Coronavirus

Daar heb je wel een punt! Er zijn heel veel slachtoffers, economisch, in de zorg, de nabestaanden en diegene die misschien jaren lang nog last zullen blijven houden van COVID, jonge mensen die deparesief raken, onderwijs achterstanden, kanker patiënten en alle anderen die nu geen behandeling en operaties kunnen krijgen. Veel te veel. Ik vraag mij alleen af of je als overheid zijnde het sowieso goed zou doen in zo’n situatie. Ik heb overal ter wereld familie en vrienden wonen. Weinige van hen vertellen een positief verhaal over de aanpak aldaar. Of het nou de VS is of Australië of Iran of Duitsland of België of Denemarken. De groepen mensen en hun belangen, leeftijd, beroepen, life style enz zijn zo verschillend dat je geen eenduidig geluid hoort. En ik denk dat we ons moeten realiseren dat in een crisis of in een oorlog gewoon ook veel fouten worden gemaakt. Je moet de mensen die in de frontlinie de lijnen moeten uitzetten en moeten vechten, niet steeds gaan bashen op hun eventuele fouten. Dat is wel wat ik steeds vaker zie.
Exact. Voor bashen hebben we Gerbrands en JdJ klaarstaan. :grin:

Maar je hebt gelijk. Je kunt gezien alle belangen en onzekerheden niet meer dan pappen en nathouden. En men blijft ook zeer afhankelijk van de gedragingen van de bevolking.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Goede posts Kira. Helemaal eens.

Communiceren is ook een vak, waarbij de laatste inzichten ook niet bij iedereen duidelijk zijn. Zo kon ik ook met mijn cursus "begrijpelijk schrijven" nog een geleverde brief door de communicatieadviseur verbeteren.

Ik durf het niet te zeggen of het daadwerkelijk zo is. Maar volgens mij is de bescherming tegen o-mikron vooral lager en niet 0. Ik ergerde me vanmorgen nog over een artikel op ad.nl. De kop zei "ineffectief" en het artikel nog maar 70%. Toch wel 2 verschillende dingen.
OT: volgens mij ben je met de Pfizer booster gewoon weer het mannetje.

We schieten trouwens lekker door het Griekse alfabet van delta naar o-mikron. Is het dan bij Omega ook afgelopen?
Ik moet mezelf wel corrigeren. Met dat AZ gaat het blijkbaar niet zo goed. Dan toch ook nog zorgelijk voor Mevr. Mikasa die ook dat vaccin gekregen heeft.
 
Goede posts Kira. Helemaal eens.

Communiceren is ook een vak, waarbij de laatste inzichten ook niet bij iedereen duidelijk zijn. Zo kon ik ook met mijn cursus "begrijpelijk schrijven" nog een geleverde brief door de communicatieadviseur verbeteren.

Ik durf het niet te zeggen of het daadwerkelijk zo is. Maar volgens mij is de bescherming tegen o-mikron vooral lager en niet 0. Ik ergerde me vanmorgen nog over een artikel op ad.nl. De kop zei "ineffectief" en het artikel nog maar 70%. Toch wel 2 verschillende dingen.
OT: volgens mij ben je met de Pfizer booster gewoon weer het mannetje.

We schieten trouwens lekker door het Griekse alfabet van delta naar o-mikron. Is het dan bij Omega ook afgelopen?
Ja dat valt mij wel op. Van die koppen met "Astra beschermt niet tegen Omikron" . Het zijn de woorden van Van Dissel die met dikke letters gepost worden. Dan denk ik... hmm ok... en nu? Booster of nieuwe vaccinatie plus booster? Als dit waar is dan zal de volgende golf nog heftiger zijn dan deze want mensen denken veilig te zijn met het Astra vaccin terwijl dat misschien niet helemaal het geval is.
 
Ik waardeer scherpe grappen met een randje realiteit, maar ze doen het toch met de info die ze krijgen. 70% was aanvankelijk het doel. Doel bereikt. Mensen die niet willen prikken prima. Niet nodig. Zo is het ook weer.

De varianten hebben dat feestje kennelijk verpest.
Die 70 procent was nog voor de delta variant.. ondertussen zijn we 8 maanden verder
 
Even over de varianten, het is toch belangrijker om eerst heel Afrika te vaccineren en dan pas te gaan boosteren, om zo meer varianten te voorkomen? Of zie ik dit verkeerd?
Tja, om nu aardig beschermd te zijn, hebben we een booster nodig. In Afrika zou men ook graag beschermd willen zijn en kunnen we door vaccinatie varianten voorkomen. Dus beiden moet eigenlijk.
 
Getallen blijven overigens wel dalen nu. Wat fijn is.
Ja, als je testen kwijt raakt :cautious:

Blijft bizar, met zijn vieren achter elkaar getest, mijn uitslag was vannacht om 3u bekend, om 11u hoorde ik dat test van 1 van de kinderen zoek is en de andere twee zijn we nog in afwachting. Raar systeem.
 
Aaaaarrrggghhh GGD aan de lijn, gingen mij vertellen dat ik negatief ben. Ongelofelijk.

Terwijl ik van mijn test had aangegeven deze via DigiD te checken. Wanboel man man man
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je wel een punt! Er zijn heel veel slachtoffers, economisch, in de zorg, de nabestaanden en diegene die misschien jaren lang nog last zullen blijven houden van COVID, jonge mensen die deparesief raken, onderwijs achterstanden, kanker patiënten en alle anderen die nu geen behandeling en operaties kunnen krijgen. Veel te veel. Ik vraag mij alleen af of je als overheid zijnde het sowieso goed zou doen in zo’n situatie. Ik heb overal ter wereld familie en vrienden wonen. Weinige van hen vertellen een positief verhaal over de aanpak aldaar. Of het nou de VS is of Australië of Iran of Duitsland of België of Denemarken. De groepen mensen en hun belangen, leeftijd, beroepen, life style enz zijn zo verschillend dat je geen eenduidig geluid hoort. En ik denk dat we ons moeten realiseren dat in een crisis of in een oorlog gewoon ook veel fouten worden gemaakt. Je moet de mensen die in de frontlinie de lijnen moeten uitzetten en moeten vechten, niet steeds gaan bashen op hun eventuele fouten. Dat is wel wat ik steeds vaker zie.
Je bedoelt dat politiek wanbeleid, visieloosheid en korte termijn denken een universeel iets is? ;)
Deze crisis kost mij teveel als gevolg van maatregelen van de overheid. Dat neem ik ze kwalijk. Dat is natuurlijk maar microniveau, maar ik vrees dat er teveel mensen hun eigen sores hebben en dat je na lockdown 1 het debat aan had moeten gaan of dat het allemaal wel waard is. Ik ben van mening dat we teveel mensen en groepen die niet kwetsbaar waren, kwetsbaar hebben gemaakt zonder er iets tegenover te stellen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Even over de varianten, het is toch belangrijker om eerst heel Afrika te vaccineren en dan pas te gaan boosteren, om zo meer varianten te voorkomen? Of zie ik dit verkeerd?
Eens.
Maar dan moet ik denken aan een Tweet die ik voorbij zag komen; mijn optimisme , voor zover die er al was, verdween onmiddelijk:

" Ik woon aan de zuidkust van Kenia. De ziekenhuizen hier raken de vaccins aan de straatstenen niet kwijt. Van de 14 staffmembers zijn er twee gevaccineerd. Hakuna Corona zegt de rest. God will save us."

EDIT https://www.nporadio1.nl/fragmenten...-07-helpt-het-om-afrika-massaal-te-vaccineren EDIT
 
Je bedoelt dat politiek wanbeleid, visieloosheid en korte termijn denken een universeel iets is? ;)
Deze crisis kost mij teveel als gevolg van maatregelen van de overheid. Dat neem ik ze kwalijk. Dat is natuurlijk maar microniveau, maar ik vrees dat er teveel mensen hun eigen sores hebben en dat je na lockdown 1 het debat aan had moeten gaan of dat het allemaal wel waard is. Ik ben van mening dat we teveel mensen en groepen die niet kwetsbaar waren, kwetsbaar hebben gemaakt zonder er iets tegenover te stellen.
Dat is ook erg vervelend en ik kan me ook idd voorstellen dat er zeker een grote groep is die geraakt wordt door de maatregelen. Ik denk zelf dat niet alleen deze crisis de oorzaak is van het feit dat jij of een groep anderen geraakt zijn. Wat ik bedoel te zeggen is dat we tientallen jaren lang met z’n allen een bepaald beleid hebben toegestaan. De samenleving en de politiek die steeds meent dat de individu zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen geluk, creert te veel flex werkers, te veel ZZPers zonder pensioen, te veel uitzendkrachten zonder een vast contract, te veel 0-uren contracten in de zorg. Wij hebben met z’n allen het goed gevonden dat de overheid zijn handen er af trok van de zorg, pensioenen en arbeidsmarkt. Het zijn nu dan ook deze groepen die de dupe zijn van de maatregelen, want ze waren volledig verantwoordelijk voor hun eigen bestaan. Ik moet er wel bij zeggen dat we zelf ook steeds hebberiger zijn geworden: ik heb veel collega’s gezien die vertrokken om voor zichzelf te kunnen beginnen. Ze wilden niet meer voor een baas werken en de opdrachten stroomden maar binnen. Ze hadden echter een ding nooit geleerd: ondernemen! Immers een ondernemer bouwt buffers op, denkt ook aan de mindere tijden en kijkt vooruit en boven alles: is creatief en niet eenzijdig. Die kan als geen ander zichzelf veranderen en verbeteren. Helaas hebben te veel ondernemers in NL het free record shop- syndroom. Ze bleven maar hetzelfde doen en dachten niet dat hun concept wel eens onderuit zou kunnen worden gehaald door de realiteit.
Maar goed, we dwalen af merk ik. Dat is een andere discussie en niet van toepassing op jouw situatie of op een hele groep andere zzpers.
 
We schieten trouwens lekker door het Griekse alfabet van delta naar o-mikron. Is het dan bij Omega ook afgelopen?
Nee bij Thèta :cautious:
Thèta wordt ook gezien als het symbool van het eind of de dood.
 
Dat is ook erg vervelend en ik kan me ook idd voorstellen dat er zeker een grote groep is die geraakt wordt door de maatregelen. Ik denk zelf dat niet alleen deze crisis de oorzaak is van het feit dat jij of een groep anderen geraakt zijn. Wat ik bedoel te zeggen is dat we tientallen jaren lang met z’n allen een bepaald beleid hebben toegestaan. De samenleving en de politiek die steeds meent dat de individu zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen geluk, creert te veel flex werkers, te veel ZZPers zonder pensioen, te veel uitzendkrachten zonder een vast contract, te veel 0-uren contracten in de zorg. Wij hebben met z’n allen het goed gevonden dat de overheid zijn handen er af trok van de zorg, pensioenen en arbeidsmarkt. Het zijn nu dan ook deze groepen die de dupe zijn van de maatregelen, want ze waren volledig verantwoordelijk voor hun eigen bestaan. Ik moet er wel bij zeggen dat we zelf ook steeds hebberiger zijn geworden: ik heb veel collega’s gezien die vertrokken om voor zichzelf te kunnen beginnen. Ze wilden niet meer voor een baas werken en de opdrachten stroomden maar binnen. Ze hadden echter een ding nooit geleerd: ondernemen! Immers een ondernemer bouwt buffers op, denkt ook aan de mindere tijden en kijkt vooruit en boven alles: is creatief en niet eenzijdig. Die kan als geen ander zichzelf veranderen en verbeteren. Helaas hebben te veel ondernemers in NL het free record shop- syndroom. Ze bleven maar hetzelfde doen en dachten niet dat hun concept wel eens onderuit zou kunnen worden gehaald door de realiteit.
Maar goed, we dwalen af merk ik. Dat is een andere discussie en niet van toepassing op jouw situatie of op een hele groep andere zzpers.
In algemene zin is voor jezelf beginnen vaak lucratiever gebleken. Niks mis mee en ik ga voor een groot deel mee in je verhaal.
Om het echter iets verder te specificeren en nuanceren denk ik dat heel veel muzikanten of kunstenaars best wel hun diensten in een soort loonverband zouden willen gieten, maar dat dit simpelweg niet bestaat. Althans, niet meer of steeds minder. De meeste muziekscholen en kunstencentra werken alle loondienstbetrekkingen er langzaam uit en vervangen het door ZZP. Dat hebben overheden zo geregeld. Ook qua optredens is ZZP-er zijn voor muzikanten de enige manier om niet afhankelijk te zijn van allerlei subsidies. Dus ja, ik ben best kritisch op onze overheid als het op de culturele sector aankomt. Dat is namelijk niet een sector die bestaat uit ZZP-ers die dat zijn geworden omdat het lucratiever was. Het enige lucratieve van mijn eenmanszaak is dat ik bepaalde kosten af kan trekken. Tegelijkertijd zit ik niet in loondienst dus ontvang ik ook geen renteaftrek voor mijn huis. Er is blijkbaar een soort beeld ontstaan dat alle ZZP-ers het ene financiële mazzeltje na het andere krijgen. Dat is in de kunsten veelal niet het geval. Als je veel wilt verdienen, moet je gewoon hard werken.

Goed, terug naar covid. Wilde alleen aangeven dat het wat betreft deze sector iets genuanceerder ligt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
De vrijdag van de eerste week 'onder de wapenen' was steevast ingeruimd voor de verplichte vaccinaties. Daar hoorde je niemand over, was allemaal heel normaal. Het hoorde er gewoon bij.
Typisch dat dat in de Tapijnkazerne in Maastricht in de jaren 60 toch niet gebeurde.
Dus zo gewoon was dat toch blijkbaar echt niet.
Wel een tandarts sessie, overigens van inferieure kwaliteit.
En o ja, de overheid zorgde wel voor onze (volks)gezondheid door regelmatig gratis sigaretten uit te delen aan soldaten op oefening.
Vaccinatie en verplichting horen niet in een adem genoemd te worden.
Zoals de vaccinatie graad er nu voorstaat lijkt me een boosterprik voor wie dat wil naast het strict naleven van basisregels een gezondere optie.
 
Dus zo gewoon was dat toch blijkbaar echt niet.
Of ze waren 30 jaar verder met ontwikkelen van vaccins. Zou kunnen, denk je niet?

Zo zie je maar dat jouw verleden heel anders is dan het mijne. Ik kreeg geen sigaretten, ik werd gevaccineerd.

Vaccinatie en verplichting mogen zeker wel in één adem genoemd worden.
Net zoals verplichting en castratie bij kinderverkrachters.
En zo zijn er nog tal van verplichtingen te verzinnen.

Verplichte anticonceptie zou ook goed geweest zijn in sommige gevallen.
 
Zo zie je maar dat jouw verleden heel anders is dan het mijne. Ik kreeg geen sigaretten, ik werd gevaccineerd.
Jong geleerd is oud gedaan.
Daarom kijken mensen soms met andere ogen naar dezelfde dingen.
Is niet zo erg , denk ik.
Ik zie trouwens liever dialoog dan verplichting.
 
Jong geleerd is oud gedaan.
Daarom kijken mensen soms met andere ogen naar dezelfde dingen.
Is niet zo erg , denk ik.
Ik zie trouwens liever dialoog dan verplichting.
Soms moet je mensen beschermen tegen zichzelf (en hun omgeving tegen hen).
De mens heeft nogal de neiging zichzelf en haar wijsheid te overschatten. Dan is het goed om belangrijke beslissingen voor hen te nemen, zodat zij zichzelf en de samenleving niet benadelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan