Coronavirus

Maar dat bedoel ik dus. Ik kan jou niet vragen/verplichten niet te gaan rijden omdat je daar aan alle voorwaarde voldoet volgens de regels. Maar dan kun je dat ook niet bij ongevaccineerde vragen die over hun lichamelijke integriteit beschikken. Daar zijn ook regels en zelfs wetten voor zodat mensen daar een vrije keuze in mogen maken, dat ligt niet aan de mensen die daar gebruik van maken maar aan de regel/wet zelf.
Ben het met je eens!
Maar dan ook andersom: ongevaccineerden mogen niet anderen in gevaar brengen. Dan de consequenties accepteren dat je niet overal naar binnen kunt.
alleen dat laatste accepteert bijna niemand. Dan zijn ze opeens buitengesloten…
 
De griepprik krijg je ook iedre jaar. Dat is om de afweer te versterken en omnieuwe varianten aan te pakken. Daar is helemaal geen probleem mee, toch?
Ik heb nog nooit een griepprik gehad dat ik weet. Bij kwetsbare groepen snap ik het ook compleet, maar zie het niet echt zitten om niet-kwetsbare mensen jaarlijks te prikken. Eigenlijk is er geen goede optie, het is kiezen tussen 2 kwade.
 
Ben het met je eens!
Maar dan ook andersom: ongevaccineerden mogen niet anderen in gevaar brengen. Dan de consequenties accepteren dat je niet overal naar binnen kunt.
alleen dat laatste accepteert bijna niemand. Dan zijn ze opeens buitengesloten…
Exact. Je moet het helemaal zelf weten dat je je rijbewijs niet wil halen, maar dan moet je ook niet gaan zeuren dat je niet mag autorijden.
 
Het aantonen van de werkingsduur over langere periodes is best lastig. Aan de ene kant door veranderingen in t virus (beschermt t lager tegen delta als er n lichte stijging ziektegevallen is een jaar na dato van prikken?), of ebt de werking weg met de tijd? Je kijkt dan vooral na hoevaak besmetting voorkomt, of bepaalde symptomen, ziekenhuisopname of sterfte. Zeker in de laatste drie is t beschermende effect enorm (90%+ minder dan controllegroep).

Daarnaast vergelijk je groepen vaak met hun controlle; in dit geval mensen die in de trials placebo kregen (en dat niet wisten). Na afronding eerste resultaten zijn die uiteraard wel ingelicht en velen hebben inmiddels ook hun vaccins gehad (Link).

Het aantonen van stamcellen in merg in lympfeknopen in gevaccineerden duidt op n immuunceltype dat tot jaren kan beschermen. Punt is ook dat die cellen exponentieel vermenigvuldigen na n nieuwe besmetting. Je kunt dus niet zeggen dat 10, 100 of 1000 cellen nodig zijn voor blijvende bescherming. En het detecteren is invasief (biopt nemen) dat je ook niet zomaar doet. Mettertijd verwacht ik wel studies op bijvoorbeeld uitgenomen lymfeklieren in borstkanker patiënten, en t zou me niks verbazen als daar ook zeven jaar na vaccinatie nog cellen inzetten die als n malle gaan vermenigvuldigen als je ze aan een wuhan covid-eiwit blootsteld.

Maar goed, de laatste data van pfizer uit de trialgroepen is van april, en geeft iig voor zes maanden een gedegen onderbouwing van blijvende afweer zonder tekenen van verval in bescherming. Maar overall is de expert opinion dat niemand t voor 100% kan zeggen, maar wel met positieve verwachtingen.

Bij de rna blauwdrukken die oplossen bedoelde ik dat wanneer deze printinstructie naar eiwit word omgeschreven de instructie daarna weg is. Er is niks wat achterblijft. En unlike DNA kan RNA niet gekopiert worden, alleen geprint (in simpele woorden). En de printinstructies vervallen zelf ook na n bepaalde tijdsconstante, zowel in het celvocht (buiten de kern) waar die printers staan, als rna dat er niet in slaagt n cel in te komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit een griepprik gehad dat ik weet. Bij kwetsbare groepen snap ik het ook compleet, maar zie het niet echt zitten om niet-kwetsbare mensen jaarlijks te prikken. Eigenlijk is er geen goede optie, het is kiezen tussen 2 kwade.
Maar nogmaals: waarom laat je je als leek niet gewoon voorlichten door de wetenschap en de overheid? Waar komt dat wantrouwen vandaan? Gezien je reactie op de post van Relix sta je duidelijk open voor argumenten, maar het lijkt wel alsof je ze niet eerder hebt gehoord. Waar haal jij precies je informatie vandaan, als ik vragen mag?
 
Ben het met je eens!
Maar dan ook andersom: ongevaccineerden mogen niet anderen in gevaar brengen. Dan de consequenties accepteren dat je niet overal naar binnen kunt.
alleen dat laatste accepteert bijna niemand. Dan zijn ze opeens buitengesloten…
Dan zitten we toch nog bijna op een lijn, maar de invulling wat wel en niet moet kunnen als ongevaccineerde is denk ik wel wat anders. Ik vind dan ook dat je niet op vakantie kan inderdaad. Maar zou het wel erg vinden als ik niet meer naar een winkel zou kunnen of zelfs mijn baan zou kwijtraken. Dat zijn toch wel bepalende zaken in het leven, als je dat uitsluit ga je naar mijn mening richting dwang.
 
Dan zitten we toch nog bijna op een lijn, maar de invulling wat wel en niet moet kunnen als ongevaccineerde is denk ik wel wat anders. Ik vind dan ook dat je niet op vakantie kan inderdaad. Maar zou het wel erg vinden als ik niet meer naar een winkel zou kunnen of zelfs mijn baan zou kwijtraken. Dat zijn toch wel bepalende zaken in het leven, als je dat uitsluit ga je naar mijn mening richting dwang.
Nou ja, je beperkt je wel door die keuze. Dat is met meer dingen. Als ik een swastika op mijn voorhoofd laat tatoeëren beperk ik mezelf ook qua werk en zo.
keuzes.
 
Aangifte tegen Willem Engel, aangezien hij zijn volgers oproept tot het maken van foto’s van ggd-ers. “Bewijs voor later”.
Ik krijg steeds meer de kriebels van deze man.
Ik gun hem wat zijn volgers de ggd-era gunnen.
Ik vroeg me gisteren al af waarom het OM nog steeds niet zelf ingreep tegen deze haatzaaier, zeker gezien de eerdere dreigingen en aanslagen op priklocaties. Hopelijk zet deze aangifte wel het een en ander in gang.
 
Ik vroeg me gisteren al af waarom het OM nog steeds niet zelf ingreep tegen deze haatzaaier, zeker gezien de eerdere dreigingen en aanslagen op priklocaties. Hopelijk zet deze aangifte wel het een en ander in gang.
Hij gaat langs het randje. Uiteraard is hij niet verantwoordelijk voor uitspattingen van zijn lezers. Willem predikt immers alleen liefde. Ondertussen zijn de anti-vaxxers, die zo gebrand zijn op eigen keuzes en vrijheid, heel bedreven in het beperken in de vrijheid van anderen.
Je zult een zoon of dochter hebben. Braaf op school zijn/haar best gedaan, hulpvaardige insteek richting anderen. Studeert en werkt hard, doet een medische opleiding en gaat wederom vraag mensen prikken, met notabene al medische risico’s van dien (je hebt nogal veel contact). Vervolgens gaat een of andere onnozele een foto van hem/haar maken, post het op Facebook met de titel “misdadiger” (en dan is het waar, want het staat op Facebook), waarna een paar anderen die veel YouTube kijken besluiten het kwaad aan te pakken en iemand af te ranselen. Of erger.
Ik ging niet alleen achter de dader aan, maar ook achter de opdrachtgever. Met liefde, veel liefde.
 
Maar nogmaals: waarom laat je je als leek niet gewoon voorlichten door de wetenschap en de overheid? Waar komt dat wantrouwen vandaan? Gezien je reactie op de post van Relix sta je duidelijk open voor argumenten, maar het lijkt wel alsof je ze niet eerder hebt gehoord. Waar haal jij precies je informatie vandaan, als ik vragen mag?
Dat ik onze overheid niet vertrouw klopt helemaal. Aangezien er van alles mis gaat (op grote schaal zelfs) maar niemand verantwoordelijkheid lijkt te nemen. Een man als Rutte die ondanks het wegkijken bij grove misstanden voor 8 jaar lang, ongeroerd aan de macht blijft. Is het ultieme bewijs van corruptie, zelfs alle kleine leugens van de man vallen daarbij in het niet. Maar ook een Grapperhaus die even de straf aanpast nadat hij zelf in overtreding gaat. Maar dit in niet het juiste topic voor mijn politiek relaas.

Mijn info haal in van nu.nl vooral, maar ook in discussies als deze pas ik mijn mening bij als het blijkt te kloppen. Daarnaast ben ik kritisch op de media geworden na ik ze betrapt heb op het suggestief brengen van nieuws, nu.nl gaat daar gelukkig meestal niet in mee.

Je hebt gelijk dat ik er soms naast zit, maar ben niet vies om dat toe te geven. Dus houd je niet in en corrigeer me waar nodig :).

Ook komt er elke week weer nieuwe info naar boven waarbij ook vaak voorgaande info als onjuist word bestempeld (zie avondklok bijvoorbeeld).
Het is een lastig dossier aan het worden met veel tegenstrijdige berichten.

Daarnaast ben ik ook wel eens corona moe en kijk ik een tijdje niet meer naar het nieuws omtrent corona.
 
Dan de niet-vaccers, van wat ik zie kan je die in 4 hoofdgroepen verdelen:
- religieus
- laks
- tegen vaccins want ik ben gezond

Dat zijn de 3 groepen die geen problemen heeft met het gegeven dat een deel zich wel prikt

Dan de laatste groep, gevoed door de meest wilde complottheorieën. En wat je tegenkomt is echt bizar. Sowieso zijn wij de geprikten ten dode opgeschreven (en op termijn krijgen ze gelijk, niemand leeft eeuwig). Eerst zouden we binnen een half jaar dood neervallen, maar aangezien we nog niet bij bosjes gaan is die deadline verlegt.
Verdeling van mensen in groepen heeft niet mijn voorkeur. In dit geval mis ik bijvoorbeeld alle niet gevaccineerden die het vaccin ( voorlopig?) niet willen omdat ze luisteren naar de diverse wetenschappers die kritisch staan tegenover de stelling dat je 7 miljard gezonde mensen moet vaccineren omdat dat de enige uitweg zou zijn uit deze crisis.

Daarnaast lees ik vanmorgen in het Eindhovens Dagblad een ingezonden brief van een huisarts die zich mijns inziens terecht zorgen maakt over de dwang die wordt uitgeoefend richting niet-gevaccineerden. Dat veel mensen het al normaal gaan vinden dat je moet gaan bewijzen dat je gezond bent om in de maatschappij te mogen blijven functioneren.
Is het niet griezelig wat er in Frankrijk en New York in dit opzicht besloten dreigt te worden of al besloten is?
 
Dan zitten we toch nog bijna op een lijn, maar de invulling wat wel en niet moet kunnen als ongevaccineerde is denk ik wel wat anders. Ik vind dan ook dat je niet op vakantie kan inderdaad. Maar zou het wel erg vinden als ik niet meer naar een winkel zou kunnen of zelfs mijn baan zou kwijtraken. Dat zijn toch wel bepalende zaken in het leven, als je dat uitsluit ga je naar mijn mening richting dwang.
Eens, al knelt het wel voor bepaalde functies natuurlijk, toch ben ik tegen dwang. Bijvoorbeeld bejaardenverzorging, ziekenhuispersoneel, of mensen die vanwege hun werk een hoog aantal contacten hebben in de fysieke nabijheid van kwetsbaren. In mijn ogen is het daar voor nieuwe functies verdedigbaar om vaccinatiestatus mee te wegen. Maar ontslag zoals Frankrijk (onbetaald verlof?) of NY botst wmb wel met het recht op zelfbeschikking.
 
Dat ik onze overheid niet vertrouw klopt helemaal. Aangezien er van alles mis gaat (op grote schaal zelfs) maar niemand verantwoordelijkheid lijkt te nemen. Een man als Rutte die ondanks het wegkijken bij grove misstanden voor 8 jaar lang, ongeroerd aan de macht blijft. Is het ultieme bewijs van corruptie, zelfs alle kleine leugens van de man vallen daarbij in het niet. Maar ook een Grapperhaus die even de straf aanpast nadat hij zelf in overtreding gaat. Maar dit in niet het juiste topic voor mijn politiek relaas.

Mijn info haal in van nu.nl vooral, maar ook in discussies als deze pas ik mijn mening bij als het blijkt te kloppen. Daarnaast ben ik kritisch op de media geworden na ik ze betrapt heb op het suggestief brengen van nieuws, nu.nl gaat daar gelukkig meestal niet in mee.

Je hebt gelijk dat ik er soms naast zit, maar ben niet vies om dat toe te geven. Dus houd je niet in en corrigeer me waar nodig :).

Ook komt er elke week weer nieuwe info naar boven waarbij ook vaak voorgaande info als onjuist word bestempeld (zie avondklok bijvoorbeeld).
Het is een lastig dossier aan het worden met veel tegenstrijdige berichten.

Daarnaast ben ik ook wel eens corona moe en kijk ik een tijdje niet meer naar het nieuws omtrent corona.

Goeie bijdrage. Ik zit in het kamp "laat je vaccineren, er is wetenschappelijk bewijs genoeg om vaccinatie te onderbouwen". Laat je voor niet al te veel leiden door Rutte en co, maar wees je ervan bewust dat het gros van de maatregelen die de diverse overheden in verschillende landen nemen, veelal wetenschappelijk onderbouwd zijn. Dat daar andere keuzes worden gemaakt op basis van maatschappelijke standaarden, de aard van een bevolking en economische afwegingen is wmb evident. Met alleen wetenschap kom je ook niet verder in het leven.

Dat er iedere keer meer info boven tafel komt is logisch. Voortschrijdend inzicht, ook dat is wetenschap.

Vraag jezelf af: wat vertrouw ik meer, het virus of een vaccinatie?
 
Ik heb nog nooit een griepprik gehad dat ik weet. Bij kwetsbare groepen snap ik het ook compleet, maar zie het niet echt zitten om niet-kwetsbare mensen jaarlijks te prikken. Eigenlijk is er geen goede optie, het is kiezen tussen 2 kwade.
De jaarlijkse Covid prik zal ook alleen voor 55+ (waar ik nu ook bij hoor :grin: ) en kwetsbaren zijn. Alleen moeten we nu iedereen even vaccineren om het virus onder controle te krijgen en wer naar een normale samenleving te gaan. Ik zie het probleem niet zo.
 
Dat ik onze overheid niet vertrouw klopt helemaal. Aangezien er van alles mis gaat (op grote schaal zelfs) maar niemand verantwoordelijkheid lijkt te nemen. Een man als Rutte die ondanks het wegkijken bij grove misstanden voor 8 jaar lang, ongeroerd aan de macht blijft. Is het ultieme bewijs van corruptie, zelfs alle kleine leugens van de man vallen daarbij in het niet. Maar ook een Grapperhaus die even de straf aanpast nadat hij zelf in overtreding gaat. Maar dit in niet het juiste topic voor mijn politiek relaas.

Mijn info haal in van nu.nl vooral, maar ook in discussies als deze pas ik mijn mening bij als het blijkt te kloppen. Daarnaast ben ik kritisch op de media geworden na ik ze betrapt heb op het suggestief brengen van nieuws, nu.nl gaat daar gelukkig meestal niet in mee.

Je hebt gelijk dat ik er soms naast zit, maar ben niet vies om dat toe te geven. Dus houd je niet in en corrigeer me waar nodig :).

Ook komt er elke week weer nieuwe info naar boven waarbij ook vaak voorgaande info als onjuist word bestempeld (zie avondklok bijvoorbeeld).
Het is een lastig dossier aan het worden met veel tegenstrijdige berichten.

Daarnaast ben ik ook wel eens corona moe en kijk ik een tijdje niet meer naar het nieuws omtrent corona.
Eens dat de regeringen-Rutte het vertrouwen in de overheid hebben geschaad, maar dat hij zo lang aan de macht blijft is natuurlijk ook gewoon hoe onze democratie werkt. Ik zie zo snel geen werkbaar alternatief. Toch heb ik wat het coronadossier betreft wel altijd het idee gehad dat ze zich zoveel mogelijk hebben laten adviseren door de wetenschap (RIVM), hoe moeilijk dat soms ook was omdat ze ook rekening moesten houden met maatschappelijk draagvlak. En ja, ook in dit dossier hebben ze grote fouten gemaakt, maar met zo'n nieuw virus blijft het natuurlijk ook een beetje nattevingerwerk. Achteraf is het gemakkelijk kritiek leveren. Zie bv de recente versoepelingen in de horeca, die vooraf door alle kamerfracties werd toegejuicht, maar toen het misging sprak iedereen er schande van.

Verder dank voor je eerlijke post. Ik heb er ook veel van geleerd: dat ik in discussies misschien niet zo snel de hakken in het zand moet zetten. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan