Coronavirus

Hoeveel mensen zouden stoppen met roken als ze een contract tekenen waarin longkanker-gerelateerde zorg is uitgesloten. Of alles wat er op los naait SOA-gerelateerde zorg.

Kort gezegd, die weg moet je gewoon niet op gaan.
Herhaling van zetten. Stoppen met roken is moeilijker dan een prikje halen en lastiger aan te tonen.
 
Herhaling van zetten. Stoppen met roken is moeilijker dan een prikje halen en lastiger aan te tonen.
Voorbehoedsmiddelen gebruiken is net zo makkelijk als een prikje halen, d'r zijn zoveel zaken waar in wij met z'n allen meer of minder risico nemen. Van rood vlees tot alcohol, van roken tot slecht slapen, 1 groep daar uit lichten is m.i. een heilloze weg.
 
Hoeveel mensen zouden stoppen met roken als ze een contract tekenen waarin longkanker-gerelateerde zorg is uitgesloten. Of alles wat er op los naait SOA-gerelateerde zorg.

Kort gezegd, die weg moet je gewoon niet op gaan.
Maar toch vind ik het niet vergelijkbaar, aangezien longkanker of SOA's niet voor overbelasting zorgen.
 
Maar toch vind ik het niet vergelijkbaar, aangezien longkanker of SOA's niet voor overbelasting zorgen.
Corona nu ook niet meer. En waar het dat wel doet, is er vaak sprake van onderliggende problemen, zoals bijvoorbeeld overgewicht. Ben het wel eens met Der Jaufe.

Zouden mensen met overgewicht een vergelijkbaar contract tekenen...
 
Maar toch vind ik het niet vergelijkbaar, aangezien longkanker of SOA's niet voor overbelasting zorgen.
Alsof alleen de laatste druppel in een glas bijdraagt aan het overstromen...

Dan nog ff deze over vaccinatie enzo. Leuk dat de schrijver bij het kiezen van een stadion voor Eindhoven kiest :)

 
3G is eigenlijk een mislukking gebleken, omdat de vaccins verspreiding te weinig tegengaan. Daardoor is 2G een betere oplossing, omdat het voorkomt dat niet gevaccineerden ziek worden en de zorg belasten. Ik denk inderdaad niet dat met deze cijfers een van beiden zin heeft.
Maar wie denk je dat er eerder corona onder de leden heeft in het restaurant?

De persoon die zich een halve dag terug heeft laten testen?
De persoon die zich een half jaar terug heeft laten vaccineren?

Ik zet mijn geld ferm op de laatste.
 
Circa 5.000 besmettingen minder dan vorige week, maar wel een onderrapportage van 11.000. Aangezien ik geen flauw idee heb hoe groot de onderrapportage van vorige week donderdag was kan ik er verrete weinig over zeggen behalve dat het wel een stuk beter is dan die 2x hoger dan 100.000 die we maandag en dinsdag hadden.
Duimen dat we in de buurt van de piek zitten.
 
Ik dacht dat dat een protestactie was? Ze gaan open, maar dat is toch nog niet toegestaan?
Ja vgm gaan de meeste open en blijven ze ook open. Maar denk dat dit een gevalletje is van met z’n alle staan we sterk. En ik snap het ook wel als de 2 tenten naast je opengaan kan jij als ondernemer ook niet achterblijven.
 
Nachtclubs weer open vanaf 12 feb. Mooie ontwikkeling en nu gewoon openhouden.
Ik vind het een slechte ontwikkeling als het gebeurd op basis van eigen gevoel. De vorige keer dat de nachtclubs zomaar open gingen, ging het goed fout.

Begrijp me niet verkeerd. Ik hoop dat ze snel verantwoordelijk open kunnen. Maar als daar de lichten nog niet op groen gaan vrees ik dat het een soort van sneeuwbal effectveroorzaakt en we weer in een lockdown moeten oid. Ja, omnikron lijkt minder gevaarlijk maar volgensmij hebben we de piek nog niet bereikt. Als we die onverantwoord bereiken dan kan dat een grote impact hebben op de samenleving. Wat dat betreft vind ik het nachtleven daar toch het minst essentieel in (ookal vind ik nog steeds leuk om naar de kroeg te gaan).
 
Maar wie denk je dat er eerder corona onder de leden heeft in het restaurant?

De persoon die zich een halve dag terug heeft laten testen?
De persoon die zich een half jaar terug heeft laten vaccineren?

Ik zet mijn geld ferm op de laatste.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ongevaccineerden niet besmet raken. Die komen in grote getale in het ziekenhuis.
 
Ik vind het een slechte ontwikkeling als het gebeurd op basis van eigen gevoel. De vorige keer dat de nachtclubs zomaar open gingen, ging het goed fout.

Begrijp me niet verkeerd. Ik hoop dat ze snel verantwoordelijk open kunnen. Maar als daar de lichten nog niet op groen gaan vrees ik dat het een soort van sneeuwbal effectveroorzaakt en we weer in een lockdown moeten oid. Ja, omnikron lijkt minder gevaarlijk maar volgensmij hebben we de piek nog niet bereikt. Als we die onverantwoord bereiken dan kan dat een grote impact hebben op de samenleving. Wat dat betreft vind ik het nachtleven daar toch het minst essentieel in (ookal vind ik nog steeds leuk om naar de kroeg te gaan).
Zie op t AD een artikel, maar voor leden, zie in het stuk dat wel leesbaar is dat de woordvoerder roept dat nachthoreca helemaal geen rol speelt in verspreiding...
 
Ik vind het een slechte ontwikkeling als het gebeurd op basis van eigen gevoel. De vorige keer dat de nachtclubs zomaar open gingen, ging het goed fout.

Begrijp me niet verkeerd. Ik hoop dat ze snel verantwoordelijk open kunnen. Maar als daar de lichte nog niet op groen gaan vrees ik dat het een soort van sneeuwbal effect kan komen en we weer in een lockdown moeten oid. Ja, omnikron lijkt minder gevaarlijk maar volgensmij hebben we de piek nog niet bereikt. Als we die onverantwoord bereiken dan kan dat een grote impact hebben op de samenleving. Wat dat betreft vind ik het nachtleven daar toch het minst essentieel in (ookal vind ik nog steeds leuk om naar de kroeg te gaan).
Wel mee eens, al zal de doelgroep van nachtclub bezoekers vermoedelijk zelf niet zozeer tot enorme toestroom lijden.
Maar kanttekeningen en waarschuwingen dat we er mogelijk nog niet zijn - zijn er ook. Momenteel gaan de ziekenhuis en sterftecijfers in Israel echt weer flink omhoog (met 100+ doden per dag, waar het begin van januari op gemiddeld 4 per dag lag). Wat toch wel wat zorgelijk is aangezien die qua boosters erg vroeg en hoog in de afname ervan zaten. Of dat is omdat de boosterwerking in kwetsbare groepen toch niet lang werkt bij Omicron (in welk geval ik hoop op die update van de vaccin-samenstelling) of door een te verwachten shift naar hogere besmettingscijfers in de oudere populatie weet ik niet. Maar wel relevant om in de gaten te houden voor de mensen die de verantwoordelijkheid dragen denk ik.
 
Ik vind het een slechte ontwikkeling als het gebeurd op basis van eigen gevoel. De vorige keer dat de nachtclubs zomaar open gingen, ging het goed fout.

Begrijp me niet verkeerd. Ik hoop dat ze snel verantwoordelijk open kunnen. Maar als daar de lichten nog niet op groen gaan vrees ik dat het een soort van sneeuwbal effectveroorzaakt en we weer in een lockdown moeten oid. Ja, omnikron lijkt minder gevaarlijk maar volgensmij hebben we de piek nog niet bereikt. Als we die onverantwoord bereiken dan kan dat een grote impact hebben op de samenleving. Wat dat betreft vind ik het nachtleven daar toch het minst essentieel in (ookal vind ik nog steeds leuk om naar de kroeg te gaan).
Snap ik je hebt ook zeker een punt. Maar ik vind het gewoon raar dat het in andere landen wel allemaal kan en hier niet. 2 clubgenoten van mij studeren in LA en Madrid en die kunnen daar gewoon prima uit tijd van hun leven. En wij moeten constant weer dicht door slecht beleid. Ik vind de gezondheid van de mens uiterst belangrijk maar mijn studententijd zit er straks ook op en dan heb ik 2 jaar amper leuke dingen kunnen doen zoals ze horen te zijn (met oog op uitgaan). En dat zal waarschijnlijk egoïstisch klinken, maar het is gewoon flink balen maar het is wel een stuk tijd van mijn leven die ik niet meer terugkrijg. Dus ik hoop gewoon dat we even de IC capaciteit omhoog werken en normaal beleid krijgen. Maarja was het maar zo makkelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan