Coronavirus

En ja, ik zie het verschil tussen antibiotica en een vaccin.
Zie jij de overeenkomst?
Beiden afkomstig van de farmaceutische industrie.
:FP: :FP:

Echt, ik heb het geprobeerd, maar je komt louter met halve waarheden, domme vergelijkingen danwel niet onderbouwde onzin. Iedere concrete vraag wordt gepareerd met een ontwijkend antwoord danwel een wedervraag die bezijden het vraagstuk is. Zoals je hier doet met het in een kwaad daglicht plaatsen van een industrie als de discussie primair ging over mogelijke bijeffecten van het vaccin op het immuunsysteem.

Over het algemeen zijn mensen die zo discussiëren niet uit op een antwoord, maar slechts op gezeik. En onrust zaaien met halve argumenten. Je bent zoals je zelf ook aangeeft geen wappie, maar de punten die je iedere keer opbrengt en de wijze van "discussiëren" brengen mij met regelmaat aan het twijfelen.
 
Dat @Menthos niet wil inzien dat gezonde mensen elke 24 uur naar een testlocatie sturen
omdat hun vrije keuze de overheid niet bevalt discriminerend is zij dan maar zo.
Misschien mijn eerdere voorbeelden van proestende gevaccineerden nog maar eens herlezen?
Echt, het is niet moeilijk hoor. Er is een pandemie aan de gang die iedereen kan treffen (gezond, ongezond, oud, jong). Om die in te dammen en het risico op verspreiding zoveel mogelijk te voorkomen is er nu de coronapas. Iedereen heeft de vrije keuze om zich te laten vaccineren of te laten testen voor toegang (allebei niet 100% betrouwbaar, maar het is beter dan niets). Doe je geen van beide, dan is het helaas op dit moment zo dat je een aantal dingen niet mag doen.

Ik (als gezond persoon) heb gekozen om me te laten vaccineren. Jij kiest daar niet voor. Prima, maar dan moet je testen.

Ik zie werkelijk niet wat hier discriminerend aan is.
 
:FP: :FP:

Echt, ik heb het geprobeerd, maar je komt louter met halve waarheden, domme vergelijkingen danwel niet onderbouwde onzin. Iedere concrete vraag wordt gepareerd met een ontwijkend antwoord danwel een wedervraag die bezijden het vraagstuk is. Zoals je hier doet met het in een kwaad daglicht plaatsen van een industrie als de discussie primair ging over mogelijke bijeffecten van het vaccin op het immuunsysteem.

Over het algemeen zijn mensen die zo discussiëren niet uit op een antwoord, maar slechts op gezeik. En onrust zaaien met halve argumenten. Je bent zoals je zelf ook aangeeft geen wappie, maar de punten die je iedere keer opbrengt en de wijze van "discussiëren" brengen mij met regelmaat aan het twijfelen.
Dan moeten we het hier maar even bij laten, want je slaat bij het beantwoorden van mijn eerste post al driekwart van mijn argumenten over
en geeft daar vervolgens ook nog een verkeerde uitleg aan.
Ook bij Menthos constateer ik dat hij niet van zijn stelling wil afwijken en niet openstaat voor het discriminerende karakter van de corona pas.
Zo komen we niet verder denk ik.
Ik ga me maar weer even begeven in de voetbaltopics op dit forum.
 
Ook bij Menthos constateer ik dat hij niet van zijn stelling wil afwijken en niet openstaat voor het discriminerende karakter van de corona pas.
Of we draaien het om en zeggen dat jij niet af wil wijken van je stelling en niet open staat voor het niet-discriminerende karakter van de coronapas.

Ik leg nota bene uit waarom ik het niet discriminerend vind.
 
Waar zeg ik wat jij mij hier in de schoenen schuift?
In het deel waar jij niet op in wilde gaan gaf ik voorbeelden die aangeven dat er juist geen onderscheid gemaakt dient te worden tussen beide groepen mensen.
Dat onderscheid wordt wel gemaakt.
In de media en bij de overheid wordt het de ene keer slinks of subtiel, dan weer bot aangegeven.

En ja, ik zie het verschil tussen antibiotica en een vaccin.
Zie jij de overeenkomst?
Beiden afkomstig van de farmaceutische industrie.
Waar menslievendheid en zorg voor onze gezondheid groter zouden zijn dan winstbejag?
Dat vindt niet iedereen die er gewerkt heeft en er uit is gestapt.


Dat @Menthos niet wil inzien dat gezonde mensen elke 24 uur naar een testlocatie sturen
omdat hun vrije keuze de overheid niet bevalt discriminerend is zij dan maar zo.
Misschien mijn eerdere voorbeelden van proestende gevaccineerden nog maar eens herlezen?
Ik vind de combinatie van het zelfverklaard leek zijn op dit vlak en toch zo'n sterke mening hebben over die boosaardige "big pharma".......fascinerend.
Natuurlijk wel een farmaceutisch bedrijf winst maken. Het is een commercieel bedrijf en geen overheidsinstelling. Maar dat wil niet automatisch zeggen dat ze immoreel handelen. Overigens, als er één branche zwaar gereguleerd is, is het de farmaceutische industrie wel.
 
Ik vind de combinatie van het zelfverklaard leek zijn op dit vlak en toch zo'n sterke mening hebben over die boosaardige "big pharma".......fascinerend.
Natuurlijk wel een farmaceutisch bedrijf winst maken. Het is een commercieel bedrijf en geen overheidsinstelling. Maar dat wil niet automatisch zeggen dat ze immoreel handelen. Overigens, als er één branche zwaar gereguleerd is, is het de farmaceutische industrie wel.
Wat de boer niet kent dat slikt hij niet.

Gewoon geen aandacht meer aan schenken, zit geen discussie in. Laagje hoffelijkheid en vast prima kerel verder, maar het discriminatie gepiep komt me de keel wel uit ondertussen.

Het hele punt wat telkens ontweken word, is dat er n gegronde reden is voor t onderscheid. Dat er een handvol experts zijn die daar bezwaar tegen aanmaken (bijl, götzsch en andere anti-medicijnlobbyisten) is best waar, maar dat t gros van experts, wetenschappelijke instellingen en verantwoordelijke instanties er anders overdenkt staat ook glashard boven water. Dat wegschuiven met volledige stelligheid als corrupte overheid en big pharma is gewoon complotpraat.
 
Laatst bewerkt:
Als ik je laatste zin lees krijg ik het gevoel dat we niet zo ver van elkaar afzitten qua opvattingen. Ook ik denk dat het vaccin een bijdrage levert,
Waar ik steeds meer moeite mee krijg is de verdeling die gemaakt wordt tussen gevaccineerd is goed en ongevaccineerd is gevaarlijk en dus de zondebok.

Nu komt alweer het volgende dubieuze besluit in deze eindeloze reeks steeds wisselende maatregelen.

Er komt , jawel , al een derde spuit aan voor de oudere , aldus Hugo, eerst in het verpleeghuis want daar is het slachtoffer het meest onmondig.
En de coronapas blijft want er zijn economisch interessantere eerder versoepelingen mogelijk.
Lekker de hele nacht doorfeesten krijgt voorrang boven het beeindigen van de discriminerende coronapas.

En maar blijven paniek zaaien via het dagelijks met veel tam-tam vrijgeven van besmettingscijfers.
Zonder aan te geven dat het inmiddels meestal om wat gesnotter en bijna niets levensbedreigends meer gaat.

Even een paar voorbeelden waarom cijfers wel en niet zouden kunnen oplopen volgens mij als kritische leek op medisch gebied;

In de supermarkt kom ik de gevaccineerde overbuurman tegen die niest, hoest en proest.
Zonder mondkapje dat ik als een van de weinige klanten wel draag.

Nog gekker als ik bij de kassa kom en hoor hoe de zwaar verkouden kassiere tegen een klant bekent dat ze niet thuis mocht blijven
van haar baas toen ze zich ziek meldde. Personeelstekort kreeg bij die man voorrang boven corona regels.

En van een kennis hoor ik dat zij enkele uren doorbracht in een vergadering van vijf mensen waar eén van de vijf net positief getest was
maar doodleuk verklaarde dat dat geen kwaad kon want ze was 2x gevaccineerd.

Toch wordt alsmaar hardnekkig beweerd dat de ongevaccineerde die zich netjes aan alle hygiene regels houdt dadelijk doodziek
op de IC gaat belanden. Zodat de overheid zogenaamd wel moet doorgaan met de discriminerende, verboden voor ongevaccineerden,
corona pas.
Die "men" nu in november wel wil handhaven. Want 's nachts massaal kunnen doorzuipen is ongevaarlijker voor virusverspreiding
dan even ergens binnen naar een toilet gaan.

Tenslotte;
Is er al iemand die wetenschappelijk heeft onderzocht of het verantwoord is om een corona vaccin EN een griepvaccin
tegelijkertijd in hetzelfde lijf te spuiten?
Zou dat over een paar jaar invloed kunnen hebben op het aan de mens eigen, natuurlijke imuunsysteem?
Waar jij continu vanuit gaat, is dat mensen dol zijn op de Corona regels. Verrassing: dat is voor de meesten is dat niet zo. Met het vaccin verklein je het risico dusdanig dat je de regels niet hoeft te volgen.
 
Wat de boer niet kent dat slikt hij niet.

Gewoon geen aandacht meer aan schenken, zit geen discussie in. Laagje hoffelijkheid en vast prima kerel verder, maar het discriminatie gepiep komt me de keel wel uit ondertussen.

Het hele punt wat telkens ontweken word, is dat er n gegronde reden is voor t onderscheid. Dat er een handvol experts zijn die daar bezwaar tegen aanmaken (bijl, götzsch en andere anti-medicijnlobbyisten) is best waar, maar dat t gros van experts, wetenschappelijke instellingen en verantwoordelijke instanties er anders overdenkt staat ook glashard boven water. Dat wegschuiven met volledige stelligheid als corrupte overheid en big pharma is gewoon complotpraat.
Ja, dat dat kleine groepje bestaat zegt mij ook weinig. Willem Engel heeft ook farmacie gestudeerd.
Consensus onder wetenschappers zegt mij meer.
 
En ook hier is niets veranderd.

Jullie zijn er dus nog steeds niet achter dat 5G, Big Pharma, Bill Gates, Mickey Mouse, Hans Teeuwen, ajaks, Sywert, Netanyahu, Bin Salman, Biden, het Vaticaan en de illuminati dit orkestreren en onze regering slechts muppets zijn. Cute:love:
 
En ook hier is niets veranderd.

Jullie zijn er dus nog steeds niet achter dat 5G, Big Pharma, Bill Gates, Mickey Mouse, Hans Teeuwen, ajaks, Sywert, Netanyahu, Bin Salman, Biden, het Vaticaan en de illuminati dit orkestreren en onze regering slechts muppets zijn. Cute:love:
Zolang Gerard Arninkhof er maar niet bij betrokken is.
 
Zolang Gerard Arninkhof er maar niet bij betrokken is.
Ah, vergeten te noemen! Als je al zijn uitzendingen van de afgelopen tien jaar achterstevoren afspeelt dan zegt hij tussen neus en lippen door heel vaak: "haha, sukkels, jullie worden in jullie akers genomen door de illuminati."

Maar goed, ga ik hier niet helemaal voor zitten kauwen, natuurlijk. Heb er zelf ook dagenlang op gestudeerd dus dat ga ik niet zomaar weggeven. Ik daag jullie uit om uiteraard...

ZeLf OnDeRzOeK tE dOeN
 
En ook hier is niets veranderd.

Jullie zijn er dus nog steeds niet achter dat 5G, Big Pharma, Bill Gates, Mickey Mouse, Hans Teeuwen, ajaks, Sywert, Netanyahu, Bin Salman, Biden, het Vaticaan en de illuminati dit orkestreren en onze regering slechts muppets zijn. Cute:love:
Tja children of men voorspelde het al, we kunnen straks allemaal geen kinderen krijgen. Zo stom dat we er allemaal zijn ingetrapt.
 
Ah, vergeten te noemen! Als je al zijn uitzendingen van de afgelopen tien jaar achterstevoren afspeelt dan zegt hij tussen neus en lippen door heel vaak: "haha, sukkels, jullie worden in jullie akers genomen door de illuminati."

Maar goed, ga ik hier niet helemaal voor zitten kauwen, natuurlijk. Heb er zelf ook dagenlang op gestudeerd dus dat ga ik niet zomaar weggeven. Ik daag jullie uit om uiteraard...

ZeLf OnDeRzOeK tE dOeN
Wat, ook Gerard, mijn jeugd is naar de klote, het was dus 1 grote leugen. En als ik maar diep genoeg graaf zal ik ook vast iets vinden wat dit ondersteund o.O :sad: :cry: :cry:
 
Wat, ook Gerard, mijn jeugd is naar de klote, het was dus 1 grote leugen. En als ik maar diep genoeg graaf zal ik ook vast iets vinden wat dit ondersteund o.O :sad: :cry: :cry:
Ja, pff. Wat dacht jij dan. Ooit bij stil gestaan waarom Gerard een persoonlijke BV heeft opgezet? Iets met winst...

En waarom denk je dat hij winst wil maken, vraag ik jou?

(Antwoord: Big Gerard)
 
Ja, pff. Wat dacht jij dan. Ooit bij stil gestaan waarom Gerard een persoonlijke BV heeft opgezet? Iets met winst...

En waarom denk je dat hij winst wil maken, vraag ik jou?

(Antwoord: Big Gerard)
Dank voor uw wijsheid, ik mis alleen nog een doneerknop?
 
En ook hier is niets veranderd.

Jullie zijn er dus nog steeds niet achter dat 5G, Big Pharma, Bill Gates, Mickey Mouse, Hans Teeuwen, ajaks, Sywert, Netanyahu, Bin Salman, Biden, het Vaticaan en de illuminati dit orkestreren en onze regering slechts muppets zijn. Cute:love:
Is dit een samenvatting van het huidige Ajax bestuur? :unsure:
 
Is dit veel ten opzichte van de laatste tijd? Ik volg de cijfers echt al weken niet meer...
We zitten al een weekje in sterke groei. tov vorig jaar valt t nog wel mee. Is even afwachten hoe het zich verder ontwikkeld.

Overigens is die stijging niet heel vreemd, 1.5m is er vanaf, schoolklassen gaan minder snel in quarantaine etc.etc.
 
Laatst bewerkt:
Waar jij continu vanuit gaat, is dat mensen dol zijn op de Corona regels. Verrassing: dat is voor de meesten is dat niet zo. Met het vaccin verklein je het risico dusdanig dat je de regels niet hoeft te volgen.
Goed dat jij die laatste zin uitspreekt en niet ik.
Anders was dat weer een reden om op mij de term wappie of complotdenker los te laten.
En , zo lees ik hier vandaag, horen een Dick Bijl en Peter C Gotzsche daar ook al bij.

Dat regels niet hoeven volgen als gevaccineerde was nu inderdaad precies waar ik tegen ageerde in mijn eerste post van
vandaag en waar volledig aan voorbij werd gegaan.
Net zoals , Menthos, ik al meerdere malen heb uitgelegd waarom de coronapas wel ervaren wordt als discriminerend
en zijn doel deels voorbijschietend door hen die elke 24 uur zich zouden moeten laten testen.

Dit heeft zo inderdaad geen zin.
Omdat ik wat vraagtekens zet bij wat de meerderheid vindt en het waag om aandacht te vragen voor de
niet geheel zuivere geschiedenis van Pfizer c.s of onze overheid deugen mijn opmerkingen blijkbaar niet.

Datgene waar "men" niet zo gauw tegenargumenten kan bedenken wordt genegeerd en de rest is "wappie taal en
complotdenken".

We willen allemaal hetzelfde; snel van het virus af.
We zullen wel zien of en zo ja, wanneer dat lukt.
Misschien snel, misschien na 87 injecties, misschien nooit.
De tijd zal het leren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan