Coronavirus

Ik heb er niet teveel over nagedacht maar het Is wel in de buitenlucht met wind en niet in elkaars face? Maar volgens de regels mag het niet dus moeten ze dat gewoon ook niet doen. Ik lijk ook meer groepjes mensen te zien hangen in de stad die geen gezin vormen en met meer dan twee mensen zijn. Dat is ook niet de bedoeling uiteraard

Denk dat als de voorste kucht of niest, dat iedereen er achter er lekker doorheen fietst. Zwaar ademend en wel.
Ze fietsen echt dicht op elkaar. Grootste groep die ik vandaag zag waren met stuk of 20 man op zon manier aan t fietsen.

Hartstikke leuk voor ze enzo, maar we zitten weer rond de 5000 aan nieuwe besmettingen. Dat ze lekker gaan Zwiften met een clubje.
 
Of je van iemand geld krijgt, wil niet zeggen dat je ongelijk hebt.
Nee, zonder dat geld had ie al ongelijk, hij stelde in die periode dat zaken als hygiëne, 1.5m ed overbodig waren. Gesponsord door sujetten die baat hadden bij die valse boodschap.
 
Je kan er een andere boodschap uit willen halen maar meneer heeft gewoon beweerd dat we ventileren genoeg tegen verspreiding zouden doen.
Dat zou ook best waar kunnen zijn.

Edit: lijkt me magertjes overigens. Ik durf overigens niet te zeggen of hij dat zei. Ik zie hem voornamelijk als pro ventilatie en niet tegen maatregelen. Maar ik durf daar mijn handen niet voor in het vuur te steken.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk zijn de FvD, Maurice, Herstel NL en andere wijsneuzen niet de basis en het lijkt me ook duidelijk dat ze niet tot het grotere gedeelte van de oorzaak van de stijging in de cijfers behoren. Maar ik uitte mijn frustratie over deze partijen en het neemt niet weg dat ze niet met velen zouden zijn (maar inderdaad verre van het grote gedeelte of in dergelijke mate verantwoordelijk voor de stijging van de cijfers). Ik erger me aan uitspraken van bepaalde mensen die ik bijvoorbeeld ook persoonlijk ken en ik denk gewoon dat dit besmettelijk is. Van De Jonge en Van Haga zag ik ook net een fragment waarin De Jonge de ernst er van in zag, al ging dit dan wel over de vaccinatie bereidheid.

Je zegt trouwens dat de basis is dat mensen "nuchter, eigenwijs en vaak dom" zijn? Slechte communicatie noem je als één van de redenen.
Ik vraag me eveneens al tijden hardop af of de communicatie wel goed verloopt. Maar als men echt zo is dan zal de communicatie zelfs nog beter dan goed moeten zijn.
Op mijn kritiek op communicatie en het beleid wil ik nog wel terugnemen. Heb op mijn werk vernomen dat er blijkbaar mensen zijn die gewoon nog op visitte gaan terwijl ze letterlijk in contact zijn geweest met mensen die corona hebben gehad. Een daarvan ook gewoon een goede vriend van mij. Dit soort idioterie, dit soort maloten. Het zijn gewoon een stel Nederlanders, te nuchter, te eigenwijs, te onwetend, te dom. Noem het hoe je het wil noemen. Tegen dit soort nonchalant en ongedisciplineerd gedrag kun je vechten wat je wil, maar er is geen kruid tegen gewassen. Op naar een sneltestsamenleving zodat dit soort mensen geweerd kunnen worden uit publieke ruimtes en de fatsoenlijke burger weer een meer normaal leventje kunnen oppakken. Als iedereen gewoon gezond verstand had dan waren alle huidige vrijheidsbeperkingen nooit nodig geweest :FP:

P.S. Ik neem ook even mijn momentje om frustratie te uiten ;P
 
Laatst bewerkt:
Uit t liveblog van AD

7 procent van de volwassen Nederlanders heeft inmiddels een eerste prik gehad. In totaal zijn in ons land ruim 1,2 miljoen vaccins gezet. Daarmee staat Nederland op de vierde plek in de Europese 'ranglijst'. Alleen in Malta (10,1 procent), Denemarken (8,8 procent) en Finland (7,7 procent) is een groter deel van de bevolking gevaccineerd.
 
In theorie komt het er helemaal niet bij kijken. Wat ik zeg is de basis en hetgeen wat jij zegt komt erbij kijken. Tuurlijk hebben de personen waar jij het over hebt invloed, maar naar mijn idee absoluut niet significant genoeg om als oorzaak aan te wijzen voor een eventuele toename in cijfers. Ik denk dat veel individuen regels niet meer naleven omdat ze naar zichzelf kijken en doen waar zij op dat moment zin in hebben: met sneeuw lekker sleeën en bij zon naar het strand. Eigenbelang speelt hierin beduidend de belangrijkste rol. Wappieteksten stimuleren hooguit, maar kunnen in mijn ogen echt niet als oorzaak worden aangewezen voor dit soort gedrag. Mijn ouders, mijn zusje, mijn vrienden. Geen van allen kijkt om naar een eventuele Viruswaarheid (ik vraag me überhaupt af wie hen kent). Echter kijkt ook niemand uit mijn omgeving meer naar de maatregelen. Naar mijn idee zijn slechte comminucatie, waardeloos toekomstig perspectief en het ontbreken van een duidelijk belang voor het individu grotere parameters voor de afname van draagvlak voor de maatregelen. Zijn echt 3 aspecten die allemaal aangrijpend op het beleid.
Vooral die slechte communicatie is in mijn optiek inderdaad de reden dat mensen de regels steeds vaker negeren. Ik kan nauwelijks meer volgen wie er als volgende groep aan de beurt is en wanneer dat dan gaat gebeuren. Ik leef thuis met 2 mensen in een risicogroep (75-plusser en vrijwillige zorgmedewerkster) en hun vaccinatie lijkt maar steeds verder naar achter te schuiven. Een beetje duidelijkheid hierover zou zeer op prijs op gesteld worden, zo kan ik vertellen.
 
Wat goed is om te zien is dat het aantal positieve besmettingen onder 85 plussers drastisch is afgenomen, wat vrijwel volledig aan vaccinatie mag worden toegeschreven. Hetzelfde patroon zie je in Engeland bij meerdere leeftijdsgroepen. Het werkt echt.
 
heel belabberd dus.
Nou ja, na een aantal dagen van stijging was dit even een hoopvol momentje. Eens kijken wat we vandaag zien. Ik denk dat wanneer de besmettingen rondom dit niveau 3000-5000 blijven hangen (en naar verwachting de ziekenhuisopnames ook in dezelfde ordegrootte blijven), de versoepelingen een goed idee waren en er langzaam gedacht kan worden aan meer versoepelingen mede door het toenemende aantal vaccinaties.
Wat goed is om te zien is dat het aantal positieve besmettingen onder 85 plussers drastisch is afgenomen, wat vrijwel volledig aan vaccinatie mag worden toegeschreven. Hetzelfde patroon zie je in Engeland bij meerdere leeftijdsgroepen. Het werkt echt.
Daar maakte ik mij eigenlijk niet veel zorgen om. Dat vaccineren gaat wel helpen.
 
En dat men daar een langere tijd tussen prik 1 en 2 doet. Belangrijkste punt is dat al dat gezeik van 1.5 maand geleden niet echt veel hout meer snijdt
Zijn dit nog steeds de schattingen van De Jonge gebaseerd op een aantal aannames, of de daadwerkelijke prikken?
 
Zijn dit nog steeds de schattingen van De Jonge gebaseerd op een aantal aannames, of de daadwerkelijke prikken?

Heeft de Jonge niet heel veel invloed op. T is vrij transparant lijkt me; BRON
871.214 gezet door GGD'en Gemeld aantal tot en met zondag 28 februari:
97.551 gezet in ziekenhuizen Gemeld aantal tot en met zondag 28 februari:
304.902 gezet in langdurige zorginstellingen Berekend aantal tot en met zondag 28 februari:
63.003 gezet in huisartsenpraktijken Berekend aantal tot en met zondag 28 februari:

968.765 gemeld en 1.336.670 gemeld + berekend. Omdat langdurige zorginstellingen en adminstraties van huisartsen niet zomaar gekoppeld kunnen (=mogen) worden zijn dat schattingen. Als die zich netjes aan de protocollen houden zoals juiste aantallen bestellen, zorgen dat die binnen 2-4 dagen na levering netjes in een arm verdwijnen, en evt aanmelden en teruggeven wat overblijft dan zal die schatting behoorlijk nauwkeurig kunnen. Of ze er ook al vanuit gaan dat zo'n 5% verloren gaat in de schattingen weet ik niet. Maar zal geen enorm verschil opleveren als het goed is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan