Coronavirus

Relix

Slimste Forummer 2020

Bij Pfizer, onder het tabblad "voortplantings systeem en borsten" zie ik bijvoorbeeld slechts 621x "wegblijven van de menstruatie"
These reports are also being reviewed by the independent experts of the Commission on Human Medicines’ COVID-19 Vaccines Benefit Risk Expert Working Group and the Medicines for Women’s Health Expert Advisory Group. The rigorous evaluation completed to date does not support a link between changes to menstrual periods and related symptoms and COVID-19 vaccines.

27.705 reports voor 48.1 miljoen gevaccineerde vrouwen voor de UK (post-menopauze moet daar nog grotendeels vanaf); tot nu toe geen grote groep (<1:1000). Maar er word wel het een en ander aan extra onderzoek opgezet, dat lijkt me alleen maar goed. Gezien de taboes die erop rustten, en dat die cyclus dusdanig lang is dat niet altijd een link met vaccins verwacht word als gevraagd word om alle klachtten in de weken na vaccinatie te rapporteren, kan het best een onderrapportage zijn.

Deel van het probleem zijn geloof ik ook online/socials die ongefundeerd het vooroorzaken van onvruchtbaarheid na vaccinatie de wereld hebben ingeslingerd. Wat ik kan vinden lijkt dat puur gebasseerd op fake-news, hear-say zonder bronnen en een hoop anecdotisch bewijs. En belangrijk te blijven realiseren dat een vaccin zeer waarschijnlijk veel minder impact heeft dan de mogelijke schade die covid zelf kan doen, iets dat evengoed nog veel meer onderzocht zou moeten worden. Maar goed, extra data om de mogelijke verbanden duidelijk te maken lijkt me zeer nuttig.

Laatst bewerkt:

Relix

Slimste Forummer 2020
Als ik Relix begrijp zou zelfs prikangst zoiets dus kunnen veroorzaken, neem aan dat t lareb er wel nader onderzoek naar doet.
Haha, ongeveer. Ik denk dat het vooral chronisch verhoogde corticol spiegels zijn, en dat prikangst voornamelijk het uurtje in de wachtkamer is. Maar in extreme gevallen kan angst wel wat doen, zoals dat na een vos in het kippenhok de kippen een week van de leg kunnen zijn. ;). Maar ik denk bijvoorbeeld niet dat een keer per dag je vriendin flink laten schikken een veilig alternatief voor anticonceptie zal zijn. :maniac:

Phillip Cocu

Assistent Coach
jij noemt dat t x keer gemeld is bij Lareb, daar haak ik op aan dacht ik?
Ik las inderdaad ook dat Relix het over stress had in punt drie( niet echt prik angst, volgens zijn laatste post). Ik begrijp niet goed wat het voor zij heeft om het te herhalen?
Over vervolgonderzoek heeft hij inmiddels ook iets geplaatst zie ik.
Haha, ongeveer. Ik denk dat het vooral chronisch verhoogde corticol spiegels zijn, en dat prikangst voornamelijk het uurtje in de wachtkamer is. Maar in extreme gevallen kan angst wel wat doen, zoals dat na een vos in het kippenhok de kippen een week van de leg kunnen zijn. ;). Maar ik denk bijvoorbeeld niet dat een keer per dag je vriendin flink laten schikken een veilig alternatief voor anticonceptie zal zijn. :maniac:
En onze mascotte Phoxy loslaten in het hok, is ze dan van de leg? Asking for a friend... ;P

Laatst bewerkt:

Der Jaufe

Internationale Legende
Mensen met flinke prikangst kunnen langere tijd echt in de stress zitten, gaat dan niet om een uurtje. Maar dat is maar een klein groepje. En voor een prik scepticus kan de angst voor bijwerkingen dus bijdragen aan een bijwerking.

Relix

Slimste Forummer 2020
Mensen met flinke prikangst kunnen langere tijd echt in de stress zitten, gaat dan niet om een uurtje. Maar dat is maar een klein groepje. En voor een prik scepticus kan de angst voor bijwerkingen dus bijdragen aan een bijwerking.
Dat laatste zeer zeker. Zie bijvoorbeeld;

Ozymandias

Basisspeler
Coronapatiënt overleden nadat hij zichzelf ontsloeg uit ziekenhuis - https://nos.nl/l/2399431#UPDATE-container-56250870

:clap2:
Heel onsmakelijk om te gaan zitten “klappen” om een sterfgeval. Ook al is het in de ogen van anderen “eigen schuld, dikke bult” of wat dan ook. Wellicht had de man een laag IQ en was hij daarom makkelijker beïnvloedbaar. Moeten we gaan zitten vieren dat zo iemand sterft? Gadverdamme man…🤮

Mentos

Stomste niet-PSV'er 2020
Heel onsmakelijk om te gaan zitten “klappen” om een sterfgeval. Ook al is het in de ogen van anderen “eigen schuld, dikke bult” of wat dan ook. Wellicht had de man een laag IQ en was hij daarom makkelijker beïnvloedbaar. Moeten we gaan zitten vieren dat zo iemand sterft? Gadverdamme man…🤮
Tsja, ik kijk daar iets anders tegenaan. Het is voor de wereld ontzettend slecht dat de mens niet meer meedoet met de 'survival of the fittest' en als dat op deze manier nog een beetje tot uiting komt vind ik dat dikke prima.

Ozymandias

Basisspeler
Tsja, ik kijk daar iets anders tegenaan. Het is voor de wereld ontzettend slecht dat de mens niet meer meedoet met de 'survival of the fittest' en als dat op deze manier nog een beetje tot uiting komt vind ik dat dikke prima.
Jeetje, “survival of the fittest”, wat een briljante vondst. Dank voor dit waardevolle inzicht op de maandagmiddag

Mikasa

Internationale Legende
En wat is de volgende toepassing van je briljante theorie? Half Afrika laten verhongeren? Want “survival of the fittest”

🤨
Survival of the fittest duidt - helaas voor Bacchus ;) - niet op het fitste organisme, maar op het best aangepaste organisme aan de omstandigheden. Dus behalve wanneer de mens in Afrika aangepast raakt aan lage voedselvoorraden, zal voedselbeperking niet bijdragen aan dit mechanisme. Denk ik.

CNG MrKrateos

Trainer Coach
Survival of the fittest duidt - helaas voor Bacchus ;) - niet op het fitste organisme, maar op het best aangepaste organisme aan de omstandigheden. Dus behalve wanneer de mens in Afrika aangepast raakt aan lage voedselvoorraden, zal voedselbeperking niet bijdragen aan dit mechanisme. Denk ik.
Volgens mij is Survival of the Fittest ook alleen een 'populaire' term, die helemaal niet vanuit Darwin - of de daaruit volgende wetenschap - zelf komt. Die had het geloof ik over 'Survival of the Adaptable' of iets in die hoek . Wat het fenomeen ook veel beter beschrijft, alleen bekt het misschien wat minder.

Hoetierick

Administrator
Administrator
Coronapatiënt overleden nadat hij zichzelf ontsloeg uit ziekenhuis - https://nos.nl/l/2399431#UPDATE-container-56250870

:clap2:

Ik zit in deze toch in kamp Mentos. Ik kan geen medelijden opbrengen voor mensen die bewust enorme risico's gaan nemen met hun gezondheid omdat ze het persé beter weten. Je ligt al in een ziekenhuis, maar omdat je facebookgroep van mening is dat het overdreven is, ga je er uit en sterf je aan de klachten waarvoor je bent opgenomen. Triest voor de familie, maar aangezien ik de man niet ken en nul gevoel heb voor die persoon, kan ik niet anders dan grinniken. Valt in de categorie "wil als veganist bewijzen dat je puur op plantaardig voedsel de Mount Everest kan beklimmen", en die man die wilde laten zien dat een dik boek een kogel kan tegenhouden. Die dienen misschien als voorbeeld voor andere sukkels die zoiets willen proberen.

ELPSV

Aanvoerder
Ik zit in deze toch in kamp Mentos. Ik kan geen medelijden opbrengen voor mensen die bewust enorme risico's gaan nemen met hun gezondheid omdat ze het persé beter weten. Je ligt al in een ziekenhuis, maar omdat je facebookgroep van mening is dat het overdreven is, ga je er uit en sterf je aan de klachten waarvoor je bent opgenomen. Triest voor de familie, maar aangezien ik de man niet ken en nul gevoel heb voor die persoon, kan ik niet anders dan grinniken. Valt in de categorie "wil als veganist bewijzen dat je puur op plantaardig voedsel de Mount Everest kan beklimmen", en die man die wilde laten zien dat een dik boek een kogel kan tegenhouden. Die dienen misschien als voorbeeld voor andere sukkels die zoiets willen proberen.

En waarom zou dat niet kunnen?
Zit overduidelijk niet in dezelfde categorie als de andere gevallen die je noemt.

Bovenaan Onderaan