Coronavirus

Correct me if I'm wrong, ben de laatste tijd niet gaan testen. Maar volgens mij steken ze gewoon het staafje in je neus en tot ziens. Wordt niet gevraagd of je gevaccineerd bent. Ik weet niet of vervolgens, nadat de uitslag positief is, die vraag alsnog wordt gesteld?
Klopt, maar de GGD kan dat natuurlijk gewoon inzien.

Bij testen voor toegang ligt dat uiteraard anders, die hebben geen idee en hoeven dat ook niet te weten.
 
Is het ook, wellicht.
Toch ben ik ook wel van mening -hoe onethisch ook- dat iemand die altijd gerookt heeft, pas als laatste aan de beurt is voor donorlongen. Een alcoholist zou achteraan moeten staan bij de levertransplantaties. Etc. Als je door een keuze in een vervelende medische situatie komt, dan sta je wat mij betreft op de lijst van Darwin en niet die van de eerste hulp.
Maar dan moeten we ook het zorgstelsel anders in gaan richten. Iemand die rookt, gaat meer betalen. En je zorgverzekering wil eigenlijk ook wel weten wat er in je winkelwagentje zit.
Ik denk niet dat je zoveel controle moet willen.
 
Omdat een prik halen voor 99% van de mensen makkelijk is, en afvallen niet.
Ik vind een vaccinatie halen ook geen enkel probleem. En zeker ook stukken makkelijker dan wat aan je gewicht doen. Wil niet zeggen dat een ander dat zo ook moet ervaren toch?
Ik vind - los van sentiment - een zwarte huid die wit geschminkt wordt net zo min racisme als een witte die zwart geverfd wordt. Als een zwart persoon wél 'nigger' mag zeggen en een wit persoon niet, is er in mijn ogen wél sprake van discriminatie. Er wordt namelijk onderscheid gemaakt. Het gekke met discriminatie is, is dat het een gevoel is dat meestal door een minderheid wordt ervaren. In dit geval een groep die tegen de coronapas is. Dat de meerderheid het anders voelt, wil niet zeggen dat het er niet is. Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat er ontzettend veel waarheden zijn en dat als jij heel sterk iets vindt of in iets gelooft dat geen reden is dat je het een ander ook door de strot moet duwen. Geen kinderfeest, geen vooroordelen, maar ook geen vaccin of een coronapas. Hoezeer de pragmaticus in mij zo'n pas ook toejuicht.
 
Zou je op dit moment een kroeg mogen beginnen waar alleen mensen mogen komen die niet gevaccineerd of getest zijn?
Ik denk dat je, als je daarvoor een vergunning krijgt, je gewoon aan de maatregelen moet voldoen..

Je zou als stunt iets ludieks kunnen doen. Een sneltest voor een biertje.. 😁
 
Ik vind een vaccinatie halen ook geen enkel probleem. En zeker ook stukken makkelijker dan wat aan je gewicht doen. Wil niet zeggen dat een ander dat zo ook moet ervaren toch?
Ik vind - los van sentiment - een zwarte huid die wit geschminkt wordt net zo min racisme als een witte die zwart geverfd wordt. Als een zwart persoon wél 'nigger' mag zeggen en een wit persoon niet, is er in mijn ogen wél sprake van discriminatie. Er wordt namelijk onderscheid gemaakt. Het gekke met discriminatie is, is dat het een gevoel is dat meestal door een minderheid wordt ervaren. In dit geval een groep die tegen de coronapas is. Dat de meerderheid het anders voelt, wil niet zeggen dat het er niet is. Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat er ontzettend veel waarheden zijn en dat als jij heel sterk iets vindt of in iets gelooft dat geen reden is dat je het een ander ook door de strot moet duwen. Geen kinderfeest, geen vooroordelen, maar ook geen vaccin of een coronapas. Hoezeer de pragmaticus in mij zo'n pas ook toejuicht.

Op het moment dat je corona hebt, mag je niet meer mee doen aan sociale activiteiten. Er wordt dan dus onderscheid gemaakt tussen mensen met corona en mensen zonder corona. Dat kun je zien als discrimantie, maar het is wel logisch en correct dat mensen met corona tijdelijk niet mee mogen doen aan sociale activiteiten.

Coronapas is op zijn beurt alleen een bewijs dat je niet bij de groep hoort die corona heeft.
 
Is het ook, wellicht.
Toch ben ik ook wel van mening -hoe onethisch ook- dat iemand die altijd gerookt heeft, pas als laatste aan de beurt is voor donorlongen. Een alcoholist zou achteraan moeten staan bij de levertransplantaties. Etc. Als je door een keuze in een vervelende medische situatie komt, dan sta je wat mij betreft op de lijst van Darwin en niet die van de eerste hulp.
Tsja ... Er komen heel veel mensen door een keuze in een vervelende medische situatie terecht een arts zal ze gaan helpen en laat ze niet creperen.
Voor transplantaties wordt volgens mij wel een streng selectiebeleid toegepast.
Het heeft ook niet zoveel zin om een roker donorlongen te geven en een alcoholist een nieuwe lever. Als ze zich zelf al zo verrot hebben is het einde genaderd.
 
Dat kun je je ook afvragen voor rokers en ongevaccineerden.
Ja, want dit is echt 1 op 1 vergelijkbaar.. Sowieso zit er tussen rokers en ongevaccineerde nog weer een groot verschil. Mocht je het gemist hebben, er gaat een virus rond wat kan zorgen voor een overbelast zorgsysteem. Is net ff anders dan roken wat vervelende bij-effecten kan hebben voor meerokers.
 
Ja, want dit is echt 1 op 1 vergelijkbaar.. Sowieso zit er tussen rokers en ongevaccineerde nog weer een groot verschil. Mocht je het gemist hebben, er gaat een virus rond wat kan zorgen voor een overbelast zorgsysteem. Is net ff anders dan roken wat vervelende bij-effecten kan hebben voor meerokers.
Dus eigenlijk wil je dat ongevaccineerden (of niet-getesten) niet alleen geen toegang hebben tot plekken waar jij en ik wel mogen komen, maar eigen nergens meer terecht kunnen?
 
Dus eigenlijk wil je dat ongevaccineerden (of niet-getesten) niet alleen geen toegang hebben tot plekken waar jij en ik wel mogen komen, maar eigen nergens meer terecht kunnen?
Wat ik primair wil is dat de zorg niet overbelast wordt, vooralsnog zijn daar maatregelen voor nodig. Betekend dit dat nietgeprikten niets meer mogen, nee. Betekend dit dat voor niet noodzakelijke dingen als uit eten of de kroeg ze een extra stapje moeten zetten ja. Moet je dit soort drempels ook opwerpen bij winkels, OV en andere noodzakelijke dingen, nee want dan neigt het naar vaccinatiedwang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan