Binnenlandse Politiek

Ze gaan vrolijk door:


Hij komt een beetje over als een Van Kooten en de Bie personage
Na 5 sec zijn stem al zat…. Pfffff
 
Ze gaan vrolijk door:


Hij komt een beetje over als een Van Kooten en de Bie personage
Gevaarlijke ontwikkelingen. Zo rollen fascisten.
 
Het is een tragische, bijna komedische, ironie dat de heer Gideon van Meijeren een journalist beticht van desinformatie en die journalist wijst op de voorbeeldfunctie en het effect dat woorden kunnen hebben op de maatschappij.

De meest verachtelijke, vuile profiteur die er in Nederland rondloopt, zo mogelijk nog erger dan Sywert.
 
Is dat zo? Zie ook het antwoord van Der Jaufe

Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo. Een minister president is niet per se heel machtig. Zolang die partij de meeste stemmen krijgt, doen zij volgens een groot deel van de stemmers goed werk.

Vraag me af hoeveel stemmen Rutte/VVD heeft gekregen en of dat dan een meerderheid zou zijn op het totaal aan stemmen uitgebrachte?
 
Vraag me af hoeveel stemmen Rutte/VVD heeft gekregen en of dat dan een meerderheid zou zijn op het totaal aan stemmen uitgebrachte?
Ik weet niet of ik je goed begrijp. De VVD heeft geen meerderheid in de Tweede Kamer, dus heeft de VVD ook niet de meerderheid aan stemmen. Rutten was de lijsttrekker en heeft - dacht ik - ook de meeste stemmen van alle VVD-ers gekregen. Ik weet niet of hij meer dan 50% van de stemmen op de VVD had. Waarschijnlijk niet. Was dat laatste wat je bedoelde?
 

Goed punt wat mij betreft, maar zal flink wat water de Noordzee instromen voordat dit daadwerkelijk vastligt.

De motie is verworpen, slechts enkele personen waren voor...
Waarom is dat een goed punt? Het is juist 100 procent democratisch als een lijsttrekker van een grootste partij steeds mp kan worden. Wil de partij van Otten dan bepalen welke personen er lijsttrekker gaat worden van een andere partij? En wat koop je er voor? Als in dit geval de VVD eerst 8 jaar met een mp komt en daarna weer de grootste wordt met een andere mp maar met hetzelfde vvd verhaal veranderd misschien het poppetje maar niet de boodschap.

Lood om oud ijzer dit voorstel..
 
Waarom is dat een goed punt? Het is juist 100 procent democratisch als een lijsttrekker van een grootste partij steeds mp kan worden. Wil de partij van Otten dan bepalen welke personen er lijsttrekker gaat worden van een andere partij? En wat koop je er voor? Als in dit geval de VVD eerst 8 jaar met een mp komt en daarna weer de grootste wordt met een andere mp maar met hetzelfde vvd verhaal veranderd misschien het poppetje maar niet de boodschap.

Lood om oud ijzer dit voorstel..
Mensen die vastroesten in een functie krijgen een bepaalde blindheid voor zaken. Een frisse wind eens in de 8 jaar kan geen kwaad.
 
Mensen die vastroesten in een functie krijgen een bepaalde blindheid voor zaken. Een frisse wind eens in de 8 jaar kan geen kwaad.
Dat is voor de buhne. Maar als we dan toch bezig zijn, doe dat dan ook voor kamerleden. Kan heel de PVV fractie in een keer worden vervangen..
 
Dat is voor de buhne. Maar als we dan toch bezig zijn, doe dat dan ook voor kamerleden. Kan heel de PVV fractie in een keer worden vervangen..
Voor kamerleden zie ik er juist meerwaarde in als ze langer zitten, opbouw dossierkennis enzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan