Coronavirus

Snap dat je zo zou kunnen denken over wappies, maar niet iedereen die het vaccin niet heeft genomen is een wappie. Een oud studiegenoot van me wou 2 jaar geleden na China reizen voor studie en nam een reis vaccin dat verplicht is voor China, daarop kreeg hij een allergische reactie waardoor hij met de trauma helikopter opgehaald moest worden. Hij heeft besloten dit vaccin ook niet te nemen door z’n eerdere ervaring met vaccins, niet omdat die zegt dat Corona niet bestaat of omdat die een wappie is puur door z’n eigen slechte eerdere ervaring met een totaal ander vaccin. Moet hij dan ook maar thuis uitzieken als hij eigenlijk naar het ziekenhuis zou moeten?
De kans dat je lichaam verkeerd reageert vind ik te verwaarlozen als het gaat om een maatschappij ophouden. Buiten dat is dit een incident. `wappies` staat voor mij vooral voor egoisme. Het gros weet niet eens waar ze over hebben en halen hun info van de `alternatieve media` waar homeopathische artsen ineens ook viroloog zijn. Dat bedoel ik ermee. En het gaat ook niet eens om wat ik vind. Ik voorspel hier dat als straks de ic weer boven de 250-300 komt er of een (aangepaste) lockdown komt of dat de rest van de maatschappij zich laat gelden en de `wappies` hierop worden aangekeken. Dat zie je trouwens al gebeuren. Dan moet ik het nog maar zien..
 
Omdat ik t wel interessant vond; hier (Duitsland) is t vragen om vaccinatiebewijs of tests plus het noteren van contactgegevens voor bijv horeca afhankelijk van de 7-day incidentie. Omdat dit lokaal rond de 35 per 100.000k inwoners is heb ik er tot nu toe nog niet mee te maken gehad. Mocht er een flinke aanwas zijn dan gaat het 2g/3g beleid in werking voor bijv bioscoop, horeca, kappers etc (gevaccineerd/getest +genesen). Nederlandwijdt is t 97 nu zag ik. Geen idee of dat al de grenswaarde voor t inwerkingtreden overschreiden zou in Duitsland.
 
Ik verwacht vanuit de maatschappij dan ook onvrede over ongevaccineerden. De roep tot zoiets wat ik hier zeg zou mij niet verbazen. En het zou niet eens onterecht zijn.
In een crisis ontstaat altijd onvrede. De geschiedenis leert dat. Dan worden zondebokken gezocht.
Ooit waren dat vrouwen die anders leken dan de meeste vrouwen.
Zij werden als heksen beschouwd, veroordeeld en gedood.
Later ontstonden andere voorbeelden van wat de meerderheid van een volk minder gewenste groepen kan aandoen.

Thans hebben we weer een crisis en ontstaat het zelfde trieste verschijnsel.
De huidige zondebokken zijn de ongevaccineerden.
Deelnemen aan het maatschappelijk leven wordt ongevaccineerden al moeilijk gemaakt door de overheid.
Volgende stap in dit proces van zogenaamde vrije keuze lijkt nakend en is volgens jou dus niet onterecht.
Bordjes met ; Verboden voor ongevaccineerden. Is dat wat je wil?
En wat wordt dan de daaropvolgende stap?
 
Snap dat je zo zou kunnen denken over wappies, maar niet iedereen die het vaccin niet heeft genomen is een wappie. Een oud studiegenoot van me wou 2 jaar geleden na China reizen voor studie en nam een reis vaccin dat verplicht is voor China, daarop kreeg hij een allergische reactie waardoor hij met de trauma helikopter opgehaald moest worden. Hij heeft besloten dit vaccin ook niet te nemen door z’n eerdere ervaring met vaccins, niet omdat die zegt dat Corona niet bestaat of omdat die een wappie is puur door z’n eigen slechte eerdere ervaring met een totaal ander vaccin. Moet hij dan ook maar thuis uitzieken als hij eigenlijk naar het ziekenhuis zou moeten?
Heeft hij dit ook bij een arts nagevraagd? Het zijn - denk ik - hele verschillende vaccins, dus het is niet gezegd dat waar hij allergisch voor is ook in het coronavaccin zit?
Bordjes met ; Verboden voor ongevaccineerden. Is dat wat je wil?
Wel als de druk op zorg onverminderd hoog blijft en daardoor andere behandelingen uitgesteld moeten worden.
 
In een crisis ontstaat altijd onvrede. De geschiedenis leert dat. Dan worden zondebokken gezocht.
Ooit waren dat vrouwen die anders leken dan de meeste vrouwen.
Zij werden als heksen beschouwd, veroordeeld en gedood.
Later ontstonden andere voorbeelden van wat de meerderheid van een volk minder gewenste groepen kan aandoen.

Thans hebben we weer een crisis en ontstaat het zelfde trieste verschijnsel.
De huidige zondebokken zijn de ongevaccineerden.
Deelnemen aan het maatschappelijk leven wordt ongevaccineerden al moeilijk gemaakt door de overheid.
Volgende stap in dit proces van zogenaamde vrije keuze lijkt nakend en is volgens jou dus niet onterecht.
Bordjes met ; Verboden voor ongevaccineerden. Is dat wat je wil?
En wat wordt dan de daaropvolgende stap?
Afvoeren naar kampen? Ten minste, zo wil een flink deel van de wappies het doen voorkomen met hun gedweep met jodensterren en dergelijke, haast alsof ze er naar verlangen om het martelaarschap van een onzinnige ideologie te worden. Zonder in te zien dat diegene die achter hun zeggen te staan deze groep slechts als melkkoe zien voor hun eigen gewin.
 
Heeft hij dit ook bij een arts nagevraagd? Het zijn - denk ik - hele verschillende vaccins, dus het is niet gezegd dat waar hij allergisch voor is ook in het coronavaccin zit?

Wel als de druk op zorg onverminderd hoog blijft en daardoor andere behandelingen uitgesteld moeten worden.
Ja ik zeg ook het is een totaal ander vaccin en waarschijnlijk komt er niks tot amper iets overeen, maar puur door z’n slechte ervaring wilt die het gewoon niet.
 
In een crisis ontstaat altijd onvrede. De geschiedenis leert dat. Dan worden zondebokken gezocht.
Ooit waren dat vrouwen die anders leken dan de meeste vrouwen.
Zij werden als heksen beschouwd, veroordeeld en gedood.
Later ontstonden andere voorbeelden van wat de meerderheid van een volk minder gewenste groepen kan aandoen.

Thans hebben we weer een crisis en ontstaat het zelfde trieste verschijnsel.
De huidige zondebokken zijn de ongevaccineerden.
Deelnemen aan het maatschappelijk leven wordt ongevaccineerden al moeilijk gemaakt door de overheid.
Volgende stap in dit proces van zogenaamde vrije keuze lijkt nakend en is volgens jou dus niet onterecht.
Bordjes met ; Verboden voor ongevaccineerden. Is dat wat je wil?
En wat wordt dan de daaropvolgende stap?
De volgende stap? #ikdoenietmeermee is nogal populair, dus breng het in praktijk zou ik zeggen.

Wellicht satirisch, maar deze laat het met een knipoog wel zien:

 
Dan ook geen zorg naar iemand die onder invloed zichzelf tegen een boom parkeert? De sporter die zonder warmingup een blessure oploopt? De dronken festivalgast die zijn been breekt omdat ie niet ziet dat er een greppel is?
Vooralsnog is er voldoende zorgcapaciteit voor handen, ik duim dat dit zo blijft, want de zaken die jij voorstelt zijn verre van wenselijk.

Eens, anderzijds kun je het ook omdraaien naar iemand die zich netjes conformeert krijgt geen zorg omdat een of andere lulhannes zich niet wenst te vaccineren en daardoor bedden vast houd. Gelukkig is dit momenteel geen realistisch scenario
 
Eens, anderzijds kun je het ook omdraaien naar iemand die zich netjes conformeert krijgt geen zorg omdat een of andere lulhannes zich niet wenst te vaccineren en daardoor bedden vast houd. Gelukkig is dit momenteel geen realistisch scenario
Dat ja, ik blijf duimen. Vooralsnog nemen de opnames op dit moment af, waar ze vorig jaar toenamen. Wie weet wordt de verspreiding nu voldoende geremd nu alles boven de 12 de kans op een prik heeft gehad en in al die groepen een (flink) deel gevaccineerd is.

En ik snap dat het oneerlijk voelt/is als de ziekenhuizen straks moeten afschalen omdat de druk te hoog is door de niet-geprikten, maar we verliezen ergens ook een stuk beschaving als we acute zorg gaan ontzeggen.
 
Afvoeren naar kampen? Ten minste, zo wil een flink deel van de wappies het doen voorkomen met hun gedweep met jodensterren en dergelijke, haast alsof ze er naar verlangen om het martelaarschap van een onzinnige ideologie te worden. Zonder in te zien dat diegene die achter hun zeggen te staan deze groep slechts als melkkoe zien voor hun eigen gewin.
Jammer dat er meteen weer sprake moet zijn van wappies bij elk geluid wat een aantal mensen onwelgevallig of te kritisch schijnt te zijn.
Amen oftewel Het zij zo.
 
Jammer dat er meteen weer sprake moet zijn van wappies bij elk geluid wat een aantal mensen onwelgevallig of te kritisch schijnt te zijn.
Amen oftewel Het zij zo.
Want die mensen die met een jodenster op de borst lopen te roepen dat we geregeerd worden door een sado-pedo-elite zijn geen wappies? Of die tweet van die muts op de vorige pagina waarin een vaccin ff gelijkgesteld wordt aan verkrachting.
 
Jammer dat er meteen weer sprake moet zijn van wappies bij elk geluid wat een aantal mensen onwelgevallig of te kritisch schijnt te zijn.
Amen oftewel Het zij zo.
Die mensen houden de boel nu anderhalf jaar op. Eerst met het plunderen van winkels. Daarna het wekelijkse M.E. uitdagen, het verspreiden van desinformatie, het bedreigen van politici, virologen, journalisten en als klap op de vuurpijl gaan we met jodensterren zwaaien en in Nazi pakjes staan poseren.

De vraag is, moet je die mensen nog wel willen helpen als ze corona hebben? En nee, niet iedereen doet dat, maar ze houden de boel nu alweer op. De vaccinatiegraad had significant hoger kunnen liggen. Dus wat mij betreft (en ik gooi `m dr gewoon in) doen ze niet meer mee..
 
Want die mensen die met een jodenster op de borst lopen te roepen dat we geregeerd worden door een sado-pedo-elite zijn geen wappies? Of die tweet van die muts op de vorige pagina waarin een vaccin ff gelijkgesteld wordt aan verkrachting.
Volgens mij had ik het over het tot zondebok verklaren van (een groep) mensen in een crisis.
Dat zie ik als ongezond vanwege de geschiedenis van de mensheid.
Ik begon bij heksenjachten maar verder terug in de historie liggen de voorbeelden ook voor het oprapen.
Wij praten langs elkaar heen, denk ik.
Even goede vrienden. ;)
 
Volgens mij had ik het over het tot zondebok verklaren van (een groep) mensen in een crisis.
Dat zie ik als ongezond vanwege de geschiedenis van de mensheid.
Ik begon bij heksenjachten maar verder terug in de historie liggen de voorbeelden ook voor het oprapen.
Wij praten langs elkaar heen, denk ik.
Even goede vrienden. ;)
Nee, jij begint weer over de glijdende schaal, iets waar de wappies continue over gillen. Iets waar de bewust niet gevaccineerden in mijn directe omgeving helemaal geen probleem mee hebben, die snappen namelijk dat een principele keuze jezelf deels buitenspel kan zetten.

Het gegeven dat jij voor de zoveelste keer over de glijdende schaal begint, en ondanks herhaaldelijk vragen met nog geen enkel flintertje bewijs bent gekomen waarom het die kant op zou gaan geeft mij het idee dat jij je ondanks je respectabele leeftijd meer gedraagt als een dreinende puber die gilt over rechten maar niks wil weten van plichten.
 
Ja ik zeg ook het is een totaal ander vaccin en waarschijnlijk komt er niks tot amper iets overeen, maar puur door z’n slechte ervaring wilt die het gewoon niet.
Ik zou dan ook zeer terughoudend zijn, maar wel gevaccineerd willen worden. Dus het gaan uitzoeken of dit mogelijk is. Misschien snijdt hij zichzelf nu juist wel in de vingers.
 
Volgens mij had ik het over het tot zondebok verklaren van (een groep) mensen in een crisis.
We hebben het over mensen die bewust de boel ophouden. En mensen die de ic`s bezet houden. Dus je term `zondebok` klopt niet. Het is een eigen keuze om je niet te laten vaccineren, maar op het moment dat dat de grote meerderheid raakt die wel hun verantwoordelijkheid hebben genomen vind ik dat de minderheid inderdaad maar beperkt moet worden totdat de bedden weer op het oude niveau zijn. Daarna mogen ze er weer bij.. Keuzes hebben gevolgen. Zo werkt het in de grote mensenwereld..
 
We hebben het over mensen die bewust de boel ophouden. En mensen die de ic`s bezet houden. Dus je term `zondebok` klopt niet. Het is een eigen keuze om je niet te laten vaccineren, maar op het moment dat dat de grote meerderheid raakt die wel hun verantwoordelijkheid hebben genomen vind ik dat de minderheid inderdaad maar beperkt moet worden totdat de bedden weer op het oude niveau zijn. Daarna mogen ze er weer bij.. Keuzes hebben gevolgen. Zo werkt het in de grote mensenwereld..
Eens. En dan hebben we het niet eens over kosten. De coronavaccinatie kost - dacht ik - zo'n €50. Een IC opname misschien wel €50.000. Waarom zouden wij die vermijdbare kosten van €49.550 met z'n allen moeten dragen?

Vergelijk het met een brandverzekering. Je kan ook niet aankloppen bij de verzekering, als je huis afbrandt en jij geen brandverzekering wilde afsluiten.
 
We hebben het over mensen die bewust de boel ophouden. En mensen die de ic`s bezet houden. Dus je term `zondebok` klopt niet. Het is een eigen keuze om je niet te laten vaccineren, maar op het moment dat dat de grote meerderheid raakt die wel hun verantwoordelijkheid hebben genomen vind ik dat de minderheid inderdaad maar beperkt moet worden totdat de bedden weer op het oude niveau zijn. Daarna mogen ze er weer bij.. Keuzes hebben gevolgen. Zo werkt het in de grote mensenwereld..
Tja, dat mensen met problemen in het auto-immuunsysteem al 1.5 jaar onvrijwillig buiten de samenleving staan vergeten de niet-prikkers die nu een klein stukje kwijt raken (wat niet zo is, want QR-code) voor het gemak even. Ook dat die mensen geen andere keuze hebben en zij wel is dan ff niet van belang.
 
Eens. En dan hebben we het niet eens over kosten. De coronavaccinatie kost - dacht ik - zo'n €50. Een IC opname misschien wel €50.000. Waarom zouden wij die vermijdbare kosten van €49.550 met z'n allen moeten dragen?
Volgens mij zelfs duurder. Aangezien een covid patient gemiddeld 8 dagen op zo`n bed ligt. Maar inderdaad, ook de kosten mogen best meegenomen worden. Of er wordt gezegd, geen prik is zelf de factuur betalen. Wat er nodig is m.i. Na anderhalf jaar achterlijke demonstraties, winkelplunderingen en drammerig en gewelddadig gedrag is het echt klaar. De vraag is, wanneer komt het eerste ziekenhuis die durft te zeggen` de kansen zijn geweest, geen prik is geen behandeling`.
 
Nee, jij begint weer over de glijdende schaal, iets waar de wappies continue over gillen. Iets waar de bewust niet gevaccineerden in mijn directe omgeving helemaal geen probleem mee hebben, die snappen namelijk dat een principele keuze jezelf deels buitenspel kan zetten.

Het gegeven dat jij voor de zoveelste keer over de glijdende schaal begint, en ondanks herhaaldelijk vragen met nog geen enkel flintertje bewijs bent gekomen waarom het die kant op zou gaan geeft mij het idee dat jij je ondanks je respectabele leeftijd meer gedraagt als een dreinende puber die gilt over rechten maar niks wil weten van plichten.
Welk flintertje bewijs geef ik niet?
Vrije keuze, wij gaan niemand dwingen zei Hugo de Jonge toch ooit?
Nu zegt hij toch zelf ook dat de corona pas als bijwerking heeft dat nog meer mensen het vaccin willen.

Hoe betrouwbaar zijn uitspraken die later gherroepen worden?
Als ik nu tijdens een fietstocht op een terras mag voor koffie mag ik niet naar de wc.
Had ik mijn vrije keuze maar anders moeten invullen.
Hoezo vrije keuze?
 
Terug
Bovenaan Onderaan