Coronavirus

Voor jou en mij ja. Niet roken kost mij ook geen moeite.
Dan haal je mensen op die moeilijk ter been zijn. Als je in de auto of op de fiets kunt stappen, is het een kleine moeite. Je zit er 15 minuten en van de prik voel je nagenoeg niets.
Ehm, dat was niet het punt. Het ging er om dat zij al bewust 1.5 jaar afgezonderd moeten leven, das net ff anders dan een QR moeten regelen als je ff wil zeiken.
Ja, mijn reactie paste maar deels bij jouw post. Dat is een goed punt je en inderdaad heel vervelend. Ik zie daar overigens niet 1,2,3 een oplossing voor.
 
Dan haal je mensen op die moeilijk ter been zijn. Als je in de auto of op de fiets kunt stappen, is het een kleine moeite. Je zit er 15 minuten en van de prik voel je nagenoeg niets.

Ja, mijn reactie paste maar deels bij jouw post. Dat is een goed punt je en inderdaad heel vervelend. Ik zie daar overigens niet 1,2,3 een oplossing voor.
De oplossing is vrij simpel, risico-verlaging, griep is voor deze mensen soms ook al een probleem, gevolg is dat zij in het griepseizoen minder in de maatschappij aanwezig zijn. Covid indammen is een oplossing, ze een relatief veilige plek geven in bv horeca door testen/prikken/ziek zijn geweest ook. Alleen dan gaat de groep die zich dan buitengesloten voelt (terwijl daarvoor wél meerdere oplossingen aanwezig zijn) dan heel hard gillen. wat dat betreft zou je kunnen stellen dat het een setje egoïsten zonder enig empathisch vermogen is, maar dan zal ik wel weer aan tweedeling doen.
 
De oplossing is vrij simpel, risico-verlaging, griep is voor deze mensen soms ook al een probleem, gevolg is dat zij in het griepseizoen minder in de maatschappij aanwezig zijn. Covid indammen is een oplossing, ze een relatief veilige plek geven in bv horeca door testen/prikken/ziek zijn geweest ook. Alleen dan gaat de groep die zich dan buitengesloten voelt (terwijl daarvoor wél meerdere oplossingen aanwezig zijn) dan heel hard gillen. wat dat betreft zou je kunnen stellen dat het een setje egoïsten zonder enig empathisch vermogen is, maar dan zal ik wel weer aan tweedeling doen.
Helemaal niet, de zeikerds onder de antivaxxers (er zijn er ongetwijfeld ook die wel snappen dat hun keuzes gevolgen hebben) zorgen voor de tweedeling. Je hebt de mensen die door willen en de moeite nemen er iets voor te doen, en je hebt de egoisten die gaan zeiken en net doen alsof het aan de vaxxers ligt. Dan kies je zelf dus voor de tweedeling. `wij` doen dat niet, dat doen ze helemaal zelf..
 
De oplossing is vrij simpel, risico-verlaging, griep is voor deze mensen soms ook al een probleem, gevolg is dat zij in het griepseizoen minder in de maatschappij aanwezig zijn. Covid indammen is een oplossing, ze een relatief veilige plek geven in bv horeca door testen/prikken/ziek zijn geweest ook. Alleen dan gaat de groep die zich dan buitengesloten voelt (terwijl daarvoor wél meerdere oplossingen aanwezig zijn) dan heel hard gillen. wat dat betreft zou je kunnen stellen dat het een setje egoïsten zonder enig empathisch vermogen is, maar dan zal ik wel weer aan tweedeling doen.
Ik weet niet of die mensen met de coronapas wel naar evenementen/horeca/bios durven? Zo dacht ik eigenlijk.
 
Ik weet niet of die mensen met de coronapas wel naar evenementen/horeca/bios durven? Zo dacht ik eigenlijk.
Dat zal per persoon verschillen, 1 zal voor geen risico gaan en dus thuis blijven, een ander aan risicobeheersing en daardoor wel uit eten gaan maar niet naar een vol concert. Diegene die vanuit risicobeheersing denken hebben er dus wel baat bij dat de checkapp toegepast wordt.
 
Welk flintertje bewijs geef ik niet?
Vrije keuze, wij gaan niemand dwingen zei Hugo de Jonge toch ooit?
Nu zegt hij toch zelf ook dat de corona pas als bijwerking heeft dat nog meer mensen het vaccin willen.

Hoe betrouwbaar zijn uitspraken die later gherroepen worden?
Als ik nu tijdens een fietstocht op een terras mag voor koffie mag ik niet naar de wc.
Had ik mijn vrije keuze maar anders moeten invullen.
Hoezo vrije keuze?
Welke keuze zie je niet? Je kiest ervoor om geen vaccinatie te halen. Dat is je vrije keuze. Dat dat betekent dat je niet binnen mag gaan plassen, is helemaal alleen het gevolg van die vrije keuze. Overigens mag je best binnen gaan plassen, als je je van te voren laat testen.

Als je bedoelt dat jij de vrije keuze mag hebben om je niet te laten vaccineren, zonder enigszins rekening te houden met het effect van die keuze op anderen (bv mensen met een beperkt imuumsysteem, mensen met ernstige ziektes, etc, daar zij er een paar honderdduizend van in NL), dan vind ik dat egoistisch en irreeel. Er bestaat geen volledig vrije keuze, bij alles wat ik wil doen wordt ik beperkt door het algemeen belang, de last die anderen ervan hebben. En dat is maar goed ook, anders zou onze samenleving een puinhoop worden.
 
Die mensen betalen hun verzekering. Daarin staat geen eis dat je je moet laten vaccineren. Wel dat je recht hebt op zorg.
Je hebt geen onbetwist recht op onbeperkte zorg. Als bijvoorbeeld de artsen besluiten dat het genoeg is geweest, houdt het op.

Overigens is dat opnemen van vaccinatieplicht in de polis een beperkt probleem, dat sbnel opgelost is. En premiedifferentiatie op risicifactorten is er nu toch ook al. En ik voorspel dat het daar ook naar toe gaat, zorg verzekeringen zullen polissen voor ongevaccineerden duurder maken.
 
Ik vind serieus dat antivaxxers, zodra ze een beroep op een ziekenhuis of ic moeten doen thuis moeten uitzieken. Er moet gewoon ergens een grens worden getrokken.

En bij de opmerking `ja, maar mijn man redt het anders niet` dat er dan gewoon wordt gezegd
`dat is dan het gevolg van zijn keuze mevrouw`.
Dit...

Prima plan!
 
Je hebt geen onbetwist recht op onbeperkte zorg. Als bijvoorbeeld de artsen besluiten dat het genoeg is geweest, houdt het op.
Dat klopt. Maar als heb je ook de plicht om mensen te verzorgen ongeacht hun historie. Een crimineel die in het ziekenhuis beland zal een arts ook helpen.
----
Ik ben pro vaccinatie maar het weigeren van zorg aan ongevaccineerde vind ik te ver gaan (dit staat trouwens los van de quote). Ik zie liever andere maatregelen om de vaccinatiegraad te verhogen.
 
Dat klopt. Maar als heb je ook de plicht om mensen te verzorgen ongeacht hun historie. Een crimineel die in het ziekenhuis beland zal een arts ook helpen.
----
Ik ben pro vaccinatie maar het weigeren van zorg aan ongevaccineerde vind ik te ver gaan (dit staat trouwens los van de quote). Ik zie liever andere maatregelen om de vaccinatiegraad te verhogen.
Ben ik met je eens, maar mijn post was een reactie op de opmerking: ik heb toch premie betaald, dan moeten ze me maar helpen ook.
 
Ongevaccinneerden moeten maar eens stoppen met zeiken en volwassen worden. Keuzes hebben gevolgen.. En de minderheid gaat niet bepalen wat de meerderheid wil. En zeker niet met geweld of debiele demonstraties..
Keuzes hebben gevolgen. De rest is interpretatie en perceptie. Dat ík een vaccin wil en daar een oplossing in zie, maakt iemand die er anders over denkt niet minder of minderwaardig.
Dat is in principe het sterke van een coronapas: vaccineren, niet vaccineren maar iedere keer testen of het bewijs van een recente besmetting met herstel. Smaakjes genoeg, lijkt me.
 
Besmettingen op 22 september, 7 daags gemiddelde, vorig jaar 1.9k met een stijgende trend, vandaag 1.8k met een dalende trend.

Opnames op 21 september, 7 daags gemiddelde, vorig jaar 50 met stijgende trend, vandaag 40 met dalende trend.

Er wordt nog steeds geprikt, er komen nog steeds mensen bij die door besmetting bescherming krijgen. Zolang er geen heule vervelende variant komt zie ik het positief in voor ons landje.
 
Besmettingen op 22 september, 7 daags gemiddelde, vorig jaar 1.9k met een stijgende trend, vandaag 1.8k met een dalende trend.

Opnames op 21 september, 7 daags gemiddelde, vorig jaar 50 met stijgende trend, vandaag 40 met dalende trend.

Er wordt nog steeds geprikt, er komen nog steeds mensen bij die door besmetting bescherming krijgen. Zolang er geen heule vervelende variant komt zie ik het positief in voor ons landje.
Mogen we eigenlijk alweer knuffelen, zoenen en handen schudden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan