Coronavirus

Wel enigszins prettig dat de besmettingsgetallen wel iets dalen. Of beter gezegd: geen enorm stijgende curve aan het vertonen zijn richting een derde golf.
 
Wel enigszins prettig dat de besmettingsgetallen wel iets dalen. Of beter gezegd: geen enorm stijgende curve aan het vertonen zijn richting een derde golf.
nu twee dagen geen stijging, vandaag zelfs een lichte daling van t 7daags ja. Invloed van de week vakantie? Of toch het sneeuwfeestje wat invloed heeft gehad.
 
Wel enigszins prettig dat de besmettingsgetallen wel iets dalen. Of beter gezegd: geen enorm stijgende curve aan het vertonen zijn richting een derde golf.
Ik ben wel benieuwd waar die daling nou precies vandaan komt. Is dat over de gehele breedte van alle leeftijden, of komt het voornamelijk doordat personeel en bewoners van verzorgingshuizen inmiddels zijn ingeënt? Of een combinatie van die twee?
Ik zie geen verandering in het gedrag van mensen. Eerder een verslapping in het gehoorzamen van de regels. Dus waar zit 't 'm in...? Als dit de eerste tekenen van een vaccinatieprogramma zijn, dan gaat het in principe elke week een beetje beter vanaf nu.
 
Ik ben wel benieuwd waar die daling nou precies vandaan komt. Is dat over de gehele breedte van alle leeftijden, of komt het voornamelijk doordat personeel en bewoners van verzorgingshuizen inmiddels zijn ingeënt? Of een combinatie van die twee?
Ik zie geen verandering in het gedrag van mensen. Eerder een verslapping in het gehoorzamen van de regels. Dus waar zit 't 'm in...? Als dit de eerste tekenen van een vaccinatieprogramma zijn, dan gaat het in principe elke week een beetje beter vanaf nu.
Het lijkt er ook op dat de regels er helemaal niet zo veel toe doen. Dan bedoel ik niet de basisregels, maar de extra maatregelen. In België en Nederland verliepen de cijfers in de periode december - februari gelijkwaardig, maar in België waren er veel minder maatregelen dan in Nederland.

En o ja. Ik ben al deze hele crisis benieuwd naar invloed van maatregelen en methoden van besmetting enz enz. Maar het lijkt er niet op dat daar nu grootschalig, overheidsgestuurd onderzoek naar plaatsvindt. Je leest er in ieder geval weinig over.
 
Ik ben wel benieuwd waar die daling nou precies vandaan komt. Is dat over de gehele breedte van alle leeftijden, of komt het voornamelijk doordat personeel en bewoners van verzorgingshuizen inmiddels zijn ingeënt? Of een combinatie van die twee?
Ik zie geen verandering in het gedrag van mensen. Eerder een verslapping in het gehoorzamen van de regels. Dus waar zit 't 'm in...? Als dit de eerste tekenen van een vaccinatieprogramma zijn, dan gaat het in principe elke week een beetje beter vanaf nu.
Zoveel factoren met invloed, gaan we niet achter komen denk ik. Ook maar ff afwachten of ie aanhoudt of dat het even een hikje is van 2 dagen. Maar hoe dan ook, ff een rem in de groei is per definitie niet verkeerd.
 
O
Ik ben wel benieuwd waar die daling nou precies vandaan komt. Is dat over de gehele breedte van alle leeftijden, of komt het voornamelijk doordat personeel en bewoners van verzorgingshuizen inmiddels zijn ingeënt? Of een combinatie van die twee?
Ik zie geen verandering in het gedrag van mensen. Eerder een verslapping in het gehoorzamen van de regels. Dus waar zit 't 'm in...? Als dit de eerste tekenen van een vaccinatieprogramma zijn, dan gaat het in principe elke week een beetje beter vanaf nu.
Plus dat buiten de infectiekans toch kleiner is misschien.
 
Het lijkt er ook op dat de regels er helemaal niet zo veel toe doen. Dan bedoel ik niet de basisregels, maar de extra maatregelen. In België en Nederland verliepen de cijfers in de periode december - februari gelijkwaardig, maar in België waren er veel minder maatregelen dan in Nederland.

En o ja. Ik ben al deze hele crisis benieuwd naar invloed van maatregelen en methoden van besmetting enz enz. Maar het lijkt er niet op dat daar nu grootschalig, overheidsgestuurd onderzoek naar plaatsvindt. Je leest er in ieder geval weinig over.

F3.large.jpg

Mikasa: Deze versimpelde figuur komt uit n stuk van Aug 2020, zijn behoorlijk kritisch ook op de kwaliteit van data die bijv afstanden aanbevelen onderbouwen. Maar goed, daarnaast is de kern van het artikel dat t nogal door veel factoren wordt beinvloed hoe groot risico's zijn. En een duidelijke afstand biedt meer duidelijkheid dan n oppervlakte/aantal mensen*ventilatie*activiteit*maskerdemping*.... *buiten/binnen achtige formule voor iedere context. Ook over ventilatie en openlucht hebben ze wat prima punten, vermoed dat Maurice er vast wel wat thierries uit geplukt heeft ;). Zou zo de link nog ff toevoegen. Het complete stuk is kritisch maar valide.

Sommige punten zijn best lastig, wil je dat goed meten en evalueren dan heb je of te maken met gecontrolleerde testopstellingen met lage aantallen (waarbij je ethisch gezien geen mensen mag besmetten, dus blijft moeilijk), of situaties met beperkte data en veel onbekende variabelen. Zo kun je niet zo eenvoudig zeggen dat ventilatiesystemen altijd veiliger maken, of dat druktes buiten zonder mondkapje geen kwaad kunnen. Ik zou idd wel gaan nadenken om buitensport/openlucht concerten en terrassen eerder open te gooien dan fitnesruimtes, theathers en dansvloeren).

Daarnaast is fieldlab een overheids-gefinancieerde grootschalige test natuurlijk, dat komt ook in nl steeds meer.

 
Laatst bewerkt:
D'r is dus een test geweest met een voorstelling van de heer Weijers. 20% van de bezoekers heeft zich achteraf niet laten testen.

Mag ik ff kotsen voor deze egoïsten, je opgeven voor een proefevent maar dan niet alles doen, dus gewoon voor je eigen naar het theater ipv onderdeel te zijn van de oplossing :braak: :braak:
Ik vind het ook om te kotsen, maar wat had je anders verwacht? Het blijkt keer op keer, al die vrijblijvendheid en vertrouwen op de goede wil van mensen helemaal nergens op gebaseerd is. men had gewoon een contract met die mensen af moeten sluiten, waarbij bij niet testen een dwangsom van €2,500, en een aanbetaling van €500, die je terugkrijgt na het testen. Het is allemaal niet zo moeilijk.
 
D'r is dus een test geweest met een voorstelling van de heer Weijers. 20% van de bezoekers heeft zich achteraf niet laten testen.

Mag ik ff kotsen voor deze egoïsten, je opgeven voor een proefevent maar dan niet alles doen, dus gewoon voor je eigen naar het theater ipv onderdeel te zijn van de oplossing :braak: :braak:

Wat vreemd zeg. Je weet met welk doel je daar zit en dan er verder niks mee doen. Vreemd dat dat kennelijk dan ook een optie was.
 
Ik vind het ook om te kotsen, maar wat had je anders verwacht? Het blijkt keer op keer, al die vrijblijvendheid en vertrouwen op de goede wil van mensen helemaal nergens op gebaseerd is. men had gewoon een contract met die mensen af moeten sluiten, waarbij bij niet testen een dwangsom van €2,500, en een aanbetaling van €500, die je terugkrijgt na het testen. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Heb jij wel een punt ja, helaas.
 
D'r is dus een test geweest met een voorstelling van de heer Weijers. 20% van de bezoekers heeft zich achteraf niet laten testen.

Mag ik ff kotsen voor deze egoïsten, je opgeven voor een proefevent maar dan niet alles doen, dus gewoon voor je eigen naar het theater ipv onderdeel te zijn van de oplossing :braak: :braak:

We weten toch wie er niet getest is en wel geweest is, misschien kamp vucht even opnieuw open voor deze mensen?
 
We weten toch wie er niet getest is en wel geweest is, misschien kamp vucht even opnieuw open voor deze mensen?
Nah, volgens iemand zitten we al in WOII regime dus... Maar nee, het geeft slechts de egoïstische aard van een deel van de bevolking weer, stemmen vast op de partij tegen de burger.
 
D'r is dus een test geweest met een voorstelling van de heer Weijers. 20% van de bezoekers heeft zich achteraf niet laten testen.

Mag ik ff kotsen voor deze egoïsten, je opgeven voor een proefevent maar dan niet alles doen, dus gewoon voor je eigen naar het theater ipv onderdeel te zijn van de oplossing :braak: :braak:
Ik vind het typisch voor de IK-mentaliteit die de afgelopen jaren meer en meer gewoon gevonden wordt.
 
Ik vind het typisch voor de IK-mentaliteit die de afgelopen jaren meer en meer gewoon gevonden wordt.
Yups, en Guido roept, die mensen zijn niet ziek geworden anders hadden we dit wel via de GGD gehoord, alsof deze mensen het type is dat zich bij milde klachten laat testen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan