Binnenlandse Politiek

Hoe zou zo'n maximum uitpakken voor PSV en voetbalclubs?
Dat we over 2 jaar helemaal geen Europees meer spelen, omdat er dan niemand meer in Nederland blijft en we waarschijnlijk amateurs mogen inzetten terwijl de rest elders goed gaat boeren? Gechargeerd maar daar gaat het dan wel naartoe
 
De vraag is niet door mij te beantwoorden. Wel kan ik als mijn mening geven dat je niet met chinese toestanden moet smijten zonder de vraag te beantwoorden of we niet doorgeslagen zijn in privacy wetgeving. ( In andere ook trouwens, want Den Haag weet soms nauwelijks meer de uitwerking van hun regeltjes op de werkvloer of in de huishoudportemonnee.)

Mag ik ook een vraag stellen ?Waarom ben jij zo tegen transparantie als het om Zeist gaat?

Dat Azarkan meer krediet verdient als hij in dezelfde mate meestreed met genoemd duo ben ik dan weer volledig met je eens.

Lijkt me meer dat ie zich afvraagt waarom je in deze discussie wederom over Zeist begint. ;)

Als je bij de slager een ons rundergehakt gaat halen, vraag je daar dan ook naar de VAR?
 
De vraag is niet door mij te beantwoorden. Wel kan ik als mijn mening geven dat je niet met chinese toestanden moet smijten zonder de vraag te beantwoorden of we niet doorgeslagen zijn in privacy wetgeving. ( In andere ook trouwens, want Den Haag weet soms nauwelijks meer de uitwerking van hun regeltjes op de werkvloer of in de huishoudportemonnee.)

Mag ik ook een vraag stellen ?Waarom ben jij zo tegen transparantie als het om Zeist gaat?

Dat Azarkan meer krediet verdient als hij in dezelfde mate meestreed met genoemd duo ben ik dan weer volledig met je eens.
Ik ben niet tegen transparantie als het om Zeist gaat, geen idee waarom jij die hersenkronkel hebt. Geef alleen aan dat het ietwat vreemd is om in dit topic over de VAR/Zeist te beginnen. Als ik het voorzichtig omschrijf ben je ietwat geobsedeerd door de VAR/Zeist. Hierdoor zal je in iedere 'fout' een bevestiging van jouw stellingname zien, zaken die deze stellingname onderuit halen zal je juist niet opmerken. Is niet vreemd, kom dit in mijn werk met regelmaat tegen, mensen die klagen over het verkeer. En als je dan met de mensen daadwerkelijk naast de weg gaat staan dan valt het ineens allemaal mee...

Jij zegt dat bijhouden van vliegverkeer heel makkelijk is, dan vraag ik hoe, dan ontwijk jij de vraag. Vraag ik het nogmaals, dan is de vraag niet door jou te beantwoorden. Korte conclusie is dan dat jij je bek weer een gooi hebt gegeven.
 
Goed stuk, geeft aan dat de uitvoering heel belangrijk is, omdat dit ook voor verdere 2spalt kan zorgen. Dat 'iedereen doet maar wat ie wil' geen vrijheid geeft ben ik mij terdege bewust.

Daarnaast, een deel van NL vliegt al zelden tot nooit, deels vanwege idealen, deels vanwege armoede. Als we het dan toch invoeren laten mensen die dan niet vliegen hiervoor bv. waardebonnen krijgen voor het (verder) verduurzamen van de woning, of korting op Eko/Bio producten.
 
Laatst bewerkt:
Korte conclusie is dan dat jij je bek weer een gooi hebt gegeven.
Toe maar.
Mijn blik is beperkt en ik ben geobsedeerd.
Lang leve de nuance in de discussie. :unsure:

Wie zich druk maakt dat de VAR hier te vaak langskomt kan beter eens kijken waarom het VAR onderdeel maar 26 pagina's telt en het Ajax topic 673.
Geen goede reclame voor een PSV forum dunkt me, al dat geleuter over wat in Amsterdam duurder en beter zou zijn.
Vergeleken met wie b.v. onze John de Jong hier een sukkel of een amateur genoemd wordt. Alsof we al niet elders genoeg gezanik over dat clubje moeten aanhoren.

Terug naar de kern van mijn boodschap,waar ik geen reactie op lees;

Ook al weet ik niet hoe dit te verwezenlijken, toch blijf ik van mening dat er een luxe belasting zou moeten komen voor hen die vaak vliegen.
En een bovengrens aan inkomsten op alle niveau's.
En meer controle , zeker ook op bestuurlijk topniveau.
 
Hoeveel bedrijven halen mensen op uit buitenland?

Hoeveel vacatures kunnen er nu niet ingevuld worden?
Gaat om de type banen. Wat ASML bijvoorbeeld doet maar ook een TU/e. Groot deel van wat nu uit India wordt gehaald zijn geen exclusieve topbanen die niet lokaal of regionaal kunnen worden opgevuld. Een businessmodel. Zeker wat de universiteit met internationale studenten doet.

Onmogelijk, welke huizenbezitter gaat accepteren dat zijn huis met 400k hypotheek morgen nog maar 200k waard is?
Is dat de les die we trekken uit de hervorming van de woningmarkt? Of dat we veel meer kunnen doen om de kans ol een betaalbare woning voor iedereen te genereren? Vermogen alleen weggelegd voor een enkeling is en creërt meer ongelijkheid.
Deze rechten hebben we meer dan genoeg in Nederland. Mensen kiezen er zelf voor te roken, KFC te eten enzovoorts. De overheid hoeft hier niets te doen.
Veel te makkelijk. Keuzes worden je van vroeg af aan geleerd en bijgebracht. Als fruit te duur is gaan veel ouders het logischerwijs niet kopen. Er is een sterke correlatie tussen gezondheid en armoede. De overheid heeft daar een sleutelrol in.
Vertrouwen hadden we ooit, maar de fraude is te groot om dit te kunnen accepteren. Elke fraudeur dien je gewoon te degraderen tot een zwervend bestaan.
Die fraude bleek dus zwaar overdreven en is evenmin een rechtvaardiging om mensen op te jagen en verder de put in te drijven. En al zou je dat vinden kan je nog niet ontkennen dat de behandeling nu slechtere gevolgen heeft dan dat wat je zegt te willen bestrijden. Waren die paar mogelijke fraudeurs aanpakken rechtvaardiging genoeg voor de toeslagenaffaire? Ik denk het niet.
 
Laatst bewerkt:
Keuzes worden je van vroeg af aan geleerd en bijgebracht. Als fruit te duur is gaan veel ouders het logischerwijs niet kopen. Er is een sterke correlatie tussen gezondheid en armoede. De overheid heeft daar een sleutelrol in.
Ben het met je eens dat de overheid niet werkloos mag toekijken in een aantal van dit soort zaken.

Zelf ben ik vroeger tabaksverslaafde geworden door slogans als "het is geen man die niet roken kan". Dat was eind jaren vijftig.Terwijl de overheid al decennia lang wist hoe slecht dit was voor de longen.
Het heeft heel veel kruim gekost om daar weer van af te komen.

Nu weer die idiote campagnes onlangs die tot gokverslaving leiden.

Gezond voedsel goedkoper maken en ongezonde troep duurder is zeker een optie waar de overheid iets mee kan doen.
Net als met vlees- en vliegtax trouwens. ;)
 
Toe maar.
Mijn blik is beperkt
Als jij jouw groepje collega's, waarbij jij ook al enige tijd met pensioen bent, als maatstaf gaat nemen van hoe men met de verjaardagskalender in de lerarenkamer om moet gaan dat heb je aangaande dat punt zeker een beperkte blik ja. T is niet dat de lerarenkamer waarin jij ooit rond liep een lichtend baken voor de rest van de wereld is.
en ik ben geobsedeerd.
Als je in diverse topics, waaronder dit topic aangaande binnenlandse politiek, de VAR naar voren breng kunnen we daar wel van spreken. Overigens gebruikte ik het woord 'ietwat' voorafgaand aan geobsedeerd, jammer dat je die nuance verliest bij deze post
Lang leve de nuance in de discussie. :unsure:

Wie zich druk maakt dat de VAR hier te vaak langskomt kan beter eens kijken waarom het VAR onderdeel maar 26 pagina's telt en het Ajax topic 673.
Geen goede reclame voor een PSV forum dunkt me, al dat geleuter over wat in Amsterdam duurder en beter zou zijn.
Ik maak mij niet druk over het wel/niet posten in het VAR topic, ik vind het slechts een beetje verontrustend dat iemand van respectabele leetijd te pas en te onpas overal de VAR naar voren haalt
Vergeleken met wie b.v. onze John de Jong hier een sukkel of een amateur genoemd wordt. Alsof we al niet elders genoeg gezanik over dat clubje moeten aanhoren.
Kom je toch lekker niet in het ajaks-topic
Terug naar de kern van mijn boodschap,waar ik geen reactie op lees;

Ook al weet ik niet hoe dit te verwezenlijken, toch blijf ik van mening dat er een luxe belasting zou moeten komen voor hen die vaak vliegen.
Maar jij beweerde dat het makkelijk te verwezenlijken was, dus heb jij je bek een gooi gegeven.
En een bovengrens aan inkomsten op alle niveau's.
Een verhouding tussen laagste of gemiddeld loon versus de meest betaalde in een bedrijf ben ik persoonlijk meer voor, hoe dan ook die 40x meer dan de gemiddelde in een bedrijf mag wat mij betreft beteugeld worden.
En meer controle , zeker ook op bestuurlijk topniveau.
Zou mooi zijn, alleen zitten we al met een tekort aan menskracht, een extra laag invoegen in tijden waarin we te weinig handen hebben in onderwijs, zorg en het huidige ambtelijke apparaat lijkt mij dat minder zinvol.
 
Gaat om de type banen. Wat ASML bijvoorbeeld doet maar ook een TU/e. Groot deel van wat nu uit India wordt gehaald zijn geen exclusieve topbanen die niet lokaal of regionaal kunnen worden opgevuld.

Bij ASML hebben ze dusdanig hoge eisen en zoveel mensen nodig dat je ze simpelweg niet uit de Nederlandse markt kan trekken. Dat zijn stuk voor stuk hele knappe knoppen die we in Nederland niet genoeg hebben.



Is dat de les die we trekken uit de hervorming van de woningmarkt? Of dat we veel meer kunnen doen om de kans ol een betaalbare woning voor iedereen te genereren?

Ga jij uitleggen dat iedereen die de afgelopen 5 jaar een huis gekocht heeft nu 200K ondr water staat en de rest van zijn leven krom ligt voor een bank?


Veel te makkelijk. Keuzes worden je van vroeg af aan geleerd en bijgebracht. Als fruit te duur is gaan veel ouders het logischerwijs niet kopen. Er is een sterke correlatie tussen gezondheid en armoede. De overheid heeft daar een sleutelrol in.

Dezelfde gezinnen vreten wel KFC en roken als ketters. Je bent zelf verantwoordelijk om een 5 bananen te kopen voor 2 euro ipv een pakje peuken van 10 euro. Is geen taak van de overheid.


Waren die paar mogelijke fraudeurs aanpakken rechtvaardiging genoeg voor de toeslagenaffaire?

Zeg ik dat? Volgens mij niet. Ik vind wel dat je alle fraude altijd moet aanpakken.
 
Bij ASML hebben ze dusdanig hoge eisen en zoveel mensen nodig dat je ze simpelweg niet uit de Nederlandse markt kan trekken. Dat zijn stuk voor stuk hele knappe knoppen die we in Nederland niet genoeg hebben.
Dat klopt, ik hoop dan wel dat ze in India een overschot hebben we en geen braindrain op zo'n land plegen.
Ga jij uitleggen dat iedereen die de afgelopen 5 jaar een huis gekocht heeft nu 200K ondr water staat en de rest van zijn leven krom ligt voor een bank?
Als t goed is hebben die mensen op basis van de eerdere crisis ook begrepen dat speculeren met een woning gewoon dom is. Daarnaast, looptijd hypotheek is over het algemeen 30 jaar en dat aflossingsvrij dom was is al eerder duidelijk geworden. Kortom, tenzij de mensen rupsje nooitgenoeg of jong dood gaan liggen ze niet hun hele leven krom voor de bank.
Dezelfde gezinnen vreten wel KFC en roken als ketters. Je bent zelf verantwoordelijk om een 5 bananen te kopen voor 2 euro ipv een pakje peuken van 10 euro. Is geen taak van de overheid.
Nou de award 'meest kort door de bocht 2022' kan je al bijna niet meer ontgaan ;)
Zeg ik dat? Volgens mij niet. Ik vind wel dat je alle fraude altijd moet aanpakken.
Yups, dus ook de witteboordencriminaliteit die nu relatief vaak de dans ontspringt.
 
Bij ASML hebben ze dusdanig hoge eisen en zoveel mensen nodig dat je ze simpelweg niet uit de Nederlandse markt kan trekken. Dat zijn stuk voor stuk hele knappe knoppen die we in Nederland niet genoeg hebben.
Dat geldt dus nogmaals bij lange na niet voor alle banen waarvoor ASML medewerkers aantrekt. Ook voor ASML en andere Brainportbedrijven zijn expats vaak goedkoper dan de lokale markt. Bij banen waar dat niet lokaal kan is het begrijpelijker maar dan zie je ook dat die expats een heel stuk duurder zijn.
Ga jij uitleggen dat iedereen die de afgelopen 5 jaar een huis gekocht heeft nu 200K ondr water staat en de rest van zijn leven krom ligt voor een bank?
De overheid kan al lang private schulden (gedeeltelijk) herstructureren wanneer nodig en zal dat hier dan soms ook (moeten) doen. Nogmaals dat is de les niet. En los daarvan weten veel kopers dat ze op de top hebben gekocht. Je koopt toch niet om te speculeren? Maar om er te wonen.
Dezelfde gezinnen vreten wel KFC en roken als ketters. Je bent zelf verantwoordelijk om een 5 bananen te kopen voor 2 euro ipv een pakje peuken van 10 euro. Is geen taak van de overheid.
Los van dat je jezelf herhaalt, nee, te vaak is het geen gezonde producten kunnen kopen vanwege de kosten. Er is een correlatie tussen gezondheid en armoede. En al zou je daaraan twijfelen dan nog zie je dat die kinderen dus in jouw geval vooral met kfc en sigaretten te maken krijgen waardoor een vicieuze cirkel ontstaat.
Zeg ik dat? Volgens mij niet. Ik vind wel dat je alle fraude altijd moet aanpakken.
Dat ontkent niemand. Maar dat is niet het primaire doel. Nu is het doorgeschoten.
 
Als t goed is hebben die mensen op basis van de eerdere crisis ook begrepen dat speculeren met een woning gewoon dom is. Daarnaast, looptijd hypotheek is over het algemeen 30 jaar en dat aflossingsvrij dom was is al eerder duidelijk geworden. Kortom, tenzij de mensen rupsje nooitgenoeg of jong dood gaan liggen ze niet hun hele leven krom voor de bank.

Simpel, ik koop nu mijn woning in Delft voor 400k, over 3 jaar moet ik vanwege werk verhuizen naar Deventer. In deze 3 jaar zegt de overheid ipv 400k is je huis nog 200k waard. Ik speculeer niet, ik heb gewoon een gat van 200K waar ik niet voor gekozen heb.


Dat geldt dus nogmaals bij lange na niet voor alle banen waarvoor ASML medewerkers aantrekt. Ook voor ASML en andere Brainportbedrijven zijn expats vaak goedkoper dan de lokale markt.

Duidelijk geen idee wat een expat wel niet extra kost voor een bedrijf qua salaris, vergunning en verzekeringen. https://ind.nl/nl/inkomenseisen-normbedragen

Iedereen heeft dus liever een persoon van een EU.

Nou de award 'meest kort door de bocht 2022' kan je al bijna niet meer ontgaan

Bij deze Bacchus mooie titel:clap2:
 
Simpel, ik koop nu mijn woning in Delft voor 400k, over 3 jaar moet ik vanwege werk verhuizen naar Deventer. In deze 3 jaar zegt de overheid ipv 400k is je huis nog 200k waard. Ik speculeer niet, ik heb gewoon een gat van 200K waar ik niet voor gekozen heb.
De overheid zegt niks, die grijpt slecht in in het niet houdbare systeem van de HRA. Voordeel is dat het huis in Deventer ook veel goedkoper is geworden, zal dan ook 200k zijn. Als het goed is kon je de hypotheek betalen en is er dus geen probleem. Probleem ontstaat pas als je op hoge leeftijd in een dergelijke constructie beland waarbij je van koop aar huur gaat. En dan nog, zoiets kan gebeuren er is geen wet in Nederland die voorschrijft dat een huis altijd in waarde moet stijgen.
Bij deze Bacchus mooie titel:clap2:
Hij wel hoor ;)
 
Ja die is er, maar een groot deel van de mensen die 'arm' zijn maken ook gewoon verkeerde keuzes. En het hebben van keuzevrijheid is gewoon iets waar ik zeer grote waarde aan hecht.
De keuzevrijheid om een verstandige hypotheek te nemen of jezelf in een wurgcontract te duwen bedoel je :sneaky:
 
De keuzevrijheid om een verstandige hypotheek te nemen of jezelf in een wurgcontract te duwen bedoel je :sneaky:

Nee het is geen wurgcontract als je gewoon een simpel huisje wil voor je gezin. Ik spreek gewoon over een lineaire hypotheek met vaste rente voor 30 jaar.

En die 200k minder waard klopt, maar je zit toch echt met een restschuld bij de bank van 200k waardoor je nooit een nieuwe lening krijgt.
 
Nee het is geen wurgcontract als je gewoon een simpel huisje wil voor je gezin. Ik spreek gewoon over een lineaire hypotheek met vaste rente voor 30 jaar.

En die 200k minder waard klopt, maar je zit toch echt met een restschuld bij de bank van 200k waardoor je nooit een nieuwe lening krijgt.
En heeft inderdaad niks te maken met het feit of je je hypotheek wel of niet kunt betalen. Enige voordeel is inderdaad dat je vervolghuis waarschijnlijk ook veel goedkoper is. Maar of dat alles compenseert?
 
En heeft inderdaad niks te maken met het feit of je je hypotheek wel of niet kunt betalen. Enige voordeel is inderdaad dat je vervolghuis waarschijnlijk ook veel goedkoper is. Maar of dat alles compenseert?

Nee dat compenseert niet.

Rekenvoorbeeld:
Huis 1 (hypotheek): 400K
Afgelost: 20k
Restschuld: 380k
Verkoopwaarde: 200k
Restschuld na verkoop: 180K

Huis 2: 200K.
Hypotheek mogelijkheden: 0 ivm boven genoemde restschuld na verkoop. Je mag immers 90% van de woz waarde als hypotheek nemen.

Dus de waarde van huizen kunstmatig omlaag drukken heeft geen zin omdat je er vele families mee kapot gaat maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan