Coronavirus

5151 nieuwe positieve tests, opnieuw boven het weekgemiddelde​


Bij het RIVM zijn het afgelopen etmaal 5151 nieuwe meldingen binnengekomen van positieve coronatests. Dat aantal ligt boven het weekgemiddelde van 4551.

Net als gisteren behoorlijk bovengemiddeld.
 

5151 nieuwe positieve tests, opnieuw boven het weekgemiddelde​


Bij het RIVM zijn het afgelopen etmaal 5151 nieuwe meldingen binnengekomen van positieve coronatests. Dat aantal ligt boven het weekgemiddelde van 4551.

Net als gisteren behoorlijk bovengemiddeld.
Gaat nie goed nie.
 
Bij de SRF kun je een landenvergelijk maken. En uiteindelijk lijkt het erop dat de maatregelen het niet bepalen. "It's the people, stupid"

Screen Shot 2021-02-26 at 17.17.41.png
 
Frustrerend. Veel mensen laten zich verkeerd informeren en passen hun gedrag daar op aan en verpesten het dus voor anderen. Het heeft te weinig geholpen die discussies in de politiek, en de virologen op tv. Maar ondertussen zijn de Baudets en Willem Engels van deze wereld nog steeds Covid-19 aan het downplayen (hebben dit soort figuren geen geweten?). Het klootjesvolk gelooft deze rommel en negeren de maatregelen waardoor er nog meer slachtoffers vallen en de boel nog langer dicht blijft en de cirkel weer rond is. Zijn mijn landgenoten zo stug, stellen de campagnes al een jaar lang weinig voor? Ze zijn op de dood van het vaccine en denken allemaal dat het geen fluit voorstelt. Helaas weten ze niet wat belangrijk is.
 
Frustrerend. Veel mensen laten zich verkeerd informeren en passen hun gedrag daar op aan en verpesten het dus voor anderen. Het heeft te weinig geholpen die discussies in de politiek, en de virologen op tv. Maar ondertussen zijn de Baudets en Willem Engels van deze wereld nog steeds Covid-19 aan het downplayen (hebben dit soort figuren geen geweten?). Het klootjesvolk gelooft deze rommel en negeren de maatregelen waardoor er nog meer slachtoffers vallen en de boel nog langer dicht blijft en de cirkel weer rond is. Zijn mijn landgenoten zo stug, stellen de campagnes al een jaar lang weinig voor? Ze zijn op de dood van het vaccine en denken allemaal dat het geen fluit voorstelt. Helaas weten ze niet wat belangrijk is.
Zoals al vaker gezegd, alles valt of staat met communicatie, ze hadden tussen de beleidsmakers en 'het volk' een goed persoon moeten zetten die eenvoudig zaken uitlegt, misschien wel wekelijks waarbij je vragen kon insturen ofzo.
Uitleg over de ogenschijnlijk tegenstrijdige regels enzo.
 
Ligt eraan wie er besmet raken, toch? Veel kwetsbaren zijn al ziek geweest of ingeënt.
De ingeënte mensen zorgen nu toch niet voor een stijging in de besmettingen? Als de besmettingen stijgen, volgen de ziekenhuisopnames automatisch lijkt me.
 
Ach het is gewoon uitzitten tot de meeste hun prikkie hebben gehad. Nu weer een stijging, straks weer een daling. We zullen het er maar mee moeten doen. Het einde is in zicht dus ik maak me er totaal niet meer druk om.
 
Frustrerend. Veel mensen laten zich verkeerd informeren en passen hun gedrag daar op aan en verpesten het dus voor anderen. Het heeft te weinig geholpen die discussies in de politiek, en de virologen op tv. Maar ondertussen zijn de Baudets en Willem Engels van deze wereld nog steeds Covid-19 aan het downplayen (hebben dit soort figuren geen geweten?). Het klootjesvolk gelooft deze rommel en negeren de maatregelen waardoor er nog meer slachtoffers vallen en de boel nog langer dicht blijft en de cirkel weer rond is. Zijn mijn landgenoten zo stug, stellen de campagnes al een jaar lang weinig voor? Ze zijn op de dood van het vaccine en denken allemaal dat het geen fluit voorstelt. Helaas weten ze niet wat belangrijk is.
Denk echt dat de bijdrage van verkeerd informeren nihil is. Ik verwacht dat de mensen die daarin geloven op voorhand al tegen de maatregelen waren. Er zijn gigantisch veel oorzaken aan te wijzen voor de beweging in de getallen zoals wij die zien, maar een Baudetje lijkt me echt een van de minst significante
 
Laatst bewerkt:
De ingeënte mensen zorgen nu toch niet voor een stijging in de besmettingen? Als de besmettingen stijgen, volgen de ziekenhuisopnames automatisch lijkt me.
Als er alleen maar jongeren besmet raken, zullen de ziekenhuiscijfers niet echt stijgen.
 
Denk echt dat de bijdrage van verkeerd informeren nihil is. Ik verwacht dat de mensen die daarin geloven op voorhand al tegen de maatregelen waren. Er zijn gigantisch veel oorzaken aan te wijzen voor de beweging in de getallen zoals wij die zien, maar een Baudetje lijkt me echt een van de minst significante van het stel.
Je doet het nu af als een Baudetje, maar het zijn al die leipos bij elkaar die elkaar versterken. Neem ook HerstelNl, Jensen en noem maar op er bij of andere info die niet klopt waaronder ook gewone mensen die elkaar versterken in hun denkfouten. Vertel mij waarom er zoveel mensen zijn die het gewoon niet snappen of drogredenen en aparte oplossingen aandragen. Hoe komen ze aan hun populistische maar helaas vaker voorkomende ideeën? Waarom onderschatten mensen het hier, is het onze burgerlijke ongehoorzaamheid of onvermogen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan