Coronavirus

Der Jaufe

Internationale Legende
Verbaast mij eigenlijk niet.. Hakken in het zand is altijd al een menselijke reactie geweest. Dus met verbieden kom je minder ver dan met belonen. Is dat al niet decennialang de tip van pedagogen voor het opvoeden van kinderen? Ik heb er geen, dus zou het niet weten. :p

Ik haal deze er even uit:

Als het effect laag zal zijn en het polariseringseffect hoog, er zullen nog meer demonstraties komen, nog meer FVD aanhangers etc.. Dan lijkt het me dus dat dit plan van tafel geveegd moet worden. Waarom zou je dat risico nemen als pas aangesteld bestuurder?
Tja, wie weet zien VVD-D66 dat juist als aanleiding om 2G uit te rollen op locaties waar 3G al gold en dit uit te breiden met werk / school. Bij CDA en CU is veel meer twijfel die op basis van dit rapport terecht is. Overigens is het deel aanbevelingen (rondom pag 70) ook interessant.

Mooi om te zien dat er aandacht is voor compenserend gedrag, kort gezegd, als ik door 2G niet naar de kroeg kan ga ik bij een vriend zitten drinken, maar de afname van verspreiden beperkter is dan wanneer je dit menselijk gedrag (ten onrechte) buiten beschouwing laat.

En deze om af te ronden
Het Next Generation Model laat zien dat het effect van 2G en 3G op de verspreiding van het virus in de samenleving in zowel de Deltavariant als de Omikronvariant scenario’s sterk afhangt van de mate van immuniteit van de bevolking. 2G en 3G zijn vooral effectief bij een groot verschil in bescherming tussen de groep ongevaccineerden die geen CTB heeft en de groep die een CTB heeft gekregen via een vaccin of omdat zij een herstelbewijs hebben gekregen. De effectiviteit van 2G en 3G neemt in deze situaties ook toe als het beleid wordt toegepast op meer locaties.

Met de Omikron is het verschil in bescherming (aangaande besmetting!) klein tussen de groep die niet ingeënt is en de groep die helemaal niet geprikt is. Met de lagere bereidheid om een booster te nemen is dat wel iets om rekening mee te houden.

Laatst bewerkt:

Okido!

Routinier
De 2e kamer heeft de info gekregen aangaande 1G/2G en 3G. Lijvig rapport, maar de samenvatting op pg 6 t/m 12 is al interessant

Uit het rapport
Maar we weten wel wat ons kabinet doet met onwelgevallige rapporten....reedt vegen.

Relix

Slimste Forummer 2020 & 2021
Maar we weten wel wat ons kabinet doet met onwelgevallige rapporten....reedt vegen.
Nou, in volledigheid en per direct openbaar, nog voor het besproken word in de kamer. Ik juich het wel toe.
En er is zeker nog geen duidelijke meerderheid voor het invoeren in het kabinet, laat staan in beide kamers?

J.B.

Trainer Coach
Nou, in volledigheid en per direct openbaar, nog voor het besproken word in de kamer. Ik juich het wel toe.
En er is zeker nog geen duidelijke meerderheid voor het invoeren in het kabinet, laat staan in beide kamers?
Nog niet, maar gezien 2g in meerdere landen zal Nederland ongetwijfeld snel volgen.

Der Jaufe

Internationale Legende
Ik verwacht eigenlijk nog steeds van niet. CU wil het niet. Wijdverspreid rapport die de effectiviteit niet ziet. We zullen zien.
Is het CDA überhaupt al volledig voor? Volgens mij waren D66 en VVD voor, twijfelde het CDA en was CU zeer skeptisch?

Vedette

Eid al Fitr-expert
Is het CDA überhaupt al volledig voor? Volgens mij waren D66 en VVD voor, twijfelde het CDA en was CU zeer skeptisch?

"Als 2G effectief blijkt te zijn[..]".

Dat zullen ze niet durven te stellen met dit rapport, vermoed ik.

Der Jaufe

Internationale Legende
Uit dat stuk
"Als 2G effectief blijkt te zijn en als de coronacijfers zich gunstig blijven ontwikkelen, dan kan 2G helpen sommige sectoren eerder te openen", zei CDA-Kamerlid Joba van den Berg dinsdag tijdens het coronadebat. "Maar dan moeten we die tool wel in de mand hebben."

Dan lijkt het mij dat ze met de kennis van nu niet voor kunnen zijn?

J.B.

Trainer Coach
Ik verwacht eigenlijk nog steeds van niet. CU wil het niet. Wijdverspreid rapport die de effectiviteit niet ziet. We zullen zien.
Rapport laat overige maatregelen buiten beschouwing, dat zal het hete hangijzer zijn. Overigens geldt 2g wel voor het buitenland dus sowieso zal dat meegenomen worden

Ik denk dat dit er wel doorkomt uiteindelijk

Bacchus

Batmin
Administrator
FJYkfxqXIAIYNZ2

I'm just gonna leave this here.

Bovenaan Onderaan