Coronavirus

Teamspirit

Assistent Coach
Wat? Er waren simpelweg geen vaccins beschikbaar, maar dat lag aan de ongevaccineerden?

Kun je die even toelichten?

Alsof er in juni, juli en Augustus niet genoeg vaccins waren. De enige reden dat we zo ontzettend lang met delta hebben lopen kutten vanaf Augustus is door iedereen die jiet gevaccineerd is, daardoor lagen de ziekenhuizen zo vol. Dus er waren genoeg vaccins beschikbaar, maar ze namen het niet.

Okido!

Routinier
Alsof er in juni, juli en Augustus niet genoeg vaccins waren. De enige reden dat we zo ontzettend lang met delta hebben lopen kutten vanaf Augustus is door iedereen die jiet gevaccineerd is, daardoor lagen de ziekenhuizen zo vol. Dus er waren genoeg vaccins beschikbaar, maar ze namen het niet.
Dan hebben we in ieder geval geconstateerd dat de kreet "we hebben al twee jaar een rotleven door ongevaccineerden" mag bijgesteld worden naar een half jaar.

Relix

Slimste Forummer 2020 & 2021
Wat? Er waren simpelweg geen vaccins beschikbaar, maar dat lag aan de ongevaccineerden?

Kun je die even toelichten?
Delta was >juni 2021? Teamspirit had t dus over de laatste 6-8 maand in zijn stelling.

En hoewel ik het met je eens ben dat ongevaccineerden de schuld geven van alles wat kut is aan de pandemie veel te kort door de bocht is, snap ik (en jij denk ik) ook wel dat meer vaccins (zeker in ouderen en mensen met overgewicht) een hoop minder zorgdruk (op die toch al ondermaatse zorg in nl) had gegeven? Dus ook frustraties aan die kant zijn wel herkenbaar denk ik?

Laatst bewerkt:

Teamspirit

Assistent Coach
Delta was >juni 2021?

Delta (daarvoor ook wel de indiaanse variant genoemd) was de beruchte 2de golf in India in februari 2021. En in Nederland in april 2021 waargenomen. Dat was toen de reden om zo in te zetten op vaccineren wat ons vanaf augustus gered heeft.

mag bijgesteld worden naar een half jaar.

Klopt zoals ik eerder vorig jaar al pleitte de hele samenleving op slot te flikkeren voor de niet gevaccineerden vanaf september 2021, toen had iedereen genoeg tijd gehad om zich te laten prikken.

Okido!

Routinier
Delta was >juni 2021? Teamspirit had t dus over de laatste 6-8 maand in zijn stelling.

En hoewel ik het met je eens ben dat ongevaccineerden de schuld geven van alles wat kut is aan de pandemie veel te kort door de bocht is, snap ik (en jij denk ik) ook wel dat meer vaccins (zeker in ouderen en mensen met overgewicht) een hoop minder zorgdruk (op die toch al ondermaatse zorg in nl) had gegeven? Dus ook frustraties aan die kant zijn wel herkenbaar denk ik?
Ik reageerde op een andere forummer die over twee jaar begon. En die loze kreten mogen onderhand wel eens weg. Dat TS daar op inhaakt is aan hem.

En op dit moment is het al niet meer aan Delta. Dus 6 maanden, m.i.

Mikasa

Internationale Legende
Ik reageerde op een andere forummer die over twee jaar begon. En die loze kreten mogen onderhand wel eens weg. Dat TS daar op inhaakt is aan hem.

En op dit moment is het al niet meer aan Delta. Dus 6 maanden, m.i.
De voordelen van vaccineren zijn niet voorbij. Dat denk jij, maar dat is niet zo. Dus die tijd loopt door.

Der Jaufe

Internationale Legende
:lmao::lmao:

FJZSzNLWUAMXG9D
Kan je nu de ouder die de vaccinuitnodiging voor zijn/haar kind demonstratief in de brand steekt en dit op een social plaatst bijzetten.
Dat iemand zijn/haar niet laat inenten is 1, maar dat ze zich ware verzetsstrijders voelen die er voor zorgen dat het complot valt... man man man, hoe los ben je dan van de werkelijkheid.

O

Op Verzoek Verwijderd

Guest
Kan je nu de ouder die de vaccinuitnodiging voor zijn/haar kind demonstratief in de brand steekt en dit op een social plaatst bijzetten.
Dat iemand zijn/haar niet laat inenten is 1, maar dat ze zich ware verzetsstrijders voelen die er voor zorgen dat het complot valt... man man man, hoe los ben je dan van de werkelijkheid.
Sowieso, NEE posten op een faceboek of twittert geldt tegenwoordig al als een daad van protest. Nou nou, poe poe, vanuit je luie stoel dat helemaal intikken als een echte Mahatma Ghandi. Als dat maar niet de revolutie doet ontbranden.

Mikasa

Internationale Legende

Het is ook wel heel vreemd om wel te gaan handhaven als de cultuur als protest een dag opengaat, maar niet als de horeca dat doet.
Iedereen zou eens de uitleg van Marino van Zelst moeten luisteren over de maatregelen en het model. Tuurlijk is het goed als branches er zelf voor zorgen dat men min of meer veilig open kan. Maar 100% is niet mogelijk.

Het model van het RIVM gaat uit van een aantal contacten dat een persoon per dag heeft. Dat levert een bepaalde kans op besmetting op. Dat getal wil het RIVM beperken. Dus als men kiest voor school, sport en winkels, kan het zijn dat er geen ruimte meer is voor cultuur, sporttoeschouwers en horeca. Ongeacht hoe die branches zaken organiseren.

-040-

Assistent Bondscoach
Iedereen zou eens de uitleg van Marino van Zelst moeten luisteren over de maatregelen en het model. Tuurlijk is het goed als branches er zelf voor zorgen dat men min of meer veilig open kan. Maar 100% is niet mogelijk.

Het model van het RIVM gaat uit van een aantal contacten dat een persoon per dag heeft. Dat levert een bepaalde kans op besmetting op. Dat getal wil het RIVM beperken. Dus als men kiest voor school, sport en winkels, kan het zijn dat er geen ruimte meer is voor cultuur, sporttoeschouwers en horeca. Ongeacht hoe die branches zaken organiseren.
Maar ik snap wel dat het vreemd is als drie mensen in een zaal van 250 m2 die naar een schilderij kijken niet mag, maar 15 mensen die hijgen, zweten en steunen in een zaaltje van 80 m2 weer wel mag…

Okido!

Routinier
Iedereen is potentieel kwetsbaar voor corona, dus laten we iedereen prikken!
Ik heb mijn Delta besmetting iets meer dan een jaar geleden gehad en wacht nog even wegens onderstaande reden. Ieder zijn keuze.

Laatst bewerkt:

Der Jaufe

Internationale Legende
Ik heb mijn Delta iets meer dan een jaar geleden gehad en wacht nog even wegens onderstaande reden. Ieder zijn keuze.
Kan ik goed inkomen, en bedankt voor de info, ik mag medio maart voor een booster ivm besmetting in december. Een of twee maanden wachten op de nieuwste update vind ik het wel waard.

Mikasa

Internationale Legende
Maar ik snap wel dat het vreemd is als drie mensen in een zaal van 250 m2 die naar een schilderij kijken niet mag, maar 15 mensen die hijgen, zweten en steunen in een zaaltje van 80 m2 weer wel mag…
Dat klinkt ook tegenstrijdig. Maar het is dus niet alleen het risico dat je ter plaatse loopt, maar ook de som van risico's per week.

Dus als de regering sport belangrijker vindt dan cultuur, dan neemt sport een hap uit het "blootstellingsbudget". Dat deden school en winkelen tussen 7-17 uur ook. Toen was het blijkbaar op. Bij meer contacten zouden de totale risico's te groot worden.

En hoe vervelend het voor de mensen in de horeca en cultuursector ook is, dat lijken mij ook de minst noodzakelijke sectoren. Al kun je natuurlijk twijfelen of niet-noodzakelijke winkels belangrijker zijn. Veel kun je immers online bestellen en je kunt bijv. prima een tijdje zonder nieuwe kleding.

Keuzes. Ze blijven lastig. Zeker omdat het hier om mensen en hun inkomen/geluk/welzijn gaat en je gewoon niet iedereen blij kunt maken op dit moment.

Bovenaan Onderaan