Coronavirus

Tsja, linksom of rechtsom liep je risico op gezondheidsklachten.
Onzin. De kans om als jong, gezond persoon geraakt te worden was bijna 0. De kans op bijwerkingen van het vaccin zijn echter ook erg klein, dus ik benader dergelijke zaken zo pragmatisch mogelijk. Het gaat mij echter vooral om de druk vanuit de maatschappij (‘je moet het doen voor de anderen’ ‘wie hem weigert is een egoïst en een potentiële moordenaar’) en de politiek (met als dieptepunt de verantwoordelijke minister die het ‘het virus van de ongevaccineerden’ ging noemen).
Ik ben nog altijd erg blij met het vaccin en de snelheid waarmee het gemaakt werd. Hulde aan de wetenschap. Ben wel minder te spreken over de wijze hoe het psychologische en menselijke deel verliep.
 
Ik denk dat je gerust het woordje "veel" kunt invoegen tussen "wel" en "druk".
Ook merkbaar destijds op dit forum.;)
Omdat, als het meerendeel van de mensen complotwappies waren geweest, we nog steeds in een covid-periode zouden zitten. We wilden er met z’n allen uit en terug naar het normale leven, zeker jongeren. Ik ben blij dat ik dankzij de vaccins m’n leven terugheb, want ik had ‘t erg zwaar met de lockdowns en avondklok.
Verstandig forum.😉
 
Omdat, als het meerendeel van de mensen complotwappies waren geweest, we nog steeds in een covid-periode zouden zitten. We wilden er met z’n allen uit en terug naar het normale leven, zeker jongeren. Ik ben blij dat ik dankzij de vaccins m’n leven terugheb, want ik had ‘t erg zwaar met de lockdowns en avondklok.
Verstandig forum.😉
Meestal wel gelukkig 😁
 
Zeker. Maar er lag wel druk van de maatschappij en van de overheid om de prik te nemen. Ergens snap ik wel dat het wringt.
Tuurlijk. Iedereen wilde door. Daarvoor was een bepaalde vaccinatiegraad nodig die dankzij antivaxxers nog even een winter langer duurde. Fijn dat we zo op de medemens kunnen rekenen als het nodig is 😖
 
Omdat, als het meerendeel van de mensen complotwappies waren geweest, we nog steeds in een covid-periode zouden zitten. We wilden er met z’n allen uit en terug naar het normale leven, zeker jongeren. Ik ben blij dat ik dankzij de vaccins m’n leven terugheb, want ik had ‘t erg zwaar met de lockdowns en avondklok.
Verstandig forum.😉
Je verwart me. Is het forum nu domrechts of verstandig?


;)
 
Tuurlijk. Iedereen wilde door. Daarvoor was een bepaalde vaccinatiegraad nodig die dankzij antivaxxers nog even een winter langer duurde. Fijn dat we zo op de medemens kunnen rekenen als het nodig is 😖
Het was een manier om eruit te komen. Ik geloofde er wel in. Maar het was niet verplicht. Maar de druk was er wel en er werd op bijna fascistoïde wijze omgegaan met hen die geen prik namen. Dat gedrag vind ik in geen enkel geval goed te praten. Degenen die dat wel doen, hebben in mijn ogen meer nazi-trekjes in zich dan ze zelf door hebben.
 
Laatst bewerkt:
Omdat, als het meerendeel van de mensen complotwappies waren geweest, we nog steeds in een covid-periode zouden zitten. We wilden er met z’n allen uit en terug naar het normale leven, zeker jongeren. Ik ben blij dat ik dankzij de vaccins m’n leven terugheb, want ik had ‘t erg zwaar met de lockdowns en avondklok.
Verstandig forum.😉
Het gaat niet om wat er goed of fout is of was. Het gaat in de post van Weltmeister en mijn kleine aanvulling daarop om de manier waarop er dwang werd uitgeoefend vanuit de maatschappij - inclusief sommigen op dit forum - en ook vanuit de maatschappij om iedereen te dwingen zich te laten vaccineren.
 
Het was een manier om eruit te komen. Ik geloofde er wel in. Maar het was niet verplicht. Maar de druk was er wel en er werd op bijna fascistoïde wijze omgegaan met hen die geen prik namen. Dat gedrag vind ik in geen enkel geval goed te praten. Degenen die dat wel doen, hebben in mijn ogen meer nazi-trekjes in zich dan ze zelf door hebben.
Na dik een jaar in (semi) lockdown was het geduld natuurlijk ook wel een beetje op..
 

Onzin. De kans om als jong, gezond persoon geraakt te worden was bijna 0. De kans op bijwerkingen van het vaccin zijn echter ook erg klein, dus ik benader dergelijke zaken zo pragmatisch mogelijk

Wat versta je onder "geraakt worden"?
 



Wat versta je onder "geraakt worden"?
Dat verreweg de meeste mensen in die leeftijdscategorie ‘slechts’ te maken hebben gehad met griepsverschijnselen. Zoals ook verreweg de meeste mensen geen (blijvende) bijwerkingen van het vaccin krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan