Binnenlandse Politiek

Dit soort droeftoeters weet niets van die culturen. Begeven zich vaak in hun bubbeltje. Helaas heb ik het verachtelijke genoegen vaak op dezelfde plek koffie te halen als Thierry en zijn kompanen (hun kantoor zit er in de buurt). Je ziet ze nooit eens met een ander "type" lopen. En ondertussen wel oordelen alsof ze het allemaal zo goed kennen, al die andere culturen. En dus "weten" dat die slecht voor ons zijn. Ronduit ridicuul. Het blijft fascinerend hoe wereldvreemde mensen op een afstandje weten te oordelen over zaken waar ze in het dagelijks leven nooit mee te maken hebben. Of juist een enkele ervaring met een andere cultuur weten te extrapoleren naar een complete gemeenschap.

Helaas bevinden we ons wel in een tijd waarin men steeds meer open staat voor onderbuikgevoelens, doordat hele andere thema's de maatschappij steeds meer ontwrichten.
Samengevat propageert Forum het ouderwetse nazisme. En niet eens in een nieuw jasje..
 
Die jasjes zijn van oerdegelijke Duitse kwaliteit. Kunnen prima nog een ronde mee. Hooguit het accessoire rond de bovenarm een beetje upgraden.
Ik vind, als je nazi bent doe het dan op de oude herkenbare manier.

iu
 
De voorouders van Sherry zijn van Frankrijk gevlucht naar de Bataafse Republiek. Een geslaagde vluchtelingenfamilie, lees ik hier. Ik wil z'n huis wel na z'n verhuizing terug naar Frankrijk of Indonesië. Dat mag hij met die landen zelf even uitvogelen.

 
De voorouders van Sherry zijn van Frankrijk gevlucht naar de Bataafse Republiek. Een geslaagde vluchtelingenfamilie, lees ik hier. Ik wil z'n huis wel na z'n verhuizing terug naar Frankrijk of Indonesië. Dat mag hij met die landen zelf even uitvogelen.

Wat is dat ook voor een naam “Thierry Baudet”?
We Willem alleen nog maar inwoners met een boreale naam. Henk van de Poort of zo.
En nee, buitenlands eten mag ook niet. En dat geldt ook voor stamppot met die uitheemse aardappel. Gewoon uiensoep met brood. En een Forum willen we ook niet want Romeins en Democratie ook niet want Grieks.

Weg met die buitenlandse gekkigheid!
 
Wat is dat ook voor een naam “Thierry Baudet”?
We Willem alleen nog maar inwoners met een boreale naam. Henk van de Poort of zo.
En nee, buitenlands eten mag ook niet. En dat geldt ook voor stamppot met die uitheemse aardappel. Gewoon uiensoep met brood. En een Forum willen we ook niet want Romeins en Democratie ook niet want Grieks.

Weg met die buitenlandse gekkigheid!

Zo is het.

De immigratie in Nederland betreft het zich vestigen van mensen binnen de landsgrenzen van de Nederlandse Staat.

Al voor er een staat was, werden de gebieden van de Nederlanden duizenden jaren lang steeds weer bevolkt door landverhuizers. Iedereen in Nederland stamt, als men maar lang genoeg in de geschiedenis teruggaat, uiteindelijk af van immigranten. De immigratie was vroeger vaak massaal, in de vorm van het binnenvallen van hele volksstammen.

In de zestiende eeuw was er een burgeroorlog tussen protestanten en katholieken. De protestanten stichtten in de Noordelijke Nederlanden een eigen republiek, de Verenigde Provinciën. Tienduizenden geloofsgenoten vluchtten van het zuiden naar het noorden toe. Later kwamen daar Joden bij en Franse hugenoten. Al deze immigranten droegen veel bij aan de welvaart van de Republiek. In de loop van de zeventiende en achttiende eeuw trokken ook een half miljoen "Duitse"[1] en Oost-Europese werkkrachten naar het welvarende land.

In de negentiende eeuw was Nederland niet bijzonder rijk en er was weinig immigratie. In de twintigste eeuw namen immigratie en emigratie geleidelijk steeds sterker toe. Dat kwam door een proces van globalisering: mensen werden rijker, reizen werd goedkoper en sneller, internationale handel en vervoer stegen in omvang en in de verschillende landen begonnen de culturen naar elkaar toe te groeien. Dat gold vooral voor de westerse landen onderling. De meeste migratie naar en uit Nederland bestond en bestaat uit vele miljoenen westerse migranten. De rest van de wereld werd in de globalisering betrokken en zo kwamen ook mensen met een meer afwijkende cultuur naar Nederland. Die kleinere immigratiestroom heeft meestal meer aandacht gekregen, naast, ten dele daarmee overlappende, immigratiegolven van oorlogsvluchtelingen.

Iedereen het land uit! Geef Nederland terug aan de zee! Climate change is right!
 
Ik vind Mein Kampf kopen, lezen of in de kast hebben staan geen racisme of vorm van nazisme. Zelfs niet latent. Het is gewoon geschiedenis.
Het wordt pas racisme als je het gedachtengoed gaat uitdragen.
Klopt, maar ergens is het wel typisch dat je bij uitnodiging in een studio bij het foto-moment dat boek toont. Maar d'r zal vast een context zijn die dit hondenfluitje logisch maakt.
 
Klopt, maar ergens is het wel typisch dat je bij uitnodiging in een studio bij het foto-moment dat boek toont. Maar d'r zal vast een context zijn die dit hondenfluitje logisch maakt.

Ik lees in een oude tweet van iemand die erbij was dat Baudet toendertijd met regelmaat als een soort columnist aanschoof en z'n pleidooi was dat een boek als Mein Kampf gewoon verkocht kan worden. Zijn exemplaar had hij in India op de kop getikt.

Ik dacht eerst dat het gewoon een fotosjopje was.
 
15 januari:
Kabinet Rutte III (VVD, D66, CDA en CU) stapt op vanwege schandalen rond de toeslagenaffaire.

9 december:
Kabinet Rutte IV (VVD, D66, CDA en CU) kwestie van tijd.

Eén grote poppenkast dit.
Tja, dan hadden we met z'n allen anders moeten stemmen. De meeste mensen stemden op deze 4 partijen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan