Coronavirus

Dat klopt waarschijnlijk wel, maar het gaat erom dat nu niet alles in één keer en continu achter elkaar in het ziekenhuis komt. De lockdown koopt even tijd. Mensen kunnen herstellen en het ziekenhuis uit. Het ziekenhuis kan zich voorbereiden op de tweede golf. Er vallen alsnog doden. Nogmaals, dat we het daar niet mee uit roeien is een gegeven. Dat moeten we inderdaad accepteren.
Waarbij ik mij blijf afvragen in hoeverre het opheffen en weer instellen van een Lockdown niet tot (zware) maatschappelijke onrust leidt. Daarbij, zo'n scenario levert alleen nog maar meer onzekerheid op voor bedrijven etc.
 
Waarbij ik mij blijf afvragen in hoeverre het opheffen en weer instellen van een Lockdown niet tot (zware) maatschappelijke onrust leidt. Daarbij, zo'n scenario levert alleen nog maar meer onzekerheid op voor bedrijven etc.

Terechte vragen en kanttekeningen. Denk alleen als het sterftepercentage 20% was, er geen enkele discussie over was. Afijn, ook dat speelt natuurlijk mee in de besluitvorming.
 
Ja, waarschijnlijk komen er dan alsnog besmettingen bij. Want die waren al onderweg. Maar dan heeft zo'n lockdown voor de weken erna alsnog wel effect. De constatering "het zal niets helpen" in relatie tot de ziekenhuizen is niet waar. Het zal altijd iets helpen, de vraag is alleen vanaf wanneer en redt onze huidige capaciteit het tot dan. Het antwoord op die laatste vraag kan inderdaad nee zijn, maar dan kun je alsnog niet stellen dat het verder geen zin heeft. Want dan helpt het in ieder geval op een later moment. Verder ben ik het logischerwijs eens met het eerste gedeelte.
Dan begreep je mij verkeerd. Ik wilde aangeven dat een lockdown natuurlijk geen aan/uitknop is wat betreft besmettingen. Voor overlevingskansen en voor behoud van het medisch personeel is het goed als de hoeveelheid ernstig zieken verwerkbaar is. Men kan/moet zo'n lockdown natuurlijk ook gradueel toepassen. Van "iedereen blijft binnen" (wat leidt tot veel doden omdat artsen niet meer op werk kunnen komen en mensen geen eten kunnen kopen) naar alles is open.
Hier wordt bijvoorbeeld op de bouwplaatsen wel gewerkt (want men kan afstand tot elkaar houden), maar in kapsalons niet (de kapper is altijd binnen 1,5 meter van de klant)

Trouwens best interessant: de supermarkt is gewoon open, maar alle non-food die niet essentieel is is afgezet met linten. Dus geen speelgoed of t-shirts te koop, maar wel ondergoed. :grin:
 
Dan begreep je mij verkeerd. Ik wilde aangeven dat een lockdown natuurlijk geen aan/uitknop is wat betreft besmettingen. Voor overlevingskansen en voor behoud van het medisch personeel is het goed als de hoeveelheid ernstig zieken verwerkbaar is. Men kan/moet zo'n lockdown natuurlijk ook gradueel toepassen. Van "iedereen blijft binnen" (wat leidt tot veel doden omdat artsen niet meer op werk kunnen komen en mensen geen eten kunnen kopen) naar alles is open.
Hier wordt bijvoorbeeld op de bouwplaatsen wel gewerkt (want men kan afstand tot elkaar houden), maar in kapsalons niet (de kapper is altijd binnen 1,5 meter van de klant)

Trouwens best interessant: de supermarkt is gewoon open, maar alle non-food die niet essentieel is is afgezet met linten. Dus geen speelgoed of t-shirts te koop, maar wel ondergoed. :grin:

Dank voor de aanvulling. Overigens denk ik dat bij fase "iedereen blijft binnen", mensen in essentiële beroepen alsnog aan het werk zijn hoor. Toch zeker de artsen. Geef die maar beschermende pakken enzo. :D
 
Dank voor de aanvulling. Overigens denk ik dat bij fase "iedereen blijft binnen", mensen in essentiële beroepen alsnog aan het werk zijn hoor. Toch zeker de artsen. Geef die maar beschermende pakken enzo. :D
In t ziekenhuis lopen ze al aardig beschermd rond (zolang de spellen er nog zijn :eek:)

In Spanje gaat t ook hard:
Het dodental door de uitbraak van het coronavirus in Spanje is de duizend voorbij. Het totale aantal mensen dat besmet is geraakt nadert de 20.000, meldden de autoriteiten vandaag.
.

Neem aan dat die niet breed testen, want dit is ruim 5% :eek:
 
Waarbij ik mij blijf afvragen in hoeverre het opheffen en weer instellen van een Lockdown niet tot (zware) maatschappelijke onrust leidt. Daarbij, zo'n scenario levert alleen nog maar meer onzekerheid op voor bedrijven etc.

Geen enkele onrust als ik kijk hoe het in Frankrijk gaat.

Daarnaast is de video hieronder wat je moet voorkomen. De besmettingen komen, wel en misschien is een lock down wel nodig om de zorg behapbaar te maken.


Kan als, schokkend worden ervaren.
 
Ik wist niet dat in Frankrijk de lockdown hadden opgeheven en weer hadden ingesteld

Die is verlopen als Nederland, advies thuis te blijven, alleen nog kritische beroepen naar het werk en nu verplicht binnen zitten voor 2 weken maar ze gaan er in de politiek uit dat het er 4 gaan worden op zijn minst. Daarom denk ik dat over een kleine week ook in Nederland er italiaanse/Franse taferelen gaan spelen in de ziekenhuizen. In Frankrijk zijn er bijvoorbeeld al vliegtuigen omgebouwd tot mobiele ziekenhuizen (om het noorden te ontlasten) , mogen de verpleging en doktoren niet meer naar huis, verplicht slapen in het ziekenhuis.

Alleen de hond (dieren uitlaten mag nog sporten niet meer) is er niet blij mee :ROFL: 89786184_10218064708183293_793387769329090560_n.jpg
 
Die is verlopen als Nederland, advies thuis te blijven, alleen nog kritische beroepen naar het werk en nu verplicht binnen zitten voor 2 weken maar ze gaan er in de politiek uit dat het er 4 gaan worden op zijn minst. Daarom denk ik dat over een kleine week ook in Nederland er italiaanse/Franse taferelen gaan spelen in de ziekenhuizen. In Frankrijk zijn er bijvoorbeeld al vliegtuigen omgebouwd tot mobiele ziekenhuizen (om het noorden te ontlasten) , mogen de verpleging en doktoren niet meer naar huis, verplicht slapen in het ziekenhuis.

Alleen de hond (dieren uitlaten mag nog sporten niet meer) is er niet blij mee :ROFL: Bekijk bijlage 1877

Zo te zien heeft de hele buurt de hond (anaal) genomen. :maniac:
 
Dat hebben we nu ook niet. Groepsimmuniteit is alleen mogelijk met een vaccin, aldus Van Dissel afgelopen woensdag.

Bovendien worden nu toch ook al gevraagd binnen te blijven zodat we niet besmet raken..? ;)
Kun je dat stukje toelichten?

Dan begreep je mij verkeerd. Ik wilde aangeven dat een lockdown natuurlijk geen aan/uitknop is wat betreft besmettingen. Voor overlevingskansen en voor behoud van het medisch personeel is het goed als de hoeveelheid ernstig zieken verwerkbaar is. Men kan/moet zo'n lockdown natuurlijk ook gradueel toepassen. Van "iedereen blijft binnen" (wat leidt tot veel doden omdat artsen niet meer op werk kunnen komen en mensen geen eten kunnen kopen) naar alles is open.
Hier wordt bijvoorbeeld op de bouwplaatsen wel gewerkt (want men kan afstand tot elkaar houden), maar in kapsalons niet (de kapper is altijd binnen 1,5 meter van de klant)

Trouwens best interessant: de supermarkt is gewoon open, maar alle non-food die niet essentieel is is afgezet met linten. Dus geen speelgoed of t-shirts te koop, maar wel ondergoed. :grin:
hoe bedoel je, met een lockdown mag je toch nog wel naar de supermarkt?
 
Ik denk echt dat we moeten gaan accepteren dat dit virus ons in de greep heeft en dat er heel veel doden gaan vallen. En dan lijkt het mij raadzaam om het gewone leven weer deels op te pakken onder versoberde omstandigheden. Want ik denk echt dat we anders nog een halfjaar in deze situatie blijven en dat kan gewoon niet. Dan krijg je weer heel andere problemen.

Beste Mentos, mensen denken dat ze boven de natuur staan. Acceptatie dat we hebben verloren van een virus gaat dus never nooit gebeuren.

Maar dan nu met iets minder sarcasme. Ben het duizend procent met je eens. Ik zie virussen en natuurrampen sowieso niet sober in. Hoort bij het leven naar mijn mening. Maar die mening houd ik graag gedeisd. Het hele principe van elkaar helpen en in leven houden door allemaal economische trucjes en synthetische manipulatie van de natuur bevalt me niet.

Enfin, ik wijk af. Laten we het maar weer over corona hebben.
 
In CH per middernacht: geen groepen van meer dan 5 personen meer toegestaan. Bij groepen van 5 of minder tenminste 2 meter afstand. Boete van 100 CHF per persoon indien niet opgevolgd.
 
In CH per middernacht: geen groepen van meer dan 5 personen meer toegestaan. Bij groepen van 5 of minder tenminste 2 meter afstand. Boete van 100 CHF per persoon indien niet opgevolgd.
En hoe moet dat als je 4 kinderen hebt? Of geldt dit alleen buitenshuis?
 
Terug
Bovenaan Onderaan