Coronavirus

Ah Antenor het is dus vrij simpel, ik ervaar jou als een wappie, maar dat ben jij niet. Jij ervaar de pas als discriminatie, maar dat is het dus niet. Iedereen happy en door :grin:

Overigens mooie frame, ik stel vraagtekens bij Pfizer, nee je voerde een kulargument aan in een vraagstuk over effecten van vaccins op het immuunsysteem.
 
Ah Antenor het is dus vrij simpel, ik ervaar jou als een wappie, maar dat ben jij niet. Jij ervaar de pas als discriminatie, maar dat is het dus niet. Iedereen happy en door :grin:

Overigens mooie frame, ik stel vraagtekens bij Pfizer, nee je voerde een kulargument aan in een vraagstuk over effecten van vaccins op het immuunsysteem.
Ik kom toch echt de term wappie tegen in de vele posts die aan mij gericht zijn.
Laat het maar zo.
 
Als we als maatschappij weer 'open' willen, weten we wat we daarvoor moeten doen.
Zij die niet meedoen, maken het niet alleen voor zichzelf en lastig, maar zorgen er ook voor dat er regels blijven gelden voor de rest van de samenleving.
Gelukkig wordt die groep na een tijdje vanzelf kleiner.
En, nee, ik ga hier niet zitten veinzen dat ik daar moeite mee heb.
 
Als we als maatschappij weer 'open' willen, weten we wat we daarvoor moeten doen.
Zij die niet meedoen, maken het niet alleen voor zichzelf en lastig, maar zorgen er ook voor dat er regels blijven gelden voor de rest van de samenleving.
Gelukkig wordt die groep na een tijdje vanzelf kleiner.
En, nee, ik ga hier niet zitten veinzen dat ik daar moeite mee heb.
Maar.. toen de IC’s voor 80% vol lagen met mannen van 60 met flink overgewicht, was het toch ook niet eigen schuld dikke bult? (Slechte woordkeuze..) Waar zit het verschil qua keuze tussen iemand die geen prik wil en dus het risico vergroot en iemand die ongezond leeft en dus het risico vergroot? Ik vind dat ethisch best lastig.
 
Maar.. toen de IC’s voor 80% vol lagen met mannen van 60 met flink overgewicht, was het toch ook niet eigen schuld dikke bult? (Slechte woordkeuze..) Waar zit het verschil qua keuze tussen iemand die geen prik wil en dus het risico vergroot en iemand die ongezond leeft en dus het risico vergroot? Ik vind dat ethisch best lastig.
Huh? Zo sterk is de correlatie BMI en covidopnames toch helemaal niet?

 
Maar.. toen de IC’s voor 80% vol lagen met mannen van 60 met flink overgewicht, was het toch ook niet eigen schuld dikke bult? (Slechte woordkeuze..) Waar zit het verschil qua keuze tussen iemand die geen prik wil en dus het risico vergroot en iemand die ongezond leeft en dus het risico vergroot? Ik vind dat ethisch best lastig.
Is het ook, wellicht.
Toch ben ik ook wel van mening -hoe onethisch ook- dat iemand die altijd gerookt heeft, pas als laatste aan de beurt is voor donorlongen. Een alcoholist zou achteraan moeten staan bij de levertransplantaties. Etc. Als je door een keuze in een vervelende medische situatie komt, dan sta je wat mij betreft op de lijst van Darwin en niet die van de eerste hulp.
 
Goed dat jij die laatste zin uitspreekt en niet ik.
Anders was dat weer een reden om op mij de term wappie of complotdenker los te laten.
En , zo lees ik hier vandaag, horen een Dick Bijl en Peter C Gotzsche daar ook al bij.

Dat regels niet hoeven volgen als gevaccineerde was nu inderdaad precies waar ik tegen ageerde in mijn eerste post van
vandaag en waar volledig aan voorbij werd gegaan.
Net zoals , Menthos, ik al meerdere malen heb uitgelegd waarom de coronapas wel ervaren wordt als discriminerend
en zijn doel deels voorbijschietend door hen die elke 24 uur zich zouden moeten laten testen.

Dit heeft zo inderdaad geen zin.
Omdat ik wat vraagtekens zet bij wat de meerderheid vindt en het waag om aandacht te vragen voor de
niet geheel zuivere geschiedenis van Pfizer c.s of onze overheid deugen mijn opmerkingen blijkbaar niet.

Datgene waar "men" niet zo gauw tegenargumenten kan bedenken wordt genegeerd en de rest is "wappie taal en
complotdenken".

We willen allemaal hetzelfde; snel van het virus af.
We zullen wel zien of en zo ja, wanneer dat lukt.
Misschien snel, misschien na 87 injecties, misschien nooit.
De tijd zal het leren...
Er is maar 1 antwoord. Als je je niet laat vaccineren, is de drang er vanaf te raken te klein.
En dan vraag ik me ook af hoe erg die 20% gevaccineerden er aan toe zou zijn zonder het vaccin.

En vraag 2: hoe ligt die verhouding bij de besmettingen?
Maar.. toen de IC’s voor 80% vol lagen met mannen van 60 met flink overgewicht, was het toch ook niet eigen schuld dikke bult? (Slechte woordkeuze..) Waar zit het verschil qua keuze tussen iemand die geen prik wil en dus het risico vergroot en iemand die ongezond leeft en dus het risico vergroot? Ik vind dat ethisch best lastig.
Omdat een prik halen voor 99% van de mensen makkelijk is, en afvallen niet.
 
Omdat een prik halen voor 99% van de mensen makkelijk is, en afvallen niet.
Natuurlijk niet goed vergelijkbaar. Maar ik denk zelf dat afvallen ook wel degelijk een keuze is.
Net zo goed als vaccineren, roken, drinken en het dragen van een autogrodel

That said, ik ga m'n tweede bezoekje van de dag aan de sportschool brengen. Goede conditie schijnt wel invloed te hebben op je kansen. :)
 
Huh? Zo sterk is de correlatie BMI en covidopnames toch helemaal niet?


Relix, alsjeblieft, define him! Hij smeekt het je!
 
Natuurlijk niet goed vergelijkbaar. Maar ik denk zelf dat afvallen ook wel degelijk een keuze is.
Net zo goed als vaccineren, roken, drinken en het dragen van een autogrodel

That said, ik ga m'n tweede bezoekje van de dag aan de sportschool brengen. Goede conditie schijnt wel invloed te hebben op je kansen. :)
Een keuze wel. Maar alleen de tijd die je nodig hebt voor 10 kg afvallen is niet te vergelijken met Max. 2x een uurtje voor die vaccinaties.
 
En vraag 2: hoe ligt die verhouding bij de besmettingen?

Correct me if I'm wrong, ben de laatste tijd niet gaan testen. Maar volgens mij steken ze gewoon het staafje in je neus en tot ziens. Wordt niet gevraagd of je gevaccineerd bent. Ik weet niet of vervolgens, nadat de uitslag positief is, die vraag alsnog wordt gesteld?
 
Laatst bewerkt:
Huh? Zo sterk is de correlatie BMI en covidopnames toch helemaal niet?

Ik heb geen idee, dat werd destijds gemeld door IC-bazen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan