Coronavirus

Mag ik ff de kanttekening plaatsen dat het niet alleen de kwetsbaren zijn die in de laatste categorie vallen.
Dat mag. ;)
De "beste" oplossing is natuurlijk iedereen besmetten en zien wie er overblijft. Ik weet alleen niet of een meerderheid daarvoor is. Heb je geen lockdown, vaccinaties, 2G of 3G of boosters meer nodig. En dan is het voor het zorgpersoneel een weekje of zes stevig doorwerken, maar dan zijn ze ook klaar.
 
Als er iemand tegen monddood maken van andere meningen is ben ik het wel. ;)

Ik denk dat we in menig opzicht niet heel ver van elkaar afzitten in deze.

Maar wat ik wel anders zie is dat inenten van gezonde jonge kinderen. Ik weet uiteraard als leek ook niet wat de beste oplossing is om verder te leven in een wereld met dit virus erbij, maar volgens mij moeten we dat toch echt gaan zoeken in de richting van het alleen maar vaccineren van kwetsbaren en niet van jonge mensen die en niet op de IC komen en geen gevaar meer vormen voor kwetsbaren als die hun boosterprik hebben. Zo lees ik ook zijn verhaal waardoor het artikel voor mij geen "zeiken zonder oplossing" was.

Er komen vrees ik nog veel meer corona achtige virussen in deze steeds meer overbevolkt rakende wereld. Dat lossen we niet op met eindeloze massale boosterprikken.
Zo interpreteer ik althans de huidige mening van allerlei ( medische en niet-medische ) experts.
Ik denk dat problemen zoveel mogelijk aan de voorkant bestreden moeten worden. Door bijvoorbeeld een vele sterkere eerste lijn in de gezondheidszorg (in wijken en scholen) te maken kunnen we veel problemen aan de achterkant voorkomen. Als we op scholen en in de wijken kinderen aan het sporten krijgen/ gezonde levensstijl kunnen aanleren is er op termijn minder problemen met hart en vaatziekten. Het kan doorwerken in de mentale gezondheid door sterkere groepsverbanden te creëren etc etc. Op dit moment hadden we dat goed kunnen gebruiken om bijvoorbeeld ook de vaccinatieprogramma's op maat te maken en dat de groep met overgewicht kleiner was geweest.

Daar zijn we voor deze crisis te laat mee en moeten we het doen met de riemen die we hebben. We willen nu zoveel mogelijk voorkomen dat mensen in het ziekenhuis terecht komen. Dat kunnen we doen door zoveel mogelijk mensen in de risicogroepen in te enten. Dat is een statistisch verhaal/ wet van de grote getallen. Dat kunnen we ook doen door ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk mensen besmet raken. Daar zou het inenten van kinderen een grote stap in kunnen zijn. Ik denk persoonlijk dat beide stappen nodig zijn.

Voor de lange termijn denk ik dat het vooral zou helpen om de eerste lijn enorm te verbeteren. Dat gaat ook helpen tegen andere virussen. Ook denk ik persoonlijk dat door andere zaken aan te pakken (milieu, leefbaarheid, minder focus op werk) ook zouden helpen bij de aanpak op lange termijn. Maar dat betekend op korte termijn investeren terwijl het (denk ik) op lange termijn een positieve kosten/ baten balans zou hebben.

Dat mag. ;)
De "beste" oplossing is natuurlijk iedereen besmetten en zien wie er overblijft. Ik weet alleen niet of een meerderheid daarvoor is. Heb je geen lockdown, vaccinaties, 2G of 3G of boosters meer nodig. En dan is het voor het zorgpersoneel een weekje of zes stevig doorwerken, maar dan zijn ze ook klaar.
Probleem is dat niet iedereen het tegelijk krijgt. Dus dan ben je niet klaar binnen zes weken maar je accepteert dat er meer mensen gaan sterven. Dat is op zich wel een keuze die je kan maken maar het probleem komt wanneer de mensen daadwerkelijk gaan sterven. Niemand gaat accepteren dat er enorme hoeveelheden mensen gaan sterven laat staan de manier waarop. Dat is al niet uit te leggen als je de beelden op tv ziet (denk aan de beelden van NY eerder in de pandemie) laat staan als het persoonlijk wordt.
 
Dat mag. ;)
De "beste" oplossing is natuurlijk iedereen besmetten en zien wie er overblijft. Ik weet alleen niet of een meerderheid daarvoor is. Heb je geen lockdown, vaccinaties, 2G of 3G of boosters meer nodig. En dan is het voor het zorgpersoneel een weekje of zes stevig doorwerken, maar dan zijn ze ook klaar.
God zegen de greep dus. We zien overigens in Brazilie wat voor problemen dat geeft. Misschien toch niet zo`n goed plan.
 
Ik denk dat problemen zoveel mogelijk aan de voorkant bestreden moeten worden. Door bijvoorbeeld een vele sterkere eerste lijn in de gezondheidszorg (in wijken en scholen) te maken kunnen we veel problemen aan de achterkant voorkomen. Als we op scholen en in de wijken kinderen aan het sporten krijgen/ gezonde levensstijl kunnen aanleren is er op termijn minder problemen met hart en vaatziekten. Het kan doorwerken in de mentale gezondheid door sterkere groepsverbanden te creëren etc etc. Op dit moment hadden we dat goed kunnen gebruiken om bijvoorbeeld ook de vaccinatieprogramma's op maat te maken en dat de groep met overgewicht kleiner was geweest.

Daar zijn we voor deze crisis te laat mee en moeten we het doen met de riemen die we hebben. We willen nu zoveel mogelijk voorkomen dat mensen in het ziekenhuis terecht komen. Dat kunnen we doen door zoveel mogelijk mensen in de risicogroepen in te enten. Dat is een statistisch verhaal/ wet van de grote getallen. Dat kunnen we ook doen door ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk mensen besmet raken. Daar zou het inenten van kinderen een grote stap in kunnen zijn. Ik denk persoonlijk dat beide stappen nodig zijn.

Voor de lange termijn denk ik dat het vooral zou helpen om de eerste lijn enorm te verbeteren. Dat gaat ook helpen tegen andere virussen. Ook denk ik persoonlijk dat door andere zaken aan te pakken (milieu, leefbaarheid, minder focus op werk) ook zouden helpen bij de aanpak op lange termijn. Maar dat betekend op korte termijn investeren terwijl het (denk ik) op lange termijn een positieve kosten/ baten balans zou hebben.
Helemaal eens met dit verhaal over nu en de toekomst , al denk ik dat het bereikt kan worden zonder de stap van het vaccineren van gezonde jonge kinderen.
Maar voor de rest kan onze discussie wat mij betreft als af worden beschouwd.
 
Dat mag. ;)
De "beste" oplossing is natuurlijk iedereen besmetten en zien wie er overblijft. Ik weet alleen niet of een meerderheid daarvoor is. Heb je geen lockdown, vaccinaties, 2G of 3G of boosters meer nodig. En dan is het voor het zorgpersoneel een weekje of zes stevig doorwerken, maar dan zijn ze ook klaar.

Mocht dat bbesluit er komen, dan investeer ik in kistenbouwers grafdelvers en crematoria.
 
Helemaal eens met dit verhaal over nu en de toekomst , al denk ik dat het bereikt kan worden zonder de stap van het vaccineren van gezonde jonge kinderen.
Maar voor de rest kan onze discussie wat mij betreft als af worden beschouwd.

Vaccineren doe je per definitie bij gezonde mensen. Als mensen ziek zijn is het namelijk al te laat. Dit in tegenstelling tot een medicijn, die pas gebruikt wordt als je ziek bent.
 
Een week geleden waren de cijfers hoog omdat er een storing van de dag ervoor de cijfers kunstmatig ophoogde. Toch zijn er nog provincies waar de cijfers vandaag hoger liggen dan vorige week. Kortom van een Nederland-brede dalende trend is nog geen sprake.
 
Helemaal eens met dit verhaal over nu en de toekomst , al denk ik dat het bereikt kan worden zonder de stap van het vaccineren van gezonde jonge kinderen.
Maar voor de rest kan onze discussie wat mij betreft als af worden beschouwd.

Hier het Nederlandse vaccinatieschema. Allemaal gezonde kinderen. De vaccinaties zijn er om ze te beschermen en zo gezond mogelijk te laten blijven.
6 tot 9 wekenDKTP + HepB + Hib
3 maandenDKTP + Hib + HepB
4 maandenDKTP + HepB + Hib
11 maandenDKTP + HepB + Hib
14 maandenBMR
4 jaarDKTP
9 jaarDTP
12 jaarHPV (2x 1 prik, alleen voor meisjes)
 
Hier het Nederlandse vaccinatieschema. Allemaal gezonde kinderen. De vaccinaties zijn er om ze te beschermen en zo gezond mogelijk te laten blijven.
6 tot 9 wekenDKTP + HepB + Hib
3 maandenDKTP + Hib + HepB
4 maandenDKTP + HepB + Hib
11 maandenDKTP + HepB + Hib
14 maandenBMR
4 jaarDKTP
9 jaarDTP
12 jaarHPV (2x 1 prik, alleen voor meisjes)
Dat laatste is natuurlijk wel dikke discriminatie! :mad:

;P
 
Hier het Nederlandse vaccinatieschema. Allemaal gezonde kinderen. De vaccinaties zijn er om ze te beschermen en zo gezond mogelijk te laten blijven.
6 tot 9 wekenDKTP + HepB + Hib
3 maandenDKTP + Hib + HepB
4 maandenDKTP + HepB + Hib
11 maandenDKTP + HepB + Hib
14 maandenBMR
4 jaarDKTP
9 jaarDTP
12 jaarHPV (2x 1 prik, alleen voor meisjes)
Wat, 6x die DTP, dat werkt dus helemaal niet want je hebt een booster nodig, sterker nog 5 boosters :maniac: :maniac:
 
Hier het Nederlandse vaccinatieschema. Allemaal gezonde kinderen. De vaccinaties zijn er om ze te beschermen en zo gezond mogelijk te laten blijven.
6 tot 9 wekenDKTP + HepB + Hib
3 maandenDKTP + Hib + HepB
4 maandenDKTP + HepB + Hib
11 maandenDKTP + HepB + Hib
14 maandenBMR
4 jaarDKTP
9 jaarDTP
12 jaarHPV (2x 1 prik, alleen voor meisjes)
Help... feiten.. daar doen we hier niet aan 😡
 
Je laten vaccineren tegen het coronavirus is een opmaat tot een ‘digitaal teken’ op je hand of hoofd, waarschuwt evangelist Jaap Dieleman in een folder die ook in Zeeland wordt verspreid. Wie het teken krijgt, gaat voor eeuwig verloren in de hel. Naar eigen zeggen heeft Dieleman vijf miljoen exemplaren laten maken.

Kunnen we deze meneer ergens in de Noordzee laten afzinken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan