Binnenlandse Politiek

Ik had nooit verwacht dat jij dit gedrag onbelangrijk zou vinden en dan begint te leuteren over mobieltjes in de klas. De mensen op het ministerie tellen niet mee?
Ik vind dit soort , vaak op de a-sociale media opgeblazen, geblaat over wat een persoon "misdeed", inderdaad onbelangrijk. Dat noem ik geleuter.
Daarentegen is het wettelijk verbieden van nog meer a-sociaal gedrag bevorderende mobieltjes iets wat ons aller aandacht moet blijven vasthouden.

De overheid begaat anders weer een blunder, net als b.v bij het bevorderen van gokverslaving.
Mobieltjes in het onderwijs; prima thuis bij huiswerk. In de klas; weg ermee.
 
Ik had nooit verwacht dat jij dit gedrag onbelangrijk zou vinden en dan begint te leuteren over mobieltjes in de klas. De mensen op het ministerie tellen niet mee?

Het gaat er mij om dat je als leidinggevende fatsoenlijk met je mensen om gaat. Het zijn toch geen slaven op het ministerie? Dat heeft niks met cancelen te maken, maar met fatsoen.
Toch is het te begrijpen dat bestuurders onder druk ook onder hoogspanning kunnen reageren.
 
Ik vind dit soort , vaak op de a-sociale media opgeblazen, geblaat over wat een persoon "misdeed", inderdaad onbelangrijk. Dat noem ik geleuter.
Daarentegen is het wettelijk verbieden van nog meer a-sociaal gedrag bevorderende mobieltjes iets wat ons aller aandacht moet blijven vasthouden.

De overheid begaat anders weer een blunder, net als b.v bij het bevorderen van gokverslaving.
Mobieltjes in het onderwijs; prima thuis bij huiswerk. In de klas; weg ermee.
Als dat zo is, ben ik blij dat ik jou niet als leraar had. Een schreeuwende leraar, laat maar.
Toch is het te begrijpen dat bestuurders onder druk ook onder hoogspanning kunnen reageren.
Ik hoop dat die mensen juist onder hoogspanning op hun best zijn en niet bezwijken.
 
Als dat zo is, ben ik blij dat ik jou niet als leraar had. Een schreeuwende leraar, laat maar.
Als wat zo is?
Hoezo was ik een schreeuwende leraar volgens jou?
Waar gaat dit nu ineens over?
Omdat ik een mobieltjes verbod belangrijker vind dan misdraging van een persoon?
Mag ik zeggen dat ik totaal niets snap van deze vreemdsoortige reactie.
?????
 
Als dat zo is, ben ik blij dat ik jou niet als leraar had. Een schreeuwende leraar, laat maar.

Ik hoop dat die mensen juist onder hoogspanning op hun best zijn en niet bezwijken.
We Mogen best wat zuiniger zijn op onze bestuurders wat dat betreft. Burn outs onder politici is een trend geworden
 
Als wat zo is?
Hoezo was ik een schreeuwende leraar volgens jou?
Waar gaat dit nu ineens over?
Omdat ik een mobieltjes verbod belangrijker vind dan misdraging van een persoon?
Mag ik zeggen dat ik totaal niets snap van deze vreemdsoortige reactie.
?????
Als je het normaal vindt als mensen met een machtspositie schreeuwend door de wereld gaan, is het mijn aanname dat hè dat dan zelf ook deed.
 
Als je het normaal vindt als mensen met een machtspositie schreeuwend door de wereld gaan, is het mijn aanname dat hè dat dan zelf ook deed.
Ik vind het helemaal niet normaal dat mensen met een machtspositie schreeuwend door de wereld gaan. Hoe verzin je het.
Ik vind alleen dat er meer aandacht moet zijn voor belangrijker zaken die vaak slechts even in het nieuws zijn zonder dat er verder iets mee gebeurt.
Zoals dat mobieltjesverbod dat er nog steeds niet is.
Den Haag zou zich derhalve minder druk moeten maken over de waan van de dag en/of incidenten en meer over zaken waar hele generaties last van kunnen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het helemaal niet normaal dat mensen met een machtspositie schreeuwend door de wereld gaan. Hoe verzin je het.
Ik vind alleen dat er meer aandacht moet zijn voor belangrijker zaken die vaak slechts even in het nieuws zijn zonder dat er verder iets mee gebeurt.
Zoals dat mobieltjesverbod dat er nog steeds niet is.
Den Haag zou zich derhalve minder druk moeten maken over de waan van de dag en/of incidenten en meer over zaken waar hele generaties last van kunnen hebben.
Deze dingen staan los van elkaar. Als je de aandacht weer verlegt, toont dat m.i. aan dat het andere normaal dan wel onbelangrijk is.
 
Deze dingen staan los van elkaar. Als je de aandacht weer verlegt, toont dat m.i. aan dat het andere normaal dan wel onbelangrijk is.
Wederom een interpretatie van jou die niet overeenkomt met wat ik beweer.
En dat na die rare aanname van jou dat ik wel schreeuwend voor de klas moet hebben gestaan. (???)

Voor mij staan deze zaken niet los van elkaar. Integendeel. Het gaat allebei om onderwijs.
Kijken we wat een mens fout doet of waar een heel systeem in de fout gaat.
Waar driekwart van de leraren, jawel, de werkers in het veld zeggen; a.u.b. alle mobieltjes de klas uit.
Daar wil ik het over (blijven) hebben.
 
Wederom een interpretatie van jou die niet overeenkomt met wat ik beweer.
En dat na die rare aanname van jou dat ik wel schreeuwend voor de klas moet hebben gestaan. (???)

Voor mij staan deze zaken niet los van elkaar. Integendeel. Het gaat allebei om onderwijs.
Kijken we wat een mens fout doet of waar een heel systeem in de fout gaat.
Waar driekwart van de leraren, jawel, de werkers in het veld zeggen; a.u.b. alle mobieltjes de klas uit.
Daar wil ik het over (blijven) hebben.
Mobieltjes bepalen nu al het leven van de leerlingen en zullen dat de rest van hun leven ook doen (of een opvolger van de mobiele telefoon). Waarschijnlijk komt AI daar nu bij. Hoe iemand omgaat met informatie is de afgelopen 20 jaar veranderd en zal nog veel meer veranderen. Naar mijn idee moet het onderwijs hier een een goede oplossing voor bedenken. Simpelweg verbieden vind ik persoonlijk te kort door de bocht. En ik begrijp best dat je basisvaardigheden zonder mobiel wilt aanleren, maar naar mijn idee kan je daarna de energie beter steken in het goed leren omgaan met een mobiele telefoon. Daar hebben ze in de toekomst meer aan.

amAGGj2_700b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mobieltjes bepalen nu al het leven van de leerlingen en zullen dat de rest van hun leven ook doen (of een opvolger van de mobiele telefoon). Waarschijnlijk komt AI daar nu bij. Hoe iemand omgaat met informatie is de afgelopen 20 jaar veranderd en zal nog veel meer veranderen. Naar mijn idee moet het onderwijs hier een een goede oplossing voor bedenken. Simpelweg verbieden vind ik persoonlijk te kort door de bocht. En ik begrijp best dat je basisvaardigheden zonder mobiel wilt aanleren, maar naar mijn idee kan je daarna de energie beter steken in het goed leren omgaan met een mobiele telefoon. Daar hebben ze in de toekomst meer aan.
Met je eens dat mobieltjes en andere "vindingen" in de toekomst een grote rol gaan spelen.

Maar in het overleg van Wiersma waarbij ook leerlingen inspraak hadden kwam slechts als plus naar voren dat ze als volwassenen ook de verleiding moesten kunnen weerstaan tijdens het werk.
Dus moesten ze dat ook nu maar in de les vast leren.
Een kul argument, want een puber heeft nog niet het volgroeide brein dat hij /zij als volwassene hopelijk wel heeft.

Zoals ik zei hoort moderne techniek wel in het onderwijs, maar dat is iets anders dan gebruik/misbruik van mobieltjes in de klas.
Werk er thuis maar mee voor je schoolopdrachten.

Verder mag het niet de zoveelste extra taak van het (voortgezet) onderwijs worden om hier oplossingen voor te vinden of de leerlingen te leren omgaan met de digitale wereld.
Thuis horen ze te leren omgaan met het fenomeen mobiele telefoon. Dat is een taak van de ouders.
 
Mobieltjes bepalen nu al het leven van de leerlingen en zullen dat de rest van hun leven ook doen (of een opvolger van de mobiele telefoon). Waarschijnlijk komt AI daar nu bij. Hoe iemand omgaat met informatie is de afgelopen 20 jaar veranderd en zal nog veel meer veranderen. Naar mijn idee moet het onderwijs hier een een goede oplossing voor bedenken. Simpelweg verbieden vind ik persoonlijk te kort door de bocht. En ik begrijp best dat je basisvaardigheden zonder mobiel wilt aanleren, maar naar mijn idee kan je daarna de energie beter steken in het goed leren omgaan met een mobiele telefoon. Daar hebben ze in de toekomst meer aan.
Op dit moment worden al tablets en laptops gebruikt. Ook in mijn muzieklessen gebruiken we mobieltjes om dingen op te zoeken. Het is in principe al een onderdeel van het onderwijs en dat zal alleen maar toenemen. Het zijn toch vooral de boomers (ouderen) die hier een probleem van maken. De maatschappij veranderd dus ook het onderwijs. Dat dit vooral voor ouderen te snel gaat is geen reden de vooruitgang tegen te houden.
 
Even terug naar wat relevantere zaken. Bbb en GroenLinks blijkbaar niet zo verschillend. Opvallend is dat d66 overigens in alle provincies buiten de colleges worden gehouden terwijl gl een nog strenger stikstof beleid wil..
 
Zoals ik zei hoort moderne techniek wel in het onderwijs, maar dat is iets anders dan gebruik/misbruik van mobieltjes in de klas.
Werk er thuis maar mee voor je schoolopdrachten.

Maar ik lees uit jouw posts dat je een mobieltje compleet wilt verbieden in de klas. Daar ben ik het dus niet mee eens.

Verder mag het niet de zoveelste extra taak van het (voortgezet) onderwijs worden om hier oplossingen voor te vinden of de leerlingen te leren omgaan met de digitale wereld.
Thuis horen ze te leren omgaan met het fenomeen mobiele telefoon. Dat is een taak van de ouders.

In mijn opinie is de hoofdtaak van het onderwijs om kinderen te leren gaan met informatie. Daar speelt (op dit moment) een mobieltje een centrale rol in. Ik vind dit juist geen taak van de ouders. Het is misschien vloeken in de kerk, maar ik vind het goed om leren gaan met mobieltjes (computers zijn al bijna achterhaald) misschien nog wel belangrijker dan spelling of staartdelingen.
 
Maar ik lees uit jouw posts dat je een mobieltje compleet wilt verbieden in de klas. Daar ben ik het dus niet mee eens.



In mijn opinie is de hoofdtaak van het onderwijs om kinderen te leren gaan met informatie. Daar speelt (op dit moment) een mobieltje een centrale rol in. Ik vind dit juist geen taak van de ouders. Het is misschien vloeken in de kerk, maar ik vind het goed om leren gaan met mobieltjes (computers zijn al bijna achterhaald) misschien nog wel belangrijker dan spelling of staartdelingen.
Computers zijn niet achterhaald. Leerlingen hebben tegenwoordig een laptop. In ieder geval in het v.o. ze moeten zelf inloggen op het schoolsysteem om cijfers, beoordelingen en zelfs lesstof te downloaden
 
Computers zijn niet achterhaald. Leerlingen hebben tegenwoordig een laptop. In ieder geval in het v.o. ze moeten zelf inloggen op het schoolsysteem om cijfers, beoordelingen en zelfs lesstof te downloaden
Je hebt gelijk, ik overdrijf misschien wat omdat ik verwacht dat de mobiel en de computer/laptop/tablet in elkaar over gaan lopen. Uiteindelijk is het een zelfde soort apparaat natuurlijk.
 
Je hebt gelijk, ik overdrijf misschien wat omdat ik verwacht dat de mobiel en de computer/laptop/tablet in elkaar over gaan lopen. Uiteindelijk is het een zelfde soort apparaat natuurlijk.
Mwah, Niet helemaal mee eens. Probeer maar eens een excel sheet op je mobiel of tablet in elkaar te zetten. Heb ik toch liever een toetsenbord en een muis. En het gemak van bijvoorbeeld een usb aansluiting mis je op een mobiel of tablet
 
Terug
Bovenaan Onderaan