Binnenlandse Politiek

Nee het is geen wurgcontract als je gewoon een simpel huisje wil voor je gezin. Ik spreek gewoon over een lineaire hypotheek met vaste rente voor 30 jaar.

En die 200k minder waard klopt, maar je zit toch echt met een restschuld bij de bank van 200k waardoor je nooit een nieuwe lening krijgt.
Maar je looptijd en je salaris veranderen toch niet? Dus die 400k die ga je wel terug kunnen betalen. Alleen heb je er maar 200k voor terug gekregen uiteindelijk, behoorlijke kat in de zak. Maar het zou je niet de schulden problematiek moeten in helpen, tenzij je ook je baan verliest.

Maar doordat er alleen maar woningen zijn voor 400K+ kom ik dus uberhaupt niet aan een huis. Modale eenverdiener, kleine studieschuld. Ik ben 31 en kan net 135.000 euro lenen. Daarmee krijg ik net een halve garage..
 
Nee dat compenseert niet.

Rekenvoorbeeld:
Huis 1 (hypotheek): 400K
Afgelost: 20k
Restschuld: 380k
Verkoopwaarde: 200k
Restschuld na verkoop: 180K

Huis 2: 200K.
Hypotheek mogelijkheden: 0 ivm boven genoemde restschuld na verkoop. Je mag immers 90% van de woz waarde als hypotheek nemen.

Dus de waarde van huizen kunstmatig omlaag drukken heeft geen zin omdat je er vele families mee kapot gaat maken.
Alternatief: niet verkopen en dus niet verhuizen?
 
Simpel, ik koop nu mijn woning in Delft voor 400k, over 3 jaar moet ik vanwege werk verhuizen naar Deventer. In deze 3 jaar zegt de overheid ipv 400k is je huis nog 200k waard. Ik speculeer niet, ik heb gewoon een gat van 200K waar ik niet voor gekozen heb.




Duidelijk geen idee wat een expat wel niet extra kost voor een bedrijf qua salaris, vergunning en verzekeringen. https://ind.nl/nl/inkomenseisen-normbedragen

Iedereen heeft dus liever een persoon van een EU.



Bij deze Bacchus mooie titel:clap2:
Mbt expats: gros daarvan laten ze door andere bedrijven doen. Nogmaals er zijn banen waarvoor expats nodig zijn en die zijn heel duur. Maar ook heel veel banen waar de expat juist voordeliger is. Maar bedrijven zijn korte termijn gericht. Lange termijn zijn lokale medewekers gewoon ook in hun voordeel. Inmiddels gaat 4 op de 10 expats ook weer binnen een jaar weg omdat ze hier geen huis kunnen vinden en de kosten te hoog zijn. Lokaal trainen, rekruteren en investeren heeft zoveel voordelen. We denken bij al die mensen uit India dat ze hier topsalarissen verdienen. Doen ze helemaal niet.
 
Ja die is er, maar een groot deel van de mensen die 'arm' zijn maken ook gewoon verkeerde keuzes. En het hebben van keuzevrijheid is gewoon iets waar ik zeer grote waarde aan hecht.
Hoe zou jij er dan voor zorgen dat hun kinderen dat niet doen? En los daarvan ben je het er wel mee eens dat kosten geen beperking mogen zijn voor gezond eten en bewegen?
 
Mbt expats: gros daarvan laten ze door andere bedrijven doen. Nogmaals er zijn banen waarvoor expats nodig zijn en die zijn heel duur. Maar ook heel veel banen waar de expats juist voordeliger is. We denken bij al die mensen uit India dat ze hier topsalarissen verdienen. Doen ze helemaal niet.

Onzin wat je hier zegt, Dat is gewoon wetelijk geregeld, zie document van de IND.

Alternatief: niet verkopen en dus niet verhuizen?

Wat als je moet ivm werk.


Maar het zou je niet de schulden problematiek moeten in helpen, tenzij je ook je baan verliest

Wel bij verkoop, dat is wat ik aantoon. Je kan dus niet even de woningmarkt hervormen zoals men zegt.


Hoe zou jij er dan voor zorgen dat hun kinderen dat niet doen?

Scholing. Zorg ervoor dat de beste docenten verplicht komen te werken op scholen met de meeste leerlingen die moeite hebben (dus de achterstandswijken).


En los daarvan ben je het er wel mee eens dat kosten geen beperking mogen zijn voor gezond eten en bewegen

Kosten zijn voor iedereen een beperking, ik zou ook graag mijn dochter op paardrijlessen doen, echter is het niet te betalen.
 
Maar je looptijd en je salaris veranderen toch niet? Dus die 400k die ga je wel terug kunnen betalen. Alleen heb je er maar 200k voor terug gekregen uiteindelijk, behoorlijke kat in de zak. Maar het zou je niet de schulden problematiek moeten in helpen, tenzij je ook je baan verliest.

Maar doordat er alleen maar woningen zijn voor 400K+ kom ik dus uberhaupt niet aan een huis. Modale eenverdiener, kleine studieschuld. Ik ben 31 en kan net 135.000 euro lenen. Daarmee krijg ik net een halve garage..
Gelukkig heb je ook alleen maar geld voor een halve auto :maniac:
 
Onzin wat je hier zegt, Dat is gewoon wetelijk geregeld, zie document van de IND.
Dat zegt dus niks over het businessmodel. Bij speciale deskundigheid zijn de voordelen om expats aan te trekken gerechtvaardigd. Ze kosten ook veel dus is logisch. Maar nu is speciale deskundigheid zo gedefinieerd dat het ook voor banen geldt waar die nood minder hoog is en waar veel minder voor wordt betaald. Met de expatvoordelen zijn die expats gewoon goedkoper dan Nederlandse werknemers. Dat is het probleem.
Wel bij verkoop, dat is wat ik aantoon. Je kan dus niet even de woningmarkt hervormen zoals men zegt.
Kan wel degelijk maar over herstructurering van restschulden wat ook bij die hervormingen hoort heb je het niet eens gehad.
Scholing. Zorg ervoor dat de beste docenten verplicht komen te werken op scholen met de meeste leerlingen die moeite hebben (dus de achterstandswijken).
Scholing is ook heel belangrijk. Moet sws meer geld en zekerheid in het onderwijs, met je eens, maar als de ouders het fruit nog steeds niet kunnen betalen. Of de gezonde levensstijl.....
Kosten zijn voor iedereen een beperking, ik zou ook graag mijn dochter op paardrijlessen doen, echter is het niet te betalen.
De beperking is voor de een een stuk groter dan de ander. Je gaat paardrijden toch niet vergelijken met families die hun kinderen letterlijk nergens naar toe kunnen sturen?
 
Als jij jouw groepje collega's, waarbij jij ook al enige tijd met pensioen bent, als maatstaf gaat nemen van hoe men met de verjaardagskalender in de lerarenkamer om moet gaan dat heb je aangaande dat punt zeker een beperkte blik ja. T is niet dat de lerarenkamer waarin jij ooit rond liep een lichtend baken voor de rest van de wereld is.
Dit forum is dat wel?
Als je in diverse topics, waaronder dit topic aangaande binnenlandse politiek, de VAR naar voren breng kunnen we daar wel van spreken. Overigens gebruikte ik het woord 'ietwat' voorafgaand aan geobsedeerd, jammer dat je die nuance verliest bij deze post
Ik vind "ietwat geobsedeerd" ook geen voorbeeld van nuance.
Ik maak mij niet druk over het wel/niet posten in het VAR topic, ik vind het slechts een beetje verontrustend dat iemand van respectabele leetijd te pas en te onpas overal de VAR naar voren haalt.
Te pas en te onpas? Daar hebben we niet hetzelfde beeld bij dan. De VAR komt hier zelden ter sprake terwijl er toch door hun ingrepen veel geld verdiend wordt of verloren gaat.
Overigens neemt het respect voor mensen van respectabele leeftijd niet toe. Bepaaldelijk niet, zou Joseph Luns zeggen. Dat hadden de oude Grieken en Romeinen beter voor elkaar.
Kom je toch lekker niet in het ajaks-topic
Soms moet je wel. Om te grote onzin en nieuwe pogingen tot mythe vorming rondom dat clubje te weerleggen.
Maar jij beweerde dat het makkelijk te verwezenlijken was, dus heb jij je bek een gooi gegeven.
Leer ik nog eens een nieuwe uitdrukking. Volgens Google een Rotterdams gezegde voor zomaar wat roepen. Men mag dus geen misstanden meer aan de kaak stellen tenzij je ook met de oplossing komt?
Een verhouding tussen laagste of gemiddeld loon versus de meest betaalde in een bedrijf ben ik persoonlijk meer voor, hoe dan ook die 40x meer dan de gemiddelde in een bedrijf mag wat mij betreft beteugeld worden.
Wat is er mis met een bovengrens van bijvoorbeeld 10 keer modaal. Het is toch niet meer normaal hoe groot het verschil is tussen arm en superrijk?
Zou mooi zijn, alleen zitten we al met een tekort aan menskracht, een extra laag invoegen in tijden waarin we te weinig handen hebben in onderwijs, zorg en het huidige ambtelijke apparaat lijkt mij dat minder zinvol.
Controle is onmisbaar en moet altijd en overal alle prioriteit hebben. Macht corrumpeert wat we dagelijks zien uit gedragingen aan de top. Lui die volslagen los zijn van God en soms zelfs denken dat ze zelf god zijn. Omdat niemand in hun omgeving hen kan, mag, durft of wil corrigeren. :(
 
Scholing. Zorg ervoor dat de beste docenten verplicht komen te werken op scholen met de meeste leerlingen die moeite hebben (dus de achterstandswijken).
Afgezien van het feit dat ook dit het probleem niet zou oplossen ,ben ik nieuwsgierig hoe je dat voor elkaar denkt te krijgen.
Verder ben ik het eens met Slaro89 dat de overheid een rol dient te spelen in de kwestie armoede versus gezonde levensstijl.
Paardrijles hoort dan niet thuis als argument in de discussie, denk ik.
 
Toe maar.
Mijn blik is beperkt en ik ben geobsedeerd.
Lang leve de nuance in de discussie. :unsure:

Wie zich druk maakt dat de VAR hier te vaak langskomt kan beter eens kijken waarom het VAR onderdeel maar 26 pagina's telt en het Ajax topic 673.
Geen goede reclame voor een PSV forum dunkt me, al dat geleuter over wat in Amsterdam duurder en beter zou zijn.
Vergeleken met wie b.v. onze John de Jong hier een sukkel of een amateur genoemd wordt. Alsof we al niet elders genoeg gezanik over dat clubje moeten aanhoren.

Terug naar de kern van mijn boodschap,waar ik geen reactie op lees;

Ook al weet ik niet hoe dit te verwezenlijken, toch blijf ik van mening dat er een luxe belasting zou moeten komen voor hen die vaak vliegen.
En een bovengrens aan inkomsten op alle niveau's.
En meer controle , zeker ook op bestuurlijk topniveau.
Meer richting iedereen:
Ik heb er geen verstand van maar laatst hoorde ik in een podcast van Van Rossem dat het belastings apparaat het nu al veel te druk heeft. Zouden we het belasting systeem niet efficiënter kunnen maken of is dat veel en veel te makkelijk gedacht?
 
Meer richting iedereen:
Ik heb er geen verstand van maar laatst hoorde ik in een podcast van Van Rossem dat het belastings apparaat het nu al veel te druk heeft. Zouden we het belasting systeem niet efficiënter kunnen maken of is dat veel en veel te makkelijk gedacht?
Ook ik ben geen expert op dit gebied.
Maar ik denk dat waar een wil is is een weg.
Het moet mogelijk zijn denk ik, waarbij ook eens gedacht moet worden aan het minder belasting heffen op arbeid. En ter compensatie opbrengsten uit verhuur (zwaar) te belasten.
Het is van de gekke hoe sommigen superrijk worden van niets doen en uitbuiting.
Vraag is of de prins Bernard juniors mijn mening delen. ;)
 
Wat als je moet ivm werk.
Dat is een keuze. Eentje die je niet zo snel maakt als je weet dat je met restschuld blijft zitten.
Gelukkig heb je ook alleen maar geld voor een halve auto :maniac:
Zolang 't maar de kant met de motor is dan!

Lekker blijven zitten waar je zit. Niets mis mee
Ja, dat zou ik ook zeggen. Maar als je bijv. te maken hebt met gezinsuitbreiding (maar ook dat is een keuze) dan is dat wel lastiger.
Ik heb zelf geluk gehad dat ik net op tijd in de sociale huursector een huis kreeg. Daardoor woon ik relatief goedkoop in een relatief groot huis.

Het scheve daar aan is dat ik de hypotheek best zou kunnen betalen, aangezien ik een hoge huur ook kan betalen. Maar dat mag dan weer niet van de bank..
 
Dit forum is dat wel?
Nee, dat stel ik ook niet, vreemde tegenwerping
Ik vind "ietwat geobsedeerd" ook geen voorbeeld van nuance.
Gezien je postgedrag een vrij milde consluisie
Te pas en te onpas? Daar hebben we niet hetzelfde beeld bij dan. De VAR komt hier zelden ter sprake terwijl er toch door hun ingrepen veel geld verdiend wordt of verloren gaat.
Overigens neemt het respect voor mensen van respectabele leeftijd niet toe. Bepaaldelijk niet, zou Joseph Luns zeggen. Dat hadden de oude Grieken en Romeinen beter voor elkaar.

Soms moet je wel. Om te grote onzin en nieuwe pogingen tot mythe vorming rondom dat clubje te weerleggen.
Ja? Van wie?
Leer ik nog eens een nieuwe uitdrukking. Volgens Google een Rotterdams gezegde voor zomaar wat roepen. Men mag dus geen misstanden meer aan de kaak stellen tenzij je ook met de oplossing komt?
Tuurlijk wel, geen enkel probleem, maar als jij zelf met de stelling komt dat dit eenvoudig is dan mag jij dat standpunt van argumenten gaan voorzien.
Wat is er mis met een bovengrens van bijvoorbeeld 10 keer modaal. Het is toch niet meer normaal hoe groot het verschil is tussen arm en superrijk?
Dat de directeur van een schoonmaakbedrijf dan nog steeds schofterig veel kan verdienen t.o.v. het personeel, wat dat betreft ben ik persoonlijk voor een koppeling tussen verdienste personeel en verdienste directeur.
Controle is onmisbaar en moet altijd en overal alle prioriteit hebben. Macht corrumpeert wat we dagelijks zien uit gedragingen aan de top. Lui die volslagen los zijn van God en soms zelfs denken dat ze zelf god zijn. Omdat niemand in hun omgeving hen kan, mag, durft of wil corrigeren. :(
Ja, maar als er geen mensen zijn om te corrigeren dan is het slechts een papierentijger, men verwacht dat het huidige arbeidstekort tot zeker 2040 aanhoudt.
 
Meer richting iedereen:
Ik heb er geen verstand van maar laatst hoorde ik in een podcast van Van Rossem dat het belastings apparaat het nu al veel te druk heeft. Zouden we het belasting systeem niet efficiënter kunnen maken of is dat veel en veel te makkelijk gedacht?
Vast mogelijk, vorige kabinet heeft hier ook plannen voor gehad. Geen idee wat de status daar nu van is.

aanvulling: heb even gezocht, als ik op regeerakkoord en vlaktaks zoek krijg ik wel hits op het oude regeerakkoord maar niet op het nieuwe. Lijkt alsof dit hele idee weg is.


Kort gezegd gaat iedereen minder belasting betalen maar zijn er ook (veel) minder toeslagen.
 
Laatst bewerkt:
Vast mogelijk, vorige kabinet heeft hier ook plannen voor gehad. Geen idee wat de status daar nu van is.

aanvulling: heb even gezocht, als ik op regeerakkoord en vlaktaks zoek krijg ik wel hits op het oude regeerakkoord maar niet op het nieuwe. Lijkt alsof dit hele idee weg is.


Kort gezegd gaat iedereen minder belasting betalen maar zijn er ook (veel) minder toeslagen.
Tja, dit lijkt me duidelijk in het voordeel van de rijkere. Slecht idee dus.
 
Dat is een keuze. Eentje die je niet zo snel maakt als je weet dat je met restschuld blijft zitten.

Nee hoor, het bedrijf waar mijn moeder werkte is ooit verhuist van Kampen naar omgeving Utrecht en toen was het of ontslag of mee. De buren van mijn ouders net zo, de afdeling van de bank ging van Rotterdam naar Zwolle, dus of verhuizen of weg. Bij mijn een van vorige werkgevers ook, in Enschede ging het kantoor dicht, dus of naar Schiedam of ontslag.

Dit zal veel vaker voorkomen.
 
Ja, maar als er geen mensen zijn om te corrigeren dan is het slechts een papierentijger, men verwacht dat het huidige arbeidstekort tot zeker 2040 aanhoudt.
Dat excuus van personeel tekort komt nu wel erg vaak voorbij.
En in dit geval onterecht.
Er is namelijk geen extra personeel nodig voor een bepaalde vorm van controle waar ik voor pleit.

Want er zijn altijd mensen rondom en net onder de top die de arrogante, wereldvreemde of anderszins van god los zijnde topbestuurder in welke organisatie of overheidsfunctie dan ook, zou kunnen en moeten en willen en durven corrigeren.
Als was het maar in de trant van ; ""he, Jantje, doe es effe normaal". Al dan niet uitgesproken met een hete aardappel in de keel.
Maar ja, slecht voor je carriere en je bonus vooruitzichten. Dat speelt natuurlijk ook een rol in deze.
 
Dat excuus van personeel tekort komt nu wel erg vaak voorbij.
Excuus? Ga ff kijken wat de tekorten zijn in onderwijs, zorg, politie en ambtenarij. Of de bouw, ICT, waterschappen?
En in dit geval onterecht.
Er is namelijk geen extra personeel nodig voor een bepaalde vorm van controle waar ik voor pleit.

Want er zijn altijd mensen rondom en net onder de top die de arrogante, wereldvreemde of anderszins van god los zijnde topbestuurder in welke organisatie of overheidsfunctie dan ook, zou kunnen en moeten en willen en durven corrigeren.
Als was het maar in de trant van ; ""he, Jantje, doe es effe normaal". Al dan niet uitgesproken met een hete aardappel in de keel.
Maar ja, slecht voor je carriere en je bonus vooruitzichten. Dat speelt natuurlijk ook een rol in deze.
En wat veranderd er dan precies met de huidige situatie? Dat jij hebt gezegd dat men moet controleren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan