Coronavirus

Dat is geen antwoord op de vraag die ik stel.
Het staat er in. Maar ik kopieer m wel even:

Oostenrijk probeert van alles om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen. Die is door de voorganger van Nehammer vorige maand "beschamend laag" genoemd. Daarom voert het land vanaf 1 februari een algemene vaccinatieplicht in.
 
Het staat er in. Maar ik kopieer m wel even:

Oostenrijk probeert van alles om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen. Die is door de voorganger van Nehammer vorige maand "beschamend laag" genoemd. Daarom voert het land vanaf 1 februari een algemene vaccinatieplicht in.
Ja, ok. Maar als we de nachthoreca dichthouden en mondkapjes verplicht ophouden in restaurants. Waar zit dat concreet de winst in besmettingen in de komende maanden op het moment dat we 2G beleid voeren ipv 3G.
 
Ja, ok. Maar als we de nachthoreca dichthouden en mondkapjes verplicht ophouden in restaurants. Waar zit dat concreet de winst in besmettingen in de komende maanden op het moment dat we 2G beleid voeren ipv 3G.
De reden is de lage vaccinatiegraad. De maatregelen mbt besmettingen zijn niet veel anders dan in andere landen.
 
De reden is de lage vaccinatiegraad. De maatregelen mbt besmettingen zijn niet veel anders dan in andere landen.
Maar als je met 2G alsnog mondkapjes moet dragen en de kroegen dicht zijn, wat heeft het dan voor zin om ongevaccineerden te weren? Die weer je toch nergens?
 
Maar als je met 2G alsnog mondkapjes moet dragen en de kroegen dicht zijn, wat heeft het dan voor zin om ongevaccineerden te weren? Die weer je toch nergens?
De vaccinatiegraad moet omhoog. Dat is waarom de 2g (en uiteindelijk vaccinatieverplichting) daar wordt ingevoerd. De maatregelen nu hebben simpelweg te maken met de besmettingen.
 
De vaccinatiegraad moet omhoog. Dat is waarom de 2g (en uiteindelijk vaccinatieverplichting) daar wordt ingevoerd. De maatregelen nu hebben simpelweg te maken met de besmettingen.
Die 2G is dus alleen een opmaat naar vaccinatieplicht en geen maatregel om nu de besmettingen te verlagen.
 
Met het gegeven dat o.a. in Limburg alle planbare zorg niet meer doorgaat is code zwart geen angstbeeld maar een vaststaand gegeven (hoewel de politiek de definitie wéér heeft verruimd).

Met op de IC 50% van de bezetting door 15% van de bevolking kan je m.i. wel voorzichtig stellen dat het niet gevaccineerd zijn wel een rol speelt?

Zeker, in CH is 90% van de IC stumpers ongevaccineerd. Het "aardige" is dat een aantal van hen nog steeds stoer doet over het feit dat ze op de IC liggen en niet onder de vaccinatiedruk zijn bezweken. Ik hoop dat ze op de IC bezwijken.
 
Ik vond het nodig toch even de nuance te maken, aangezien we daarvoor over 'angst' spraken. Baudet heeft het over angst, deze gekkies denken dat alles 1 groot vooropgezet plan is met veel angst, dat maakt het best lastig om het aspect angst toch een serieuze rol te laten spelen in een gesprek, zonder gelijk Baudet-adept of gekkie te zijn.
Juist omdat je steeds de nuance in het debat niet uit het oog verliest, kan ik je verwijzen naar iets wat jou wellicht zal aanspreken.
Ik kan geen link plaatsen maar wel verwijzen naar het Eindhovens Dagblad van afgelopen maandag, eergisteren dus.
Ook digitaal te bekijken. Op pagina 6 van het regiodeel staat een artikel onder de kop Cultuur met als titel ; Opstandig en bezorgd.
Hier geeft een zekere Ron van Hal, uit de evenementensector zijn visie op wat er volgens hem anders zou moeten in het beleid.
Ben benieuwd in hoeverre je het met hem eens bent.
 
Juist omdat je steeds de nuance in het debat niet uit het oog verliest, kan ik je verwijzen naar iets wat jou wellicht zal aanspreken.
Ik kan geen link plaatsen maar wel verwijzen naar het Eindhovens Dagblad van afgelopen maandag, eergisteren dus.
Ook digitaal te bekijken. Op pagina 6 van het regiodeel staat een artikel onder de kop Cultuur met als titel ; Opstandig en bezorgd.
Hier geeft een zekere Ron van Hal, uit de evenementensector zijn visie op wat er volgens hem anders zou moeten in het beleid.
Ben benieuwd in hoeverre je het met hem eens bent.
Het is niet echt een duidelijke visie wat hij hier weergeeft. (kan ook niet in een klein artikel) Maar een paar algemene richtlijnen waar ik het niet perse mee eens ben óf te makkelijk vind. Even zijn mening in 3 quotes.

"Dat begrip [voor de maatregelen] is inmiddels volledig verdwenen vanwege het beleid van onze demissionaire dilettanten dat ik rampzalig vind. We glijden af naar een maatschappij die het midden houdt tussen een medische apartheid en een controlestaat.”
Populistische zin die hij waarschijnlijk ergens van het internet gepakt heeft. Welke eikel praat er nou met zulke zinnen? Zeg gewoon wat je wil zeggen ipv dit soort geneuzel. Medische apartheid? Omdat we straks keuzes moeren gaan maken? Controlestaat?

"[Corona] krijgen we er niet ‘samen onder’. Daar moeten we mee leren leven; op anticiperen en naar handelen.”
Hoe dan? Door bijvoorbeeld te vaccineren? Zorgen dat als je klachten hebt thuis te blijven en je te laten testen? Afstand houden? Als dat niet werkt winkels en Horeca eerder dicht? Of bedoeld hij toevallig dat we andere keuzes moeten maken omdat deze keuzes hem raken? Wat een prima standpunt is en goed te verdedigen, maar zeg dat dan ipv dit soort algemeenheden.

"[Anders zou moeten dat we] het land niet meer laten besturen door het RIVM en het OMT, maar door mensen die geen epidemiologische of virologische tunnelvisie hebben."
Dat gebeurd niet. We worden bestuurd waarbij er een advies wordt gedaan door mensen die een medische/ virologische inslag hebben. Dat advies is zwaarwegend maar uiteindelijk een advies. Het is niet zo dat dit het enige inzicht is (anders hadden we wel meer gerichtere maatregelen gehad). Uiteindelijk heeft de politiek gekozen om een beleid te voeren waar de zorg onder druk staat zonder om te vallen. Als ze een andere keuze hadden gemaakt dan hadden dáár weer mensen commentaar op gehad.

De oplossingen die hij in het stuk van de laatste quote aandraagt laten wat mij betreft al zien waarom je hem niet al te serieus moet nemen. Gecontroleerde groepsimmuniteit? De zorg in lichtsnelheid opschalen? Ga uit van het verantwoordelijkheidsgevoel van de burger (gechargeerd)?

Het enige waar ik het mee eens ben is dat de overheid beter moet communiceren.
 
Zeker, in CH is 90% van de IC stumpers ongevaccineerd. Het "aardige" is dat een aantal van hen nog steeds stoer doet over het feit dat ze op de IC liggen en niet onder de vaccinatiedruk zijn bezweken. Ik hoop dat ze op de IC bezwijken.
Je bent voor natuurlijke selectie. Ik ook 😁
 
Het is niet echt een duidelijke visie wat hij hier weergeeft. (kan ook niet in een klein artikel)

Het enige waar ik het mee eens ben is dat de overheid beter moet communiceren.
De vraag was of Weltmeister er een en ander in herkende, maar uiteraard mag iedereen reageren. ;)

Volgens mij is het artikel niet populistisch maar wil hij aangeven dat de tijd van de stoeten lijkwagens in Bergamo voorbij is en dat er nu consensus is dat we niet meer afkomen van het virus. De vaccinatiegraad in dit land is al erg hoog.
Reden als ik zijn verhaal goed interpreteer , om eens verder te kijken qua strategie dan weer boosterpriks afgewisseld met lock downs. Hoe lang nog doorgaan met weer een slechts tijdelijk helpend vaccin? Prima om dat te doen bij kwetsbaren net als we gewend waren bij het griepvirus.
Is dat zo'n rare suggestie van hem?
Op eigen titel wil ik daaraan toevoegen dat denken aan massaal inenten van gezonde jonge kinderen met de kennis van nu eerder vreemd genoemd mag worden.

Maar nogmaals, ik plaatste de post richting Weltmeister slechts omdat ik dacht dat hij wel wat herkenbaars in genoemd artikel zou aantreffen.
Niet om mij weer in de discussies hier te mengen.
 
De vraag was of Weltmeister er een en ander in herkende, maar uiteraard mag iedereen reageren. ;)

Volgens mij is het artikel niet populistisch maar wil hij aangeven dat de tijd van de stoeten lijkwagens in Bergamo voorbij is en dat er nu consensus is dat we niet meer afkomen van het virus. De vaccinatiegraad in dit land is al erg hoog.
Reden als ik zijn verhaal goed interpreteer , om eens verder te kijken qua strategie dan weer boosterpriks afgewisseld met lock downs. Hoe lang nog doorgaan met weer een slechts tijdelijk helpend vaccin? Prima om dat te doen bij kwetsbaren net als we gewend waren bij het griepvirus.
Is dat zo'n rare suggestie van hem?
Op eigen titel wil ik daaraan toevoegen dat denken aan massaal inenten van gezonde jonge kinderen met de kennis van nu eerder vreemd genoemd mag worden.

Maar nogmaals, ik plaatste de post richting Weltmeister slechts omdat ik dacht dat hij wel wat herkenbaars in genoemd artikel zou aantreffen.
Niet om mij weer in de discussies hier te mengen.
Probeer jij mij nou monddood te maken? Iedereen met een andere mening hoeft niet te reageren? :grin:

Ik schreef niet dat hij populistisch was. Ik vond zijn zin nogal populistisch, met niet alledaagse termen die de indruk wekken dat we in een dictatuur leven/ daar op af stevenen.

Om naar alternatieve strategieën te kijken is altijd goed. Maar dat hoeft niet als aanval op de huidige strategie te gaan. Dat kan hij gewoon brengen als verbeter punten of alternatieve strategie. Wat hij hier niet doet (mijn mening) is oplossing aandragen. De zorg heel snel opschalen is geen reeële oplossing. Groepsimmuniteit hebben we geprobeerd en proberen we nog steeds maar dat blijkt niet (genoeg) te werken. Wat hij wel doet is het huidige beleid aanvallen zonder daar specifiek op te worden. Alternatieven aandragen mag, maar doe dat dan ook.

Dus ja, dat zijn 'rare' suggesties van hem. Het is al gebleken dat met alleen de kwetsbaren te vaccineren het huidige doel niet bereikt wordt. Dus dan moet hij aangeven hoe hij dat doel wil bereiken of dat hij een ander doel wil nastreven. (doel is alles zoveel mogelijk open waarbij de zorg wel onder druk mag staan maar niet om mag vallen en de zorg zo breed mogelijk blijven aanbieden)

Het massaal inenten van gezonde jonge kinderen zou wel eens een sleutel kunnen zijn voor de oplossing. De scholen zijn op dit moment de plekken waar het virus het meeste voorkomt. Zij worden hier over het algemeen niet ernstig ziek door maar door hun in te enten zou het R-getal sterk kunnen dalen waardoor de ziekte zich minder verspreid.

Even op mijn persoonlijke titel. Er is voldoende op te merken aan de huidige regering en hun beleid. Ik ben het zeker niet altijd eens met hun beslissingen (maar eigenlijk nog meer waarop ze deze beslissingen communiceren). Ook het doel ben ik het niet mee eens; er zou meer gekeken moeten worden naar zorg breed en de lange termijn gevolgen. (niet-kritieke zorg uitstellen waardoor het vanzelf kritiek wordt gaat denk ik in de toekomst voor enorme problemen veroorzaken). Maar ik kan slecht tegen zeiken zonder met oplossingen aan te komen. En als je geen oplossingen hebt wees dan heel concreet in wat je veranderd wil ziet worden ipv te komen met algemeenheden en op onderbuik gevoelens in te spelen zoals in die eerste quote.
 
Probeer jij mij nou monddood te maken? Iedereen met een andere mening hoeft niet te reageren? :grin:


Het massaal inenten van gezonde jonge kinderen zou wel eens een sleutel kunnen zijn voor de oplossing. De scholen zijn op dit moment de plekken waar het virus het meeste voorkomt. Zij worden hier over het algemeen niet ernstig ziek door maar door hun in te enten zou het R-getal sterk kunnen dalen waardoor de ziekte zich minder verspreid.

Even op mijn persoonlijke titel. Er is voldoende op te merken aan de huidige regering en hun beleid. Ik ben het zeker niet altijd eens met hun beslissingen (maar eigenlijk nog meer waarop ze deze beslissingen communiceren). Ook het doel ben ik het niet mee eens; er zou meer gekeken moeten worden naar zorg breed en de lange termijn gevolgen. (niet-kritieke zorg uitstellen waardoor het vanzelf kritiek wordt gaat denk ik in de toekomst voor enorme problemen veroorzaken). Maar ik kan slecht tegen zeiken zonder met oplossingen aan te komen. En als je geen oplossingen hebt wees dan heel concreet in wat je veranderd wil ziet worden ipv te komen met algemeenheden en op onderbuik gevoelens in te spelen zoals in die eerste quote.
Als er iemand tegen monddood maken van andere meningen is ben ik het wel. ;)

Ik denk dat we in menig opzicht niet heel ver van elkaar afzitten in deze.

Maar wat ik wel anders zie is dat inenten van gezonde jonge kinderen. Ik weet uiteraard als leek ook niet wat de beste oplossing is om verder te leven in een wereld met dit virus erbij, maar volgens mij moeten we dat toch echt gaan zoeken in de richting van het alleen maar vaccineren van kwetsbaren en niet van jonge mensen die en niet op de IC komen en geen gevaar meer vormen voor kwetsbaren als die hun boosterprik hebben. Zo lees ik ook zijn verhaal waardoor het artikel voor mij geen "zeiken zonder oplossing" was.

Er komen vrees ik nog veel meer corona achtige virussen in deze steeds meer overbevolkt rakende wereld. Dat lossen we niet op met eindeloze massale boosterprikken.
Zo interpreteer ik althans de huidige mening van allerlei ( medische en niet-medische ) experts.
 

Blijft bijzonder hoe de groep die mensen beschuldigd van angst en over zichzelf beweert dat ze wakker zijn zo eenvoudig fakenews verspreidt teneinde angst voor een niet bestaand complot aan te wakkeren.

Ik zat laatst denken of het makkelijk zou zijn om de wereld gek te krijgen met het bewerken van een afbeelding en deze op Social Media te verspreiden. Dit bewijst dus weer genoeg. Het is interessant, maar het is ook gewoon ontzettend eng dat mensen overal intrappen.
 
Als er iemand tegen monddood maken van andere meningen is ben ik het wel. ;)

Ik denk dat we in menig opzicht niet heel ver van elkaar afzitten in deze.

Maar wat ik wel anders zie is dat inenten van gezonde jonge kinderen. Ik weet uiteraard als leek ook niet wat de beste oplossing is om verder te leven in een wereld met dit virus erbij, maar volgens mij moeten we dat toch echt gaan zoeken in de richting van het alleen maar vaccineren van kwetsbaren en niet van jonge mensen die en niet op de IC komen en geen gevaar meer vormen voor kwetsbaren als die hun boosterprik hebben. Zo lees ik ook zijn verhaal waardoor het artikel voor mij geen "zeiken zonder oplossing" was.

Er komen vrees ik nog veel meer corona achtige virussen in deze steeds meer overbevolkt rakende wereld. Dat lossen we niet op met eindeloze massale boosterprikken.
Zo interpreteer ik althans de huidige mening van allerlei ( medische en niet-medische ) experts.
Eigenlijk is het heel eenvoudig.

Door corona wordt je:

- Niet (substantieel) ziek.
- Ziek, maar geen ziekenhuis/IC opname-
- Ziekenhuis/IC-opname
- Of je sterft.

Kwetsbaren vallen in de laatste 2 categorien, en kunnen door (booster)vaccinaties naar een van de eerste 2 categorie gaan. Zonder boosters vaccinaties is het dus of niet besmet raken, of wachten op de dood of genezing. Waarbij dat laatste niet snel, zal gebeuren in het geval van een overvraagde zorg.

Uiteindelijk is de oplossing eenvoudig, zo lang je maar niet teveel waarde aan een mensenleven hecht. Dan is het: alles open, geen vaccinaties, en we zien wel wie er overblijft.
 
Ik zat laatst denken of het makkelijk zou zijn om de wereld gek te krijgen met het bewerken van een afbeelding en deze op Social Media te verspreiden. Dit bewijst dus weer genoeg. Het is interessant, maar het is ook gewoon ontzettend eng dat mensen overal intrappen.
In de jaren 80 dachten we dat het internet de stap was om mensen slimmer te maken...
 
Eigenlijk is het heel eenvoudig.

Door corona wordt je:

- Niet (substantieel) ziek.
- Ziek, maar geen ziekenhuis/IC opname-
- Ziekenhuis/IC-opname
- Of je sterft.

Kwetsbaren vallen in de laatste 2 categorien, en kunnen door (booster)vaccinaties naar een van de eerste 2 categorie gaan. Zonder boosters vaccinaties is het dus of niet besmet raken, of wachten op de dood of genezing. Waarbij dat laatste niet snel, zal gebeuren in het geval van een overvraagde zorg.

Uiteindelijk is de oplossing eenvoudig, zo lang je maar niet teveel waarde aan een mensenleven hecht. Dan is het: alles open, geen vaccinaties, en we zien wel wie er overblijft.
Mag ik ff de kanttekening plaatsen dat het niet alleen de kwetsbaren zijn die in de laatste categorie vallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan