Coronavirus

Mikasa

Internationale Legende
Dat is ook precies de reden dat de journalisten zo dom doen, want dat zijn ze natuurlijk niet.
Ik hoop dat zij die vragen voor zichzelf stellen om in hun eigen nieuwsitem te kunnen verwerken. Zij zitten daar toch geen vragen te stellen voor de kijkers?
Nou, bij de afgezanten van de RTL-kliek waag ik dat te betwijfelen, geen idee welke dame die gestuurd hadden maar die vragen over "maar kan de bioscoop dan niet tot 22:30 open, of denkt het OMT dat het virus zich na 10uur sneller verspreidt?") vond ik wel tenenkrommend.
Ik heb op BNR een keer een uitleg gehoord over het RIVM model. Ik dacht van Marino van Zelst (maar die werkt niet bij het RIVM, dus ik twijfel). Dat gaf mij veel meer inzicht in de afwegingen om zaken wel of niet open te stellen. Die uitleg had men al tijden geleden aan "iedereen" moeten geven. Dan weet je dat zulke vragen geen zin hebben. In het kort:
- model gaat uit van de kans op besmetting bij een contact
- model gaat uit van een geschat aantal contacten per week
- hieruit komt een besmettingskans en die moet onder een bepaalde waarde blijven
Dus het argument "wij zijn heel veilig" werkt maar mondjesmaat bij de eerste bullit. Het kan zijn dat het toch te veel wordt, als je alle mogelijke activiteiten optelt.

Antenor

Grootste PSV-kenner 1e Editie
Nou, bij de afgezanten van de RTL-kliek waag ik dat te betwijfelen, geen idee welke dame die gestuurd hadden maar die vragen over "maar kan de bioscoop dan niet tot 22:30 open, of denkt het OMT dat het virus zich na 10uur sneller verspreidt?") vond ik wel tenenkrommend.
Je geeft exact weer wat ik ook wou schrijven.
Terwijl we ons ditmaal in elk geval konden verheugen over enige versoepeling en zowel Kuipers als Rutte een compliment verdienden voor de overduidelijke wijze waarop de boodschap aan het volk werd verteld, kwamen ook nu weer de vragen van de journalisten over als dom en zeer irritant. Het "excuus" als zouden ze dat doen om het betoog bij het klootjesvolk beter te laten indalen vind ik onjuist.
Dat doen ze maar in hun journaals, praatprogramma's, krantenartikelen of columns.
Veeleer krijg ik steeds vaker twijfels over het niveau van ( een deel van ) de beroepsgroep.
Met als dieptepunt gisteren , wat jij terecht aanhaalt , de film die om 8 uur begint en niet om 10 uur klaar kan zijn als hij twee en een half uur duurt.
Is luistervaardigheidstraining nog examen onderdeel op de school voor journalistiek?

Ralf Edström

Basisspeler
Heel Nederland is ziek en de IC's en de rest van het ziekenhuis loopt leeg. We zijn er vanaf. Nu Luckassen nog, maar die is wat lastiger te bestrijden.
Het topic zal snel naar de volgende pagina verdwijnen. Geen prikken meer en gewoon weer normaal elkaar een hand geven.

J.B.

Assistent Coach
de drie zoenen van mijn oma zijn door corona wel verdwenen ja...

Stukkie in het NRC aangaande ZZPers in de culturele sector en hoe steun vaak slechts een doekje voor het bloeden is maar anderen goed boerden.
Ik zit in beide, ik heb gelukkig nog kunnen werken maar collega's zijn inderdaad in call centres gaan werken.. die vergoeding stelde geen fluit voor... een soort bijstand..

Bacchus

Batmin
Administrator

74.085 positieve tests​

160 ziekenhuisopnames​

Benieuwd of we komende week al door de 100.000 grens gaan.

De Bouterbaas

Grappigste forummer 2021

74.085 positieve tests​

160 ziekenhuisopnames​

Benieuwd of we komende week al door de 100.000 grens gaan.

Dat mag ik toch verdulleme wel hopen! Prachtig getal, 100.000. En dan klaar. Piek bereikt, aantallen weer omlaag. Alles open. Weg met de mondkapjes en beperkingen en leren leven met wat er dan van over blijft. En dan is het ook wel mooi geweest.

PSVkanalles

International
Dat mag ik toch verdulleme wel hopen! Prachtig getal, 100.000. En dan klaar. Piek bereikt, aantallen weer omlaag. Alles open. Weg met de mondkapjes en beperkingen en leren leven met wat er dan van over blijft. En dan is het ook wel mooi geweest.
Verdwijnen dan ook de mondkapjes bij jouw profielfoto?

Derksen

Aanvoerder
Zij snappen het, geprikte mensen belonen en wappies steeds meer straffen en leven zuur maken. Maar ja wij zijn lievvvv want wappies hebben ook gevoel en moet je rekening mee houden :sneeze:

J.B.

Assistent Coach
Zij snappen het, geprikte mensen belonen en wappies steeds meer straffen en leven zuur maken. Maar ja wij zijn lievvvv want wappies hebben ook gevoel en moet je rekening mee houden :sneeze:
Rekening houden met de mensen die verantwoordelijk zijn voor de laatste lockdown? I think not...

Derksen

Aanvoerder
Rekening houden met de mensen die verantwoordelijk zijn voor de laatste lockdown? I think not...

In NL moet je rekening houden met iedereen, al waren er 3 opgepikt en 18 miljoen wel hadden die 3 net zo veel recht op alles als de rest.
In mijn dictatuur had ik ze opgesloten, gedeporteerd ergens of erger maar das ander verhaal

Bovenaan Onderaan