Coronavirus

Goed dat jij die laatste zin uitspreekt en niet ik.
Anders was dat weer een reden om op mij de term wappie of complotdenker los te laten.
En , zo lees ik hier vandaag, horen een Dick Bijl en Peter C Gotzsche daar ook al bij.

Dat regels niet hoeven volgen als gevaccineerde was nu inderdaad precies waar ik tegen ageerde in mijn eerste post van
vandaag en waar volledig aan voorbij werd gegaan.
Net zoals , Menthos, ik al meerdere malen heb uitgelegd waarom de coronapas wel ervaren wordt als discriminerend
en zijn doel deels voorbijschietend door hen die elke 24 uur zich zouden moeten laten testen.

Dit heeft zo inderdaad geen zin.
Omdat ik wat vraagtekens zet bij wat de meerderheid vindt en het waag om aandacht te vragen voor de
niet geheel zuivere geschiedenis van Pfizer c.s of onze overheid deugen mijn opmerkingen blijkbaar niet.

Datgene waar "men" niet zo gauw tegenargumenten kan bedenken wordt genegeerd en de rest is "wappie taal en
complotdenken".

We willen allemaal hetzelfde; snel van het virus af.
We zullen wel zien of en zo ja, wanneer dat lukt.
Misschien snel, misschien na 87 injecties, misschien nooit.
De tijd zal het leren...
Ik moet even denken aan een tekenfilmfiguur met een eierdop op z'n hoofd...
 
Dus eigenlijk wil je dat ongevaccineerden (of niet-getesten) niet alleen geen toegang hebben tot plekken waar jij en ik wel mogen komen, maar eigen nergens meer terecht kunnen?
Klopt momenteel is dat voor de volksgezondheid het beste. Zolang je met testen overal toegang krijgt vind ik het verre van discriminatie.

Ook als corona genoeg beperkt is dan gaan de poorten weer open zonder coronacheck. Hierdoor zie ik het (voor nu) tijdelijke probleem niet. Integendeel als ongevaccineerde die niet wil testen is het juist het beste om zoveel mogelijk thuis te blijven. Hierdoor zorg je juist dat alles weer open kan zonder coronacheck...
 
Wat ik primair wil is dat de zorg niet overbelast wordt, vooralsnog zijn daar maatregelen voor nodig. Betekend dit dat nietgeprikten niets meer mogen, nee. Betekend dit dat voor niet noodzakelijke dingen als uit eten of de kroeg ze een extra stapje moeten zetten ja. Moet je dit soort drempels ook opwerpen bij winkels, OV en andere noodzakelijke dingen, nee want dan neigt het naar vaccinatiedwang.
Ik ben het 100% met je eens. Ik probeer alleen aan te geven dat wat voor de 1 voelt als een (pragmatische) oplossing, voor een ander ervaren kan worden als buitengesloten worden.
 
Ik ben het 100% met je eens. Ik probeer alleen aan te geven dat wat voor de 1 voelt als een (pragmatische) oplossing, voor een ander ervaren kan worden als buitengesloten worden.
Ja, zo zijn er mensen die het niet eerlijk vinden dat je zonder rijbewijs geen auto mag besturen. (en daar is geen oplossing voor zoals dat bij de niet geprikten wel is door testen).
 
Er wordt niemand buitengesloten, dat is de crux.
Dat 'ervaren van uitsluiting' is een aangenomen emotie die de schuld van de gevolgen van een door henzelf gemaakte keuze bij een ander legt. Maar hoe je het ook bekijkt, er is maar één verantwoordelijke voor hun situatie en dat zijn ze zelf. Ze willen niet meedoen en zeggen vervolgens dat ze niet mogen meedoen. Dat werkt misschien in de zandbak, maar niet in de grote mensenwereld.
 
Misschien moeten we ook eens stoppen met 'gevaccineerden' en 'ongevaccineerden' (behalve als het om positief geteste mensen gaat, dan is het wel belangrijk), en beginnen met 'mensen met coronapas' en 'mensen zonder coronapas'. Dat is namelijk waar de hele discussie om draait en wat de vrije keuze is. Ik heb wat nichtjes die zich niet laten vaccineren, omdat ze bang zijn voor eventuele langetermijneffecten (of dat nou terecht is of niet, die angst is vaak puur op gevoel), maar die laten zich wel overal voor testen en kunnen dus prima mee met de maatschappij.
 
Ja, zo zijn er mensen die het niet eerlijk vinden dat je zonder rijbewijs geen auto mag besturen. (en daar is geen oplossing voor zoals dat bij de niet geprikten wel is door testen).
Een diploma of rijbewijs halen heeft te maken met vaardigheden om iets te mogen doen. Iemand die een prik haalt is niet vaardiger dan iemand zonder prik. Sterker nog, de kans dat een gevaccineerde een ander besmet is nog steeds aanwezig. Het simpele feit is dat mensen die geprikt zijn wel een voordeeltje willen hebben om zich niet meer steeds te moeten laten testen. Ik denk dat wanneer je dat gelijktrekt, dat je ondanks je prik toch moet testen voor toegang, je in ieder geval een hoop gezeik over discriminatie kwijt bent. Maar goed, dan komen de geprikten in opstand.
Er wordt niemand buitengesloten, dat is de crux.
Dat 'ervaren van uitsluiting' is een aangenomen emotie die de schuld van de gevolgen van een door henzelf gemaakte keuze bij een ander legt. Maar hoe je het ook bekijkt, er is maar één verantwoordelijke voor hun situatie en dat zijn ze zelf. Ze willen niet meedoen en zeggen vervolgens dat ze niet mogen meedoen. Dat werkt misschien in de zandbak, maar niet in de grote mensenwereld.
Piet is gewoon zwart, heeft grote gouden oorringen en dikke, rode lippen. Het is een kinderfeest voor iedereen, niemand wordt buitengesloten.
Je kunt de emotie voor een ander gewoon niet invullen.
 
Misschien moeten we ook eens stoppen met 'gevaccineerden' en 'ongevaccineerden' (behalve als het om positief geteste mensen gaat, dan is het wel belangrijk), en beginnen met 'mensen met coronapas' en 'mensen zonder coronapas'. Dat is namelijk waar de hele discussie om draait en wat de vrije keuze is. Ik heb wat nichtjes die zich niet laten vaccineren, omdat ze bang zijn voor eventuele langetermijneffecten (of dat nou terecht is of niet, die angst is vaak puur op gevoel), maar die laten zich wel overal voor testen en kunnen dus prima mee met de maatschappij.
Het discriminerende aspect zit ‘em in het feit dat gevaccineerden voorrang krijgen, hoewel de kans op besmetting daar niet nul is.
 
Ik had gister een interessante discussie hierover met mijn schoonmoeder. Zij is (was) een stuk conservatiever dan ik ben in veel dingen, maar we hadden het over zondagsrust. Zij zei (geparafraseerd): Het feit dat het mijn principe was om mijn zondag op een bepaalde manier in te delen, was mijn eigen keuze. Soms werd je voor iets uitgenodigd op een zondag wat niet past in mijn beeld van de zondag, terwijl ik op een zaterdag wel was gegaan. Maar dat is geen reden om te gaan klagen dat die activiteiten op een andere dag moeten. Het was immers mijn eigen (principiële) keuze om mijn zondag zo in te delen. Ik werd niet gediscrimineerd, maar ik maakte gewoon mijn eigen keuzes die consequenties hadden.

Ik vond het wel een mooie zienswijze, en dan vooral aangaande het accepteren van het feit dat je keuzes / principes consequenties kunnen hebben. Dat maakt imo niet dat je minder vrij bent, want je kiest er zelf voor. Het beginpunt moet zo vrij (en daarin dus gelijk) mogelijk zijn, maar dat verandert wanneer je keuzes maakt. Prima.
 
Volgende discussie: er is een kindervaccin. Zo hoeven de scholen niet dicht. Kinderen zonder vaccin moeten zich laten testen en anders krijgen ze thuis onderwijs. Alleen zo krijgen we Corona eronder. Ik vind dat indirect gewoon een pressiemiddel, maar in theorie precies hetzelfde mechanisme als met een coronapas.
 
Volgende discussie: er is een kindervaccin. Zo hoeven de scholen niet dicht. Kinderen zonder vaccin moeten zich laten testen en anders krijgen ze thuis onderwijs. Alleen zo krijgen we Corona eronder. Ik vind dat indirect gewoon een pressiemiddel, maar in theorie precies hetzelfde mechanisme als met een coronapas.
Het is indirect ook gewoon een pressiemiddel, denk niet dat we daar moeilijk hoeven te doen. Maar primair is de coronapas een middel om alles weer relatief veilig open te kunnen zetten.

Of we dat met kinderen ook moeten gaan doen, ik weet niet of ik het daar mee eens ben.
 
Het is indirect ook gewoon een pressiemiddel, denk niet dat we daar moeilijk hoeven te doen. Maar primair is de coronapas een middel om alles weer relatief veilig open te kunnen zetten.

Of we dat met kinderen ook moeten gaan doen, ik weet niet of ik het daar mee eens ben.
Ik vind het ook lastig, maar eenmaal een weg ingeslagen..
 
Een diploma of rijbewijs halen heeft te maken met vaardigheden om iets te mogen doen. Iemand die een prik haalt is niet vaardiger dan iemand zonder prik. Sterker nog, de kans dat een gevaccineerde een ander besmet is nog steeds aanwezig. Het simpele feit is dat mensen die geprikt zijn wel een voordeeltje willen hebben om zich niet meer steeds te moeten laten testen. Ik denk dat wanneer je dat gelijktrekt, dat je ondanks je prik toch moet testen voor toegang, je in ieder geval een hoop gezeik over discriminatie kwijt bent. Maar goed, dan komen de geprikten in opstand.
Ja, de kans op besmetten is nog steeds aanwezig, is ook niet boeiend daar het primair om de druk in de zorg gaat. Kijk naar het bericht wat gister gedeeld werd dat 80% van de IC opnames door ca. 20% van de bevolking (niet geprikten) veroorzaakt wordt dan snap je dat het niet om besmetten gaat maar om de gevolgen na besmetting.
 
Het discriminerende aspect zit ‘em in het feit dat gevaccineerden voorrang krijgen, hoewel de kans op besmetting daar niet nul is.
Maar de kans op opname meer dan 30x kleiner gemiddeld genomen vergelijken met de mensen zonder vaccin (of hersteld van eerdere besmetting). Lijkt me wel relevantere toevoeging dan dat de kans niet 0 is toch?
 
Volgende discussie: er is een kindervaccin. Zo hoeven de scholen niet dicht. Kinderen zonder vaccin moeten zich laten testen en anders krijgen ze thuis onderwijs. Alleen zo krijgen we Corona eronder. Ik vind dat indirect gewoon een pressiemiddel, maar in theorie precies hetzelfde mechanisme als met een coronapas.
Nee, want onderwijs is een primair iets, kroegbezoek niet.
 
Maar de kans op opname meer dan 30x kleiner gemiddeld genomen vergelijken met de mensen zonder vaccin (of hersteld van eerdere besmetting). Lijkt me wel relevantere toevoeging dan dat de kans niet 0 is toch?
Absoluut. Nogmaals, ik vind zo’n pas prima. Ik ervaar het ook niet als discriminatie maar als een way out. Ik wil alleen niet voor een ander beslissen hoe zij het moeten ervaren. Ik wil ook niet dat een ander beslist of mijn gedachten, gevoel of mening wel deugen of niet.
 
Laatst bewerkt:
Nee, want onderwijs is een primair iets, kroegbezoek niet.
Eens. Toch gaan we nu ook een pad op dat we nooit voor mogelijk hielden. Ik ben benieuwd hoe het loopt. En ik ben nog steeds niet van de complotten, maar het begint toch echt met een berichtje in de media over wat kinderen die op de IC belanden. En daarna is er ineens een prik voor kinderen. De pressie komt uit alle hoeken en gaten, máár: je bent vrij om te kiezen.
Hopelijk valt het mee en redden we het met dit percentage gevaccineerden en groepsimmuniteit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan