Coronavirus

Verdeling van mensen in groepen heeft niet mijn voorkeur. In dit geval mis ik bijvoorbeeld alle niet gevaccineerden die het vaccin ( voorlopig?) niet willen omdat ze luisteren naar de diverse wetenschappers die kritisch staan tegenover de stelling dat je 7 miljard gezonde mensen moet vaccineren omdat dat de enige uitweg zou zijn uit deze crisis.

Daarnaast lees ik vanmorgen in het Eindhovens Dagblad een ingezonden brief van een huisarts die zich mijns inziens terecht zorgen maakt over de dwang die wordt uitgeoefend richting niet-gevaccineerden. Dat veel mensen het al normaal gaan vinden dat je moet gaan bewijzen dat je gezond bent om in de maatschappij te mogen blijven functioneren.
Is het niet griezelig wat er in Frankrijk en New York in dit opzicht besloten dreigt te worden of al besloten is?
Neem je tijd, lees de laatste 20 pagina's door, dan zie je dat ik de ontwikkelingen in New York ook niet toejuich.

Btw, mijn onderverdeling was niet om de groep in te kaderen, maar juist aan te geven dat het absoluut geen homogene groep is, wat mij betreft voegen we jouw 5e categorie toe (en dan missen we d'r nog wel een hoop). De groep religieuzen kan je in alleen al de christelijke hoek weer in 3 subgroepen verdelen (en weer missen)
 
Ik heb nog nooit een griepprik gehad dat ik weet. Bij kwetsbare groepen snap ik het ook compleet, maar zie het niet echt zitten om niet-kwetsbare mensen jaarlijks te prikken. Eigenlijk is er geen goede optie, het is kiezen tussen 2 kwade.
Uiteindelijk zijn we allemaal kwetsbaar.
 
Klikkerdeklik: BMR (bof-mazelen-rode hond) krijgt iedereen ook 2x ;)
En hier is de schade juist in kinderen relatief groot. Overigens is ook trgen die virussen de bescherming op later leeftijd niet gegarandeerd, 88% voor bof (bron CDC) maar met een onzekerheidsmarge van 35-94%. Volwassenen hebben lagere risikos dan kinderen. In het geval van n uitbraak of voor mensen die intensief met patienten met bof of mazzelen werken kan n herhaling ook aanbevolen worden. Met uitzondering van hulpverleners aan vluchtelingenkampen (waar t rond kan gaan) komt dat gelukkig spaarzaam voor).
 
Neem je tijd, lees de laatste 20 pagina's door, dan zie je dat ik de ontwikkelingen in New York ook niet toejuich.

Btw, mijn onderverdeling was niet om de groep in te kaderen, maar juist aan te geven dat het absoluut geen homogene groep is, wat mij betreft voegen we jouw 5e categorie toe (en dan missen we d'r nog wel een hoop). De groep religieuzen kan je in alleen al de christelijke hoek weer in 3 subgroepen verdelen (en weer missen)
Prima. Heb niet alle 20 pagina's teruggelezen maar zie wel dat je ook niets op hebt met hokjesdenken.:)
Mijn post was - en is - hoofdzakelijk gericht op wat ik als griezelige ontwikkeling zie in Frankrijk en New York.
Goed dat er ook uit de medische en andere wetenschappelijke disciplines geluiden komen die vraagtekens zetten bij de tweedeling die in de maatschappij is ontstaan.
 
Prima. Heb niet alle 20 pagina's teruggelezen maar zie wel dat je ook niets op hebt met hokjesdenken.:)
Mijn post was - en is - hoofdzakelijk gericht op wat ik als griezelige ontwikkeling zie in Frankrijk en New York.
Goed dat er ook uit de medische en andere wetenschappelijke disciplines geluiden komen die vraagtekens zetten bij de tweedeling die in de maatschappij is ontstaan.
Tussen mensen met een koophuis en diegenen die dat niet hebben?
 
Goeie bijdrage. Ik zit in het kamp "laat je vaccineren, er is wetenschappelijk bewijs genoeg om vaccinatie te onderbouwen". Laat je voor niet al te veel leiden door Rutte en co, maar wees je ervan bewust dat het gros van de maatregelen die de diverse overheden in verschillende landen nemen, veelal wetenschappelijk onderbouwd zijn. Dat daar andere keuzes worden gemaakt op basis van maatschappelijke standaarden, de aard van een bevolking en economische afwegingen is wmb evident. Met alleen wetenschap kom je ook niet verder in het leven.

Dat er iedere keer meer info boven tafel komt is logisch. Voortschrijdend inzicht, ook dat is wetenschap.

Vraag jezelf af: wat vertrouw ik meer, het virus of een vaccinatie?

Ik zit in kamp gevaccineerd, maar mijn vriendin en haar familie zijn niet bewust niet gevaccineerd. Dat heeft natuurlijk al tot discussies geleid, en dat komt uiteindelijk terug op wat Heer Bouterbaas hier beschrijft. Ik heb een rotsvast vertrouwen in het goede van de mens, in de wetenschap en de overheid. Zij koesteren een enorm wantrouwen jegens de "Big Pharma" en vadertje staat, want geld en machtsbehoud is belangrijker dan de volksgezondheid. Dus dat vaccin is er 'doorheen' geduwd door de big pharma om zoveel mogelijk winst te maken en de overheid werkt daar aan mee. Principe van ' de mens is van nature slecht' en geleid door geld. Als dat niet zo zou zijn, waren we wel gestopt met het verkopen van sigaretten of alcohol.

Als je zo'n wereldbeeld hebt ben je wat mij betreft geen wappie, want er zit ergens een kern van waarheid in. Zij vertrouwen zowel het virus als de vaccinatie niet, maar vertrouwen op hun eigen lichaam en wat ze daar in stoppen om het te beschermen. Gezond leven, sporten etc. Zij houden zich aan de regels, zonder morren, maar accepteren ook dat ze flink ziek kunnen worden.
 
Ik zit in kamp gevaccineerd, maar mijn vriendin en haar familie zijn niet bewust niet gevaccineerd. Dat heeft natuurlijk al tot discussies geleid, en dat komt uiteindelijk terug op wat Heer Bouterbaas hier beschrijft. Ik heb een rotsvast vertrouwen in het goede van de mens, in de wetenschap en de overheid. Zij koesteren een enorm wantrouwen jegens de "Big Pharma" en vadertje staat, want geld en machtsbehoud is belangrijker dan de volksgezondheid. Dus dat vaccin is er 'doorheen' geduwd door de big pharma om zoveel mogelijk winst te maken
Ik snap het punt van haar en haar familie. Alleen er doorheen geduwd door de big pharma vind ik wat raar klinken. Als iets het erdoorheen duwde was het wel corona zelf. De vraag naar een vaccin was zo groot omdat de wereldeconomie op zijn goed als op zijn gat lag. Dus werd alles (Geld en tijd) gestoken in het ontwikkelen van een vaccin. Denk niet eens dat je dat kunt classificeren onder goed en slecht. Er werken een hoop goeie mensen aan de vaccins maar ook een hoop gierige (dat ook zeker).
en de overheid werkt daar aan mee. Principe van ' de mens is van nature slecht' en geleid door geld.
Geld is idd een grote motivator voor veel. Kan trouwens in dit geval ook positief zijn.
Als dat niet zo zou zijn, waren we wel gestopt met het verkopen van sigaretten of alcohol.
Met sigaretten vind ik het lastig. Maar niet iedereen tolereert de verkoop van sigaretten. Integendeel tegenwoordig wil de meerderheid strengere maatregelen voor de verkoop van die dingen. Verder geeft het de gebruiker een 'pleziertje'.

Met alcohol vind ik niet dat dit bewijst dat de mens slecht is. Als je alcohol gebruik ben je niet slecht en als je het verkoopt ook niet. Ik bedoel een hoop bierbrouwers en wijn telers maken juist een drankje voor de gezellige avond. Niet voor het overmatige gebruik.

Als je zo'n wereldbeeld hebt ben je wat mij betreft geen wappie, want er zit ergens een kern van waarheid in. Zij vertrouwen zowel het virus als de vaccinatie niet, maar vertrouwen op hun eigen lichaam en wat ze daar in stoppen om het te beschermen. Gezond leven, sporten etc. Zij houden zich aan de regels, zonder morren, maar accepteren ook dat ze flink ziek kunnen worden.
Ja niet iedereen zou ik direct een wappie noemen. Vrij denigrerend. Ik zou zelf dit alleen gebruiken voor mensen die én vacciniatie weigeren én corona regels aan de laars lappen omdat ze corona ontkennen.
 
Ik zit in kamp gevaccineerd, maar mijn vriendin en haar familie zijn niet bewust niet gevaccineerd. Dat heeft natuurlijk al tot discussies geleid, en dat komt uiteindelijk terug op wat Heer Bouterbaas hier beschrijft. Ik heb een rotsvast vertrouwen in het goede van de mens, in de wetenschap en de overheid. Zij koesteren een enorm wantrouwen jegens de "Big Pharma" en vadertje staat, want geld en machtsbehoud is belangrijker dan de volksgezondheid. Dus dat vaccin is er 'doorheen' geduwd door de big pharma om zoveel mogelijk winst te maken en de overheid werkt daar aan mee. Principe van ' de mens is van nature slecht' en geleid door geld. Als dat niet zo zou zijn, waren we wel gestopt met het verkopen van sigaretten of alcohol.

Als je zo'n wereldbeeld hebt ben je wat mij betreft geen wappie, want er zit ergens een kern van waarheid in. Zij vertrouwen zowel het virus als de vaccinatie niet, maar vertrouwen op hun eigen lichaam en wat ze daar in stoppen om het te beschermen. Gezond leven, sporten etc. Zij houden zich aan de regels, zonder morren, maar accepteren ook dat ze flink ziek kunnen worden.
Aan de andere kant kun je alles zo wegzetten. Veiligheidsgordels en airbags? Allemaal verzonnen om Big Auto aan woekerwinsten te helpen. Verbod op asbest? Verzonnen om de golfplatenindustrie te ondersteunen.
Ik ben vrij sceptisch en cynisch aangelegd, maar dat „toevallig“ alle overheden in de wereld meewerken om „Big Pharma“ in de VS flink te laten verdienen lijkt me zelfs in een SF-roman een stap te ver.
Dat ze zelf ziek kunnen worden of kunnen sterven is hun keuze, maar je kiest dan ook om anderen in gevaar te brengen en de pandemie mogelijk te verlengen.
 
Ik zit in kamp gevaccineerd, maar mijn vriendin en haar familie zijn niet bewust niet gevaccineerd. Dat heeft natuurlijk al tot discussies geleid, en dat komt uiteindelijk terug op wat Heer Bouterbaas hier beschrijft. Ik heb een rotsvast vertrouwen in het goede van de mens, in de wetenschap en de overheid. Zij koesteren een enorm wantrouwen jegens de "Big Pharma" en vadertje staat, want geld en machtsbehoud is belangrijker dan de volksgezondheid. Dus dat vaccin is er 'doorheen' geduwd door de big pharma om zoveel mogelijk winst te maken en de overheid werkt daar aan mee. Principe van ' de mens is van nature slecht' en geleid door geld. Als dat niet zo zou zijn, waren we wel gestopt met het verkopen van sigaretten of alcohol.

Als je zo'n wereldbeeld hebt ben je wat mij betreft geen wappie, want er zit ergens een kern van waarheid in. Zij vertrouwen zowel het virus als de vaccinatie niet, maar vertrouwen op hun eigen lichaam en wat ze daar in stoppen om het te beschermen. Gezond leven, sporten etc. Zij houden zich aan de regels, zonder morren, maar accepteren ook dat ze flink ziek kunnen worden.
Poe. Vind je dat niet lastig? Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan