Coronavirus

Ik ben geen boomer en erger me in het dagelijks verkeer veel meer aan mannen van zekere leeftijd die in hun Volkswagen op hun telefoon zitten te spelen, of aan fietsende studenten die in het donker zonder licht op een lichtgevend scherm van hun telefoon aan het kijken zijn dan aan ouderen op een E-bike die zich wel aan de verkeersregels houden.

Een dodelijk eenzijdig ongeval is heel vervelend, maar kan gebeuren. Een dodelijk ongeval door de schuld van de ander die totaal niet oplet vind ik vele malen kwalijker.

Maargoed, dat heeft dan weer niet zoveel met corona te maken.
Ik kijk nooit zo veel naar leeftijden. Ik blijf me inderdaad wel verbazen over mensen die nog steeds van alles met hun telefoon doen onder het autorijden. Ik dacht dat we die tijd al ruim voorbij waren en de boetes zijn ook aanzienlijk. Ik heb mijn telefoon of in mijn broekzak of in de houder als ik navigatie nodig heb. Ik moet zeggen dat vroeger in de leaseauto de telefoon helemaal niet nodig was. Die had navigatie en bluetooth. De eigen auto nu is wat minder luxe. Maar dan nog. Ik app niet onder het rijden, doe alles handsfree (nou ja, in de standaard).
 
Ik kijk nooit zo veel naar leeftijden. Ik blijf me inderdaad wel verbazen over mensen die nog steeds van alles met hun telefoon doen onder het autorijden. Ik dacht dat we die tijd al ruim voorbij waren en de boetes zijn ook aanzienlijk. Ik heb mijn telefoon of in mijn broekzak of in de houder als ik navigatie nodig heb. Ik moet zeggen dat vroeger in de leaseauto de telefoon helemaal niet nodig was. Die had navigatie en bluetooth. De eigen auto nu is wat minder luxe. Maar dan nog. Ik app niet onder het rijden, doe alles handsfree (nou ja, in de standaard).
Appen in de auto kan prima met vriend Siri. ;)
 
Rutte vorige maand: we zitten in de shit door ons eigen gedrag! Dat moet beter, stelletje eikels!

Rutte nu.


Krijg toch het heen en weer.
Consequent is het niet. Maar het is slechts een advies.

Als de prinses met 21 ingeënte en getest gasten een feestje op 1,5 meter vierde in de tuin, zie dat ik eerlijk gezegd niet als een enorm probleem. Als je dit 's middags bij het lokale restaurant gedaan had, had het ook gemogen.
 
Consequent is het niet. Maar het is slechts een advies.

Als de prinses met 21 ingeënte en getest gasten een feestje op 1,5 meter vierde in de tuin, zie dat ik eerlijk gezegd niet als een enorm probleem. Als je dit 's middags bij het lokale restaurant gedaan had, had het ook gemogen.

Nee, ik heb er ook niet zo'n moeite mee als het lijkt. Ik heb moeite met de verpakking van de boodschap die voor familie Oranje weer eens anders is.
 
Nee, ik heb er ook niet zo'n moeite mee als het lijkt. Ik heb moeite met de verpakking van de boodschap die voor familie Oranje weer eens anders is.
Ik houd helemaal niet van braveriken en foutjes horen erbij, maar in dit geval betreft het een familie die de staat miljoenen per jaar kost, volledig buiten de maatschappij leeft en nu al voor de 2e keer deze crisis het slechte voorbeeld geeft. Mag best even wat van gezegd worden, lijkt me. Verder gun ik iedere 18-jarige een mooi feest. Amalia, maar ook alle andere 18-jarigen.
 
Ik houd helemaal niet van braveriken en foutjes horen erbij, maar in dit geval betreft het een familie die de staat miljoenen per jaar kost, volledig buiten de maatschappij leeft en nu al voor de 2e keer deze crisis het slechte voorbeeld geeft. Mag best even wat van gezegd worden, lijkt me. Verder gun ik iedere 18-jarige een mooi feest. Amalia, maar ook alle andere 18-jarigen.

Amen, brother!

Van "ons eigen gedrag moet anders" naar "We maken allemaal fouten". Blegh.
 
Ik houd helemaal niet van braveriken en foutjes horen erbij, maar in dit geval betreft het een familie die de staat miljoenen per jaar kost, volledig buiten de maatschappij leeft en nu al voor de 2e keer deze crisis het slechte voorbeeld geeft. Mag best even wat van gezegd worden, lijkt me. Verder gun ik iedere 18-jarige een mooi feest. Amalia, maar ook alle andere 18-jarigen.
Ik heb n week in NL verbracht en weet nu de nadelen weer. "Mag best even gezegd worden" dat t kut is hoe er dingen misgaan in de covid aanpak, "mag best even gezegd worden" dat Marco Borsato verdacht is van iets vreselijks, "mag best even gezegd worden" dat max gewonnen heeft en dat heel speciaal is. En iedereen mag dat. Dus herhalen we dat net zo vaak tot iedereen die die dingen vind zijn zegje heeft gedaan en zijn geluid heeft laten horen op tv en in de column. Bekrompen media in NL. Collectief boos zijn op iets/iemand is blijkbaar de norm.
 
Ik heb n week in NL verbracht en weet nu de nadelen weer. "Mag best even gezegd worden" dat t kut is hoe er dingen misgaan in de covid aanpak, mag best even gezegd worden dat Marco Borsato verdacht is van iets vreselijks, mag best even gezegd worden dat max gewonnen heeft. En iedereen mag dat. Dus herhalen we dat net zo vaak tot iedereen die die dingen vind zijn zegje heeft gedaan en zijn geluid heeft laten horen op tv en in de column. Bekrompen media in NL.

Gaat mij gewoon om de consistentie van de boodschap van dhr Rutte, mijn Nederlandmoeie kameraad. ;)
 
Ik heb n week in NL verbracht en weet nu de nadelen weer. "Mag best even gezegd worden" dat t kut is hoe er dingen misgaan in de covid aanpak, "mag best even gezegd worden" dat Marco Borsato verdacht is van iets vreselijks, "mag best even gezegd worden" dat max gewonnen heeft en dat heel speciaal is. En iedereen mag dat. Dus herhalen we dat net zo vaak tot iedereen die die dingen vind zijn zegje heeft gedaan en zijn geluid heeft laten horen op tv en in de column. Bekrompen media in NL. Collectief boos zijn op iets/iemand is blijkbaar de norm.
Dat over Max heeft ook te maken met het Calimero complex...
 
Uit de geWOBte stukken

FGu1JEJXoAEbvPV


Kort gezegd, zo hoog mogelijk besmetten is dus weldegelijk de strategie geweest.
 
Ik heb n week in NL verbracht en weet nu de nadelen weer. "Mag best even gezegd worden" dat t kut is hoe er dingen misgaan in de covid aanpak, "mag best even gezegd worden" dat Marco Borsato verdacht is van iets vreselijks, "mag best even gezegd worden" dat max gewonnen heeft en dat heel speciaal is. En iedereen mag dat. Dus herhalen we dat net zo vaak tot iedereen die die dingen vind zijn zegje heeft gedaan en zijn geluid heeft laten horen op tv en in de column. Bekrompen media in NL. Collectief boos zijn op iets/iemand is blijkbaar de norm.
Jouw ervaring van een week is blijkbaar de norm. ;) Ik denk dat het meevalt. Ik vind ons koningshuis een achterhaald instituut en eigenlijk het enige waar je ze voor zou kunnen inzetten (zeker ten tijden van crisis) is voor een bepaalde vorm van verbinding. Wordt alleen wel lastig als ze een leven leiden dat volledig buiten de maatschappij staat.
 
Uit de geWOBte stukken

FGu1JEJXoAEbvPV


Kort gezegd, zo hoog mogelijk besmetten is dus weldegelijk de strategie geweest.

Dat zei Rutte dan ook gewoon in het eerste Torenbabbeltje. Daarna werd daarop terug gekrabbeld. Ik meen me te herinneren dat er werd gedaan alsof dat niet zo gezegd was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan