Binnenlandse Politiek

Stom genoeg zat ik hier nog eens aan te denken. Zou Nederland er beter van worden als we 4 miljoen (willekeurige) Nederlanders laten emigreren?

Genoeg huizen en minder milieuvervuiling. Maar we komen nu al arbeidskrachten tekort. Zou dat opgeheven worden door lagere consumptie, minder patiënten etc?

Op zich een zinloos gedachte experiment. Want er gaan natuurlijk nooit zoveel mensen emigreren. Of er moet echt iets ergs gebeuren. Laten we hopen dat dat nooit gebeurt.
als je de oudste 4 miljoen wegstuurt heeft dat wel een positief effect, weinig arbeidskrachtenverlies, wel afname druk op de zorg en woningmarkt. Maarre, wie wil zijn/haar ouders deporteren?
 
als je de oudste 4 miljoen wegstuurt heeft dat wel een positief effect, weinig arbeidskrachtenverlies, wel afname druk op de zorg en woningmarkt. Maarre, wie wil zijn/haar ouders deporteren?
Dat is het mooie van het plan van FvD... die zorgen ervoor dat niet je eigen ouders worden gedeporteerd maar die van andere...
 
Dat is het mooie van het plan van FvD... die zorgen ervoor dat niet je eigen ouders worden gedeporteerd maar die van andere...
Logisch, want alles wat fout gaat in NL is niet mijn schuld maar de schuld van een ander... de boreale uil va Minerva is het niveau van de kleuterklas nimmer ontstegen.
 
Oude wijn in nieuwe zakken vrees ik weer helaas 🙄
Had NL maar anders moeten stemmen… Wat een gezeur zeg over oude partijen of oud kabinet. Wie moet dan gaan regeren? Thierry of Ja21, Lilian Marijnissen of al die andere one issue partijen?? Er is een groep politici die alleen maar vanuit de zijlijn wil blijven roepen en er is een andere groep die ook zijn verantwoordelijkheid wil nemen, zo goed en zo kwaad als dat kan. Meer smaken zijn er niet.
 
Had NL maar anders moeten stemmen… Wat een gezeur zeg over oude partijen of oud kabinet. Wie moet dan gaan regeren? Thierry of Ja21, Lilian Marijnissen of al die andere one issue partijen?? Er is een groep politici die alleen maar vanuit de zijlijn wil blijven roepen en er is een andere groep die ook zijn verantwoordelijkheid wil nemen, zo goed en zo kwaad als dat kan. Meer smaken zijn er niet.
Dat klopt. Het is niet helemaal verrassend. Ik had het wel aardig gevonden als D66 was vergezeld door GL en/of PVDA. Die willen te weinig of CDA houdt VVD te goed vast.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat klopt. Het is niet helemaal verrassend. Ik had het wel aardig gevonden als D66 was vergezeld door GL en/of PVDA. Die willen te weinig of CDA houdt VVD te goed vast.
Dit ja, niet zozeer vanwege het CDA, maar vanwege het gegeven dat er echt wel wat andere opties waren.
 
Dat klopt. Het is niet helemaal verrassend. Ik had het wel aardig gevonden als D66 was vergezeld door GL en/of PVDA. Die willen te weinig of CDA houdt VVD te goed vast.
Sterker nog ik denk dat het erg in het nadeel van D66 is dat ze nu tussen twee rechtse partijen zitten en eigenlijk weinig kunnen binnen halen en straks weer afgestraft worden door de kiezer. De CU zal hen op een aantal sociaal economische punten wel steunen maar zo groot is die partij niet binnen het kabinet.
 
Sterker nog ik denk dat het erg in het nadeel van D66 is dat ze nu tussen twee rechtse partijen zitten en eigenlijk weinig kunnen binnen halen en straks weer afgestraft worden door de kiezer. De CU zal hen op een aantal sociaal economische punten wel steunen maar zo groot is die partij niet binnen het kabinet.
De VVD durft niet zonder CDA. Terwijl Rutten vroeger nog voor "groen rechts" was. Dus dat had best leuk geweest met Groen Links.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Mijn ouders niet, maar een ex schoonfamilie wil ik graag deporteren. Het liefst in een gammel bootje op de Noordzee of een vrachtwagen in Mexico.
Tenzij dat een hele, hele, hele grote schoonfamilie is, zet dat geen zoden aan de dijk. Zelfs niet als we de zwager van Pimmet erbij zetten.
Maar idd maskers af. Geen nieuwe politiek, maar een wat oudere: buitenlanders eruit en alles komt goed. Inhoudelijk is het zo zwak, dat het de discussie geeneens waard is. EN op zich begrijp ik hun bestaan wel, aangezien we een groep hebben in Nederland die van mening is dat "de elite" doet aan satanistisch kindermisbruik, gevoed door Bill Gates en big pharma. Dat de blanke mensen een onderdrukte groepering zijn wiens vrijheid wordt afgenomen. Nou, die groep heeft een eigen partij. Klinkt logisch.
Ben wel van mening dat die mensen eigenlijk niets gevaarlijkers in handen mogen krijgen dan een zachte bezem.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan