Binnenlandse Politiek

Daar geeft de Van Dale toch geen uitsluitsel over, de discussie gaat over wat er in de Van Dale staat.

Je kunt heel zwart/wit stellen dat je onderneming liquideren hetzelfde betekent als je onderneming beëindigen, maar dat is in die context maar het halve verhaal. Je onderneming liquideren omvat meer dan alleen beëindigen. Het gaat over opheffen en geld van maken, vaak om rekeningen te kunnen betalen.

Terug naar "iets dat je onderneemt" tov "onderneming". Je kunt zeggen dat je je onderneming liquideert, dus je kunt ook zeggen dat je iets dat je onderneemt liquideert? Nee. Niemand gebruikt dat woord in die context.

Het was een fijne wandeling, maar ik liquideer die bij deze.

Doesn't make sense, right? Dat komt omdat het woord in alle gevallen iets anders betekent dan simpelweg "stopzetten". Komt door die verrekte context.
 
Wie is Merel eigenlijk? :grin:
merel_5c648c1b5e078_large.jpeg

Een uitstekende zangeres..
 
Je kunt heel zwart/wit stellen dat je onderneming liquideren hetzelfde betekent als je onderneming beëindigen, maar dat is in die context maar het halve verhaal. Je onderneming liquideren omvat meer dan alleen beëindigen. Het gaat over opheffen en geld van maken, vaak om rekeningen te kunnen betalen.

Terug naar "iets dat je onderneemt" tov "onderneming". Je kunt zeggen dat je je onderneming liquideert, dus je kunt ook zeggen dat je iets dat je onderneemt liquideert? Nee. Niemand gebruikt dat woord in die context.

Het was een fijne wandeling, maar ik liquideer die bij deze.

Doesn't make sense, right? Dat komt omdat het woord in alle gevallen iets anders betekent dan simpelweg "stopzetten". Komt door die verrekte context.
In De Van Dalen staat er als het goed is niet bij dat dit slechts het halve verhaal is en hoe men het gebruikt ook niet.
Het enige wat er in de Van Dale lijkt te staan zijn die drie regeltjes met uitleg. Dat is eigenlijk wat ik bedoel omdat het hun ging om wat er in zou staan
Dat maakt wat je zegt niet minder waar en uiteindelijk heb je gewoon gelijk. En nee dat klinkt inderdaad niet erg logisch. Ik zou het woord bijvoorbeeld nooit gebruiken. Je uitleg over context en opheffen van geld is juist wel logisch en zo zal het bekend staan.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan