Coronavirus

Ik weet de beweegredenen van de gezondheidsraad om het af te raden niet. Als dat gezondheidsredenen zijn zou ik dat belangrijker vinden dan een skivakantie. (maar ik kan dan ook niet skiën)
Zoals PSVkanalles al aangeeft, of het nuttig is. Even een aanvulling het is een advies puur op het nut voor de gezondheid van het individu. Ze hebben alle randzaken eromheen (dus vakantie maar volgens mij ook het effect op verspreiding ervan) buiten beschouwing gelaten.
 
De verschillen (=baat) van een booster of alleen primaire vaccinatie zijn er wel degelijk en bij een grotere groep dan alleen 85+ ers.

Maar elke scholier of student zonder bekende kwalen nu reeds om een booster vragen (vanaf drie maanden na primaire vaccinatie) is in mijn ogen nog niet sterk onderbouwt vanuit baten voor de gezondheid van die groep (noch qua rem op omicron-verspreiding).
 
Zoals het topic hier ook niet zovaak meer wordt bepost moeten we ook niet stoppen met alle cijfers iedere dag door de media te laten verspreiden? Ziekenhuizen stromen niet meer vol dus is het niet tijd daarmee te stoppen? We lezen ook niet iedere dag hoeveel hart en vaatziekten patienten erbij zijn gekomen.
 
Zoals het topic hier ook niet zovaak meer wordt bepost moeten we ook niet stoppen met alle cijfers iedere dag door de media te laten verspreiden? Ziekenhuizen stromen niet meer vol dus is het niet tijd daarmee te stoppen? We lezen ook niet iedere dag hoeveel hart en vaatziekten patienten erbij zijn gekomen.
Die cijfers hadden voor mij al heel lang achterwege mogen blijven. Appels met peren vergelijken was het grotendeels.
 
Zoals het topic hier ook niet zovaak meer wordt bepost moeten we ook niet stoppen met alle cijfers iedere dag door de media te laten verspreiden? Ziekenhuizen stromen niet meer vol dus is het niet tijd daarmee te stoppen? We lezen ook niet iedere dag hoeveel hart en vaatziekten patienten erbij zijn gekomen.
De media stopt daarmee zodra men merkt dat dergelijke berichten nog genoeg click opleveren. Het zel mij benieuwen wanneer het hele testen stopgezet gaat worden, t is de vraag of het nu niet meer ontwricht dan helpt.
 
Zoals het topic hier ook niet zovaak meer wordt bepost moeten we ook niet stoppen met alle cijfers iedere dag door de media te laten verspreiden? Ziekenhuizen stromen niet meer vol dus is het niet tijd daarmee te stoppen? We lezen ook niet iedere dag hoeveel hart en vaatziekten patienten erbij zijn gekomen.
Ik heb die cijfers de eerste 4 maanden gevolgd. Daarna eigenlijk een stuk minder.
 
Ik vind het raar dat het thuiswerk advies word overwogen om van tafel te halen. Ten eerste, het is een advies. Groot gedeelte was het toch niet aan het volgen. Ten tweede, lijkt me dit juist een goede maatregel. Als je thuis kunt werken is het nog steeds het beste moment om te doen. Ook het milieu voordeel vind ik wel interessant.

 
Ik vind het raar dat het thuiswerk advies word overwogen om van tafel te halen. Ten eerste, het is een advies. Groot gedeelte was het toch niet aan het volgen. Ten tweede, lijkt me dit juist een goede maatregel. Als je thuis kunt werken is het nog steeds het beste moment om te doen. Ook het milieu voordeel vind ik wel interessant.

Het is wel gevaarlijk om andere overwegingen mee te nemen in dit advies. Als je wilt dat mensen thuiswerken mbt het milieu en het ontlasten van de infrastructuur is dat prima. Maar het is gevaarlijk om dit te combineren met de corona crisis. Je verliest een hoop geloofwaardigheid op die manier.
 
Het is wel gevaarlijk om andere overwegingen mee te nemen in dit advies. Als je wilt dat mensen thuiswerken mbt het milieu en het ontlasten van de infrastructuur is dat prima. Maar het is gevaarlijk om dit te combineren met de corona crisis. Je verliest een hoop geloofwaardigheid op die manier.
Owja zeker. Milieu was meer mijn eigen mening.

Maar ik vind het thuiswerk advies eigenlijk pas het laatste wat je moet laten vervallen. Dat ontlast zowel het OV als de besmettingen op de werkvloer.
Zeker als in de privésfeer meer mag dan kan dat gevaarlijker zijn voor besmettingen op de werkvloer.

Waarbij je nog kunt zeggen. In de nachtclub zitten vooral jongeren maar als die na het stappen daarna bij hun baan (of bijbaan) weer kwetsbare gaan besmetten dan kan het alsnog voorkomen dat je een probleem creëert voor de ziekenhuizen.
 
Ik vind het raar dat het thuiswerk advies word overwogen om van tafel te halen. Ten eerste, het is een advies. Groot gedeelte was het toch niet aan het volgen. Ten tweede, lijkt me dit juist een goede maatregel. Als je thuis kunt werken is het nog steeds het beste moment om te doen. Ook het milieu voordeel vind ik wel interessant.


Ik denk dat het bij redelijk wat bedrijven inmiddels wel erin zit om x aantal keren per week thuis te werken. Ik verwacht geen 180 graden draai.
 
Ik vind het raar dat het thuiswerk advies word overwogen om van tafel te halen. Ten eerste, het is een advies. Groot gedeelte was het toch niet aan het volgen. Ten tweede, lijkt me dit juist een goede maatregel. Als je thuis kunt werken is het nog steeds het beste moment om te doen. Ook het milieu voordeel vind ik wel interessant.

Er is geen thuiswerkverbod ingesteld. Ik hoop dat bij veel bedrijven de thuiswerkangst is overwonnen, of op z'n minst is geslonken, zodat er sowieso meer thuisgewerkt wordt dan voor de crisis.
Men will gewoon weer vrij gelaten worden nu we voor het eerst sinds 2020 zonder gezeik het voorjaar in lijken te kunnen. Dat is mentaal gewoon heel belangrijk voor veel mensen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan