Coronavirus

Dus nogmaals: communicatie is verreweg het belangrijkste. Overtuigen, in plaats van verplichten.
Met een vaccinatieplicht krijg je alleen maar als effect hakken in het zand en polarisatie.
Maar dat overtuigen zijn al we alweer ruim een jaar mee bezig. Andere landen voeren wel vaccinatieplicht in.
Zijn we dadelijk niet gewoon weer te laat?
 
Maar dat overtuigen zijn al we alweer ruim een jaar mee bezig. Andere landen voeren wel vaccinatieplicht in.
Zijn we dadelijk niet gewoon weer te laat?
Ja? Vandaar dat met een gerichte actie van de priktelefoon op 1 dag er 1.200 mensen overstag gaan?

Neem je eigen wijze van overtuigd raken niet als de standaard voor eenieder, stap uit je bubbel van bijvoorbeeld leefomgeving, opleidingsniveau, taalvaardigheid. (algemeen bedoeld, niet als kritiek op jou Kira )
 
Maar dat overtuigen zijn al we alweer ruim een jaar mee bezig. Andere landen voeren wel vaccinatieplicht in.
Zijn we dadelijk niet gewoon weer te laat?
Zoals Der Jaufe idd ook al aangeeft is de Overheid hier totaal niet mee bezig. Het enige dat de Overheid aan het doen is is boos worden op niet-gevaccineerden en hen afwimpelen als minderwaardig en wappies. Totaal geen interesse om hun te overtuigen.

Daar zijn we inderdaad dus veel te laat mee. :D
 
Zoals Der Jaufe idd ook al aangeeft is de Overheid hier totaal niet mee bezig. Het enige dat de Overheid aan het doen is is boos worden op niet-gevaccineerden en hen afwimpelen als minderwaardig en wappies. Totaal geen interesse om hun te overtuigen.

Daar zijn we inderdaad dus veel te laat mee. :D

Ik volg lang niet alles meer, dus wie weet zit ik abuis, maar volgens mij schiet je met bovenstaande ook weer iets te ver door?
 
Ik volg lang niet alles meer, dus wie weet zit ik abuis, maar volgens mij schiet je met bovenstaande ook weer iets te ver door?
Hij chargeert wat om het punt duidelijk te maken, maar het heeft er veel van weg alsof de overheid de gehele bevolking heeft benaderd als een groep die staat te popelen om die prik te nemen. Kortom, de stakeholdersanalyse is ruk geweest.
 
Ja? Vandaar dat met een gerichte actie van de priktelefoon op 1 dag er 1.200 mensen overstag gaan?
Sinds het aankondigen van de vaccinaties heeft de overheid al campagnes lopen om mensen te overtuigen. Van tv commercials, persconferenties en pers toolkits. Daarnaast zijn er een hoop experts geweest die pleidooien hebben gehouden om mensen zich te laten vaccineren. Ook verschillende burgerinitatieven.

Ook veel mensen hebben mensen in hun omgeving proberen te overtuigen van het nut van vaccineren.

Dat de priktelefoon succes heeft is natuurlijk geweldig en juich ik ook toe. Alleen zijn er wel twee variabelen die het succes niet op de gehele 15% die nog niet volledig is gevaccineerd kunnen toeschrijven. 1. De mensen bellen met twijfels. Dit zijn mensen die sws al open staan voor een vaccinatie maar vaak om medische redenen twijfelen. Als je vaccinatieplicht zou toestaan zou het goed zijn als deze mensen geïnformeerd worden. Ik vermoed dat deze groep minder problemen heeft met een verplichting (zeker als er rekening word gehouden met hun gezondheid) dan andere mensen. 2. 80% is een cijfer wat genoemd word door een vrijwilliger. Maar of dit geld voor alle belletjes is mij niet helemaal duidelijk. Daarnaast kan iemand na een telefoongesprek zeggen dat hij/zij zich wil laten vaccineren. Of de vaccinatie ook daadwerkelijk gezet word is een andere vraag.

Ook had een gedeelte van de bellers een vraag over zijn/haar boosterprik.

Dus ja, het initiatief is geweldig en moet zeker gebruikt worden. Maar ik ben wel licht sceptisch of dat we met alleen communiceren de 95% gaan halen. Zeker omdat het tegenovergestelde van de twijfel telefoon ook mensen als Baudet zijn die onwaarheden verkondigen. Waardoor mensen zich niet kunnen vaccineren of juist geen booster prik willen halen.

Neem je eigen wijze van overtuigd raken niet als de standaard voor eenieder, stap uit je bubbel van bijvoorbeeld leefomgeving, opleidingsniveau, taalvaardigheid. (algemeen bedoeld, niet als kritiek op jou Kira )
Zeker. Goede overtuiging verschilt per persoon en hier moet ook zeker naar gekeken worden naar persoonlijke omstandigheden. Ik vrees alleen een beetje dat we tegen de feiten aanlopen. Denk aan dat we niet eens de stap van 2G hebben bereikt en dat andere landen al bezig zijn met een vaccinatieplicht in te voeren. Dit zou niet meer voorkeur hebben maar het lijkt erop dat dit wel de enigste mogelijkheid aan het worden is om corona zo veel mogelijk onder controle te houden.
 
Sinds het aankondigen van de vaccinaties heeft de overheid al campagnes lopen om mensen te overtuigen. Van tv commercials, persconferenties en pers toolkits. Daarnaast zijn er een hoop experts geweest die pleidooien hebben gehouden om mensen zich te laten vaccineren. Ook verschillende burgerinitatieven.

Ook veel mensen hebben mensen in hun omgeving proberen te overtuigen van het nut van vaccineren.

Dat de priktelefoon succes heeft is natuurlijk geweldig en juich ik ook toe. Alleen zijn er wel twee variabelen die het succes niet op de gehele 15% die nog niet volledig is gevaccineerd kunnen toeschrijven. 1. De mensen bellen met twijfels. Dit zijn mensen die sws al open staan voor een vaccinatie maar vaak om medische redenen twijfelen. Als je vaccinatieplicht zou toestaan zou het goed zijn als deze mensen geïnformeerd worden. Ik vermoed dat deze groep minder problemen heeft met een verplichting (zeker als er rekening word gehouden met hun gezondheid) dan andere mensen. 2. 80% is een cijfer wat genoemd word door een vrijwilliger. Maar of dit geld voor alle belletjes is mij niet helemaal duidelijk. Daarnaast kan iemand na een telefoongesprek zeggen dat hij/zij zich wil laten vaccineren. Of de vaccinatie ook daadwerkelijk gezet word is een andere vraag.

Ook had een gedeelte van de bellers een vraag over zijn/haar boosterprik.

Dus ja, het initiatief is geweldig en moet zeker gebruikt worden. Maar ik ben wel licht sceptisch of dat we met alleen communiceren de 95% gaan halen. Zeker omdat het tegenovergestelde van de twijfel telefoon ook mensen als Baudet zijn die onwaarheden verkondigen. Waardoor mensen zich niet kunnen vaccineren of juist geen booster prik willen halen.


Zeker. Goede overtuiging verschilt per persoon en hier moet ook zeker naar gekeken worden naar persoonlijke omstandigheden. Ik vrees alleen een beetje dat we tegen de feiten aanlopen. Denk aan dat we niet eens de stap van 2G hebben bereikt en dat andere landen al bezig zijn met een vaccinatieplicht in te voeren. Dit zou niet meer voorkeur hebben maar het lijkt erop dat dit wel de enigste mogelijkheid aan het worden is om corona zo veel mogelijk onder controle te houden.
Wacht! Is er iets met "Corona" dan? Nog niets over gehoord. En vaccinaties: wat is dat dan weer?

Fucking pamper-bevolking. :braak: Als het niet op een zilveren serviesblaadje wordt aangereikt volgens hun specificaties en hun wensen geven ze niet thuis.:mad:
 
AstraZenica helpt dus niet tegen deze nieuwe variant. Is een booster dan voldoende of moet je dan weer een vaccinatie nemen van een ander pharmaceut?
 
Hij chargeert wat om het punt duidelijk te maken, maar het heeft er veel van weg alsof de overheid de gehele bevolking heeft benaderd als een groep die staat te popelen om die prik te nemen. Kortom, de stakeholdersanalyse is ruk geweest.

Zouden ze er niet in eerste instantie vanuit zijn gegaan dat die groep groot genoeg was. Ik heb even terug zitten lezen. Aanvankelijk werd gecommuniceerd door de WHO dat 70% waarschijnlijk voldoende was. Dat blijkt niet zo te zijn, maar daar zitten we wel ruim boven. Op dat moment was het ook nog allemaal vrijblijvender, want 70% werd toch wel gerealiseerd. Wellicht daarom ook de voorlichtingscampagnes op een lager pitje? Nu wordt het dwingender, nu komt meer voorlichting van de grond, want 84% blijkt niet genoeg. Waarschijnlijk weer net iets te laat, het blijft reactief. Maar dat komt denk ik voort vanuit politieke invalshoek.

Verder moet ik gewoon toegeven dat ik vrijwel alles ter kennisgeving aanneem en er nog weinig over lees en kijk. Lijstje maatregelen via nu.nl en door. Dus geen idee hoe de toon en niveau. Ik heb effe m'n coronavirus nieuws taks bereikt.
 
Zouden ze er niet in eerste instantie vanuit zijn gegaan dat die groep groot genoeg was. Ik heb even terug zitten lezen. Aanvankelijk werd gecommuniceerd door de WHO dat 70% waarschijnlijk voldoende Kwas. Dat blijkt niet zo te zijn, maar daar zitten we wel ruim boven. Op dat moment was het ook nog allemaal vrijblijvender, want 70% werd toch wel gerealiseerd. Wellicht daarom ook de voorlichtingscampagnes op een lager pitje? Nu wordt het dwingender, nu komt meer voorlichting van de grond, want 84% blijkt niet genoeg. Waarschijnlijk weer net iets te laat, het blijft reactief. Maar dat komt denk ik voort vanuit politieke invalshoek.

Verder moet ik gewoon toegeven dat ik vrijwel alles ter kennisgeving aanneem en er nog weinig over lees en kijk. Lijstje maatregelen via nu.nl en door. Dus geen idee hoe de toon en niveau. Ik heb effe m'n coronavirus nieuws taks bereikt.
Kortom, de zesjes cultuur doet ons de das om ;) en dat laatste, ja begrijpelijk.
 
Kortom, de zesjes cultuur doet ons de das om ;) en dat laatste, ja begrijpelijk.

Ik waardeer scherpe grappen met een randje realiteit, maar ze doen het toch met de info die ze krijgen. 70% was aanvankelijk het doel. Doel bereikt. Mensen die niet willen prikken prima. Niet nodig. Zo is het ook weer.

De varianten hebben dat feestje kennelijk verpest.
 
Ik waardeer scherpe grappen met een randje realiteit, maar ze doen het toch met de info die ze krijgen. 70% was aanvankelijk het doel. Doel bereikt. Mensen die niet willen prikken prima. Niet nodig. Zo is het ook weer.

De varianten hebben dat feestje kennelijk verpest.
Kan ook, maar de kans dat een virus muteert is redelijk aanwezig, de kans de effectiviteit daarmee afneemt ook. Kortom, een klein beetje adviseur had ze dit in januari 2020 al kunnen influisteren.
 
Kan ook, maar de kans dat een virus muteert is redelijk aanwezig, de kans de effectiviteit daarmee afneemt ook. Kortom, een klein beetje adviseur had ze dit in januari 2020 al kunnen influisteren.

Nou. Januari 2020 zou wel erg voortvarend zijn geweest. :grin:
 
Dat de dood er bij hoort is een open deurtje van je en dat kan niemand ontkennen. Een grote wereldwijde pandemie wat tot nu toe was uitgebleven de laatste decennia, heeft de hele wereld in zijn greep. Dat is onvergelijkbaar met allerlei andere oorzaken van doodgaan. En je doet alsof het alleen de 90 jarigen zijn die hierdoor sterven of op de IC bedden terecht komen. Wat je ook voor de zorg wel of niet had gedaan: deze pandemie is zo groot dat ook landen met het dubbele aan de IC bedden een crisis hebben. Dat moet voor diegene die alleen maar over hun eigen vrijheid praten toch te denken geven. Dus nee, dood gaan zoals we dat normaal kennen is iets heel anders dan waar we nu mee te maken hebben.
En wanneer de katten of muizen in jouw buurt een plaag worden wat de gezondheid van de buurt op zijn kop zet, dan worden ze ook met de bestrijdingsmiddelen of vergassing of wat dan ook, tegengehouden. Jouw voorbeeld is dus een inkoppertje.
Het gaat alleen niet om vrijheden tegenover slachtoffers. Het gaat om slachtoffers tegenover slachtoffers. Zowel van de pandemie als van de gevolgen van de maatregelen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Maar dat overtuigen zijn al we alweer ruim een jaar mee bezig. Andere landen voeren wel vaccinatieplicht in.
Zijn we dadelijk niet gewoon weer te laat?
Goede posts Kira. Helemaal eens.

Communiceren is ook een vak, waarbij de laatste inzichten ook niet bij iedereen duidelijk zijn. Zo kon ik ook met mijn cursus "begrijpelijk schrijven" nog een geleverde brief door de communicatieadviseur verbeteren.
AstraZenica helpt dus niet tegen deze nieuwe variant. Is een booster dan voldoende of moet je dan weer een vaccinatie nemen van een ander pharmaceut?
Ik durf het niet te zeggen of het daadwerkelijk zo is. Maar volgens mij is de bescherming tegen o-mikron vooral lager en niet 0. Ik ergerde me vanmorgen nog over een artikel op ad.nl. De kop zei "ineffectief" en het artikel nog maar 70%. Toch wel 2 verschillende dingen.
OT: volgens mij ben je met de Pfizer booster gewoon weer het mannetje.

We schieten trouwens lekker door het Griekse alfabet van delta naar o-mikron. Is het dan bij Omega ook afgelopen?
 
Het gaat alleen niet om vrijheden tegenover slachtoffers. Het gaat om slachtoffers tegenover slachtoffers. Zowel van de pandemie als van de gevolgen van de maatregelen.
Daar heb je wel een punt! Er zijn heel veel slachtoffers, economisch, in de zorg, de nabestaanden en diegene die misschien jaren lang nog last zullen blijven houden van COVID, jonge mensen die deparesief raken, onderwijs achterstanden, kanker patiënten en alle anderen die nu geen behandeling en operaties kunnen krijgen. Veel te veel. Ik vraag mij alleen af of je als overheid zijnde het sowieso goed zou doen in zo’n situatie. Ik heb overal ter wereld familie en vrienden wonen. Weinige van hen vertellen een positief verhaal over de aanpak aldaar. Of het nou de VS is of Australië of Iran of Duitsland of België of Denemarken. De groepen mensen en hun belangen, leeftijd, beroepen, life style enz zijn zo verschillend dat je geen eenduidig geluid hoort. En ik denk dat we ons moeten realiseren dat in een crisis of in een oorlog gewoon ook veel fouten worden gemaakt. Je moet de mensen die in de frontlinie de lijnen moeten uitzetten en moeten vechten, niet steeds gaan bashen op hun eventuele fouten. Dat is wel wat ik steeds vaker zie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan