Coronavirus

Dd
Kunnen ze gewoon niet even copy-pasten van Oostenrijk? Moet je dan zelf ook nog het wiel uitvinden?

Ik vind overigens - zoals ik een paar weken terug ook zei - dat deze lockdown te weinig zoden aan de dijk zet. We mogen van alles niet, maar de besmettingen dalen niet. 4-6 Weken lockdown type 2020 had waarschijnlijk meer zoden aan de dijk gezet. Nu gaat dit halfslappe gedoe nog maanden door zonder dat je fatsoenlijk kunt sporten, uit eten kunt gaan, naar de film etc.
Zou het niet zo kunnen zijn dat wij in NL juist in februari minder mensen in de ziekenhuizen hebben omdat de natuurlijke afweer dan beter is in vergelijking met de landen die een harde lockdown doorvoeren?

150.000 gemeten besmettingen per week (in werkelijkheid mogelijk dubbel zo veel), zou toch de immuniteit van de groep toch positief moeten beïnvloeden?

Misschien dus beter de zorg langs de rand van de afgrond laten gaan, dan enkele weken grote afname afdwingen, om vervolgens twee maanden later weer rond de 20.000 per dag te zitten...

Of is dit onzin, wat ik zeg?
 
Dd
Zou het niet zo kunnen zijn dat wij in NL juist in februari minder mensen in de ziekenhuizen hebben omdat de natuurlijke afweer dan beter is in vergelijking met de landen die een harde lockdown doorvoeren?

150.000 gemeten besmettingen per week (in werkelijkheid mogelijk dubbel zo veel), zou toch de immuniteit van de groep toch positief moeten beïnvloeden?

Misschien dus beter de zorg langs de rand van de afgrond laten gaan, dan enkele weken grote afname afdwingen, om vervolgens twee maanden later weer rond de 20.000 per dag te zitten...

Of is dit onzin, wat ik zeg?
Nou, ja, per week 1% tot 2% erbij zou moeten helpen. Echter, herbesmetting is altijd mogelijk. Wat mij niet duidelijk is, is het volgende. Stel ik raak besmet, kom in het ziekenhuis, knap weer op. Heb ik dan bij herbesmetting een even grote kans of een kleinere kans om in het ziekenhuis te geraken.
 
Nederland laat in ieder geval een explosieve groei van het aantal covid dooien zien en we doen het stukken slechten dan wie dan ook op dat gebied. Waar een klein langd groot in kan zijn. #trots
 
Nou, ja, per week 1% tot 2% erbij zou moeten helpen. Echter, herbesmetting is altijd mogelijk. Wat mij niet duidelijk is, is het volgende. Stel ik raak besmet, kom in het ziekenhuis, knap weer op. Heb ik dan bij herbesmetting een even grote kans of een kleinere kans om in het ziekenhuis te geraken.
Herbesmetting op korte termijn lijkt me niet mogelijk. Dus mogelijk hebben we deze winter 'profijt' Van het Huidig hoge aantal besmettingen.


Overigens zijn we in ons huishouden afgelopen weekend ook besmet geraakt.
Al sinds maart 2020 bijna volcontinu thuis aan het werken.

Maar de vrolijke Fransen hebben het van school meegenomen. Gelukkig weinig tot geen last gehad. Beiden gevaccineerd.

Dus onze immuniteit is wel goed op orde: gevaccineerd en besmet.

Qr code is dan meteen ook een jaar langer geldig. Wel zo praktisch.
 
Ik denk dat NL met zijn poldercultuur en waar het individu heel hoog staat niet vergelijkbaar is met die landen.

Ik heb het niet over ons polder model. Jij gaf aan dat we geen 2g kunnen invoeren zonder goede onderbouwing, en daar had ik het ook over. Als het in andere landen ook al gedaan wordt, gebruik dan ook hun onderzoeken. Net als met boosters, alle andere Europese landen deden het al, maar ons kabinet wilde per se wachten op advies van de Nederlandse gezondheidsraad. En nu zitten we met de gebakken peren.
 
Ik heb het niet over ons polder model. Jij gaf aan dat we geen 2g kunnen invoeren zonder goede onderbouwing, en daar had ik het ook over. Als het in andere landen ook al gedaan wordt, gebruik dan ook hun onderzoeken. Net als met boosters, alle andere Europese landen deden het al, maar ons kabinet wilde per se wachten op advies van de Nederlandse gezondheidsraad. En nu zitten we met de gebakken peren.
Dan ga je d'r vanuit dat er goede onderzoeken onder liggen bij die andere landen. Overigens, 2G helpt weinig voor de shit waar we nu in zitten.
 
Nou, ja, per week 1% tot 2% erbij zou moeten helpen. Echter, herbesmetting is altijd mogelijk. Wat mij niet duidelijk is, is het volgende. Stel ik raak besmet, kom in het ziekenhuis, knap weer op. Heb ik dan bij herbesmetting een even grote kans of een kleinere kans om in het ziekenhuis te geraken.
Doorsnee; stuk kleiner. Incidenteel; moeilijk te zeggen. Als je er lag omdat je long- of hartschade had door het virus dan blijf je voor een deel natuurlijk kwetsbaar. Als je longfunctie nu dichtslaat vanwege covid, en je ligt een paar dagen aan de beademing, dan is een longontsteking of zware griep die je over een maand kan oplopen natuurlijk wel wat linker, zeker als cellulair de boel nog niet volledig hersteld is. Maar in de regel werkt een besmetting net als een vaccin zo dat je afweer zich opbouwt tegen dat virus, en je het een volgende keer dat je het tegenkomt sneller herkend en bestrijdt, doorgaans voordat het virus weer in allerlei cellen weet te vermenigvuldigen of door kan dringen tot diep in allerlei organen.

Terzijde maar wel on topic,
Bij het zoeken naar meer info kwam ik dit BBC artikel tegen, voornamelijk over de mensen met langdurige of aanhoudende problemen (de long covid). Een diverse groep patienten met veel complexiteit. Ik kan me voorstellen dat hernieuwde besmetting een rol kan spelen in de dynamiek van die lang-aanhoudende klachtten.

In die zin blijf ik het onverstandig vinden als men vaccins weigert in de veronderstelling dat hun doelgroep het veelal zonder ziekenzorg aankan. De bijwerkingen die er zijn na vaccins kunnen afschrikken, maar diezelfde symptomen zie je ook (en sterker) na een natuurlijke besmetting (zelfs als je milde klachtten of alleen een loopneus merkte). Alleen kijken naar hoe vaak jou doelgroep in een ziekenhuisbed beland geeft daarin - wmb - slechts een deel van de risico's weer.

Voor ziekteverloop en long-covid blijf ik echt nog zeer weinig overtuigende data vinden over schade in kinderen - Link . Een goed teken denk ik. Maar daarmee blijf ik wel wat afwijzend van plannen zoals in bijvoorbeeld Oosternrijk, waarbij vaccinatieplicht vanaf 14 jaar nu lijkt te gaan spelen. De relatief lage vaccinatiegraad in de 30+ ers is met name problematisch in Oostenrijk/Zwitserland/Sachsen imo.
 
Laatst bewerkt:
Het kabinet moet nu een plan maken voor de lange termijn.
Zeker, een goed onderbouwd plan, met gedegen onderzoek kan 2G daar een onderdeel van zijn, maar het broddelwerk wat tot nu toe geleverd wordt snap ik dat de andere partijen zeer sceptisch zijn. Wat dat betreft was de post van Mohr deze week wel goed, waar veel meer dan symptoombestrijding in opgenomen was.
 
Zoals ik het ook zorgelijk vind dat burgers elkaar gaan controleren en de schuld van een pandemie bij ongevaccineerden wordt neergelegd. Vind ik te makkelijk.

Ik heb een heel tof pilletje ontwikkeld: als elke PSV fan 'm neemt, wordt PSV kampioen.
Iedereen heeft de pil geslikt, alleen Weltmeister doet niet mee.
Want een pil slikken is een naar gevoel en Mentos heeft 'm verteld dat er een G5 tracker in zit.

PSV wordt geen kampioen.
Is het Weltmeister's schuld dat PSV al jaren geen kampioen is geworden? Nee
Is het Weltmeister's schuld dat PSV dit jaar weer geen kampioen wordt? Ja
Heeft Weltmeister het recht om die pil niet te nemen? Ook ja...
Maar het is wel jouw schuld ;)
 
Ik heb een heel tof pilletje ontwikkeld: als elke PSV fan 'm neemt, wordt PSV kampioen.
Iedereen heeft de pil geslikt, alleen Weltmeister doet niet mee.
Want een pil slikken is een naar gevoel en Mentos heeft 'm verteld dat er een G5 tracker in zit.

PSV wordt geen kampioen.
Is het Weltmeister's schuld dat PSV al jaren geen kampioen is geworden? Nee
Is het Weltmeister's schuld dat PSV dit jaar weer geen kampioen wordt? Ja
Heeft Weltmeister het recht om die pil niet te nemen? Ook ja...
Maar het is wel jouw schuld ;)
Is dit het script van Limitless de PSV versie?
 
.
Ik heb een heel tof pilletje ontwikkeld: als elke PSV fan 'm neemt, wordt PSV kampioen.
Iedereen heeft de pil geslikt, alleen Weltmeister doet niet mee.
Want een pil slikken is een naar gevoel en Mentos heeft 'm verteld dat er een G5 tracker in zit.

PSV wordt geen kampioen.
Is het Weltmeister's schuld dat PSV al jaren geen kampioen is geworden? Nee
Is het Weltmeister's schuld dat PSV dit jaar weer geen kampioen wordt? Ja
Heeft Weltmeister het recht om die pil niet te nemen? Ook ja...
Maar het is wel jouw schuld ;)
Hehe. Je vergeet je alleen af te vragen of het voor iedereen beter is als PSV kampioen wordt. Verder heb jij het gewoon over XTC, met al je waanbeelden over PSV en kampioen worden. Dus lekker in je hol stoppen, op het vliegtuig stappen en naar Nederland smokkelen die handel. Ze controleren aan de grens hooguit op Corona en vast meer niet op dope.
 
in 5 dagen is het 7daags gemiddelde van de besmettingen gedaals van 21,7k naar 19,3k. Eerste voorzichtige tekenen van de daling, of slechts het effect van thuistesten (laatste lijkt mij niet toch, na pos zelftest is advies toch nog steeds om naar de GGD te gaan?)
 
in 5 dagen is het 7daags gemiddelde van de besmettingen gedaals van 21,7k naar 19,3k. Eerste voorzichtige tekenen van de daling, of slechts het effect van thuistesten (laatste lijkt mij niet toch, na pos zelftest is advies toch nog steeds om naar de GGD te gaan?)
Het is idd nog steeds het advies om bij een positieve zelftest naar de GGD te gaan. Maar er zal zeker een percentage niet meer gaan vermoed ik. Die zullen gewoon thuis wat rustiger aan gaan doen.
Maar dan nog denk ik dat er een daling is ingezet.
 
Het is idd nog steeds het advies om bij een positieve zelftest naar de GGD te gaan. Maar er zal zeker een percentage niet meer gaan vermoed ik. Die zullen gewoon thuis wat rustiger aan gaan doen.
Maar dan nog denk ik dat er een daling is ingezet.
Lees op t AD-blog dat ook in de ziekenhuizen afgelopen 24u sprake was van een kleine daling van opgenomen mensen, van 2783 naar 2743, te klein om iets over te zeggen, maar wie weet wel een begin van de daling.
 
Het is idd nog steeds het advies om bij een positieve zelftest naar de GGD te gaan. Maar er zal zeker een percentage niet meer gaan vermoed ik. Die zullen gewoon thuis wat rustiger aan gaan doen.
Maar dan nog denk ik dat er een daling is ingezet.
Ik zou als overheid ook inzetten om gratis zelftests te verstrekken. Desnoods via de gemeente aan te vragen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan