuwe blunder is al weer gemaakt dor de KNVB.
Ik lees dat er na volgend seizoen alvast twee jaar lang GEEN degradatie mogelijk is uit de nieuwe Jupiler League van 20 clubs.
Je gelooft je ogen niet bij zoveel bestuurlijke stupiditeit.:(

Waar lees je dat, dat er volgend seizoen geen degradatie komt?
 
Nou, dus goed nieuws. Achilles'29 treedt dus toe. Ik vind dat wel goed nieuws voor de regio waar ik vandaan kom.
 
Ik verwacht geen problemen met Vitesse, want dat is de verkeerde kant van de Waal/Rijn/Elst. Nijmegen gaat neit samen met Arnhem, Wijchen en Groesbeek zijn volledig op Nijmegen gericht. Er zal rivaliteit zijn tussen Groesbeek en Nijmegen.

Goed, maar daar hebben ze rond Eindhoven ook last van, PSV, Eindhoven, Helmond, Willem II, Den Bosch en dan heb je in Zeelst ook nog UNA, die naar de Topklasse gaat.
 
Katwijk wil niet op zondag voetballen en de KNVB kan niet garanderen dat zij dat niet hoeven in de Jupiler League. Da's mooi. Goede kans dat we alsnog mogen deelnemen.
 
Katwijk wil niet op zondag voetballen en de KNVB kan niet garanderen dat zij dat niet hoeven in de Jupiler League. Da's mooi. Goede kans dat we alsnog mogen deelnemen.

Allah/God is aan onze zijde.
Gezien de mediabijdrage die we gaan krijgen kunnen we stellen, zij ook.
Nu alleen nog een paar gruwelijk partijdige (voor ons) scheidsrechters en we doen weer mee voor de prijzen ;)
 
Ze zullen zich niet laten bepalen of ze ook op zondag moeten voetballen of niet. Het heeft eerder te maken met de kosten en voorwaarden. Meer informatie en uitleg van het bestuur:

http://www.vvkatwijk.nl/actueel/artikel/3586?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Waarom moet er altijd zo moeilijk gedaan worden over dit soort zaken?
Je kunt toch ook gewoon promoveren van de hoofdklasse naar de topklasse? Of degraderen van de Eredivisie naar de eerste divisie?
Al die interessant doenerij en dat blaaskaken gedrag van bestuursleden.
Een of twee minimale randvoorwaarden qua veiligheid en organisatie, die verder niemand hoeven af te schrikken, en klaar is kees.
Wil Katwijk met 11 amateurs promoveren naar de JL, is dat prima.
Einde Zeister gezeik.(a)
 
Ik zat zojuist via een tweet te lezen naar reakties op psv netwerk. Nu kom ik daar nooit tot zelden, maar wat een calimero-gedrag daar. Natuurlijk is het zuur, dat de KNVB afgaat op de ranglijst van één seizoen. Maar wat moesten ze anders?

De KNVB was in voorbereiding om Achilles '29 en Katwijk te laten promoveren, totdat de Jupiler Leagues zei: we willen 2 beloftenteams hebben, vanwege sponsoring en bladibladibla. De KNVB had tóén de rug recht moeten houden, is goed, maar dan vanaf seizoen 2014-2015. Vorig jaar al was de KNVB bezig met het kijken wat de mogelijkheden zijn om de competities tussen de Topklasse en de beloftenklasses te integreren en die dan te poseren tussen de Jupiler League en de Topklasse in.

Dat Jong PSV nu niet promoveert, dat vind ik persoonlijk niet eens zo heel erg, wel jammer. Maar als de KNVB dan het plan verder oppakt. Dat ze de beloftencompetitie opdoekt en geheel integreren in de amateurcompetitie.
 
Ik zat zojuist via een tweet te lezen naar reakties op psv netwerk. Nu kom ik daar nooit tot zelden, maar wat een calimero-gedrag daar. Natuurlijk is het zuur, dat de KNVB afgaat op de ranglijst van één seizoen. Maar wat moesten ze anders?

De KNVB was in voorbereiding om Achilles '29 en Katwijk te laten promoveren, totdat de Jupiler Leagues zei: we willen 2 beloftenteams hebben, vanwege sponsoring en bladibladibla. De KNVB had tóén de rug recht moeten houden, is goed, maar dan vanaf seizoen 2014-2015. Vorig jaar al was de KNVB bezig met het kijken wat de mogelijkheden zijn om de competities tussen de Topklasse en de beloftenklasses te integreren en die dan te poseren tussen de Jupiler League en de Topklasse in.

Dat Jong PSV nu niet promoveert, dat vind ik persoonlijk niet eens zo heel erg, wel jammer. Maar als de KNVB dan het plan verder oppakt. Dat ze de beloftencompetitie opdoekt en geheel integreren in de amateurcompetitie.

Bijvoorbeeld meer criteria mee laten tellen? Of in ieder de prestaties van meerdere seizoenen? Of gewoon de poot stijf houden en na komend seizoen twee teams laten promoveren?
 
Bijvoorbeeld meer criteria mee laten tellen? Of in ieder de prestaties van meerdere seizoenen? Of gewoon de poot stijf houden en na komend seizoen twee teams laten promoveren?

Nee, het Calimero-gedrag openbaarde zich voornamelijk: OH, niet eerlijk. Vals spel, Ajaxvoortrekkerij. Allerlei beschuldigingen zonder oplossingen of andere ideeën. Ik heb eerder gezegd, dat de KNVB voor een blok werd gezet, wat ze niet hadden voorzien. Maar om dan alleen maar te zeggen dat ze er niks van kunnen of Ajax voortrekken is ook te kort door de bocht. Als Utrecht en Heerenveen hadden gezegd dat ze willen promoveren was de discussie heel anders.
 
Nee, het Calimero-gedrag openbaarde zich voornamelijk: OH, niet eerlijk. Vals spel, Ajaxvoortrekkerij. Allerlei beschuldigingen zonder oplossingen of andere ideeën. Ik heb eerder gezegd, dat de KNVB voor een blok werd gezet, wat ze niet hadden voorzien. Maar om dan alleen maar te zeggen dat ze er niks van kunnen of Ajax voortrekken is ook te kort door de bocht. Als Utrecht en Heerenveen hadden gezegd dat ze willen promoveren was de discussie heel anders.

Calimero gedrag is inmiddels een besmette term.:)
Het woord Calimero wordt alleen gebruikt om mensen een stempel op te plakken ,die men niet van repliek kan dienen.
De KNVB heeft zelf gezorgd -net als een aantal media- voor het gegeven dat Ajax de voorkeur heeft boven anderen, zeker boven directe concurrenten.
Kijk naar de aanklager in de voorbije jaren ,dan kun je die term toch niet meer gebruiken.;)
Wat betreft de onderhavige uitbreiding van de Jupiler League;
Er was en is geen beleid ten aanzien van doorstroming vanuit de topklasse, net zo min als dat er ooit was vanuit de hoofdklasse destijds.
Ergo; de KNVB maakt er in deze een rotzooitje van. En dat is helaas geen uitzondering.
 
Laatst bewerkt:
Maar wat rechtvaardigt dan het gevoel van : zij wel en wij niet? Wij zijn toch lager dan Ajax en Twente geëindigd? Ik begrijp dat de KNVB ergens een grens moet trekken. En die ligt bij 2.
 
Maar wat rechtvaardigt dan het gevoel van : zij wel en wij niet? Wij zijn toch lager dan Ajax en Twente geëindigd? Ik begrijp dat de KNVB ergens een grens moet trekken. En die ligt bij 2.

Maar dan moet je het van te voren zeggen. Stel nu dat de KNVB na 34 wedstrijden zegt dat er 4 clubs uit de eredivisie degraderen in plaats van 2. Dat kan toch niet? Je legt de reglementen van tevoren vast. En anders moeten ze gewoon de hoogste 2 teams naar de JL sturen en niet Ajax en Twente.
 
Maar wat rechtvaardigt dan het gevoel van : zij wel en wij niet? Wij zijn toch lager dan Ajax en Twente geëindigd? Ik begrijp dat de KNVB ergens een grens moet trekken. En die ligt bij 2.

Het is toch volstrekte willekeur om pakweg nummer 5 en 8, NA het seizoen ineens promotie aan te bieden en tegen nummer 9 te zeggen sorry, maar jij bent niet goed genoeg.
Als er twee plaatsen zijn, dan dient er op fatsoenlijke criteria geoordeeld te worden.
Dat kan b.v. zijn; de top twee van Nederland van de laatste 30 jaar.
Of je negeert alle standen van eerste teams en beloftenteams en laat de aangemelde kandidaten in onderlinge play offs zich kwalificeren.
Of weet ik veel wat, als het maar weer niet zo'n ad-hoc achterkamertjes gesjoemel besluit is zoals nu. Omdat dat al jaren de cultuur is in Zeist.:(
 
Je moet een ranglijst nemen, het klopt inderdaad dat PSV in 2010 en 2011 kampioen is geworden van de beloftencompetitie. Dat waren overigens ook de enige 2 jaren dat PSV boven Ajax en Twente eindigde. Dus ja, als je alle ranglijsten bij elkaar optelt van de laatste 6 jaar heb je 4 kampioenen: Heerenveen, Ajax met 1 titel en PSV en Twente met 2 titels. In alle jaren is PSV lager geëindigd dan zowel Ajax als Twente, op de keren dat PSV de titel pakte na dan. Goed, de KNVB slaat dus flater door te zeggen, dat ze kijken naar het afgelopen seizoen, maar feitelijk hebben ze met Ajax en Twente een goede keus gemaakt. Twee ploegen die vaak bovenin draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan