Eerste Divisie Algemeen

Ik lees net op Google: spelling uit 1864, ben jij nog van die tijd?

Neen, maar wel uit de tijd dat je nog wat leerde op school en er nog waarde werd gehecht aan het vak geschiedenis.
"Een land dat zijn geschiedenis vergeet , is gedoemd die te herhalen".
En dan denk ik, in het geval van ons land; liever niet.:D
 
Neen, maar wel uit de tijd dat je nog wat leerde op school en er nog waarde werd gehecht aan het vak geschiedenis.
"Een land dat zijn geschiedenis vergeet , is gedoemd die te herhalen".
En dan denk ik, in het geval van ons land; liever niet.:D

Dat is juist mijn doel, dat het jaar '88 (voetbalseizoen) zich gaat herhalen :)
 
Is nu voortaan de dubbel winnen, na het landskampioenschap met Jong PSV ook de Jupiler League winnen?
 
Is nu voortaan de dubbel winnen, na het landskampioenschap met Jong PSV ook de Jupiler League winnen?

En wat nu als Jong PSV kampioen wordt en de beker wint, maar PSV 1 alles nalaat. Noem je dat dan de treble -1?
 
Toch vind ik dat een rare beslissing van de KNVB. Jong PSV en Jong Ajax hebben al eens eerder meegedaan met de beker en nu zou dat opeens niet meer kunnen :unsure:

Het waarom van dit besluit is me ontgaan.
Weer zo'n ad hoc onzin of zit er nieuw beleid achter?
 
Het waarom van dit besluit is me ontgaan.
Weer zo'n ad hoc onzin of zit er nieuw beleid achter?

Nee hoor, dat is al een aantal seizoenen zo, dat de beloftenteams zich niet kunnen kwalificeren voor de Amstel Cup. Het is niet iets van de huidige competitie.
 
Nee hoor, dat is al een aantal seizoenen zo, dat de beloftenteams zich niet kunnen kwalificeren voor de Amstel Cup. Het is niet iets van de huidige competitie.

Maar wat is de gedachtengang er achter?
Ooit werden de kampioen en bekerwinnaar van de beloften, net als de winnaars van de amateurdistrictbekers , juist toegelaten om die toernooien , met zo'n motiverende prijs, een extra boost te geven.
De KNVB zou eens een paar jaar stage moeten lopen bij de FA. De Engelse bond kent wel stijl en traditie,goed overdachte regels en procedures, en rust in de tent. Oftewel alles wat "Zeist" ontbeert.
 
Een ander voordeel van onze deelname aan de Jupiler League met Jong PSV is dat we het schaarse talent wat aanwezig is in die competitie veel beter op de voet volgen én nog belangrijker beter op waarde kunnen schatten. Een 19-jarige spits van Veendam bijvoorbeeld die aanmerkelijk beter presteert als onze spits in Jong PSV wordt in een keer interessant.
 
Een ander voordeel van onze deelname aan de Jupiler League met Jong PSV is dat we het schaarse talent wat aanwezig is in die competitie veel beter op de voet volgen én nog belangrijker beter op waarde kunnen schatten. Een 19-jarige spits van Veendam bijvoorbeeld die aanmerkelijk beter presteert als onze spits in Jong PSV wordt in een keer interessant.

En daarom moeten ze ook de beloftencompetitie samenvoegen met de topklasse. en eventueel het maken van een tweede divisie als overgang en compromis voor de amateurclubs die nu niet willen promoveren vanwege de licentieeisen..
 
Een ander voordeel van onze deelname aan de Jupiler League met Jong PSV is dat we het schaarse talent wat aanwezig is in die competitie veel beter op de voet volgen én nog belangrijker beter op waarde kunnen schatten. Een 19-jarige spits van Veendam bijvoorbeeld die aanmerkelijk beter presteert als onze spits in Jong PSV wordt in een keer interessant.

Verwacht jij echt Veendam tegen te komen in de Jupilerleague?

En daarom moeten ze ook de beloftencompetitie samenvoegen met de topklasse. en eventueel het maken van een tweede divisie als overgang en compromis voor de amateurclubs die nu niet willen promoveren vanwege de licentieeisen..

Het is idd te gek voor woorden dat er nog steeds geen promotie/degradatie mogelijk is tussen eerste divisie en topklasse.
 
Terug
Bovenaan Onderaan