Coronavirus

2np46e3x2jf51.jpg
Logisch, voor je t weet neemt iemand het mee en sterven er 150.000 mensen onnodig. Better save than sorry :cool: :rolleyes:
 
Ik vind het overigens wel bijzonder dat het aantal besmettingen blijft stijgen, maar dat de IC's eigenlijk gewoon leeg blijven.
Ziekenhuisopnames lopen 2 weken achter, ook daar is een stijging te zien, echter niet op dezelfde schaal als in maart. Wat ook logisch is omdat we nu iedereen testen en de samenstelling van de groep zieken anders is.
Overigens wordt in ziekenhuizen al wel weer gekeken hoe e.e.a. moet als het zo doorzet, maar dat is vooral 'voor het geval dat'.

Enige 'nadeel' van de lage ziekenhuisopnames is dat de laksheid verder toeneemt waardoor een eventuele piek in de besmettingen vrij snel kan komen. We wachten rustig af, vooralsnog gaat t best goed ja.
 
Ziekenhuisopnames lopen 2 weken achter, ook daar is een stijging te zien, echter niet op dezelfde schaal als in maart. Wat ook logisch is omdat we nu iedereen testen en de samenstelling van de groep zieken anders is.
Overigens wordt in ziekenhuizen al wel weer gekeken hoe e.e.a. moet als het zo doorzet, maar dat is vooral 'voor het geval dat'.

Enige 'nadeel' van de lage ziekenhuisopnames is dat de laksheid verder toeneemt waardoor een eventuele piek in de besmettingen vrij snel kan komen. We wachten rustig af, vooralsnog gaat t best goed ja.

Ah, jij was er snel bij. Het was eigenlijk nog een reactie die nog niet helemaal af was, en nog in mijn concepten stond toen ik Bouterbaas quote :D
 
Ah, jij was er snel bij. Het was eigenlijk nog een reactie die nog niet helemaal af was, en nog in mijn concepten stond toen ik Bouterbaas quote :D
Ach sorry, hou zelf de cijfers dagelijks bij, hoewel dit op dit moment weinigzeggend is. Flikker het in grafiekjes om e.e.a. inzichtelijk te krijgen daaruit volgt bijvoorbeeld dit.

1596804103479.png

Waarbij je in de laatste weken een hele kleine toenames in opnames ziet. Echter, is het opnamebeleid gelijk aan maart, geen idee, misschien doen we nu meer preventief. Daarnaast weten ze veel meer over behandelen dan in maart. Kortom, ja alles neemt toe, dat het RIVM nog geen zwaar alarm slaat lijkt mij ook logisch en j de 1.5m is nog steeds wijs om te houden. Als je in een wedstrijd 3-0 voor staat bij rust haal je ook niet je keeper van het veld.

Hier wat cijfers over besmettingen
1596804551918.png

Wat je hier volgens mij vooral uit kan opmaken is de in Utrecht het reproductiegetal lager ligt (of minder mensen laten zich testen) en dat het virus gewoonweg minder weg was in Zuid Holland wat de sterkere toename in die provincie gewoon heel logisch maakt.

Mooie van dit alles is dat ik nu wel weet hoe ik een dynamische grafiek kan maken in excel waarin ik 3 provincies naar keuze kan weergeven (geek-alert)
 
Laatst bewerkt:
Veel mensen worden getest die niet met complicaties naar het ziekenhuis moeten, in maart werden grotendeels alleen die mensen getest. Die hadden het ziekenhuis nodig. Nu is dat vele malen minder.
 
Ik bel altijd gewoon ff en geef mijn naam. Verder willen ze toch niks weten? Vraag me wel af of die gegevens weer vernietigd worden etc.

En dan is een restaurantje nog een stuk minder gevoelig dan wanneer je naam en adres in moet vullen als je de hoeren bezoekt. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan