Coronavirus

Ik vind dat laatste moeilijk te plaatsen. Het gros belandt niet in een ziekenhuis - hoe bepaal je dan wat een 'closed case' is?

Dit zijn alleen de gesteste mensen. Dus de mensen die weer gezond verklaard worden.

Het zou juridisch interessant zijn om de te onderzoeken wanneer oprekken van wetten (hier: politieverordeningen?) overgaat in noodwetgeving.

Waarom is dat zo interessant, ben je bang dat je vrijdheid permanent ingeperkt gaat worden?
 
Waarom is dat zo interessant, ben je bang dat je vrijdheid permanent ingeperkt gaat worden?

Ik ben altijd geïnteresseerd in wetgeving, omdat het zo'n belangrijk politiek instrument is. En ja, crisissituaties worden vaak gebruikt om bevoegdheden op te rekken. Zie de gehele antiterrorismewetgeving - daaronder vallen tal van maatregelen die kunnen worden ingezet, ook als er geen concrete terroristische dreiging is. 'Opruiing' is er bijvoorbeeld eentje. Dat is strafbaar - maar waar eindigt vrijheid van meningsuiting en begint opruiing? Ik vind dat je daar als burger kritisch naar moet kijken. Overigens niet alleen naar de bevoegdheden van staten, maar ook naar grote techbedrijven.
 
Ook Putin doet alsof er niks aan de hand is. Mooi lijstje van landen waar t zo gaat, Rusland, China, Noord Korea en de VS :rolleyes:
 
Ook Putin doet alsof er niks aan de hand is. Mooi lijstje van landen waar t zo gaat, Rusland, China, Noord Korea en de VS :rolleyes:
Zet Wit-Rusland daar ook maar bij.

In Wit-Rusland voetballen ze gewoon met publiek en handen schudden - https://nos.nl/l/2327819

President Aleksandr Loekasjenko instrueerde zijn landgenoten onlangs als volgt: "Drink veel wodka, ga naar de sauna en werk hard".
 
Zet Wit-Rusland daar ook maar bij.

In Wit-Rusland voetballen ze gewoon met publiek en handen schudden - https://nos.nl/l/2327819

Sommige mensen hebben geen kennis en kunnen er niet naar handelen. Sommige mensen hebben kennis, maar handelen er niet naar. "Drink veel wodka, ga naar de sauna en werk hard", het klinkt net als "Liever te dik dan weer een feestje gemist". Ik neem de Wit-Russen niet zoveel kwaliteit. Genieten van het leven zolang het nog kan :ROFL::ROFL:.
 
China is weer open. De rest van de wereld naar de klote geholpen en het smerige volk weer losgelaten om nieuw ellende te creeëren.
 
Als ze dat hier ook kunnen realiseren dan is een lockdown niet nodig voorlopig.

Arts bouwt één beademingsapparaat voor negen coronapatiënten tegelijk: ‘Werkt perfect’

 
30 doden per dag zijn er 10.000 per jaar. Valt te overzien toch?
k blijf niet uitleggen wat exponentiële toename betekend Ralf...

Als ze dat hier ook kunnen realiseren dan is een lockdown niet nodig voorlopig.

Arts bouwt één beademingsapparaat voor negen coronapatiënten tegelijk: ‘Werkt perfect’

Je capaciteit neemt dan dus negenvoudig toe, mits je patiënten voldoen aan de eisen welke genoemd worden in het artikel.
Dat betekend dat het moment dat het medisch apparaat overbelast raakt 3 a 4 dagen verder komt te liggen.
 
k blijf niet uitleggen wat exponentiële toename betekend Ralf...


Je capaciteit neemt dan dus negenvoudig toe, mits je patiënten voldoen aan de eisen welke genoemd worden in het artikel.
Dat betekend dat het moment dat het medisch apparaat overbelast raakt 3 a 4 dagen verder komt te liggen.

Wat trouwens opvallend is, is dat in de Scandinavische landen m.u.v. IJsland, geen exponentiële groei te zien is.
 
Wat trouwens opvallend is, is dat in de Scandinavische landen m.u.v. IJsland, geen exponentiële groei te zien is.
Is het daar niet minder dichtbevolkt?
Hier lijkt men er gewoon schijt aan te hebben. Winkelcentra overvol. Mensen die er op uit trekken. De mens vernietigt zichzelf op deze manier. Maak me er steeds minder druk om. De mensen nemen hun verantwoordelijkheid niet.
 
30 doden per dag zijn er 10.000 per jaar. Valt te overzien toch?
Toch wel een uitleg, vandaag 30, 17 dagen geleden de 1e dode. Doodgaan komt na ziek worden, bij het ziekworden zien we dat het meer dan een linieare groei is
1584798655996.png
rood = lineair
blauw = kubisch (3e macht)
groen = exponentieel
Stel dat deze groei slechts lineair is, en we doen niks dan praat je op dag 365 over circa 400 doden, gemiddeld dus 200 doden per dag = 70.000 doden, Alphen aan den Rijn zoals ik het achterliet in 2002. (al kan ik begrijpen dat jij als Boskoper Alphen best kan missen ;))

Echter, als we kijken naar de opname van patienten dan lijkt dit sterker dan lineair, of het exponentieel is valt op basis van de korte periode niet goed te zeggen.

Kort gezegd, bij lineaire groei is er alle reden om keihard in te grijpen. Maar de groei lijkt vooralsnog ook sterker dan dat.
 
Toch wel een uitleg, vandaag 30, 17 dagen geleden de 1e dode. Doodgaan komt na ziek worden, bij het ziekworden zien we dat het meer dan een linieare groei is
Bekijk bijlage 1880
rood = lineair
blauw = kubisch (3e macht)
groen = exponentieel
Stel dat deze groei slechts lineair is, en we doen niks dan praat je op dag 365 over circa 400 doden, gemiddeld dus 200 doden per dag = 70.000 doden, Alphen aan den Rijn zoals ik het achterliet in 2002. (al kan ik begrijpen dat jij als Boskoper Alphen best kan missen ;))

Echter, als we kijken naar de opname van patienten dan lijkt dit sterker dan lineair, of het exponentieel is valt op basis van de korte periode niet goed te zeggen.

Kort gezegd, bij lineaire groei is er alle reden om keihard in te grijpen. Maar de groei lijkt vooralsnog ook sterker dan dat.
Vandaag 30 gister 30 ik zie er morgen ook 30.
Je grootste fout is te denken dat ik uit Boskoop kom. Het scheelt 3 km maar toch😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan