Binnenlandse Politiek

Nee, je moet je nooit verlagen tot het nivieau van de ander. Daarmee laat je zien dat je zelf domlinks bent. Schelden, slaan, mensen omlaag duwen zijn allemaal hele nare zaken maar je moet jezelf niet verlagen totdat niveau.
Sinds wanneer is iemand ‘dom’ noemen schelden? In dit geval een feitelijke constatering. Ik vind dat ik met de term domrechts nog te lief ben voor forum-incels als Gideon. Ze zijn behalve dom ook gevaarlijk, gek en kwaadaardig. Dit filmpje bewijst dat.
 
Sinds wanneer is iemand ‘dom’ noemen schelden? In dit geval een feitelijke constatering. Ik vind dat ik met de term domrechts nog te lief ben voor forum-incels als Gideon. Ze zijn behalve dom ook gevaarlijk, gek en kwaadaardig. Dit filmpje bewijst dat.

Iemand dom noemen is het neerzetten van Iemand op een negatieve manier. Het heeft geen enkele toegevoegd waarde en je behandelt mensen laagdunkend en je bent neerbuigend.
 
Iemand dom noemen is het neerzetten van Iemand op een negatieve manier. Het heeft geen enkele toegevoegd waarde en je behandelt mensen laagdunkend en je bent neerbuigend.
Gideon noemt zwarte mensen ‘negroïde primaten’ en ik mag dan hem niet domrechts noemen? Kom op mensen, een koe moet je een koe noemen.
 
Gideon noemt zwarte mensen ‘negroïde primaten’ en ik mag dan hem niet domrechts noemen? Kom op mensen, een koe moet je een koe noemen.
Meijeren is zeker niet dom. Gewiekst en weet precies hoe ie extreem rechts boos kan maken. Volgens mij is ie afgestudeerd jurist. Universiteit en alles. Die weet precies wat ie doet. Dat maakt het juist gevaarlijk.
 
Meijeren is zeker niet dom. Gewiekst en weet precies hoe ie extreem rechts boos kan maken. Volgens mij is ie afgestudeerd jurist. Universiteit en alles. Die weet precies wat ie doet. Dat maakt het juist gevaarlijk.
De stroming waar hij op meelift is domrechts, hijzelf is kwaadaardig en gevaarlijk inderdaad. Ik heb ook op uni’s gelopen en daar lopen zat domme mensen hoor, ook juristen. En er lopen zat slimme mensen op het mbo.
 
De stroming waar hij op meelift is domrechts, hijzelf is kwaadaardig en gevaarlijk inderdaad. Ik heb ook op uni’s gelopen en daar lopen zat domme mensen hoor, ook juristen. En er lopen zat slimme mensen op het mbo.
De achterban van forum zijn (deels) inderdaad vrij laagopgeleiden die je 'dom' kan noemen. Het is een kopie van de Trump tactiek. Het maakt niet uit wat je zegt, die mensen zoeken toch niet uit of het klopt wat je zegt, zie de groep die het capitool bestormde omdat ze dachten dat de verkiezingen waren gemanipuleerd. Zo ver kan het dus gaan..
 
De stroming waar hij op meelift is domrechts, hijzelf is kwaadaardig en gevaarlijk inderdaad. Ik heb ook op uni’s gelopen en daar lopen zat domme mensen hoor, ook juristen. En er lopen zat slimme mensen op het mbo.
De grap is dat zowel de Gideons van deze wereld als de mensen die graag gebruik maken van termen als domrechts allebei prediken vanuit een soort verhevenheid die niet alleen onnodig en arrogant is, maar in teveel gevallen ook dusdanig aanstootgevend dat de ander zich geroepen voelt daar weer overheen te moeten toepen. En het wordt altijd persoonlijk. En dat vind ik dus dom. Of eigenlijk vooral zonde. Want vaak heb je het niet meer over de inhoud, maar zit je gewoon in een ordinaire fittie te kijken wie het meest ver durft te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan