Teamspirit
Assistent Coach
Laat ze maar leveren dan. Blijkbaar kan de bbb binnen no time de maatschappelijke problemen oplossen. Het speelkwartier is voorbij nu. Eens kijken wat er van terecht komt en hoe ze ook de politieke tegenstanders rustig kunnen houden.
De verwachtingen zijn hoog. De teleurstelling komt later.
Helemaal mee eens. En ik denk dat er in principe heel veel fout gaat lopen bij de BBB, maar ik heb hogere verwachtingen van ze dan de FVD. En ik snap ook niet dat ze in het extreem rechtse hok geplaatst worden. Er zijn stiekem een heleboel goede ideen die ze hebben, maar ze maken een fout met de stikstof.
D66 versus BBB op gebied van migratie en zo kan ik wel doorgaan:
BBB
- Economische gelukszoekers zonder werk en inkomen worden niet toegelaten of zo snel mogelijk uitgezet naar eigen land. Nederland neemt alleen aantoonbare oorlogsslachtoffers of aantoonbaar ernstig bedreigde mensen op.
Versus D66
Maar voor andere economische vluchtelingen is hier geen plek. We halen zelf migranten naar Nederland voor werk, migranten die hier zonder reden komen worden snel teruggestuurd. Op Europees niveau maken we afspraken met de landen waar deze mensen vandaan komen. Zo gaan deze migranten zo snel mogelijk terug naar het land van herkomst
Exact hetzelfde wat ze zeggen.
D66
Economische migranten naar Nederland halen
Maar we gaan een stap verder. We halen ook zelf migranten naar Nederland. Er is een tekort aan mensen in de tuinteelt, bouw en zorg. Economische migranten kunnen dit tekort opvullen. We halen extra handen naar Nederland zodat we kunnen inspelen op wat de economie op dat moment nodig heeft. Dat doen we gereguleerd: een speciale commissie gaat kijken naar wat er nodig is. Deze migranten blijven maximaal 4 jaar in Nederland. Daarna kunnen ze de opgedane kennis en ervaring weer gebruiken in het land van herkomst.
Versus BBB
- Immigranten die NIET uit een oorlogsgebied komen of van wie het bestaan van hun en hun gezin niet ernstig worden bedreigd, moeten kunnen aantonen dat zij in Nederland vast werk en een onderkomen hebben. Als zij dit kunnen bewijzen én de Nederlandse taal goed machtig zijn, worden zij toegelaten. Na vijf jaar te hebben bijgedragen aan de Nederlandse maatschappij en economie, kunnen zij in aanmerking komen voor een permanente verblijfsvergunning.
BBB gaat minder extreem dan D66 die de migranten weer wegstuurt.