Coronavirus

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Hoe was de ontmoeting tussen Der Jaufe en Mikasa eerder deze week? Boks? Anderhalve meter? Knuffels? Elleboog? Kusjes? Mondkapje?

giphy.gif

TotalBB

Routinier
Dan hoef je je nog niet te verlagen tot schelden.

Maar weet je al hoelang het vaccin werkt?

Als er binnen een half jaar 3 prikken gezet worden kun je uitgaan van 6 prikken per jaar ofzo? En wanneer houd dat op? Moet ik voor de rest van mijn leven 6 prikken per jaar nemen zodat mensen door kunnen blijven gaan met hun overconsumptie wat een veel groter probleem veroorzaakt?

Daarnaast willen de fabrikanten geen verantwoordelijkheid nemen voor bijwerkingen ect, wat bij alle andere vaccins wel het geval is.

En (maar dit weet ik niet zeker) dit vaccin is het eerste vaccin met een Mnra techniek, wat me extra zorgen baart.

Ik had besloten om mijn prik dit jaar over te slaan omdat ik geen intentie heb om te gaan reizen (ivm nieuw huis), maar nu krijg ik het gevoel dat ik gedwongen en beledigd word om die keuze terwijl lichamelijke integriteit in de grondwet opgenomen staat. Vervang "anti-vaxxers" maar eens met een willekeurige religie en je zult schrikken van je eigen intolerantie. Ik schrik er hier in ieder geval wel enorm van.
Ik scheld toch niet?

CNG MrKrateos

Trainer Coach
Dat ervaar ik niet zo, ik ben nog niet eens iemand tegen gekomen die ooit corona heeft gehad. Ik woon wel in een klein dorpje, misschien dat dat nog iets uit maakt.
Kom eens langs in Groningen, zou ik zeggen. Daar wil het wel met de besmettingen :maniac:

Maar ik snap de redenatie wel hoor, het is hetzelfde fenomeen bij landen die Corona sowieso redelijk goed buiten de deur hebben weten te houden. Daar ligt de vaccinatiebereidheid ook een stuk lager, omdat het meer een 'ver van je bed show' is.

Mikasa

Internationale Legende
Het jammere aan die stelling is dat het helaas niet zo'n zekerheid is.
Zie verbetering Weltmeister hieronder.
Hoe was de ontmoeting tussen Der Jaufe en Mikasa eerder deze week? Boks? Anderhalve meter? Knuffels? Elleboog? Kusjes? Mondkapje?
Ja, toch gek. Normaal zou je de hand schudden. Ondanks de dubbele vaccinatie van beiden niet gedaan. Dat ben je blijkbaar nog ontwend.
Vaccins en Corona onder controle dan?
Dit dus.
Kom eens langs in Groningen, zou ik zeggen. Daar wil het wel met de besmettingen :maniac:

Maar ik snap de redenatie wel hoor, het is hetzelfde fenomeen bij landen die Corona sowieso redelijk goed buiten de deur hebben weten te houden. Daar ligt de vaccinatiebereidheid ook een stuk lager, omdat het meer een 'ver van je bed show' is.
Maar elke keer weer lockdowns daar. Daar wil je toch vanaf?

CNG MrKrateos

Trainer Coach
Maar elke keer weer lockdowns daar. Daar wil je toch vanaf?
Absoluut! Ik zou daarom ook altijd wel voor het vaccin gaan, anders voelt het als uitstel van maatregelen en symptoom bestrijding. Maar de keuze voor een vaccin (voor twijfelaars) is makkelijker als je in je omgeving veel slachtoffers hebt gezien.

baabman

Supporter

Denk dat je daar gelijk in hebt, gelukkig nog geen schrijnende gevallen in mijn omgeving. Ik ben ook voorstander van grenzen dicht ipv iedereen vaccineren wat alleen maar ergere varianten op lijkt te leveren. Ik vind dat NL een voorbeeld kan nemen aan Australië, hoewel het een eiland is.

Der Jaufe

Internationale Legende
Denk dat je daar gelijk in hebt, gelukkig nog geen schrijnende gevallen in mijn omgeving. Ik ben ook voorstander van grenzen dicht ipv iedereen vaccineren wat alleen maar ergere varianten op lijkt te leveren. Ik vind dat NL een voorbeeld kan nemen aan Australië, hoewel het een eiland is.
Ja, de vervelende Delta-variant uit India, de variant uit Brazilië zijn inderdaad aan vaccineren te wijten :FP:
Mij best dat jij zelf kiest om niet te prikken, dat iemand die niet prikt niet direct een wappie is kan ik helemaal achter staan. Maar je argumenten maken het wel lastig om je niet in die hoek te plaatsen, want ook bovenstaand argument is reeds ontkracht.

CNG MrKrateos

Trainer Coach
Tsja, ik hoop dat we juist zoveel mogelijk vrijheid terug kunnen krijgen, voor prive, handel en ander werk. Gesloten landsgrenzen passen daar niet in.
Ik denk ook absoluut niet dat vaccineren ergere varianten oplevert. Integendeel, door te vaccineren verklein je het aantal overspringingen, en dus de kans op mutaties.

baabman

Supporter
Ja, de vervelende Delta-variant uit India, de variant uit Brazilië zijn inderdaad aan vaccineren te wijten :FP:
Mij best dat jij zelf kiest om niet te prikken, dat iemand die niet prikt niet direct een wappie is kan ik helemaal achter staan. Maar je argumenten maken het wel lastig om je niet in die hoek te plaatsen, want ook bovenstaand argument is reeds ontkracht.
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg enkel dat bij een wereldwijde 0 besmettingen strategie er minder kans op een mutatie komt, dat is toch gewoon logisch?

Nu kunnen gevaccineerde verspreiden zonder dat daar zicht op is, want ze komen niet in het ziekenhuis.

Het kan zijn dat ik een denkfout maak, maar nog niemand heeft me weten te overtuigen. En door mensen wappie te noemen word dat alleen maar lastiger.

-040-

Assistent Bondscoach
Ja, grenzen dicht…om die Nederlanders tegen te houden die met een vette coronacijfers zo nodig in Duitsland moeten tanken, in Antwerpen willen shoppen of zo nodig vakantie willen vieren in het buitenland of medailles willen halen in Tokyo…

baabman

Supporter
Ja, grenzen dicht…om die Nederlanders tegen te houden die met een vette coronacijfers zo nodig in Duitsland moeten tanken, in Antwerpen willen shoppen of zo nodig vakantie willen vieren in het buitenland of medailles willen halen in Tokyo…
Het kan even pijnlijk zijn maar Australië heeft naar mijn weten veel minder last van de (strenge) lockdown ervaren dan wij met de semi-lockdowns 1,5 jaar lang.

TotalBB

Routinier
"Nee, nu ben je nog steeds een complotgek en bovendien een schaamteloze egoïst."

Mwa, vind ik wel een beetje. Minstens verwijtend dat mensen gebruik maken van hun (grondwet) lichamelijke integriteit.
Dat 'complotgek' kwam uit de post waarop ik reageerde. En egoist is geen scheldwoord, maar een objectieve benaming voor iemand die zegt niet te vaccineren 'omdat ik er zelf toch niet ziek van word'.

CNG MrKrateos

Trainer Coach
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg enkel dat bij een wereldwijde 0 besmettingen strategie er minder kans op een mutatie komt, dat is toch gewoon logisch?

Nu kunnen gevaccineerde verspreiden zonder dat daar zicht op is, want ze komen niet in het ziekenhuis.

Het kan zijn dat ik een denkfout maak, maar nog niemand heeft me weten te overtuigen. En door mensen wappie te noemen word dat alleen maar lastiger.
Nogmaals, je bent helemaal vrij in je keuze.

Voor mij was het duidelijk:
1) Verminderde kans om corona te krijgen
2) Bij onverhoopte besmetting, verminderde kans op ziekte, opname in het ziekenhuis of erger
3) Zoals het nu lijkt, ook verminderde kans op het doorgeven van het virus. Als ik het goed begrepen heb, is dit reeds aangetoond voor het moedervirus en de Alpha-variant. De Delta variant nog niet.

Deze 3 argumenten snijden ook nog eens aan twee kanten. Namelijk a) voor mijzelf en b) voor mijn medemens.

De beste manier om 0 besmettingen te krijgen is mijns inziens door de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te krijgen. Totale isolatie van iedere wereldburger is totaal niet realistisch, menselijk contact zal er zijn en blijven. Daarnaast is het virus al (veel) te ver gevorderd om het ingedamd te krijgen.

baabman

Supporter
Dat 'complotgek' kwam uit de post waarop ik reageerde. En egoist is geen scheldwoord, maar een objectieve benaming voor iemand die zegt niet te vaccineren 'omdat ik er zelf toch niet ziek van word'.
Dan verschillen we daar van mening, ik vond het net over het randje in combinatie met "schaamteloze".

Maar zoals ik al zij, ik denk niet dat vaccins de oplossing zijn. Ik wil de pandemie niet ontkennen hoor, dit is een ernstig virus maar ik heb geen vertrouwen in een plan wat maar een half jaar voor zich uit kijkt.

Der Jaufe

Internationale Legende
Het kan even pijnlijk zijn maar Australië heeft naar mijn weten veel minder last van de (strenge) lockdown ervaren dan wij met de semi-lockdowns 1,5 jaar lang.
Ik zou mij ff inlezen in wat Australie heeft gedaan aan maatregelen naast t sluiten van de grenzen.

Btw je retoriek komt 1op1 overeen met de dommigheden van v Haga rn Baudet. Mogelijk toevallig mogelijk omdat je ze napraat zonder te checken of hetgeen ze zeggen klopt.

Bovenaan Onderaan