Coronavirus

Het gevaar is nu dat teveel kritische geluiden wat al te gemakkelijk richting types Willem Engel worden geschoven.
Dat zijn júist van die types die maar wat roepen en elk tegenwoord weerleggen met 'bewijs maar' zonder zelf bewijs te leveren.

Een discussie tussen twee mensen die vooral hun eigen mening willen verkondigen schiet helemaal niets op.
 
Dat zijn júist van die types die maar wat roepen en elk tegenwoord weerleggen met 'bewijs maar' zonder zelf bewijs te leveren.
Dat zijn toch die 'dat heb ik van Facebook' types? Die de msm nooit keken maar wel precies wisten wat daarop gezegd werd.
Lui die in een constante psychose zitten inderdaad. Blij dat ik geen complotdenker ben. Lijkt me vermoeiend steeds weer opnieuw verbanden te zien die er niet zijn..
 
De meeste discussies in ons leven zijn nutteloos, zoals wat is beter, cola light of normale cola. Maar in de corona/prik discussie was het geregeld kwestie van leven en dood. Wij hadden ook een gast op Schiphol die altijd maar bleef roepen dat het griepje was, prik bullshit blablabla. Tot die zelf aan de beademing belande en de ziekenhuis nooit uitkwam, toen ik op FB las dat die overleden was aan karma heb ik echt gewoon staan lachen. Had een prik hem gered ? Maybe, of op z'n minst had die paar % meer kans gehad wat net de doorslag kon geven dat je het overleefd. Dus ach wappies, velen zijn er heen gegaan maar lang niet allemaal, maar dit was het perfecte experiment waar je kon zien wie wel snugger is/was en wie niet.
 
Met COVID is het gewoon paniekvoetbal geweest. De wereld was niet voorbereid op een virus dat zich makkelijk verspreidt, dodelijk is en snel muteert.
Daarom werd er hard ingegrepen en volgens de norm van vaccins misschien wel meer risico genomen dan gebruikelijk. De wereld moest op slot en mensen waren boos. Logisch
Er móest ingegrepen worden omdat we anders de controle volledig kwijt zouden zijn

Bill Gates had hier 8 jaar geleden een mooie TED-talk over. De mensheid zou niet klaar zijn voor de volgende pandemie.


Ik heb geen kritiek op het COVID beleid, op de gemaakte keuzes, op de mensen in de wetenschap en zorg die allemaal hun stinkende best gedaan hebben om te zorgen dat de mensheid een niet al te grote klap zou krijgen met wat zij dachten dat daarvoor het beste was.
Ik heb kritiek op het feit dat de mens niet bezig is om de overlevingskans en welzijn van de mens te optimaliseren, maar bezig is met door de mens verzonnen dingen als landsgrenzen, politiek en eigenbelang. Het niet luisteren naar mensen die overduidelijk een punt hebben en waarschuwen voor bepaalde gevaren omdat dat bemoeilijkt wordt door de eerder genoemde landsgrenzen, politiek en eigenbelangen. Dat zag je met COVID en nu ook weer met AI.

Maar ja, zo is het nou eenmaal.
 
Met COVID is het gewoon paniekvoetbal geweest. De wereld was niet voorbereid op een virus dat zich makkelijk verspreidt, dodelijk is en snel muteert.
Daarom werd er hard ingegrepen en volgens de norm van vaccins misschien wel meer risico genomen dan gebruikelijk. De wereld moest op slot en mensen waren boos. Logisch
Er móest ingegrepen worden omdat we anders de controle volledig kwijt zouden zijn
Als China niet de boel had gebagatelliseerd en op tijd de rest van de wereld had gewaarschuwd hadden we ook er bovenop kunnen zitten. De rol van China hierin mogen we ook meenemen
 
Dat zijn júist van die types die maar wat roepen en elk tegenwoord weerleggen met 'bewijs maar' zonder zelf bewijs te leveren.

Een discussie tussen twee mensen die vooral hun eigen mening willen verkondigen schiet helemaal niets op.
“Feiten zijn ook maar een mening…”
 
Dat zijn júist van die types die maar wat roepen en elk tegenwoord weerleggen met 'bewijs maar' zonder zelf bewijs te leveren.

Een discussie tussen twee mensen die vooral hun eigen mening willen verkondigen schiet helemaal niets op.
Er moet, zoals ik al zei, inderdaad geen aandacht zijn voor aperte onzin, zoals uit de mond van types Willem Engel.

Maar hen serieus nemen is ook totaal niet wat ik beweerde.
Mijn opmerking betrof mensen , kennelijk zonder spiegel, die kicken op het woord wappies en dat te pas en te onpas gebruiken.

Derhalve ben ik het eens met je laatste zin.
Teveel gelijkgestemd ons-kent-ons meningen bevestigen, schiet echter ook niet op.

En dus moeten we zuinig omspringen met mensen die bereid zijn beargumenteerde vraagtekens te plaatsen bij elk beleid.
Zoals ook wetenschappers (horen te ) doen,toch?:unsure:
 
Laatst bewerkt:
Dtb9LyjWoAEEeG-.jpg
 
  • Hahaha!
Reactions: Bas
Je kunt niet zomaar de kwadraten wegstrepen. Dan moet je absolute waardes hanteren. Dan klopt hij wel
Ik kan dat best! Ik heb het filmpje gevonden op het internet! Dan moet het kloppen toch?

Op een iets serieuzer antwoord. Volgens mij was het ook een "filosofische" vraag dacht ik. Iets over de bewijslast of zo. De Bondscoach kom er maar in.
 
Het is idd niet het een of het ander. Maar vind het wel verfrissend om af en toe een ander geluid te horen dan het ene geluid dat we 2 jaar bijna non-stop gehoord hebben.
We waren overigens tijdens een lockdown ook bij deze mensen op kraambezoek. Zij wilden heel erg graag dat we hun baby ook vast zouden houden. Heb toen voor het eerst wat gehoord over baby’s/jonge kinderen en de kans op zaken als diabetes, overgewicht, allergieën enz die drastisch toeneemt als je ze niet blootstelt aan het normale leven. Dat is toch een andere kijk dan de ‘je bent een soort moordenaar’ en zeker een ‘wappie’ als je je niet aan de regels houdt of iets anders vindt, Ik vind dat we teveel onze oren hebben laten hangen naar een overheid die oa door eigen toedoen niet voorbereid was op een pandemie. Over de overheid gesproken, worden die dingen nog onderzocht of hopen ze dat we het een beetje vergeten?

Onderzoek gebeurd zeker, dat staat gelukkig veelal los van overheid en Pharma en andere belangen. De link hierboven vind ik een mooi recent voorbeeld. Babies geboren tijdens de lockdown hebben een minder diverse darmflora. Met n paar positieve kanten (vaker borstvoeding, minder antibiotica) en negatieve (minder afwisseling en contact met leeftijdsgenoten).

Benieuwd welke lange termijn effecten t heeft. Waarbij ik overigens intensieve landbouw en kasteelt van voedsel, of bereiding van babyvoeding in steriele potjes, n grotere discussie vind op t gebied van weerstand en de ontwikkeling van een gezond darmmicrobioom. Of het eten van kant en klaar maaltijden en processed foods met smaakversterkens en bijv suikervervangers. Indirect is namelijk ook overgewicht en ongezonde darmflora (inc roken of alcoholgebruik) een grote speler geweest in welke impact het virus heeft gehad op individuen.

Terug naar de aanpak/maatregelen; Ik denk vooral dat er best wat te zeggen valt/viel voor leeftijds en (vooral) gezondheidsdisciminatie. En t lastige is en blijft dat we dingen blijven doen als het niet expliciet verboden is, en we onze risico’s downplayen op individu niveau. En bijv een lockdown voor mensen met n bmi >30 of ouder dan 50 was en is iets dat denk ik erg moeilijk te realiseren is en was.

En als gezond verstand en adviezen onvoldoende zijn om de snelheid van verspreiding van n virus in te dammen tot een hoogte waarop de meerderheid die medische hulp nodig heeft die kan krijgen dan zit/zat je denk ik toch wel klem. Dus in die zin begrijp ik best de rem op contactmogelijkheden die op verschillende tijden en maten werd afgekondigd. Ook voor groepen die zelf niet vaak hulp nodig hebben maar die wel veel en intensieve contacten hebben.

Overigens ben ik godsgruwelijk blij dat de vaccinaties relatief snel en effectief waren, anders waren er door ziekte en maatregelen echt nog n hoop meer schades ontstaan en dingen ontspoord.

Enfin, ik wil best op vlakken doordiscuseren binnen t thema maar dan wel graag op n concreet standpunt of stelling, dan is onderbouwen en info uitwisselen wat makkelijk dan n te brede stelling als bv t overheidsbeleid was niet goed genoeg/te eenkennig. ;)
 
Laatst bewerkt:

Onderzoek gebeurd zeker, dat staat gelukkig veelal los van overheid en Pharma en andere belangen. De link hierboven vind ik een mooi recent voorbeeld. Babies geboren tijdens de lockdown hebben een minder diverse darmflora. Met n paar positieve kanten (vaker borstvoeding, minder antibiotica) en negatieve (minder afwisseling en contact met leeftijdsgenoten).

Benieuwd welke lange termijn effecten t heeft. Waarbij ik overigens intensieve landbouw en kasteelt van voedsel, of bereiding van babyvoeding in steriele potjes, n grotere discussie vind op t gebied van weerstand en de ontwikkeling van een gezond darmmicrobioom. Of het eten van kant en klaar maaltijden en processed foods met smaakversterkens en bijv suikervervangers. Indirect is namelijk ook overgewicht en ongezonde darmflora (inc roken of alcoholgebruik) een grote speler geweest in welke impact het virus heeft gehad op individuen.

Terug naar de aanpak/maatregelen; Ik denk vooral dat er best wat te zeggen valt/viel voor leeftijds en (vooral) gezondheidsdisciminatie. En t lastige is en blijft dat we dingen blijven doen als het niet expliciet verboden is, en we onze risico’s downplayen op individu niveau. En bijv een lockdown voor mensen met n bmi >30 of ouder dan 50 was en is iets dat denk ik erg moeilijk te realiseren is en was.

En als gezond verstand en adviezen onvoldoende zijn om de snelheid van verspreiding van n virus in te dammen tot een hoogte waarop de meerderheid die medische hulp nodig heeft die kan krijgen dan zit/zat je denk ik toch wel klem. Dus in die zin begrijp ik best de rem op contactmogelijkheden die op verschillende tijden en maten werd afgekondigd. Ook voor groepen die zelf niet vaak hulp nodig hebben maar die wel veel en intensieve contacten hebben.

Overigens ben ik godsgruwelijk blij dat de vaccinaties relatief snel en effectief waren, anders waren er door ziekte en maatregelen echt nog n hoop meer schades ontstaan en dingen ontspoord.

Enfin, ik wil best op vlakken doordiscuseren binnen t thema maar dan wel graag op n concreet standpunt of stelling, dan is onderbouwen en info uitwisselen wat makkelijk dan n te brede stelling als bv t overheidsbeleid was niet goed genoeg/te eenkennig. ;)
Geen probleem. Ik zal het eerstvolgende feestje tegen de betreffende onderzoekers zeggen dat ze uit hun nek lullen.
 
Geen probleem. Ik zal het eerstvolgende feestje tegen de betreffende onderzoekers zeggen dat ze uit hun nek lullen.
Huh? Ik reageerde op je post met een bijval dat de impact van lockdowns op jonge kinderen zeker interessant is, en geef juist een studie als bijval dat er daar dus ook onderzoek naar word gedaan?
 
Huh? Ik reageerde op je post met een bijval dat de impact van lockdowns op jonge kinderen zeker interessant is, en geef juist een studie als bijval dat er daar dus ook onderzoek naar word gedaan?
Ho, ging ik te kort door de bocht? :)
Ik meende (in de vluchtigheid, my bad..) te lezen dat je het enigszins nuanceerde, daar waar ik van deze mensen begreep dat ze meenden dat lockdowns oa op dit gebied voor jonge kinderen heel schadelijk waren op de langere termijn en dat het erg onderschat werd. Nou goed, misschien moet je maar mee naar het volgende feestje dan. 🍻
 
of bereiding van babyvoeding in steriele potjes,

Ik denk dat je daar godgruwelijk blij mee moet zijn. Ik heb gezien in afrika wat slechte hygiene doet met mensen en hoeveel kinderen de pijp uit gaan aan voedselvergiftiging.
Ik denk juist dat die potjes prima zijn als je een keer op reis bent of af en toe thuis, maar dat de hoofdmoot je eigen gekookte eten moet zijn voor je kinderen.
 
Ik denk dat je daar godgruwelijk blij mee moet zijn. Ik heb gezien in afrika wat slechte hygiene doet met mensen en hoeveel kinderen de pijp uit gaan aan voedselvergiftiging.
Ik denk juist dat die potjes prima zijn als je een keer op reis bent of af en toe thuis, maar dat de hoofdmoot je eigen gekookte eten moet zijn voor je kinderen.
Dat tweede idd de kern van mijn “kritiek”. 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan